קצת עזרה לפורום החביב הזה !


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
לא, לא כל מה שקראת היה תחת ההגדרה "אודיופיליה".



אולי אף אחד לא יעדיף טרנזיסטור, אבל 15dB+ כן, ויש כאלה שזה משה שהם מעדיפים באוטו, או יותר, לא? אז אלה שאוהבים באס מפוצץ באוטו לא אודיפילים מבחינתך? אוקיי.


בעצם כל הוויכוח כאן הוא על השוליים. רוב האנשים בכלל אוהבים רק שירים ומוזיקה, ולא ספציפית כישות נפרדת ומובחנת את הסאונד שיוצא מהמערכת (או מהאוזניות).

אולי רוב אלה מהסאונד ממש חשוב להם מגיעים איכשהו לעולם של hi-fi ובסופו של דבר מעדיפים אותו.

אבל קיימים כאלה שלא, כמו אוהבי הבאס המפוצץ באוטו, שאולי יש מביניהם שמה שהם בעצם אוהבים בזה זו קר תשומת הלב ולעצבן את כולם ושיקפצו, אבל חלק ממש אוהבים את הסאונד. אולי אתה בז להם, ומעדיף לחשוב על אודיופילים כעל גזע עליון, אבל מבחינתי הם אודיופילים לכל דבר ועניין.

ויש אולי גם את אלה שאוהבים את הסאונד במועדיונים -- ווליום מפוצץ, באס שנותן מכות בבטן, גבוהים שעושים חורים באוזניים, ורוצים את זה ככה גם בבית.


אתה מדבר על שחזור מוזיקה, אבל לשחזר זה לבנות מחדש את מה שהיה, אבל ההקלטה לא משמרת את מה שהיה, ולכן השמעתה לא משחזרת את מה שהיה.

וכשמדובר במוזיקה מוגברת, בדרך כלל מקליטים את הפלט של המיקרופונים והציוד האלקטרוני ישירות, ולא את הצליל שיצא מהרמקולים שהשמיעו את מה שבעצם היה בפועל, כך שגם כאן לא באמת משחזרים משהו.

וחוצמזה, הרדיפה אחרי שיחזור -- ובדרך כלל מתכוונים לשיחזור ההופעה ולא לשיחזור ההקלטה -- היא די טיפשית, כי המאזין לא יודע מה היה במקור, והוא לא יודע אם מה שהוא שומע קרוב או רחוק ואם שינוי שהוא עושה מקרב אותו או מרחיק אותו משיחזור אמיתי.

הרבה יותר הגיוני לבחור את מה שנהנים לשמוע ולא את מה שמדמיינים שהוא כן או לא "שיחזור" של משהו ערטילאי.

אני מבין שלדעתך, אודיופיל "אמיתי" צריך לבחור היי-פיי, מקסימום עם התאמות קטנות, ואני לא חושב שיש משמעות לאודיופיל "אמיתי", ואין מגבלות על מה שהוא חייב לכאורה לבחור כדי להיחשב אודיופיל, אלא להיפך, האהבה שלו לבחירות שלו היא זו שמגדירה אותו כאודיופיל :)
אני לא מתכוון לאדם.
אני מתכוון להגדרת התחביב .

שהוא שחזור סאונד נאמן למקור-המקור הוא ההקלטה .
אם היא משחזרת את מה שהיה באמת בחלל - לא קשור לדיון.
כי כל אחד בחלל שמע משהו אחר:)

אני לא מכיר הגדרה אחרת - גם לא ויקיפדיה .
לבדוק ברמת המאקרו האם המערכת משחזרת אמין - לוקח לא יותר משעה.

להגדרתך - לא נדרש אם כך שום ידע או סטנדרטים - וכל מוצר יכול להיחשב כאודיופילי וכל אקוסטיקה יכולה להיות מעולה כל עוד היא טובה עבור המשתמש הספציפי שלה .

ואם דרבוקה נשמעת כמו תותח או פצצת אטום( לא שמעתי ) זה בסדר ואודיפילי כל עוד זה נשמע טוב למאזין .

ובכן ..... אני פחות שם וזכותך להיות שם.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,100
מעורבות
363
נקודות
83
את הרמקול אתה יכול לנסות לקחת אחורה יותר( אך לא נראה כחובה מבחינת תגובת הבאס) -אני לא מכיר את הדגם והאם הוא אטום או פתוח .

שווה לנסות אם עדיין לא ניסת.

במידה ואתה עובד עם רון או משהו אחר שנותן אפשרות EQ אוכל לשלוח פרמטרים להזנה אבל הבעיה הגדולה היא לא הפיקים (הדגשים) בחדר הזה - אלא הדיפים (בורות))
אתה מתכוון להרחיק את הרמקולים מהקיר או להקריב אותם?
יש לי רמקולים של Living voice, יש להם פורט אחורי .. ההמלצה של היצרן היא להרחיק אותם מהקיר אבל אני יכול לשחק עם זה.

ל DAC שלי יש EQ
כיוונתי את זה אבל אני נוטה to over do it בקטע של ocd עד שאני לגמרי מבטל את הבאס.

אפשר לשפר "בעיות בתזמון" עם טיפול אקוסטי מינימלי? .. אין לי הרבה מקום
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,350
מעורבות
963
נקודות
113
אתה מתכוון להרחיק את הרמקולים מהקיר או להקריב אותם?
יש לי רמקולים של Living voice, יש להם פורט אחורי .. ההמלצה של היצרן היא להרחיק אותם מהקיר אבל אני יכול לשחק עם זה.

רמקול ולא משנה אם יש לו פורט אחורי או קדמי או שהוא סגור לגמרי חייב להיות במיקום שנקרא Free Space כלומר רחוק לפחות 60 סמ מקיר אחורי או צדדי ומעלה על מנת שהקיר/ החדר לא יתערב , וזה מיתוס לחשוב שרמקול עם פורט קדמי או סגור מתנהג אחרת.
ככל שהרמקול יהיה קרוב לקיר ככה האיזון שלו ישתנה , הבאס השקרי מהקיר יתערב והגבוהים יצטמצמו .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
אתה מתכוון להרחיק את הרמקולים מהקיר או להקריב אותם?
יש לי רמקולים של Living voice, יש להם פורט אחורי .. ההמלצה של היצרן היא להרחיק אותם מהקיר אבל אני יכול לשחק עם זה.

ל DAC שלי יש EQ
כיוונתי את זה אבל אני נוטה to over do it בקטע של ocd עד שאני לגמרי מבטל את הבאס.

אפשר לשפר "בעיות בתזמון" עם טיפול אקוסטי מינימלי? .. אין לי הרבה מקום
בשלב זה - מיקום האזנה שלך הוא חשוב יותר .
נסה לשבת 2.5 מטרים מהקיר הקידמי ולדווח .

בלי שום eq - נמשיך משם .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,924
מעורבות
2,940
נקודות
113
אני לא מתכוון לאדם.
אני מתכוון להגדרת התחביב .

שהוא שחזור סאונד נאמן למקור-המקור הוא ההקלטה .
אני לא מקבל את ההגדרה הזו לתחביב.

לפני שנים חשבתי כך, אבל כבר מזמן נטשתי את הכיוון חסר-התוחלת הזה.

זה מתחיל בזה שלהקלטה אין צליל משלה. היא רק ייצוג של צלילים. הצלילים אינם קיימים עד שמנגנים אותם באמצעות ציוד אודיו, ואם תשמיע אותם על ציוד אודיו שונה, באקוסטיקה שונה, תקבל צליל שונה.

הדבר הקרוב ביותר (למה בדיוק?) שאתה יכול לקבל זה אם תשמיע את ההקלטה בציוד של פעם, בחדר המיקס של פעם, אבל גם לצליל הזה אין משמעות מיחדת. זה נשמע כפי שזה נשמע לא רק כי כך הטכנאי רצה (שלא לדבר על כך שזה לא תמיד מה שהמבצעים רצו), אלא כי זה מה שיצא על הציוד שהיה לו בחדר שהיה לו. יכול להיות שהוא היה מעדיף צליל שונה בהרבה, אבל זה מה שהיה לו. רבים מהטכנאים של אז היו מתוסכלים שלא הצליחו להעביר לתקליטים את הצליל שהיה לטייפים, אבל הרבה אודיופילים במשך עשרות שנים התייחסו לתקליטים האלה כאל רפרנס לסאונד האמיתי.

ואני חושב שבציוד של היום תקבל צליל עדיף בהרבה על הצליל ה"מקורי" הזה, אז למה לרדוף אחריו?? :(

אז אני לא יודע אם אתה מתייחס אלי כאל אודיופיל, אבל התחביב שלי אינו כולל שום התעסקות שהיא בשיחזור של משהו. לא מעניין אותי כהוא זה אם הצליל שאני מקבל דומה או שונה לגמרי ממשהו שמישהו שמע מתישהו, או לצלילים שהיו מתישהו במרחב שבו בוצעה ההקלטה. אני בוחר את הצליל לפי מה שנוגע בי ומרגש אותי, וזה הקריטריון העיקרי שלי, ולא המאפיינים הטכניים. זה שבמקרה אולי יש לזה דימיון למציאות כלשהי, זה מבחינתי מקרה, אבל בשום פנים ואופן לא המטרה. הטכנולוגיה והמדידות הם אמצעים להשגת מטרת ההנאה מהסאונד ומהמוזיקה, לא למטרה הקשורה לשיחזור כלשהו.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,924
מעורבות
2,940
נקודות
113
אתה מתכוון להרחיק את הרמקולים מהקיר או להקריב אותם?
לְקָרֵב :)

רמקול ולא משנה אם יש לו פורט אחורי או קדמי או שהוא סגור לגמרי חייב להיות במיקום שנקרא Free Space כלומר רחוק לפחות 60 סמ מקיר אחורי או צדדי ומעלה על מנת שהקיר/ החדר לא יתערב , וזה מיתוס לחשוב שרמקול עם פורט קדמי או סגור מתנהג אחרת.
ככל שהרמקול יהיה קרוב לקיר ככה האיזון שלו ישתנה , הבאס השקרי מהקיר יתערב והגבוהים יצטמצמו .
ככל הידוע לי, לכל רמקול יש המלצות יצרן איך למקם אותו, ובחלק מהמקרים זה ליד הקיר ונעזר ב"באס השיקרי", מהקיר האחורי או אפילו מהפינות. רמקולים מדפיים (במשמעות כאלה שמתוכננים לעמוד על מדף, לא סתם קטנים) מתוכננים להיות ליד הקיר.

ולמעט חדר אנאקואי, אין מצב שבו החדר לא יתערב, לא משנה איזה רמקול ואיפה הוא עומד ואיפה יושב המאזין וכו' וכו'. לכל היותר ההתערבות תהיה אחרת, אבל תמיד תהיה, בתלות בפרמטרים רבים, כמו בצורת ומימדי החדר (לא כל החדרים תיבות מלבניות), בפתחים ולאן שהם מובילים, במידת ההחזרות והבליעה של הקירות הרצפה והתקרה, בצורות ובמידות ההחזרה והבליעה של הריהוט וכל מה שנמצא בחדר, כולל שטיחים, וילונות וכו', ועוד.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
אני לא מקבל את ההגדרה הזו לתחביב.

לפני שנים חשבתי כך, אבל כבר מזמן נטשתי את הכיוון חסר-התוחלת הזה.

זה מתחיל בזה שלהקלטה אין צליל משלה. היא רק ייצוג של צלילים. הצלילים אינם קיימים עד שמנגנים אותם באמצעות ציוד אודיו, ואם תשמיע אותם על ציוד אודיו שונה, באקוסטיקה שונה, תקבל צליל שונה.

הדבר הקרוב ביותר (למה בדיוק?) שאתה יכול לקבל זה אם תשמיע את ההקלטה בציוד של פעם, בחדר המיקס של פעם, אבל גם לצליל הזה אין משמעות מיחדת. זה נשמע כפי שזה נשמע לא רק כי כך הטכנאי רצה (שלא לדבר על כך שזה לא תמיד מה שהמבצעים רצו), אלא כי זה מה שיצא על הציוד שהיה לו בחדר שהיה לו. יכול להיות שהוא היה מעדיף צליל שונה בהרבה, אבל זה מה שהיה לו. רבים מהטכנאים של אז היו מתוסכלים שלא הצליחו להעביר לתקליטים את הצליל שהיה לטייפים, אבל הרבה אודיופילים במשך עשרות שנים התייחסו לתקליטים האלה כאל רפרנס לסאונד האמיתי.

ואני חושב שבציוד של היום תקבל צליל עדיף בהרבה על הצליל ה"מקורי" הזה, אז למה לרדוף אחריו?? :(

אז אני לא יודע אם אתה מתייחס אלי כאל אודיופיל, אבל התחביב שלי אינו כולל שום התעסקות שהיא בשיחזור של משהו. לא מעניין אותי כהוא זה אם הצליל שאני מקבל דומה או שונה לגמרי ממשהו שמישהו שמע מתישהו. אני בוחר את הצליל לפי מה שנוגע בי ומרגש אותי, וזה הקריטריון העיקרי שלי, ולא המאפיינים הטכניים. זה שבמקרה אולי יש לזה דימיון למציאות כלשהי, זה מבחינתי מקרה, אבל בשום פנים ואופן לא המטרה.
זכותך המלאה עמיר .

אני רק אומר דבר אחד - העברת מדידה ב Rew - יש 15 די בי פיק .

זה יהיה בכל הקלטה .

לא משנה מתי היא נוצרה או איך .

מה גם שמחקרים מאשרים את מה שרוב האנשים אוהבים ואודיופלחה באופן טכני מוגדרת כנאמנות למקור .

זה לא משנה אם זו מדידה או רדיו או CD או פטיפון .

ואם אתה לא מקבל את זה - איך אפשר לתת למישהו עצות על משהו ?

איך אפשר לתכנן חללים אקוסטיים ?

קטונתי .
נראה לי שמיצינו .

ערב טוב
 

e&k

עוסק בתחום
הודעות
163
מעורבות
61
נקודות
28
שרשור דווקא מעניין ושוב גלשנו לאקוסטיקה :כל-הכבוד:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,924
מעורבות
2,940
נקודות
113
זכותך המלאה עמיר .

אני רק אומר דבר אחד - העברת מדידה ב Rew - יש 15 די בי פיק .

זה יהיה בכל הקלטה .

לא משנה מתי היא נוצרה או איך .
נכון, והיה לי פיק בחדר הקודם ב-40 הרץ ודווקא אהבתי אותו.

אם הפיק במקום לא נעים, צריך להעיף אותו.

מה גם שמחקרים מאשרים את מה שרוב האנשים אוהבים ואודיופלחה באופן טכני מוגדרת כנאמנות למקור .
לא, שוב, hi-fi מוגדר כנאמנות למקור, לא אודיופיליה.


ואם אתה לא מקבל את זה - איך אפשר לתת למישהו עצות על משהו ?

איך אפשר לתכנן חללים אקוסטיים ?
כפי שאמרתי, וגם אתה, רוב הטעמים מסתובבים סביב ממוצע מסוים שקרוב להיי-פיי, עם סטיות כלשהן, אז אפשר לתתת עצות באופן כללי, אבל בכל מקרה, רצוי לברר מה הבנאדם אוהב, ולהתאים את העצות לטעם ולא את הטעם לעצות ולהיי-פיי.


נראה לי שמיצינו .

ערב טוב
גם לי נראה. לילה טוב!!
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,350
מעורבות
963
נקודות
113
ככל הידוע לי, לכל רמקול יש המלצות יצרן איך למקם אותו, ובחלק מהמקרים זה ליד הקיר ונעזר ב"באס השיקרי", מהקיר האחורי או אפילו מהפינות. רמקולים מדפיים (במשמעות כאלה שמתוכננים לעמוד על מדף, לא סתם קטנים) מתוכננים להיות ליד הקיר.

היצרן ממליץ גם על מגבר 50w לרמקולים לא נצילים שזה בכלל לא מזיז אותם או שברוב המקרים
מספיק למקם אותם 20-30 סמ מקיר אחורי.

תשתדל להתעלם מהמלצות היצרן בכל הקשור למיקום קרוב לקיר ולהגברה כי היצרן רוצה למכור
ולמקסם את רווחיו ולכן המלצות היצרן הם בד״כ בלוף שיווקי.
 
נערך לאחרונה ב:

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,100
מעורבות
363
נקודות
83
בשלב זה - מיקום האזנה שלך הוא חשוב יותר .
נסה לשבת 2.5 מטרים מהקיר הקידמי ולדווח .

בלי שום eq - נמשיך משם .
וואו.. זה כל כך counterintuitive
תמיד יש לי נטיה להתרחק מהרמקולים ולא להתקרב.

תודה!

slow-clap-clapping.gif
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,100
מעורבות
363
נקודות
83
לא .
זה דווקא מאוד הגיוני בחדר הזה .
והמידול מאשר את זה .

תגיד לי מה המצב ואנסה למדל עם רמקול פורטד ולתת ערכי eq.
יש שיפור .. בכללי הכל קצת מהיר יותר

דווקא מה שיותר השתפר מלשבת קרוב יותר זה "הגודל", הסאונד הרבה יותר הולוגרפי
זה מה שבאמת counterintuitive
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
מה הדגם של הרמקול ?
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
275
מעורבות
118
נקודות
43
למרות שזה לא הנושא של השירשור (לא יודע מה באמת הנושא היה, אבל זה בסדר שזרם לבעיה האקוסטית אצליך) יש לך די הרבה יוטויב של המערכת שמצביעים אולי על התלונה האקוסטית שתיארת -פשוט תשתף
 
נערך לאחרונה ב:

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
275
מעורבות
118
נקודות
43
בהקשר של OMA (שגם לא היה נושא השירשור. הנושא היה לתת לחפרנים לחפור את משנתם)
רק לציין שג'ונתן הוא בסך הכל אודיופיל שהחליט לפתוח עסק כדי לשפץ בית שקנה. כל הדברים שהוא מוכר אינם פרי פיתוחו אלא של אחרים . מה שגונתן מומחה בו זה לייצר סרטים (זה המקצוע) ובעל טעם עיצובי

 

נערך לאחרונה ב:

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
275
מעורבות
118
נקודות
43
ולגבי השאלה האקוסטית שעלתה כאן ,התשובה הפשוטה גונתן נותן בסרטון הבא, הוא התאהב קודם בחלל האזנה העתידי שלו ואליו הוא התאים את הרמקול המתאים. אצל רוב האודיופילים, קודם מתאהבים בציוד ואחר מנסים להתאים את החלל האזנה כדי שיתאים לציוד

(דקה 5 עד 7)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
living voice ibx-rw4
היי,

לא מצאתי יותר מדי על הרמקול - אני לא יכול להתייחס לגבוהים ולמיד - פה זה אתה.

לגבי הבאס אני לא מוצא מדידה שמדברת על כיול הפורט של הרמקול.

מה שכן כנראה דיי בוודאות קיים זה פיק בינוני ב 34.5 ו ב 69 הרץ.

פילטרים להטמעה:

1. תדר 35

TYPE= PEAK
Q=10
GAIN = מינוס 4

1. תדר 69

TYPE= PEAK
Q=31.5
GAIN = מינוס 9 (תתחיל עם 4 ותקשיב למספר קטעים)

כרגע החלק האחורי של הרמקול = 75-27 = 48 ס"מ מהקיר ?

במידה וכן - הייתי מנסה עוד יותר להצמיד - ובמידה ויש אובר באס - להוריד GAIN בתדר 35 הרץ.

שים לב - זו סימולציה.אילו ערכים צפויים אך לא וודאים .אני לא בשטח. תשתמש באזניים בתהליך ובשינויים.

בהצלחה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,924
מעורבות
2,940
נקודות
113
ולגבי השאלה האקוסטית שעלתה כאן ,התשובה הפשוטה גונתן נותן בסרטון הבא, הוא התאהב קודם בחלל האזנה העתידי שלו ואליו הוא התאים את הרמקול המתאים. אצל רוב האודיופילים, קודם מתאהבים בציוד ואחר מנסים להתאים את החלל האזנה כדי שיתאים לציוד

(דקה 5 עד 7)
וידאו שלם של בירבורים על ההיסטוריה שלו, שבזבזתי זמן לראות את כולו, ורק אחר כך ראיתי שמדובר בדקה 5 עד 7, וחזרתי על זה.

לא שמעתי שהוא הזכיר התאמה של הרמקול לחלל, הוא דיבר על התקופה שבה הוא היה בכלל עדיין במאי סרטים ולא חלם על לעסוק באודיו, ו"נכנע" (surrendered) לבניין שיגיד לו מה לעשות, ולקח לו 25 שנה להבין מה הבניין אומר לו לעשות, ושזה דבר מאוד חכם לעשות!

תחשבו על זה: הליצן הזה אומר שמה שממש חכם לעשות כאשר אתם עוברים למבנה אחר זה לא לשכור ארכיטקט ו/או מעצב פנים, אלא להיכנע למבנה ולתת לו להכתיב את מה שצריך לעשות, גם אם זה לוקח 25 שנה. הוא לא הזכיר את זה שהיה לו מזל שהבניין שלו כזה חכם, וממש הצליח לקלוע לטעמו, אבל אולי לא כל הבניינים חכמים באותה מידה?

ויש אנשים שלוקחים עצות מהאדם הזה...

מעבר לזה שזה אוסף שטויות שמרוח על פני 11 דקות, אין כאן שום דבר ספציפי על התאמת הרמקול לחדר לעומת התאמת החדר לרמקול, וגם בעצם אין סיבה טובה להניח שהרמקולים שלו נשמעים טוב בחלל הזה, יותר או פחות מרמקולים אחרים. ייתכן גם שזה חלל בעייתי לכל רמקול.

וחוצמזה, לא צריך להיות גאון גדול ואלוף באודיו ובאקוסטיקה כדי לדעת שבאופן עקרוני, צריכה להיות התאמה בין הרמקול לחדר, כמו שרמקול ענק לא מתאים לחדר קטן ולהיפך, אבל מעבר לזה, הבעיות בחדר הן בעיות בחדר, ובתחום הנמוך לא הרמקול מכתיב את מה שקורה אלא בעיקר החדר.

ההתאמות שמבצעים לחדר כוללות דברים כמו חיזוק והחלשה של צלילים מסוימים (במאמר מוסגר, חיזוק לא יכול לפתור בעיית ביטולים) בתדרים ספציפיים ובאמפליטודות ספציפיות, שיכולות להיות של כמה dBs טובים. לרמקול ש"מתאים לחדר" צריכות להיות אנומליות כאלה, אבל אך אחד לא מייצר רמקולים כאלה, כך שלקנות רמקול שבאמת מתאים לחדר ללא צורך לבצע התאמות לחדר זו לא אופציה בכלל.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור