AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,908
- מעורבות
- 2,930
- נקודות
- 113
מה הפילטר הראשון?זה פילטר שני, עמיר
תפתח את הקובץ עם audacity ותבין על מה מדובר
איזה קובץ לפתוח?
זה לא משהו שאתה יכול להסביר בקיצור?
מה הפילטר הראשון?זה פילטר שני, עמיר
תפתח את הקובץ עם audacity ותבין על מה מדובר
מה הפילטר הראשון?
איזה קובץ לפתוח?
זה לא משהו שאתה יכול להסביר בקיצור?
אני רואה צלילה דומה מאוד בין 10K ל-20K, בשני המקרים ב-20K יורדים לאזור של מינוס 72dB (ב-CD הירידה אפילו בטיפה קטנה יותר), כך שאנחנו מדברים ב-hi-res על תכנים מתחת למינוס 72dB מעל 20 קה"צ.לקחתי אלבום מודרני יחסית (רואים שע"ג CD מנצלים טוב את הטווח תדרים)
אני רואה צלילה דומה מאוד בין 10K ל-20K, בשני המקרים ב-20K יורדים לאזור של מינוס 72dB (ב-CD הירידה אפילו בטיפה קטנה יותר), כך שאנחנו מדברים ב-hi-res על תכנים מתחת למינוס 72dB מעל 20 קה"צ.
אם נניח מאזינים בווליום מפוצץ של 95dB, התכנים האלה יושמעו בווליום של 23dB, שזה נמוך במידה משמעותית מסף הרעש של חדר שקט (28dB-33dB).
למה אתה חושב שישמעו את זה? במיוחד כשמדברים על תכנים מעל 20K, שממילא לא שומעים גם בפול ווליום.
חוצמזה:
למה אתה מתכוון ב"פילטר השני" שהזכרת?
ה-spectrum analysis של גרסת ה-hi-res מתחיל קצת לפני 200 הרץ, שזה גם מה שקרה לי כשפתחתי קבצים ב-Audacity שהורדתי היום, ובגרסת ה-CD קצת לפני 50 הרץ. איך משכנעים את Audacity לתת את כל התחום מ-20 (ומטה) עד 20K?
האם אתה מכיר תוכנה חינמית שמראה spectrum analysis של כל התחום?
כמעט בטוח שזה רק הרמוניות, מעט מאוד כלים מפיקים צליל בסיסי מעל 10K.כן, אתה צודק, אלה הרמוניות אני מניח, שבמקרה של CD זה נחתך, ע"ג ויניל זה קיים, זה מה שנותן "רכות" לסאונד IMHO
אם כי שוב תלוי בממיר.
אם אני מבין נכון, ה"מסרק" זה לא פילטר, אלא גרף ספקטרום לפי זמן. אולי אני טועה.ראשון זה המסרק שרואים בספקטרום (דוגמה למטה),
ברור שצריך שיהיה פילטר, אבל אני לא מבין איפה יש/צריך שניים.בנוסף, יש תוכנות ניגון שמבצעות סוגים שונים של upsampling, הידועה היא HQPlayer עם שלל אלגוריתמים, בעיה שבסופו של דבר מממיר גם עבור הי-רז נכנס יבצע עיבוד כולל פילטרים. זה למה שאני קראתי "שני"
לא עזר לי לקבל מתחת ל-100 הפעם.מה שאני עושה
1. לפתוח את הקובץ
2. Control-A מסמן הכל
3. Analyze -> Plot Spectrum...
אנסה, תודה!!!Spek — Acoustic spectrum analyser | Alexander Kojevnikov | Substack
Free / open source spectrogram viewer available for GNU/Linux, Windows and macOS. Click to read Spek — Acoustic spectrum analyser, by Alexander Kojevnikov, a Substack publication with tens of thousands of subscribers.www.spek.cc
תמיר אותו ל DSD64 ותשווהאתה טועה בגדול. יש לי משהו כמו 30 אלבומים ב- dsd 256 pure, מועבר מטייפים ללא pcm editing
נשמע פנטסטי. ממליץ לנסות https://www.highdeftapetransfers.ca/
ישמע במיטבו אם מטפלים כמו שצריך ב-
stream שנכנס לסטרימר מהפרעות EMI/RF
תמיר אותו ל DSD64 ותשווה
אין מצב בחיים שאתה מבדיל
בדכ קבצי DSD נשמעים טוב יותר כי המאסטר נוצר בהפקה טובה
אם אני מבין נכון, ה"מסרק" זה לא פילטר, אלא גרף ספקטרום לפי זמן. אולי אני טועה.
ברור שצריך שיהיה פילטר, אבל אני לא מבין איפה יש/צריך שניים.
אנחנו מדברים על מצב שבו הקלט הוא 16/44.1, שאת ה-upsampling (נניח ל-16/88.2 או 24/88.2) שלו עושים בדומיין הדיגיטלי ללא שום פילטר, אחר כך עושים המרה לאנלוג, שדורשת פילטר של anti-imaging/reconstruction באיזור תדר נייקוויסט.
איזה עוד פילטר?
לא הבנתי באיזו משמעות אתה משתמש במלא "יוצא" כאן -- מה בדיוק "יוצא" מהאולפן ע"ג דיסק?"מסרק" זה מה שיוצא תמיד מהאולפן ע"ג CD, SACD (בתדר טיפה גבוה יותר באזור 23-24KHz) ולפעמים ב-PCM היי-רז לאחר bandpass filter או דומה.
למה שיהיו עיוותי פאזה בייצוג הדיגיטלי ע"ג דיסק? אולי אתה מתכוון לעיוותים בגלל הפילטר anti-aliasing שלפני שלב ה-ADC בהקלטה, אם היא נעשתה ב-16/44.1?בחלק מה-CD השתמשו ב-slow rolloff, זב מתחיל לחתוך מוקדם אבל פחות מעוות פאזה
אבל מינימום "הינדוס" וגרפים שנראים יותר טוב מעל 20 קה"צ וכל הדברים מסוג זה, שאולי עובדתית אכן יותר קרובים למקור, לאו דווקא נשמעים יותר קרוב למקור, אפילו בטיפה. כאמור, הבדלים במינוס 72dB מעל 20K לגמרי בלתי שמיעים גם לבעלי אוזני זהב מפלטינה בציפוי רודיום בתנאים אופטימליים בגלי סינוס, שלא לדבר על מוזיקה.משהו דומה יש גם בממיר, לאחרונה היו פופולריים פילטרים apodizing שזה משהו בין לבין.
לכן, העדפה שלי להיי-רז, בהנחה שהוא "עשוי נכון", היא שיש פחות "הנדוס" של סאונד ויותר קרוב למקור
לא הבנתי באיזו משמעות אתה משתמש במלא "יוצא" כאן -- מה בדיוק "יוצא" מהאולפן ע"ג דיסק?
למה שיהיו עיוותי פאזה בייצוג הדיגיטלי ע"ג דיסק? אולי אתה מתכוון לעיוותים בגלל הפילטר anti-aliasing שלפני שלב ה-ADC בהקלטה, אם היא נעשתה ב-16/44.1?
או שאתה מתכוון לנגני CD ישנים שלא עושים upsampling לפני שלב ה-DAC?
אבל מינימום "הינדוס" וגרפים שנראים יותר טוב מעל 20 קה"צ וכל הדברים מסוג זה, שאולי עובדתית אכן יותר קרובים למקור, לאו דווקא נשמעים יותר קרוב למקור, אפילו בטיפה. כאמור, הבדלים במינוס 72dB מעל 20K לגמרי בלתי שמיעים גם לבעלי אוזני זהב מפלטינה בציפוי רודיום בתנאים אופטימליים בגלי סינוס, שלא לדבר על מוזיקה.
עם זאת, אין סיבה שלא להעדיף גרסת hi-res אם היא לא עולה הרבה יותר, אבל בעיקר עקב כך שברוב המוחלט של המקרים, גרסאות כאלה, וגם DSD מעל 64, מגיעות מרימאסטרים מאוחרים ומתקדמים יותר, שזה בעצם מה שנותן להם את הייתרון הסוני, לא תוספת הרזולוציה.
לכן אני לא רואה שום סיבה להעדיף גרסאות 24/176.4 ומעלה על 26/96 או אפילו 24/88.2, וגם לא DSD128 ומעלה על פני DSD64, אלא אם יש סיבה לחשוב שהן מאוחרות ו/או מתקדמות יותר.
=============
אני גם לא מבין את שלושת הגרפים שבתחתית הפוסט הקודם, שלא כתוב בהם מה הקואורדינטות ובמה מדובר.
נכון, ידוע, אבל עדיין לא הבנתי:היום מקובל לבצע עריכה בפורמט DXD שממנו קל לגזור גם DSD וגם PCM - היי-רז ו-CD.
impulse זה על תקן test signal, אבל האם יש כאלה במוזיקה, והאם שמיע ה-pre-ringing, במיוחד אם עושים את ההמרה אחרי upsampling?פילטרים שנתתי מקודם זה אימפולס, מראה pre-ringing.. עם תכנים hi-rez יש יותר חופש כיוון שהמשחקים האלה נעשים לא בתחום השמע
ממש לא.אתה רוצה תשובה של AI?
נכון, ידוע, אבל עדיין לא הבנתי:
אשמח אם תוכל בבקשה לענות על השאלות אחת אחד, כי כל פעם אנחנו קופצים הצידה, בלי שהשאלות מקבלות תשובה.
- מה "יוצא" ע"ג CD או SACD?
- מה זה בעצם "מסרק"?
- מה הוא הפילטר ה"ראשון" ומהו ה"שני"?
- מה הקשר לפורמט שבו מבוצעת העריכה?
אני שמח ללמוד, תודה!
בוודאי ש-preringing שמיע, זה סוג של הד (echo), שאר תלוי בממירimpulse זה על תקן test signal, אבל האם יש כאלה במוזיקה, והאם שמיע ה-pre-ringing, במיוחד אם עושים את ההמרה אחרי upsampling?
ממש לא.
זה גם אוסף קלישאות וגם לא מדויק. למשל ש-hi-res זה typically ב-96 ומעלה, בעוד ש-48 ובמיוחד-88.2 נמצאים בשימוש רחב.
ברור שנעשה band limiting בשלב ההקלטה -- זה תנאי הסף של נייקוויסט, אבל זה לא תוצר לוואי של העבודה של מהנדסים אלא זה חלק אינטגרלי מתהליך ה-ADC.1. התכוונתי לתוכן שנמצא ע"ג מדיה (אם זה סטרימינג או פיזי - לא משנה), זה עבר סוג של bandpass or LPF
כנראה תוצרים של עבודת מהנדס אולפן
אוקיי, אז "מסרק" הוא איך שנראית אנליזת הספקטרום של תוכנת ה-Spec שהפנית אליה, ובה רואים אם יש אינפורמציה מעל 20K או לא.2. זה הספקטרום שרואים שם בבירור אם התוכן הוא היי-רז מקורי או upsampled. כי תדרים לא יופיעו אם אין
אוקיי.3. ל-"ראשון" התכוונתי למכלול שמבוצע על כביכול סיגנל מקורי לפני שזה מגיע ל-DAC
כנראה שכיום גם טייפים אנלוגיים מעבירים ל-DXD.4. אם במקור זה DXD או טייפ אנלוגי? אני מניח כי workflow שונה וכל אלגוריתם שאתה מפעיל נותן תוצרים פחות רצויים גם
ברור שאם נותנים לממיר test signal של impulse, יהיה pre-ringing שמיע, אבל זה לכשעצמו לא מעניין.בוודאי ש-preringing שמיע, זה סוג של הד (echo), שאר תלוי בממיר
upsampling עוזר
למה שיהיה צורך לבצע קומפרסיה? (למעט לצורך התאמה להאזנה ביתית, גם ב-hi-res)נכון, אבל זה עדיין לדעתי נכון, כי לא צריך לבצע קומפרסיה (או לבצע פחות), ולא צריך לבצע quantization עם dithering ל-16ביט
סוג של אבל פורמט אחר.לא הבנתי, DSD הוא אחת הצורות של hi-res.
זה כמו לטעון שאתה לא צריך סודה כי אתה מסתפק במשקאות...
גם אם אתה מסתפק במשהו מסוים, זה לא אומר שלא תעדיף משהו אחר, אבל שיהיה, זה לא משהו להתווכח עליו.סוג של אבל פורמט אחר.
התכוונתי לקבצים עד 24/192.
לי זה מספיק
מעניין -- די מחזק את מה שאני אומר, לא?אפרופו עמיר, מצאתי משהו שיעניין אותך
To Hi-Res or Not to Hig-Res? – Real HD-Audio
www.realhd-audio.com
וגם זה
RESULTS: Internet Blind Test of 24-Bit vs. Dithered 16-Bit Part Deux - Daft Punk Edition
A blog for audiophiles about more objective topics. Measurements of audio gear. Reasonable, realistic, no snakeoil assessment of sound, and equipment.archimago.blogspot.com
מעניין -- די מחזק את מה שאני אומר, לא?
בכל מקרה, בניסוי השני חבל שלקחו 24/88.2 ולא משהו קיצוני יותר, וגם נראה לי שאי אפשר להסיק מסקנות על סמך קטע בודד, שייתכן שאיזשהו פיפס קטן של הבדל ברעש או משהו כזה איפשר לשניים מתור 121 לזהות באופן עקבי מה זה מה. בהינתן שזה היה באינטרנט, אין ודאות גם שלא היה שימוש באלקטרוניקה ו/או בתוכנה לזיהוי. מספיק אפילו להסתכל על קצב ההעברה ברשת בעת ההעברה, או על גודל הקבצים, וכו'.
בעיה נוספת הייתה שהקבצים לא באמת נשמעו זהים -- אחד היה עם DR=8 והשני עם DR=11.
נראה לי שאת ההשוואה צריך לעשות תוך הורדת שני הקבצים במקביל, ולאפשר למשתמש לעבור מאחד לשני. זה יותר מסובך לארגן ABX, ולעשות השוואה בין כמה סוגי מוזיקה.
זה אומר שהניסוי הזה טוב להתחלה, אבל צריך לשפר אותו.