AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,911
- מעורבות
- 2,931
- נקודות
- 113
יש לי שתי התלבטויות בקשר לחיבור הטרינוב Altitude 16 במערכת שלי:
התלבטות א': האם לחבר את יציאות ה-front L+R של הטרינוב:
התלבטות ב': האם לחבר את היציאה של הפונו סטייג' המנורתי של AR:
יש בעצם גם התלבטות תיאורטית נוספת, עקב כך שה-gain של הטרינוב נמוך יחסית ואני צריך להפעיל אותו בווליומים גבוהים, קרוב למקסימום שלו, שאז יש אפשרות לחבר את הטרינוב דרך הפרה כמו קודם, אבל לא דרך כניסת Processor אלא דרך כניסת AUX1, ולכוון את הווליום בפרה ל-100. כך מקבלים תוספת לגיין של כ-9dB. לא הייתה לנו אפשרות לבדוק את האופציה הזו, כי היא דורשת קליברציה מחדש של הטרינוב כשהוא מחובר בצורה הזו, אחרת ה-front מתחזק ב-9dB אבל הסאבים, שאליהם מועבר כל מה שמתחת ל-80 הרץ, לא.
כדי לבחור בין האופציות באופן מושכל, חייבים להשוות עם האוזניים, מה שלא היה לי כוח וחשק לעשות לבד, אז הזמנתי את ידידי הטוב דוד -- @DavidGil -- שכייף ומועיל לעשות השוואות כאלה אתו, גם בזכות אוזנו הטובה, גם בזכות הדמיון בטעם, מה שמגדיל את הרלוונטיות של דעתו עבורי, וגם בהחלט בזכות החברה הטובה.
לפני שדוד הגיע, בדקתי בעזרת דיסק של רעש ורוד מה הפרש הווליום בין חיבור ישיר של הטרינוב למונובלוקים, לעומת חיבור דרך הפרה, כך שכשעוברים ממצב למצב אפשר לתאם את הווליום עד כמה שאפשר במדוייק. דיוק מוחלט לא היה אפשרי כיוון שההפרש היה בין 1.3 ל-1.4 דיבי, והשליטה על הווליום היא ב-dB שלמים.
את כל ההשוואות עשינו באמצעות אותם שלושה קטעים:
בהשוואה בין הפטיפון דרך הטרינוב לבין הפטיפון דרך הפרה, הראשון נשמע דומה יותר לדיסק, אבל עם צליל מלא ועשיר. בשני הייתה את הפתיחות והבהירות של אנאלוג, אבל הקולות היו יותר דקים וקצת יותר חריפים. דוד העדיף את השני באופן מובהק, ומבחינתי זה שוב היה trade-off ואהבתי את שניהם במידה דומה, עם כי כאן גם אני העדפתי במקצת את ה-pure analog.
קשה להחליט, אבל בינתיים הפיתרון שמתחיל להסתמן הוא הבא:
התלבטות א': האם לחבר את יציאות ה-front L+R של הטרינוב:
- ישירות למונובלוקים המנורתיים של Audio Research (להלן AR)
- לפרה סטריאופוני מנורתי של AR (דרך כניסת Processor, הידועה גם כ-Home-Theater Bypass, שעוקפת את כפתור הווליום) וממנו למונובלוקים
התלבטות ב': האם לחבר את היציאה של הפונו סטייג' המנורתי של AR:
- לכניסה האנלוגית של הטרינוב, שם תתבצע המרה מאנאלוג לדיגיטל ב-24/96.
- לכניסה בפרה של AR, כך שלא עוברים דרך הטרינוב, ומהפרה למונובלוקים, באותה צורה שהייה מחובר לפני שהגיע הטרינוב, pure analog
יש בעצם גם התלבטות תיאורטית נוספת, עקב כך שה-gain של הטרינוב נמוך יחסית ואני צריך להפעיל אותו בווליומים גבוהים, קרוב למקסימום שלו, שאז יש אפשרות לחבר את הטרינוב דרך הפרה כמו קודם, אבל לא דרך כניסת Processor אלא דרך כניסת AUX1, ולכוון את הווליום בפרה ל-100. כך מקבלים תוספת לגיין של כ-9dB. לא הייתה לנו אפשרות לבדוק את האופציה הזו, כי היא דורשת קליברציה מחדש של הטרינוב כשהוא מחובר בצורה הזו, אחרת ה-front מתחזק ב-9dB אבל הסאבים, שאליהם מועבר כל מה שמתחת ל-80 הרץ, לא.
כדי לבחור בין האופציות באופן מושכל, חייבים להשוות עם האוזניים, מה שלא היה לי כוח וחשק לעשות לבד, אז הזמנתי את ידידי הטוב דוד -- @DavidGil -- שכייף ומועיל לעשות השוואות כאלה אתו, גם בזכות אוזנו הטובה, גם בזכות הדמיון בטעם, מה שמגדיל את הרלוונטיות של דעתו עבורי, וגם בהחלט בזכות החברה הטובה.
לפני שדוד הגיע, בדקתי בעזרת דיסק של רעש ורוד מה הפרש הווליום בין חיבור ישיר של הטרינוב למונובלוקים, לעומת חיבור דרך הפרה, כך שכשעוברים ממצב למצב אפשר לתאם את הווליום עד כמה שאפשר במדוייק. דיוק מוחלט לא היה אפשרי כיוון שההפרש היה בין 1.3 ל-1.4 דיבי, והשליטה על הווליום היא ב-dB שלמים.
את כל ההשוואות עשינו באמצעות אותם שלושה קטעים:
- ההתחלה של האופרה Turandot בביצוע של זובין מהטה, עם Caballé סופראן, Pavarotti טנור ו-Ghiaurov באס, קטע שמכיל תזמורת, מקהלה וסולו לכל אחד מהזמרים. ב-Blu-ray אודיו 24/96 ובתקליט בהדפסה אמריקאית שאולי עדיפה אפילו על האנגלית.
- הקטע Julsång לסופראן, מקהלה ואורגאן מאלבום שהוקלט ע"י חברת Proprius השוודית, שנקרא Cantate Domino, בדיסק K2HD של Lim, ובתקליט של חברת ATR
- התחלת Song of the Nightingale (שירת הזמיר) של סטראווינסקי, ב-SACD של BMG ובתקליט של Analogue Productions
בהשוואה בין הפטיפון דרך הטרינוב לבין הפטיפון דרך הפרה, הראשון נשמע דומה יותר לדיסק, אבל עם צליל מלא ועשיר. בשני הייתה את הפתיחות והבהירות של אנאלוג, אבל הקולות היו יותר דקים וקצת יותר חריפים. דוד העדיף את השני באופן מובהק, ומבחינתי זה שוב היה trade-off ואהבתי את שניהם במידה דומה, עם כי כאן גם אני העדפתי במקצת את ה-pure analog.
קשה להחליט, אבל בינתיים הפיתרון שמתחיל להסתמן הוא הבא:
- לחבר את הטרינוב ישירות למונובלוקים, לקבלת הצליל הצלול והטהור, ולחסוך בזמן המנורות של הפרה.
- לחבר את הפטיפון דרך הטרינוב להאזנה לתקליטים casually
- כאשר רוצים לשמוע תקליטים במירב האיכות, יש להעביר אינטרקונקטים ולשנות את הכיוונון של הסאב (לזכור לכבות את המונובלוקים לפני ההחלפות, ...or else)
- זה אומר שלא מוכרים את הפרה, למרות שהוא משמש רק להאזנה לתקליטים ורק בחלק מהמקרים
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: