צורות חיבור הטרינוב במערכת שלי

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
לפי הפשט של הדברים ולפי מה ששמעתי אצל רן.אולי עמיר צריך אחד מין השניים והדגש הוא על אולי כי זו
המערכת שלו.להחליף את ההגברה שתתאים לטרינוב כפרה.או לחבר הפרה שיש.
אך אם אתה טוען ש"מנורה מעוותת את הצליל" אז אולי פיור דיגיטל/טרנזיסטור...
למה אתה כותב בגוף שלישי?

מכל מקום, אי-ההתאמה בין הטרינוב למונובלוקים היא רק ברמת ה-gain, לא ברמת הסאונד. הסאונד מצויין.

אז חבל לי להתעסק בהחלפת הגברה, שגם כרוכה בהפסד כספי על הקיימת ובהוצאה גבוהה על אחרת, שלא בהכרח תיתן לי יותר בסאונד -- לא קל למצוא מגברים טובים יותר מאלה באופן מובהק -- וכל ההבדל יהייה שבדיסקים/תקליטים שהועברו חלש במיוחד, על המסך של הטרינוב יהיה כתוב שהווליום הוא 40- במקום 10-

אני אוהב צליל מנורתי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
המשכתי לחשוב על הנושא, ועלה בדעתי שאפשר לעשות בדיקת מציאות בקשר לעלות זמן המנורות של הפרה. יצא לי שזה כ-10 סנט לשעה. זה הייה השיקול שעזר לי להחליט בין האפשרויות השקולות. אז הוא די נפל, ונשארתי עם הדילמה מחדש.

ואז חשבתי על זה שאם מחברים את הטרינוב דרך הפרה, המונובלוקים מחוברים באופן קבוע לפרה, שזה אומר:
  • פחות כבלים להעביר כשרוצים לעבור לפטיפון וחזרה
  • לא צריך לכבות את המונובלוקים כשרוצים לעבור לפטיפון וחזרה, שלזה יש שלושה יתרונות:
    • הכיבוי וההדלקה לא בריאים למנורות של המונובלוקים, אז מצויין שאפשר לחסוך את זה
    • פחות פעולות כשרוצים לעבור לפטיפון וחזרה
    • פחות סיכון במקרה ששוכחים לכבות את המונובלוקים ומעבירים את האינטרקונקטים שלהם
אז נראה שההחלטה משתנה לחיבור דרך הפרה, ובמקום 7 השלבים שהיו בכל מעבר -- בעצם 9 -- שכחתי שם את הצורך להעביר את הפרה לכניסת Phono ולשנות בסאב -- יש רק 6:

המעבר ממצב טרינוב דרך הפרה למצב pure analog כולל את השלבים הבאים:
  1. להעביר את הפרה לכניסת CD למשל
  2. להעביר את האינטרקונקטים של הפונו סטייג' מהטרינוב לפרה
  3. להעביר את האינטרקונקט של ערוץ שמאל של הסאב של JL מהטרינוב לפרה
  4. לחבר לפרה את האינטרקונקט של ערוץ ימין של הסאב של JL
  5. להתאים את ה-settings של הסאב
  6. להעביר את הפרה לכניסת Phono
המעבר ההפוך:
  1. להעביר את הפרה לכניסת CD למשל
  2. להעביר את האינטרקונקטים של הפונו סטייג' מהפרה לטרינוב
  3. להעביר את האינטרקונקט של ערוץ שמאל של הסאב של JL מהפרה לטרינוב
  4. לנתק מהפרה את האינטרקונקט של ערוץ ימין של הסאב של JL
  5. להתאים את ה-settings של הסאב
  6. להעביר את הפרה לכניסת Processor
 
נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
אני מניח שזו שאלת כפירה: אבל מיתוג הכבלים\כבלים מתפצלים זו לא אופציה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אני מניח שזו שאלת כפירה: אבל מיתוג הכבלים\כבלים מתפצלים זו לא אופציה?
למה הכוונה? תיבה עם קונקטורים ומתגים שכל אחד בוחר בין שתי אפשרויות?
  • במקום אינטרקונקט יחיד שמחבר את X או ל-Y או ל-Z, יש צורך בשלושה אינטרקונקטים: מ-X לקופסה, מהקופסה ל-Y ומהקופסה ל-Z. האינטרקונקטים של הסאב הם זולים, אבל של הפונו-סטייג' ממש לא, אז מדובר בהוצאה מכובדת בהחלט
  • זה צריך להיות עם קונקטורים, חיווט פנימי ומפסקים ברמה שלא תפגע בצליל. אם קיימים כאלה דברים מוכנים, הם בטח עולים בהתאם, וגם DIY, שאני לא יודע להכין בעצמי, לא יהיה ממש זול.
  • לא נתקלתי במשהו כזה ל-XLR, וכל האינטרקונקטים שמדובר בהם הם XLR
 

capten

אוהב את התחום
הודעות
274
מעורבות
91
נקודות
28
עמיר@
זה נשמע לי סיוט אחד גדול שינויי הכבילה האילו. עזוב: אתה הרי אוהב מוזיקה,לא טכנאות.
רכשת צעצוע חדש מדהים כנראה.חבר אותו ואת הפטיפון אליו. אפילו LINN כבר "מרשה" להמיר פטיפון אנלוגי לדיגיטלי.
אחרי חצי שנה תחליף שוב.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
עמיר@
זה נשמע לי סיוט אחד גדול שינויי הכבילה האילו. עזוב: אתה הרי אוהב מוזיקה,לא טכנאות.
רכשת צעצוע חדש מדהים כנראה.חבר אותו ואת הפטיפון אליו. אפילו LINN כבר "מרשה" להמיר פטיפון אנלוגי לדיגיטלי.
אחרי חצי שנה תחליף שוב.
אתה יודע מה? צודק!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
עמיר@
זה נשמע לי סיוט אחד גדול שינויי הכבילה האילו. עזוב: אתה הרי אוהב מוזיקה,לא טכנאות.
רכשת צעצוע חדש מדהים כנראה.חבר אותו ואת הפטיפון אליו. אפילו LINN כבר "מרשה" להמיר פטיפון אנלוגי לדיגיטלי.
אחרי חצי שנה תחליף שוב.
אני מבין שזה נשמע לך כמו סיוט וטכנאות.

אני לא מתייחס לזה כך, אלא באופן מאוד ענייני, סתם משהו לעשות. הרי יש חוק מרפי בנושא, שאומר שלפני כל דבר שאתה רוצה לעשות, אתה צריך לעשות משהו אחר קודם, וזה המצב גם כאן.

בכלל אין כאן שאלה ערכית/מצפונית/פיוריסטית/אידאולוגית או אחרת של "להרשות" להמיר לדיגיטלי. אין לי שום בעייה עם זה, רק שזה נשמע פחות טוב. אז אני מעריך שבשוטף, בדרך כלל, אשמע את הפטיפון דרך הטרינוב, ורק כשארצה לשמוע תקליטים טובים במיוחד באיכות המירבית, או כשיגיע משלוח של כמה תקליטים, אעבור לשמוע אותם ישירות ללא הטרינוב.

אין משמעות להחלפה אחרי חצי שנה -- זה לא שחצי שנה אני אשמע רק פטיפון. אין מצב.
מחליפים למצב ללא טרינוב כשצריך, וכשזה מסתיים חוזרים לרגיל, שהוא דרך הטרינוב.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אתה יודע מה? צודק!
הוא צודק מבחינתו, מזווית הראייה שלו על הנושא, שהיא דומה לשלך. הוא ואתה, כל אחד בנפרד, רואים בזה סיוט, וכנראה שהייתם מתפשרים על האיכות כדי שלא תהייה לכם טירחה מהסוג הזה.

מנקודת המבט שלי, עבורי, הוא בכלל לא צודק, כי (א) זה לא נראה לי בעייתי לעבור בין המצבים, ו-(ב) ההבדל באיכות חשוב לי יותר מהנוחות.

כל אחד והעדיפויות שלו, ואיך שהדברים נראים לו.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
המשכתי לחשוב על הנושא, ועלה בדעתי שאפשר לעשות בדיקת מציאות בקשר לעלות זמן המנורות של הפרה. יצא לי שזה כ-10 סנט לשעה. זה הייה השיקול שעזר לי להחליט בין האפשרויות השקולות. אז הוא די נפל, ונשארתי עם הדילמה מחדש.

ואז חשבתי על זה שאם מחברים את הטרינוב דרך הפרה, המונובלוקים מחוברים באופן קבוע לפרה, שזה אומר:
  • פחות כבלים להעביר כשרוצים לעבור לפטיפון וחזרה
  • לא צריך לכבות את המונובלוקים כשרוצים לעבור לפטיפון וחזרה, שלזה יש שלושה יתרונות:
    • הכיבוי וההדלקה לא בריאים למנורות של המונובלוקים, אז מצויין שאפשר לחסוך את זה
    • פחות פעולות כשרוצים לעבור לפטיפון וחזרה
    • פחות סיכון במקרה ששוכחים לכבות את המונובלוקים ומעבירים את האינטרקונקטים שלהם
אז נראה שההחלטה משתנה לחיבור דרך הפרה, ובמקום 7 השלבים שהיו בכל מעבר -- בעצם 9 -- שכחתי שם את הצורך להעביר את הפרה לכניסת Phono ולשנות בסאב -- יש רק 6:

המעבר ממצב טרינוב דרך הפרה למצב pure analog כולל את השלבים הבאים:
  1. להעביר את הפרה לכניסת CD למשל
  2. להעביר את האינטרקונקטים של הפונו סטייג' מהטרינוב לפרה
  3. להעביר את האינטרקונקט של ערוץ שמאל של הסאב של JL מהטרינוב לפרה
  4. לחבר לפרה את האינטרקונקט של ערוץ ימין של הסאב של JL
  5. להתאים את ה-settings של הסאב
  6. להעביר את הפרה לכניסת Phono
המעבר ההפוך:
  1. להעביר את הפרה לכניסת CD למשל
  2. להעביר את האינטרקונקטים של הפונו סטייג' מהפרה לטרינוב
  3. להעביר את האינטרקונקט של ערוץ שמאל של הסאב של JL מהפרה לטרינוב
  4. לנתק מהפרה את האינטרקונקט של ערוץ ימין של הסאב של JL
  5. להתאים את ה-settings של הסאב
  6. להעביר את הפרה לכניסת Processor

אמרתי לך :)
(הייתי חייב כי אני חרא בן אדם ;))
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
למה הכוונה? תיבה עם קונקטורים ומתגים שכל אחד בוחר בין שתי אפשרויות?

כן, זו הכוונה
  • במקום אינטרקונקט יחיד שמחבר את X או ל-Y או ל-Z, יש צורך בשלושה אינטרקונקטים: מ-X לקופסה, מהקופסה ל-Y ומהקופסה ל-Z. האינטרקונקטים של הסאב הם זולים, אבל של הפונו-סטייג' ממש לא, אז מדובר בהוצאה מכובדת בהחלט
  • זה צריך להיות עם קונקטורים, חיווט פנימי ומפסקים ברמה שלא תפגע בצליל. אם קיימים כאלה דברים מוכנים, הם בטח עולים בהתאם, וגם DIY, שאני לא יודע להכין בעצמי, לא יהיה ממש זול.
  • לא נתקלתי במשהו כזה ל-XLR, וכל האינטרקונקטים שמדובר בהם הם XLR
יש קופסאות מיתוג גם ל XLR, אבל אני לא יודע אם הן ברמה מספקת (לכן ההסתיגות "כפירה"). זה לא התחום שלי.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
הוא צודק מבחינתו, מזווית הראייה שלו על הנושא, שהיא דומה לשלך. הוא ואתה, כל אחד בנפרד, רואים בזה סיוט, וכנראה שהייתם מתפשרים על האיכות כדי שלא תהייה לכם טירחה מהסוג הזה.

מנקודת המבט שלי, עבורי, הוא בכלל לא צודק, כי (א) זה לא נראה לי בעייתי לעבור בין המצבים, ו-(ב) ההבדל באיכות חשוב לי יותר מהנוחות.

כל אחד והעדיפויות שלו, ואיך שהדברים נראים לו.
אתה יודע מה עמיר? גם אתה צודק!
(וכיון שזו המערכת שלך אז אתה הכי צודק(ורד))
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אמרתי לך :)
(הייתי חייב כי אני חרא בן אדם ;))
נה, כבר ראינו חראיזם יותר גדול מזה בחיים שלנו :)

בעצם אפילו קצת בשרשור הזה :)
 

נערך לאחרונה ב:

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
עקרונית/תפיסתית, הכיול בכלל לא תלוי במקור -- room correction נועד "לטפל בחדר" (ע"י טיפול בסיגנל), אבל כמובן שיש אופציות לעשות התאמות אישיות למה שרוצים.

יש למשל את מה שנקרא Target Curve, שאפשר בעזרתו להגדיר את עקומת ההיענות הרצוייה.

למשל בכיול מיוחד עבור פטיפון אפשר להנחית את הצלילים מתחת ל-20 הרץ כדי להגן על הרמקולים מתנודות בלתי מבוקרות ובלתי רצויות, שלא שומעים אלא אולי רק מרגישים, אבל יכולות לשרוף את הרמקולים/הסאבים והן בוודאי לא חלק מהסיגנל המוקלט.

לעומת זאת, בכיול עבור home theater לראיית סרטים, לפעמים תדרים כאלה נכללים בכוונה, ואפשר להעביר אותם או אפילו להדגיש אותם.

יש גם אפשרויות כיול נוספות, עדיין לא התמחיתי בנושא.
שירשור מרתק ומעניין.

אגב, לפי מה שאני מבין, אין אלגוריתם שמטפל בבורות (התאבכות הורסת) ובכל מקרה הכל מתחיל באקוסטיקה. RC זה 'סדר שני'.

אגב #2, איפה אפשר למצוא הקלטה של סריקת תדרים בשביל לבחון את האקוסטיקה ואת התיקון ברמת ההרגשה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אגב, לפי מה שאני מבין, אין אלגוריתם שמטפל בבורות (התאבכות הורסת) ובכל מקרה הכל מתחיל באקוסטיקה. RC זה 'סדר שני'.
זו גם ההבנה שלי, שאי אפשר להתגבר על הפיזיקה באמצעות אלקטרוניקה.


אגב #2, איפה אפשר למצוא הקלטה של סריקת תדרים בשביל לבחון את האקוסטיקה ואת התיקון ברמת ההרגשה?
לי יש Test CDs עתיקים של Stereophile שמכילים tracks כאלה. אני לא מכיר אחרים, אבל אין ספק שיש, או שאפשר למצוא יד שניה. אני בטוח שחיפוש ב-Discogs או ב-amazon או eBay וכו' יעלה תוצאות. אולי יש דברים כאלה גם כ-downloads ו/או סטרימינג. לא חיפשתי. כנראה שצריך לחפש "Test CD" ואז לבדוק אם ברשימת ה-tracks יש את מה שאתה מחפש.
 
נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
יש בטידאל וספוטיפיי דיסקים של תדרים, תחפש audio test וכו'
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
זו גם ההבנה שלי, שאי אפשר להתגבר על הפיזיקה באמצעות אלקטרוניקה.


לי יש Test CDs עתיקים של Stereophile שמכילים tracks כאלה. אני לא מכיר אחרים, אבל אין ספק שיש, או שאפשר למצוא יד שניה. אני בטוח שחיפוש ב-Discogs או ב-amazon או eBay וכו' יעלה תוצאות. אולי יש דברים כאלה גם כ-downloads ו/או סטרימינג. לא חיפשתי. כנראה שצריך לחפש "Test CD" ואז לבדוק אם ברשימת ה-tracks יש את מה שאתה מחפש.


זו תובנה מעניית מצידך,
אי אפשר להיתגבר על פיזיקה באמצעות
אלקטרוניקה.
 
נערך לאחרונה ב:

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
יוסי, הכוונה היא לכך שלכל חדר עם ההחזרות שלו יש התאבכות הורסת באיזורים מסויימים והתאבכות בונה באיזורים אחרים.
בדיוק לשם כך נועד הטרינוב. רק ש<עד כמה שאני יודע> הטרינוב לא יכול לעשות כלום להתאבכות הורסת.

אחד הרעיונות שלי זה ליצור אלגוריתמי פיצוי עם כמה ערוצים אבל כרגע אין לי זמן ליצור דבר כזה וזו רק פנטזיה.
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
353
מעורבות
103
נקודות
43
יוסי, הכוונה היא לכך שלכל חדר עם ההחזרות שלו יש התאבכות הורסת באיזורים מסויימים והתאבכות בונה באיזורים אחרים.
בדיוק לשם כך נועד הטרינוב. רק ש<עד כמה שאני יודע> הטרינוב לא יכול לעשות כלום להתאבכות הורסת.

אחד הרעיונות שלי זה ליצור אלגוריתמי פיצוי עם כמה ערוצים אבל כרגע אין לי זמן ליצור דבר כזה וזו רק פנטזיה.
אני בטוח שאתה יכול לתרום הרבה מהידע שלך לטרינוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
יוסי, הכוונה היא לכך שלכל חדר עם ההחזרות שלו יש התאבכות הורסת באיזורים מסויימים והתאבכות בונה באיזורים אחרים.
בדיוק לשם כך נועד הטרינוב. רק ש<עד כמה שאני יודע> הטרינוב לא יכול לעשות כלום להתאבכות הורסת.

אחד הרעיונות שלי זה ליצור אלגוריתמי פיצוי עם כמה ערוצים אבל כרגע אין לי זמן ליצור דבר כזה וזו רק פנטזיה.
בהתאבכות "בונה" אפשר לטפל ע"י החלשת הסיגנל בתדרים המתאימים.
יש מצבי התאבכות "הורסת" שאינם ביטול מוחלט של התדרים הבעייתים, ובמקרים כאלה חיזוק הסיגנל בתדרים האלה יכולה כן לעזור. אז זה לא שהטרינוב לא יכול לעשות כלום להתאבכות הורסת.

פיצוי להתאבכות הורסת בעזרת רמקולים נוספים, אולי קרובים יותר למשתמש, יכולה אולי לעזור במשהו, אבל כשמדובר בתדרים מעל הבאס, שהם כיווניים, תהיה נדידה של ה-images בין הרמקולים בצורה לאו דווקא נעימה לאוזן.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
יוסי, הכוונה היא לכך שלכל חדר עם ההחזרות שלו יש התאבכות הורסת באיזורים מסויימים והתאבכות בונה באיזורים אחרים.
בדיוק לשם כך נועד הטרינוב. רק ש<עד כמה שאני יודע> הטרינוב לא יכול לעשות כלום להתאבכות הורסת.

אחד הרעיונות שלי זה ליצור אלגוריתמי פיצוי עם כמה ערוצים אבל כרגע אין לי זמן ליצור דבר כזה וזו רק פנטזיה.


אני טיפלתי אקוסטית חדר 3 על 3.5 מטר
ביסודיות סופגי בסים עבים מאוד, על קירות
צדדים פנלים סופגים יקרים מאוד, וילון אקוסטי על קיר מאחורי הרמקולים, דפיוזרים על קיר הנגדי ועוד חומרי ספיגה בפינות החדר ועל התיקרה ושטיח
על הריצפה, המערכת שלי היא טובה את
זה אני יודע היום, זה נכון שאפשר לשדרג
אותה, אבל כרגע כל המוסיף גורע, אין דבר
שמטריד אותי בה, המערכת מגובשת
ובעיקר מהנאה,יש בה הכל במה מקיר לקיר
מיקום כלים ורמקולים נעלמים תמיד.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור