צורות חיבור הטרינוב במערכת שלי

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
יש לי שתי התלבטויות בקשר לחיבור הטרינוב Altitude 16 במערכת שלי:

התלבטות א': האם לחבר את יציאות ה-front L+R של הטרינוב:
  • ישירות למונובלוקים המנורתיים של Audio Research (להלן AR)
  • לפרה סטריאופוני מנורתי של AR (דרך כניסת Processor, הידועה גם כ-Home-Theater Bypass, שעוקפת את כפתור הווליום) וממנו למונובלוקים
לכאורה הפרה של AR הוא שלב מיותר בדרך, אבל קיימת אפשרות שהתיאום בינו לבין המונובלוקים טוב יותר, וגם אולי עיוותי המנורות יוסיפו צבע נעים לאוזן :) עם זאת, אם שומעים דרך הפרה זה עולה בזמן מנורות, וגם לא מאפשר למכור את הפרה, מכשיר לא זול.

התלבטות ב': האם לחבר את היציאה של הפונו סטייג' המנורתי של AR:
  • לכניסה האנלוגית של הטרינוב, שם תתבצע המרה מאנאלוג לדיגיטל ב-24/96.
  • לכניסה בפרה של AR, כך שלא עוברים דרך הטרינוב, ומהפרה למונובלוקים, באותה צורה שהייה מחובר לפני שהגיע הטרינוב, pure analog
זו התלבטות כואבת, כי אם לא עוברים דרך הטרינוב, גם מפסידים את היתרונות שלו, וגם כשעוברים לפטיפון וחזרה, צריך להעביר אינטרקונקטים ממכשיר למכשיר, ולשנות את כיוונון הסאב. מצד שני, עם כן עוברים דרך הטרינוב, שומעים את הפטיפון לאחר דיגיטיזציה, אבל אפשר לוותר לגמרי על הפרה ולמכור אותו, אלא אם רוצים לשמוע דרכו את הטרינוב.

יש בעצם גם התלבטות תיאורטית נוספת, עקב כך שה-gain של הטרינוב נמוך יחסית ואני צריך להפעיל אותו בווליומים גבוהים, קרוב למקסימום שלו, שאז יש אפשרות לחבר את הטרינוב דרך הפרה כמו קודם, אבל לא דרך כניסת Processor אלא דרך כניסת AUX1, ולכוון את הווליום בפרה ל-100. כך מקבלים תוספת לגיין של כ-9dB. לא הייתה לנו אפשרות לבדוק את האופציה הזו, כי היא דורשת קליברציה מחדש של הטרינוב כשהוא מחובר בצורה הזו, אחרת ה-front מתחזק ב-9dB אבל הסאבים, שאליהם מועבר כל מה שמתחת ל-80 הרץ, לא.

כדי לבחור בין האופציות באופן מושכל, חייבים להשוות עם האוזניים, מה שלא היה לי כוח וחשק לעשות לבד, אז הזמנתי את ידידי הטוב דוד -- @DavidGil -- שכייף ומועיל לעשות השוואות כאלה אתו, גם בזכות אוזנו הטובה, גם בזכות הדמיון בטעם, מה שמגדיל את הרלוונטיות של דעתו עבורי, וגם בהחלט בזכות החברה הטובה.

לפני שדוד הגיע, בדקתי בעזרת דיסק של רעש ורוד מה הפרש הווליום בין חיבור ישיר של הטרינוב למונובלוקים, לעומת חיבור דרך הפרה, כך שכשעוברים ממצב למצב אפשר לתאם את הווליום עד כמה שאפשר במדוייק. דיוק מוחלט לא היה אפשרי כיוון שההפרש היה בין 1.3 ל-1.4 דיבי, והשליטה על הווליום היא ב-dB שלמים.

את כל ההשוואות עשינו באמצעות אותם שלושה קטעים:
  1. ההתחלה של האופרה Turandot בביצוע של זובין מהטה, עם Caballé סופראן, Pavarotti טנור ו-Ghiaurov באס, קטע שמכיל תזמורת, מקהלה וסולו לכל אחד מהזמרים. ב-Blu-ray אודיו 24/96 ובתקליט בהדפסה אמריקאית שאולי עדיפה אפילו על האנגלית.
  2. הקטע Julsång לסופראן, מקהלה ואורגאן מאלבום שהוקלט ע"י חברת Proprius השוודית, שנקרא Cantate Domino, בדיסק K2HD של Lim, ובתקליט של חברת ATR
  3. התחלת Song of the Nightingale (שירת הזמיר) של סטראווינסקי, ב-SACD של BMG ובתקליט של Analogue Productions
בהשוואה בין חיבור הטרינוב ישירות לרמקולים לבין חיבורו לפרה ומהפרה לרמקולים, החיבור הישיר נשמע צלול ו"טהור" יותר, בעוד שדרך הפרה, הכל נשמע מלא יותר וקרוב יותר. דוד העדיף את הראשון באופן מובהק. מבחינתי זה היה trade-off ואהבתי את שניהם במידה דומה, ללא העדפה מובהקת לכאן או לכאן.

בהשוואה בין הפטיפון דרך הטרינוב לבין הפטיפון דרך הפרה, הראשון נשמע דומה יותר לדיסק, אבל עם צליל מלא ועשיר. בשני הייתה את הפתיחות והבהירות של אנאלוג, אבל הקולות היו יותר דקים וקצת יותר חריפים. דוד העדיף את השני באופן מובהק, ומבחינתי זה שוב היה trade-off ואהבתי את שניהם במידה דומה, עם כי כאן גם אני העדפתי במקצת את ה-pure analog.

קשה להחליט, אבל בינתיים הפיתרון שמתחיל להסתמן הוא הבא:
  • לחבר את הטרינוב ישירות למונובלוקים, לקבלת הצליל הצלול והטהור, ולחסוך בזמן המנורות של הפרה.
  • לחבר את הפטיפון דרך הטרינוב להאזנה לתקליטים casually
  • כאשר רוצים לשמוע תקליטים במירב האיכות, יש להעביר אינטרקונקטים ולשנות את הכיוונון של הסאב (לזכור לכבות את המונובלוקים לפני ההחלפות, ...or else)
  • זה אומר שלא מוכרים את הפרה, למרות שהוא משמש רק להאזנה לתקליטים ורק בחלק מהמקרים
index1.jpg

index2.jpg

index3.jpg
 

תמונות מצורפות

  • index1.jpg
    index1.jpg
    KB 9.4 · צפיות: 475
  • index2.jpg
    index2.jpg
    KB 11.2 · צפיות: 464
  • index3.jpg
    index3.jpg
    KB 16.5 · צפיות: 462
נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
באמת היה ערב מאוד מעניין. אני חושב שהכיוון שאתה מציע הוא הכיוון הנכון כי זאת הדרך הכי פרקטית בלי כל הזמן להחליף אינטרקונקטים ולהפוך את כל חווית ההאזנה לסיוט.
מה שאומר שבסופו של דבר אתה תצטרך לוותר על הספונטניות ולהחליט מראש שהיום אתה הולך לעשות יום ״אנלוג״ ולעשות את כל ההכנות הנדרשות.
לזפזפ בין האנלוג לדיגיטל בקונפיגורציות השונות זה פשוט לא ריאלי.
תודה שהזמנת אותי. היה מאוד מסקרן לעשות את הטסט הזה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
באמת היה ערב מאוד מעניין. אני חושב שהכיוון שאתה מציע הוא הכיוון הנכון כי זאת הדרך הכי פרקטית בלי כל הזמן להחליף אינטרקונקטים ולהפוך את כל חווית ההאזנה לסיוט.
מה שאומר שבסופו של דבר אתה תצטרך לוותר על הספונטניות ולהחליט מראש שהיום אתה הולך לעשות יום ״אנלוג״ ולעשות את כל ההכנות הנדרשות.
לזפזפ בין האנלוג לדיגיטל בקונפיגורציות השונות זה פשוט לא ריאלי.
בכל זאת יש בינינו הבדלים: מבחינתי להחליף כמה אינטרקונקטים זה לא בחזקת סיוט, ולא צריך להחליט עבור כל היום.
לכל היותר תיכנס כאן עצלנות, אבל לא נורא. גם דרך הטרינוב הפטיפון נשמע לי לא רע בכלל, אז רק כשארצה לשמוע תקליט סופר דופר באיכות סופר דופר, אחליף כמה אינרקונקטים, וצריך גם לשנות בסאב. לא כייף אבל גם לא סוף העולם.

תודה שהזמנת אותי. היה מאוד מסקרן לעשות את הטסט הזה.
ממש בכייף, וממש עזרת לי: גם בשניים קל יותר להתרכז וזה מאתגר את תשומת הלב, וגם מה שאמרת עזר לי להתאפס על הכיוונים והעדיפויות. תודה!!! (ורד)(ורד)(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
לנתק ולחבר כבלים....
לא ממש רעיון טוב.
לדעתי שומעים את ההשפעה של הניתוק והחיבור במשך כמה שעות...
Ymmv
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
בכל זאת יש בינינו הבדלים: מבחינתי להחליף כמה אינטרקונקטים זה לא בחזקת סיוט, ולא צריך להחליט עבור כל היום.
לכל היותר תיכנס כאן עצלנות, אבל לא נורא. גם דרך הטרינוב הטיפון נשמע לי לא רע בכלל, אז רק כשארצה לשמוע תקליט סופר דופר באיכות סופר דופר, אחליף כמה אינרקונקטים, וצריך גם לשנות בסאב. לא כייף אבל גם לא סוף העולם.


ממש בכייף, וממש עזרת לי: גם בשניים קל יותר להתרכז וזה מאתגר את תשומת הלב, וגם מה שאמרת עזר לי להתאפס על הכיוונים והעדיפויות. תודה!!! (ורד)(ורד)(ורד)
שכחתי לציין: שלושת הקטעים ששמענו הם מדהימים גם באיכות המוסיקלית שלהם והביצועים המצטיינים וגם כקטעי בדיקה למערכת. קטעים מאוד מורכבים ואתגר לא קטן לשחזור ע״י מערכות סטריאו.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
הייתי נשאר עם הטרינוב אקסלוסיבית. מפעיל אותו מול הפטיפון כפי שהיצרן ממליץ.
אם המועקה הפסיכולוגית ב'חטא הדיגיטציה' במסלול האנלוגי קשה מנשוא עבורך.. אז להחליף כבלים לא יהרוג אף אחד. אולי חוץ מהמחברים שלהם. בכל זאת חיבור וניתוק יומיומי לעומת מה? פעם בשנה..
לי זה נראה כמו בזבוז זמן, בסופו של דבר החיים קצרים: קבייה, פבארוטי וגיאורוב כבר לא איתנו (תודה על הטיפ לסשן האזנת לילה ..).
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,941
מעורבות
378
נקודות
83
לא כל כך מבין את הרצון ב"לחסוך במנורות". המנורות בפרה לא כל כך יקרות. אמורות להחזיק כ 10000 שעות שזה 10 שנים אם אתה מקשיב 3 שעות ביום.
בסוף הן עולות פחות מכבל הכי פשוט או מההפסד במכירה של רכיב הכי סטנדרטי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
הייתי נשאר עם הטרינוב אקסלוסיבית. מפעיל אותו מול הפטיפון כפי שהיצרן ממליץ.
אם המועקה הפסיכולוגית ב'חטא הדיגיטציה' במסלול האנלוגי קשה מנשוא עבורך.. אז להחליף כבלים לא יהרוג אף אחד. אולי חוץ מהמחברים שלהם. בכל זאת חיבור וניתוק יומיומי לעומת מה? פעם בשנה..
לי זה נראה כמו בזבוז זמן, בסופו של דבר החיים קצרים: קבייה, פבארוטי וגיאורוב כבר לא איתנו (תודה על הטיפ לסשן האזנת לילה ..).
אין לי שום בעייה אידאולוגית עם דיגיטיזציה של הפטיפון. פשוט בחיבור אנאלוגי יש איכויות שהולכות לאיבוד בדיגיטיזציה הספציפית הזו. ייתכן שאם אקנה מכשיר ADC בסכום בריא, זה לא יקרה.

לא הבנתי איזה יצרן ממליץ על מה.

וכנראה שלא כל יום אחליף. לא כל יום אני מאזין לתקליטים, וכנראה שבמקרים שכן, אסתפק בדרך כלל בדיגיטיזציה, שתוצאותיה סבירות בהחלט ואינן נטולות יתרונות סוניים. אחליף רק כשארצה לשמוע תקליטים טובים במיוחד באיכות המירבית.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
וואו פוסט מסובך

קודם כל את עניין אורך חיי המנורות הייתי שם בצד. זה מבלבל ומפריע לראות את התמונה הכללית, בסופו של דבר כשצריך מחליפים מנורות בקדם וחסל, זה היה המצב לפני שרכשת את הטרינוב.

קראתי את הפוסט מספר פעמים. תחילה הבנתי משהו כזה:

אין לבחור העדפה מובהקת עם או ללא קדם בדיגיטל
יש לבחור העדפה מובהקת לחיבור עם קדם באנלוג

אז מחברים דרך הקדם לא?

פעם שניה הבנתי אחרת:

למרות שאין העדפה מובהקת בדיגיטל, ללא הקדם מתקבלת יותר שקיפות, אז למה לא להרוויח אותה?
ההבדלים באנלוג לא ממש משמעותיים, פרט לתקליטים שנשמעים ממש טוב.

אז מוותרים על הקדם, לא?

ופה אני מחזיר לך שאלה:

מה אתה שומע יותר? אנלוג או דיגיטל? וכשאתה שומע אנלוג, מה החלק היחסי שאתה שומע את ״התקליטים שנשמעים ממש טוב״?

אם זה בטל בשישים, אז וותר על הקדם. אם זה חלק משמעותי, חבר דרך הקדם. אם בחרת ללא הקדם התלבטות ב׳ נעלמת (עד כמה שהצלחתי להבין)

אני אומר דבר כזה, אל תחליט כרגע. שים את הקדם בצד, בחדר אחר, ותחיה חודש חודשים בלעדיו, לאורך זמן העניינים האילה מתחדדים ואתה תדע בעצמיך מה אתה מעדיף. יתכנו מספר מצבים:

-לא תתגעגע לקדם.
-תתגעגע באנלוג ואז הוא נשאר, אם זה יקרה, לאורך זמן ועם עוד משחקים תדע אם אתה רוצה אותו בשרשרת גם בדיגיטל. בענייני שקיפות בדרך כלל זה עניין של הרגל, ברגע שהתרגלת לשקיפות קשה לחזור אחורה.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
@AK1
טרינוב לא תומכים בכיול פטיפונים?
להבנתי הכיול שלהם הוא עולם ומלואו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
לא כל כך מבין את הרצון ב"לחסוך במנורות". המנורות בפרה לא כל כך יקרות. אמורות להחזיק כ 10000 שעות שזה 10 שנים אם אתה מקשיב 3 שעות ביום.
בסוף הן עולות פחות מכבל הכי פשוט או מההפסד במכירה של רכיב הכי סטנדרטי.
א. היצרן ממליץ להחליף אחרי 4,000 שעות, לא 10,000

ב. המערכת פועלת סדר גודל של בין 5 ל-14 שעות ביום, בהן אני לא מאזין ברציפות, אבל לא מכבה אותה בכל הפסקה, כך שמדובר על סדר גודל של שנתיים, לא 10.

החסכון במנורות אינו שיקול עיקרי, אלא משני, אבל לא לגמרי זניח.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
כאן התלבטות דומה, בין פרה רגיל שמציע חום וקירבה לבין allegri שמציע שקיפות.

כרגע מנסה להיגמל מהשקיפות, כי בהאזנה לא מוקפדת יותר "קל" לשמוע ככה, גם לשאר חברי המשפחה.

לפעמים אני תוהה אם השקיפות הזו לא מוגזמת. בשום הופעה חיה אני לא שומע ככ מופרד וברור, ולעומת זאת כן יש בהופעה חיה איזשהו שלם שגדול מסך חלקיו, שמסתדר יותר עם נוכחות וחום של פרה.

עומר.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
ויש עוד אופציה, אם אתה מעדיף את האנלוג דרך הקדם להשתמש במוצר audio selector כך שתוכל לעבור בין מצבים בלחיצת כפתור. ראיתי שללקסמן יש מוצר כזה, נראה לי משובח, ז״א מינימום דגרדציה (אבל לא ניסיתי)
 

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
495
מעורבות
179
נקודות
43
היי
תהיתי מתי תגיע הבדיקה והבחינה לעניין האנלוג והפרה (ישירות לטרינוב או דרך הפרה).

בסופו של דבר זה עניין של פשרות וכמה אתה שומע אנלוג לעומת דיגיטל.

כל החלטה מסתמנת כסוג של פשרה. ולעניות דעתי למה לשמוע אנלוג ולסתפק בסאונד דיגיטל "..בהשוואה בין הפטיפון דרך הטרינוב לבין הפטיפון דרך הפרה, הראשון נשמע דומה יותר לדיסק, אבל עם צליל מלא ועשיר.."

כמו כן, לאוזניך חיבור הטרינוב לפרה (ולא ישירות למונובלוקים), הניבה תוצאה שלאזניך טובה באותה מידה "ללא העדפה מובהקת לכאן או לכאן"..

אז מה ההתלבטות..

תשמור על מסלול אנלוגי טהור בעת שמיעת הפטיפון.

אבל שוב זו רק דעתי ובסופו של דבר, זו החלטה שלך ומידת הזמן המוקדש לאנלוג ושיקולים של צמצום מערכת (ויתור על הפרה)

בהצלחה בכל מקרה, בכל חלופה עושה רושם שהתוצאה מדהימה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
וואו פוסט מסובך

קודם כל את עניין אורך חיי המנורות הייתי שם בצד. זה מבלבל ומפריע לראות את התמונה הכללית, בסופו של דבר כשצריך מחליפים מנורות בקדם וחסל, זה היה המצב לפני שרכשת את הטרינוב.

קראתי את הפוסט מספר פעמים. תחילה הבנתי משהו כזה:

אין לבחור העדפה מובהקת עם או ללא קדם בדיגיטל
יש לבחור העדפה מובהקת לחיבור עם קדם באנלוג

אז מחברים דרך הקדם לא?

פעם שניה הבנתי אחרת:

למרות שאין העדפה מובהקת בדיגיטל, ללא הקדם מתקבלת יותר שקיפות, אז למה לא להרוויח אותה?
ההבדלים באנלוג לא ממש משמעותיים, פרט לתקליטים שנשמעים ממש טוב.

אז מוותרים על הקדם, לא?

ופה אני מחזיר לך שאלה:

מה אתה שומע יותר? אנלוג או דיגיטל? וכשאתה שומע אנלוג, מה החלק היחסי שאתה שומע את ״התקליטים שנשמעים ממש טוב״?

אם זה בטל בשישים, אז וותר על הקדם. אם זה חלק משמעותי, חבר דרך הקדם. אם בחרת ללא הקדם התלבטות ב׳ נעלמת (עד כמה שהצלחתי להבין)

אני אומר דבר כזה, אל תחליט כרגע. שים את הקדם בצד, בחדר אחר, ותחיה חודש חודשים בלעדיו, לאורך זמן העניינים האילה מתחדדים ואתה תדע בעצמיך מה אתה מעדיף. יתכנו מספר מצבים:

-לא תתגעגע לקדם.
-תתגעגע באנלוג ואז הוא נשאר, אם זה יקרה, לאורך זמן ועם עוד משחקים תדע אם אתה רוצה אותו בשרשרת גם בדיגיטל. בענייני שקיפות בדרך כלל זה עניין של הרגל, ברגע שהתרגלת לשקיפות קשה לחזור אחורה.
תודה על ההשקעה!

עניין שעות המנורות אינו שיקול עיקרי, הוא שיקול משני, אבל לא לגמרי זניח, שאני לא חושב שמפריע לראות את התמונה הכללית. למעשה, הוא עזר לי לבחור בין האפשרויות השקולות של טרינוב ישירות לעומת טרינוב דרך הפרה.

נראה לי שהמהות של צורת ההסתכלות שלך היא "סטטיסטית", שאומרת שאם השימוש בפרה הוא קטן יחסית, אפשר לוותר עליו. זה הגיוני לחלוטין, בטח מהזווית הכלכלית של העניין, אבל, וזה אבל גדול, אני לא רוצה לוותר על התוספת באיכות שמקבלים בחיבור אנאלוגי טהור.

בעצם השקעתי כל כך הרבה בציוד אנאלוגי, כולל ראש, זרוע, פטיפון ופונו סטייג' יקרים מאוד, והשקעתי הרבה זמן ומאמץ וכסף בלמצוא הדפסות טובות של הרבה תקליטים, כולל קניות חוזרות של אותה הקלטה רק עם label אחר בעלות כפולה ומכופלת, כך שזה לא משהו משני שאני רוצה/מוכן לוותר עליו, אפילו אם מדובר בחלק קטן מזמן ההאזנה.

הרי הרבה מאוד בתחביב הזה הוא השקעה גדולה עבור תוספת קטנה לאיכות, וזה המקרה גם כאן.

להשאיר את הפרה לא עושה לי חור בכיס כמו לקנות ציוד חדש, כך שזה קל יותר לבחור להשאיר אותו מאשר להחליט על רכישה נוספת.

אשר לשקיפות -- האזנה לטרינוב דרך הפרה אינה גורמת לאיבוד פרטים. ההבדל הוא "איכותי", לא "כמותי", כאילו ההרגשה הבסיסית בחיבור ישיר היא של צלילות ו"טוהר", לעומת דרך הפרה, שנשמע יותר מלא והזמרים/כלים נשמעים קרוב יותר, מה שעשוי, בחלק מהמקרים, להיות מעָרֶב (involving) יותר. אז זה לא מצב שבו השקיפות בהכרח עדיפה ושקשה לוותר עליה ו"לחזור אחורה", כי זה לא אחורה אלא "הצידה". אין אופציה עדיפה באופן מובהק, אלא שיש יתרונות מובהקים לשתי האפשרויות, ואין לי העדפה מובהקת.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
כאן התלבטות דומה, בין פרה רגיל שמציע חום וקירבה לבין allegri שמציע שקיפות.

כרגע מנסה להיגמל מהשקיפות, כי בהאזנה לא מוקפדת יותר "קל" לשמוע ככה, גם לשאר חברי המשפחה.

לפעמים אני תוהה אם השקיפות הזו לא מוגזמת. בשום הופעה חיה אני לא שומע ככ מופרד וברור, ולעומת זאת כן יש בהופעה חיה איזשהו שלם שגדול מסך חלקיו, שמסתדר יותר עם נוכחות וחום של פרה.

עומר.
אני לא מוצא טעם "להיגמל" ממשהו אם אתה אוהב אותו. גם הצליל שאתה מקבל מהמערכת לא צריך להיות כמו בהופעה חייה -- הוא ממילא לעולם לא יהייה כמו בהופעה חייה, לטוב ולרע -- כך שלא קיים מצב של שקיפות מוגזמת באופן אבסולוטי. לכל היותר קיים מצב של שקיפות שאתה כן/לא נהנה ממנה.

מציע לשכוח מכל שיקולי ההופעה החייה, וללכת רק לפי מה שכייף לך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
ויש עוד אופציה, אם אתה מעדיף את האנלוג דרך הקדם להשתמש במוצר audio selector כך שתוכל לעבור בין מצבים בלחיצת כפתור. ראיתי שללקסמן יש מוצר כזה, נראה לי משובח, ז״א מינימום דגרדציה (אבל לא ניסיתי)
זה לא עד כדי כך פשוט. המעבר ממצב טרינוב ישיר למצב pure analog כולל את השלבים הבאים:
  1. לכבות את המונובלוקים
  2. להעביר את האינטרקונקטים של המונובלוקים מהטרינוב לפרה
  3. להעביר את האינטרקונקטים של הפונו סטייג' מהטרינוב לפרה
  4. להעביר את האינטרקונקט של ערוץ שמאל של הסאב של JL מהטרינוב לפרה
  5. לחבר לפרה את האינטרקונקט של ערוץ ימין של הסאב של JL
  6. להדליק את הפרה
  7. להדליק את המונובלוקים
המעבר ההפוך:
  1. לכבות את המונובלוקים
  2. לכבות את הפרה
  3. להעביר את האינטרקונקטים של המונובלוקים מהפרה לטרינוב
  4. להעביר את האינטרקונקטים של הפונו סטייג' מהפרה לטרינוב
  5. להעביר את האינטרקונקט של ערוץ שמאל של הסאב של JL מהפרה לטרינוב
  6. לנתק מהפרה את האינטרקונקט של ערוץ ימין של הסאב של JL
  7. להדליק את המונובלוקים
כל האינטרקונקטים הם XLR.

אני צריך להדפיס את זה כדי שלא להתבלבל/לשכוח משהו :)
 

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
495
מעורבות
179
נקודות
43
היי

אני חושב שדי קיבלת החלטה. שמור על המסלול האנלוג הטהור בייחוד שהשקעת לא מעט הן בציוד והן בהדפסות יקרות.
וכפי שציינת לגבי החיבור הטרינוב ישירות להגברה או דרך הפרה מדובר על לזוז הצידה ולקבל משהו שונה ואין לך העדפה מובהקת.

בכל מקרה כפי שצויין, תחיה עם אחת מהחלופות תקופה ואז תעבור לחלופה האחרת (חיבור טרינוב ישירות) ותראה מה מפריע לך יותר.

ושוב לדעתי ואחרי השקעה כמו שלך במסלול האנלוגי, לא הייצתי מוותר על האופציה הטובה ביותר עבורך..

מה גם שאם יש זמן אני אישית מעדיף אנלוג (אבל זו כבר סוגיה אחרת)... בהצלחה בכל מקרה

יוסי
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
אני לא מוצא טעם "להיגמל" ממשהו אם אתה אוהב אותו. גם הצליל שאתה מקבל מהמערכת לא צריך להיות כמו בהופעה חייה -- הוא ממילא לעולם לא יהייה כמו בהופעה חייה, לטוב ולרע -- כך שלא קיים מצב של שקיפות מוגזמת באופן אבסולוטי. לכל היותר קיים מצב של שקיפות שאתה כן/לא נהנה ממנה.

מציע לשכוח מכל שיקולי ההופעה החייה, וללכת רק לפי מה שכייף לך.

צודק לגמרי בעניין השיקולים. רוצה לומר שהשקיפות הממכרת הזו מגיעה לעיתים עם רזון, שבחלק מההקלטות אינו מרגש אלא להיפך, מדכא בעיני. אז אני שואל את עצמי מה עדיף לשלם, חוסר שקיפות (לכאורה - כאן מגיע הרפרנס שלי להופעה חיה) שלפעמים מרגיש קצת אטום, או רזון, שלפעמים מרגיש, רזה ;)
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
תודה על ההשקעה!

עניין שעות המנורות אינו שיקול עיקרי, הוא שיקול משני, אבל לא לגמרי זניח, שאני לא חושב שמפריע לראות את התמונה הכללית.

נראה לי שהמהות של צורת ההסתכלות שלך היא "סטטיסטית", שאומרת שאם השימוש בפרה הוא קטן יחסית, אפשר לוותר עליו. זה הגיוני לחלוטין, בטח מהזווית הכלכלית של העניין, אבל, וזה אבל גדול, אני לא רוצה לוותר על התוספת באיכות שמקבלים בחיבור אנאלוגי טהור.

בעצם השקעתי כל כך הרבה בציוד אנאלוגי, כולל ראש, זרוע, פטיפון ופונו סטייג' יקרים מאוד, והשקעתי הרבה זמן ומאמץ וכסף בלמצוא הדפסות טובות של הרבה תקליטים, כולל קניות חוזרות של אותה הקלטה רק עם label אחר בעלות כפולה ומכופלת, כך שזה לא משהו משני שאני רוצה/מוכן לוותר עליו, אפילו אם מדובר בחלק קטן מזמן ההאזנה.

הרי הרבה מאוד בתחביב הזה הוא השקעה גדולה עבור תוספת קטנה לאיכות, וזה המקרה גם כאן.

להשאיר את הפרה לא עושה לי חור בכיס כמו לקנות ציוד חדש, כך שזה קל יותר לבחור להשאיר אותו מאשר להחליט על רכישה נוספת.

אשר לשקיפות -- האזנה לטרינוב דרך הפרה אינה גורמת לאיבוד פרטים. ההבדל הוא "איכותי", לא "כמותי", כאילו ההרגשה הבסיסית בחיבור ישיר היא של צלילות ו"טוהר", לעומת דרך הפרה, שנשמע יותר מלא והזמרים/כלים נשמעים קרוב יותר, מה שעשוי, בחלק מהמקרים, להיות מעָרֶב (involving) יותר. אז זה לא מצב שבו השקיפות בהכרח עדיפה ושקשה לוותר עליה ו"לחזור אחורה", כי זה לא אחורה אלא "הצידה". אין אופציה עדיפה באופן מובהק, אלא שיש יתרונות מובהקים לשתי האפשרויות, ואין לי העדפה מובהקת.

אז לדעתי ההחלטה שלך קלה פה:

-בדיגיטל אין לך העדפה ברורה בין המצבים
-באנלוג יש העדפה ברורה, ויש את האלמנט של ״החוויה שבאנלוג״ וההשקעה בו (ציוד+מדיה) שאתה לא רוצה לפספס.

נשמעת לי החלטה קלה של להשאיר את הקדם בשרשרת (גם אם לא מסתדרת לוגית עם מה שטרינוב ממליצים או אם העובדה שהקדם הוא ״מכשיר מיותר״ במסלול הדיגיטל)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור