על מה נדבר היום - עיצוב על חשבון צליל?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,973
מעורבות
2,951
נקודות
113
לגבי האסטטיקה ורמת החשיבות שלה.... האם באמת אין כאן חשיבות בכלל? בן אדם שרכש מגבר או רמקול למשל, בעלות של כמה עשרות אם לא מאות אלפים, אם אותו הפרטי יהיה מכוער בעיניו אני בספק אם אכן ירכוש אותו בסוף.
כלומר אני לא מכיר משהו שירכוש רמקול ב-200K בלי שהוא גם יראה בהתאם.
אני לא מכיר אודיופילים שרק שומעים את המערכות שלהם. לדעתי אולי 1% "עיוורים" למראה הציוד והם נטו נטו איך הוא נשמע.
אל נשכח שכולנו פה ישראלים, בין אם אני מודים בזאת ובין אם לא, אנחנו קודם כל בוחנים (כל דבר) עם העיניים.
מעניין כמה אנשים מתעקשים להכליל מעצמם לגבי אחרים, ומתעקשים על כך שגם האחרים כמותם.

וגם למה זה קשור לכסף? ציוד ב-20K, לא משנה אם בדולרים או בשקלים, שעומד לך מול הפרצוף כל פעם שאתה שומע ומוסיקה, כן אפשר לקנות, רק ב-200K לא?

חוצמזה, היום רוב הייצרנים מקדישים תשומת לב ניכרת לעיצוב, כך שלא תמצא ציוד יקר שממש מכוער בעיני רוב האנשים.

לפני הרבה שנים רכשתי זוג B&W 801 Matrix 2, שבעיני הייו מגעילים, מכוערים, "תעשייתיים", מגושמים, וגדולים על החדר, פיסית. בנוסף, עוד העמדתי אותם על סטנדים ייעודיים של Arcici (שממלאים בחול), מה שגרם להם להיות עוד יותר גבוהים ומפלצתיים, שלא לדבר על כך שהם לא עמדו צמודים לקיר אלא בשליש החדר, עם הרבה "נוכחות", לא רק בסאונד.

זה לא עלה 200K, אולי אז כ-20K ש"ח, אבל זה הייה עבורי הרבה מאוד כסף, הרבה יותר ממה שהייה נותר לי ממשכורת חודשית או שתיים ויותר, לא זוכר, וכן, קניתי, וחייתי איתם הרבה זמן, ואפילו החלפתי אותם ב-Matrix 3 שחורים -- עוד יותר מגעילים.

לא הייה לי איכפת במיל מהכיעור. פשוט לא. אהבתי מאוד את איך שהם נשמעו, ולעזאזל החמישי עם כל האסתטיקה.

כיום B&W סידרה 800 נראים די יפה, אבל גם מזה לא איכפת לי. פשוט לא משנה לי, לכאן או לכאן.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
שטויות.
הוא יעודי כי לזה הוא נבנה

בניתי הרבה דברים שהיה להם יעוד. בסופו של דבר הם היו כל כך גרועים שהיעוד שלהם היה פח האשפה.
 

NStudio-Hiend

חבר משקיען
הודעות
851
מעורבות
43
נקודות
28
מסכים חלקית.
מסכים שמעמדים רציניים שעושים את העבודה ובו בזמן גם אסטטיים כמעט ולא קיימים וגם אלו שנראים לא רע עולים כמו רכב חדש.

לגבי האסטטיקה ורמת החשיבות שלה.... האם באמת אין כאן חשיבות בכלל? בן אדם שרכש מגבר או רמקול למשל, בעלות של כמה עשרות אם לא מאות אלפים, אם אותו הפרטי יהיה מכוער בעיניו אני בספק אם אכן ירכוש אותו בסוף.
כלומר אני לא מכיר משהו שירכוש רמקול ב-200K בלי שהוא גם יראה בהתאם.
אני לא מכיר אודיופילים שרק שומעים את המערכות שלהם. לדעתי אולי 1% "עיוורים" למראה הציוד והם נטו נטו איך הוא נשמע.
אל נשכח שכולנו פה ישראלים, בין אם אני מודים בזאת ובין אם לא, אנחנו קודם כל בוחנים (כל דבר) עם העיניים.

יש מעמדים איכותיים ומעוצבים שמחירם מצויין ולא במחיר של אוטו חדש .
 
נערך לאחרונה ב:

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
מעניין כמה אנשים מתעקשים להכליל מעצמם לגבי אחרים, ומתעקשים על כך שגם האחרים כמותם.

וגם למה זה קשור לכסף? ציוד ב-20K, לא משנה אם בדולרים או בשקלים, שעומד לך מול הפרצוף כל פעם שאתה שומע ומוסיקה, כן אפשר לקנות, רק ב-200K לא?

חוצמזה, היום רוב הייצרנים מקדישים תשומת לב ניכרת לעיצוב, כך שלא תמצא ציוד יקר שממש מכוער בעיני רוב האנשים.

לפני הרבה שנים רכשתי זוג B&W 801 Matrix 2, שבעיני הייו מגעילים, מכוערים, "תעשייתיים", מגושמים, וגדולים על החדר, פיסית. בנוסף, עוד העמדתי אותם על סטנדים ייעודיים של Arcici (שממלאים בחול), מה שגרם להם להיות עוד יותר גבוהים ומפלצתיים, שלא לדבר על כך שהם לא עמדו צמודים לקיר אלא בשליש החדר, עם הרבה "נוכחות", לא רק בסאונד.

זה לא עלה 200K, אולי אז כ-20K ש"ח, אבל זה הייה עבורי הרבה מאוד כסף, הרבה יותר ממה שהייה נותר לי ממשכורת חודשית או שתיים ויותר, לא זוכר, וכן, קניתי, וחייתי איתם הרבה זמן, ואפילו החלפתי אותם ב-Matrix 3 שחורים -- עוד יותר מגעילים.

לא הייה לי איכפת במיל מהכיעור. פשוט לא. אהבתי מאוד את איך שהם נשמעו, ולעזאזל החמישי עם כל האסתטיקה.

כיום B&W סידרה 800 נראים די יפה, אבל גם מזה לא איכפת לי. פשוט לא משנה לי, לכאן או לכאן.

עמיר


סבבה לך. רק איך הגעת ממה שאני אמרתי על דעתי למה שאתה ענית....???
לא משנה, לא נכנס לויכוח מי הבין מה. העיקר שכל אחד עושה מה שטוב לו.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
יש מעמדים איכותיים ומעוצבים שמחירם מצויין ולא במחיר של אוטו חדש .


סלח לי, כמה צינורות ממתכת מוברשת כלשהי עם כמה פלטות עץ צבועות היטב בעיני זה נחמד, אבל זאת לא פסגת האסטטיקה. בסלון ביתי טיפוסי זה לא יושב טבעי. זאת דעתי.
וגם אלו שלא "עולים כמו רכב חדש" עדיין נושאים עימן עלות מופרחת.
בחיית, כבר פרקתי לגורמים כמה מעמדים כאלו.
כולה כמה מוטות אלומיניום מוברש עם טיפה עבודת cnc, כמה פלטות "עץ אודיופילים" ובמקרה הטוב שילבו שם כמה גולות ברזל של שקל וחצי. וזה במקרה וקצת השקיעו בהדנסה ומכניקה.
בעיני לזה אין הצדקה של 10-15 או 20k.
מצטער!
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,973
מעורבות
2,951
נקודות
113
סבבה לך. רק איך הגעת ממה שאני אמרתי על דעתי למה שאתה ענית....???
לא משנה, לא נכנס לויכוח מי הבין מה. העיקר שכל אחד עושה מה שטוב לו.

עניתי באופן ישיר למה שכתבת:
לגבי האסטטיקה ורמת החשיבות שלה.... האם באמת אין כאן חשיבות בכלל? בן אדם שרכש מגבר או רמקול למשל, בעלות של כמה עשרות אם לא מאות אלפים, אם אותו הפרטי יהיה מכוער בעיניו אני בספק אם אכן ירכוש אותו בסוף.
כלומר אני לא מכיר משהו שירכוש רמקול ב-200K בלי שהוא גם יראה בהתאם

סבבה גם לך, ואכן, עלות סטנדים "אודיופיליים" בהחלט מקוממת יחסית לחומרים/עבודה/ידע :)

עמיר
 

NStudio-Hiend

חבר משקיען
הודעות
851
מעורבות
43
נקודות
28
סלח לי, כמה צינורות ממתכת מוברשת כלשהי עם כמה פלטות עץ צבועות היטב בעיני זה נחמד, אבל זאת לא פסגת האסטטיקה. בסלון ביתי טיפוסי זה לא יושב טבעי. זאת דעתי.
וגם אלו שלא "עולים כמו רכב חדש" עדיין נושאים עימן עלות מופרחת.
בחיית, כבר פרקתי לגורמים כמה מעמדים כאלו.
כולה כמה מוטות אלומיניום מוברש עם טיפה עבודת cnc, כמה פלטות "עץ אודיופילים" ובמקרה הטוב שילבו שם כמה גולות ברזל של שקל וחצי. וזה במקרה וקצת השקיעו בהדנסה ומכניקה.
בעיני לזה אין הצדקה של 10-15 או 20k.
מצטער!

אני מצטער להגיד לך שאתה טועה בגדול , לא סתם משלמים כסף על מעמדים אודיופילים . חברות משקיעות בהנדסה ותכנון מתוך הבנה לנושא הזה ולא סתם בונים ארגז חול ואומרים שזה עובד נפלאות .

לידיעתך אנשים שרכשו ממני את המעמד עם הלקה ואלומניום מאוד מרוצים ולא שהוא יפה אלא בגלל שזה משפיע בצורה נכונה , וזו דעתי לכל מעמד אודיופילי מכל חברה אחרת גם .

תודה
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני מצטער להגיד לך שאתה טועה בגדול , לא סתם משלמים כסף על מעמדים אודיופילים . חברות משקיעות בהנדסה ותכנון מתוך הבנה לנושא הזה ולא סתם בונים ארגז חול ואומרים שזה עובד נפלאות .

לידיעתך אנשים שרכשו ממני את המעמד עם הלקה ואלומניום מאוד מרוצים ולא שהוא יפה אלא בגלל שזה משפיע בצורה נכונה , וזו דעתי לכל מעמד אודיופילי מכל חברה אחרת גם .

תודה
הרמת להנחתה.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
אני מצטער להגיד לך שאתה טועה בגדול , לא סתם משלמים כסף על מעמדים אודיופילים . חברות משקיעות בהנדסה ותכנון מתוך הבנה לנושא הזה ולא סתם בונים ארגז חול ואומרים שזה עובד נפלאות .

לידיעתך אנשים שרכשו ממני את המעמד עם הלקה ואלומניום מאוד מרוצים ולא שהוא יפה אלא בגלל שזה משפיע בצורה נכונה , וזו דעתי לכל מעמד אודיופילי מכל חברה אחרת גם .


תודה

תגיד, איפה אמרתי שמעמד כזה או אחר לא נותנים תוצאה ומשפרים??
למה אתה לוקח אישית ומשליך על המוצרים שלך?
הרי גם ממך קניתי משכחים ואני סופר מרוצה.
אני לרגע לא זלזלתי בתוצאה.
אני כן אומר שהמעמדים האלו הן יחסית הנדסה פשוטה וחומרים קונבנציונלים.
התמחור שלהם בעיני הוא חסר פרופורציה.
על מעמד של פינית אלמנט למשל אי אפשר להגיד שזה סתם עוד כמה פלטות עם מוטות ביניהם.
המעמדים שלהם מהונדסים למוות. ראית פעם מה הולך שם בפנים....?
אותו דבר hrs, עולם אחר מפיניט אבל יש כאן עבודה רצינית.
המשטחים של sra גם כן, נראה כלום אבל וואלה בפנים יש מכניה של שעון שוויצרי.

שוב, לרגע לא מזלזל. זה לא מהות הדיון. גם אצלי המעמד הוא השקעה מוטרפת!!!.
גם הנדסית אבל גם אסטטית בו זמנית. כך שבאשר לתוצאה של מעמד טוב אין כאן ויכוח.
אני רק אומר שיש פרופורציות שניתן להבין ויש שזה נטו חמדנות $$$.
 

NStudio-Hiend

חבר משקיען
הודעות
851
מעורבות
43
נקודות
28
גיא ידידי ,לא לקחתי את זה באופן אישי בכלל , ואני יודע שאתה מרוצה מאוד ממה שרכשת מ
מני :).

רק קצת ידע טכני על המעמדים הפשוטים שאני מייצג כי אתה טוען שאלומניום ועץ זה סתם השקעה . אז ככה בונים מעמדים ממוטות אלומניום כי המתכת הזאת מסוגלת לספוג אנרגית רעשים בצורה מאוד יעילה ויותר טובה ברבה מחומרים אחרים . העץ של המעמד הוא עץ מיוחד שמשתמשים בו לבניית רוב הפסנתרים הכי יקרים שמייצרים באיטליה הלקה היא אנטי סטטית ,החלק העליון של המעמד צף עם רזונטור מחושב לתחום תדרי רעשים מסויימים שהיצרן חושב ובטוח שמשפיעים לרעה על הציוד שמונח על המעמד . אז יש חשיבה, בדיקות,תכנון נכון של חלקים ובחירת חומרים . על זה משלמים ידידי .
אז המעמד שלי לא כלכך פשוט כמו שנראה .
תודה .
 

נערך לאחרונה ב:

NStudio-Hiend

חבר משקיען
הודעות
851
מעורבות
43
נקודות
28
סלח לי, כמה צינורות ממתכת מוברשת כלשהי עם כמה פלטות עץ צבועות היטב בעיני זה נחמד, אבל זאת לא פסגת האסטטיקה. בסלון ביתי טיפוסי זה לא יושב טבעי. זאת דעתי.
וגם אלו שלא "עולים כמו רכב חדש" עדיין נושאים עימן עלות מופרחת.
בחיית, כבר פרקתי לגורמים כמה מעמדים כאלו.
כולה כמה מוטות אלומיניום מוברש עם טיפה עבודת cnc, כמה פלטות "עץ אודיופילים" ובמקרה הטוב שילבו שם כמה גולות ברזל של שקל וחצי. וזה במקרה וקצת השקיעו בהדנסה ומכניקה.
בעיני לזה אין הצדקה של 10-15 או 20k.
מצטער!

פה כן פגעת , כי זה היה מכוון . בסך הכל הגבתי באופן כללי אבל חטפתי זלזול , לא לקחתי את זה אישית , אבל קצת כבוד לא יזיק .
שמתי לב שלאנשים אין סבלנות ובמיוחד שמישהו עסקי גם משתף את דיעותיו באתר , ישר פוגעים בו .
בקיצור למדתי .

לילה טוב .
 
נערך לאחרונה ב:

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
עזוב, פספסת אותי.
ואם השתמע מהדברים שלי פגיעה אז בכלל פספסת אותי.
ברור לך שזאת לא הייתה הכוונה.
בטח שלא זלזול. אתה מביא אחלה ציוד ואמרתי לך אז זה כמה וכמה פעמים בעבר.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
נמר תשיג לי את הרמקול שאני רוצה במחיר שפוי ואפילו הוא יהיה סרוט אני חוטף מה דעתך?? אני מוכן לתת רמקול מדגם חדש תמורת ישן ומכוער . נכון דגם אחר שהיה אז יוקרתי והיום נימכר במחיר כמו שלי פחות או יותר שהיה עם פגיעות לא מעניין אתה משיג לי ??!!

בן אדם, צריך להוסיף את העברית שלך ל- GOOGLE TRANSLATE בתור שפה חדשה. ניסיתי הרבה... באמת... זה לקח לי כמה דקות יקרות מזמני, אבל בסוף התייאשתי מלהבין מה אתה רוצה.

אגב, נמר מועסק אצלך?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
תגיד, איפה אמרתי שמעמד כזה או אחר לא נותנים תוצאה ומשפרים??
למה אתה לוקח אישית ומשליך על המוצרים שלך?
הרי גם ממך קניתי משכחים ואני סופר מרוצה.
אני לרגע לא זלזלתי בתוצאה.
............
.

רק קח בחשבון, כפרות, שהידע שלך בתחום - לאו דווקא ההנדסי אלא ביכולת הבניה - ובנוסף, הרצון והיכולת שלך להשקיע בבניית מעמד, הוא מעבר לזה של אודיופיל ממוצע.
אני לא הייתי נכנס להרפתקאות שלך כי לי אין את הקשרים לעשות את מה שעשית, במחיר שעשית, ועם בקרת האיכות שעשית.

גושי המתכת והכדוריות שהראית לי, למשל, זה משהו שהוא מעבר להשגתי כשהוא בבחינת DIY ולא כמוצר מדף.

לגופו של DIY -
אחת הסיבות העיקריות שאני לא אוהב DIY, בייחוד באלקטרוניקה, היא - שגם בהינתן הידע והיכולת לתכנן ולבנות - לרוב מכשיר כזה בסכנה גדולה של להיות מותאם ספציפית לסיטואציה שבה הוא נבנה, ולפיכך לא יוכיח את עצמו בסט-אפים אחרים. ניסיוני רלוונטי בעיקר לאלקטרוניקה אבל היו לי התנסויות דומות עם DIY גם במוצרים אקוסטיים.

לכן אני לא מתקרב לזה. מעדיף מוצר שמכיל פשרות ברמת החומר, אבל לפחות תוכנן ע"י מהנדסים ולאחר מכן נוסה על ידי קהל לקוחות. זה עדיף בעיני על אקספרימנטים קפריזיים של אלקטרונאי או מעצב תעשייתי כזה או אחר, בעלי ניסיון של מכשיר אחד.
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,508
מעורבות
493
נקודות
83
דווקא אני מושפע מהעיצוב.
זה נכון בעיקר לגבי רמקולים, פחות לגבי הגברה.
לא כל רמקול אכניס אצלי הביתה.
B&W למשל, שהטוויטר עומד שם כמו איזה פרמשתק....
לא בבית ספרי.
מרשה לעצמי להיות בררן, כי ההיצע כיום גדול.

לגבי סטנדים.
אולי משפיעים אולי לא.
מה שכן, לא מתכוון לבזבז סכומים כאלה על מעמד.
הולך לנגר ובונה.
היינו, מותאם אישית.
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,508
מעורבות
493
נקודות
83
" לרוב מכשיר כזה בסכנה גדולה של להיות מותאם ספציפית לסיטואציה שבה הוא נבנה "
אולי.
מאידך... מכיוון שלא מדובר במתימטיקה, יתכן מאוד כי הוא גם יתאים להרבה מוצרים אחרים.
50% מהמוצרים, 30% מהמוצרים. לא יודע.
אבל כך גם כל מוצר 'מדפי' אחר, לא?
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
895
מעורבות
176
נקודות
43
שטויות.
הוא יעודי כי לזה הוא נבנה

באמת?!
ילמדני אדוני על בסיס איזה עקרונות נבנה הסטנטנד ה"ייעודי " הזה?
מיצוב המערכת ובמיוחד המקור/פרה/הגברה,מהווה משקל גדול בקבלת התוצאה הסופית,בהרבה יותר מחוטים ותוכנות לצריבת מדיה והשמעתה...
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
רק קח בחשבון, כפרות, שהידע שלך בתחום - לאו דווקא ההנדסי אלא ביכולת הבניה - ובנוסף, הרצון והיכולת שלך להשקיע בבניית מעמד, הוא מעבר לזה של אודיופיל ממוצע.
אני לא הייתי נכנס להרפתקאות שלך כי לי אין את הקשרים לעשות את מה שעשית, במחיר שעשית, ועם בקרת האיכות שעשית.

גושי המתכת והכדוריות שהראית לי, למשל, זה משהו שהוא מעבר להשגתי כשהוא בבחינת DIY ולא כמוצר מדף.

לגופו של DIY -
אחת הסיבות העיקריות שאני לא אוהב DIY, בייחוד באלקטרוניקה, היא - שגם בהינתן הידע והיכולת לתכנן ולבנות - לרוב מכשיר כזה בסכנה גדולה של להיות מותאם ספציפית לסיטואציה שבה הוא נבנה, ולפיכך לא יוכיח את עצמו בסט-אפים אחרים. ניסיוני רלוונטי בעיקר לאלקטרוניקה אבל היו לי התנסויות דומות עם DIY גם במוצרים אקוסטיים.

לכן אני לא מתקרב לזה. מעדיף מוצר שמכיל פשרות ברמת החומר, אבל לפחות תוכנן ע"י מהנדסים ולאחר מכן נוסה על ידי קהל לקוחות. זה עדיף בעיני על אקספרימנטים קפריזיים של אלקטרונאי או מעצב תעשייתי כזה או אחר, בעלי ניסיון של מכשיר אחד.

חמודה את... אבל ממש חמודה.
על DIY לאלקטרוניקה אני מעולם לא העזתי אפילו לחשוב. כאן אני מסכים איתך 200%.
אבל לא על זה דובר כאן.
אפשר לחלק את עולם המעמדים ל-2 עיקריים לדעתי.
יש את אלו (שעליהם עלה כאן הדיון) המורכבים מעמודים עם פלטות ביניהם
ויש את אלו הבנויים ממערכת מכנית שלמה כדוגמת פיניט אלמנט, hrs וכד'.
כל מה שאני אומר שבעיני עם כל הכבוד ליצרנים המכובדים והגדולים,
הסוג הראשון הוא בסופו של יום כוללללה כמה מוטות (לרוב אלומיניום מוברש) שעברו עבודת CNC כזאת או אחרת
ביניהם חיברו פלטות עץ ברמת גימור גבוהה וסיימו את הכל עם כמה ספייקים חמודים ובמקרה המושקע גם כמה גולות ברזל.
עכשיו, קח כמה כאלו, פרק אותם לגורמים, תבין את "ההנדסה התכנונית המורכבת של שנים" לך לבעלי המקצוע והספקים הנכונים ותראה כמה יעלה לך לעשות את אותן הרכיבים 1:1. מבטיח לך שלא תגיע לעשרות אלפי שקלים. בדוק.
יתרה מזאת, אני דיי בטוח שהמעמדים האלו לא בנויים מאלומיניום תעופתי למשל. שבעולם סגסוגות האלומיניום זה הטופ שבטופ.
את החומר הזה ניתן להשיג בארץ על סוגיו השונים ובתצורות שונות במחיר סביר יחסית. גם כאן עדיין לא יעלה 20K לבנות מעמד רציני...
עזוב נו, מעמד הוא חלק חשוב. אני בטוח בזה.
לא בא לזלזל או להעליב אף יצרן, אבל במקרים מהסוג הזה יש כאן חמדנות מסחרית מוגזמת.

גם מה שהבאתי אליך לא היה לי זול לייצר. רק הגולות הקרמיות הספציפיות האלו מהיצרן הספציפי הזה זה 5$~ לי"ח.
אבל כמה היה יצרן היי אנד מתמחר סט כזה מוגמר? 600$, 800$, 1000$??
כמה לי עלה....

אתה הבנת את זה ברוך....?
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור