עדיין שבויים בסטיגמה, קרמי זה כבר in...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,508
מעורבות
525
נקודות
113
אנשים אוהבים להגיד, שש להם רמקול קרמי, זה נשמע טוב, כמו שפעם היה התסביך של Bַ&W
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
לקחת משהו שכתבתי ברמה התיאורטית והפכת אותו באופן לא הוגן לאמירה דטרמניסטית וחסרת הגיון.

נכון, אני מאמין שאם תיאורטית לכולם היה את אותם אוזניים ואותו ניסיון ואותו חלל האזנה ואותו כסף ואותם חברים שמשפיעים, אז כן - היה מעט מאוד טעם אישי מעורב בבחירת רמקול.
נכון באנלוגיה גם למכוניות ואוכל.

אין במה שכתבתי לקבוע שרמקולים קרמיים הם הדבר הכי טוב, יש רמקולים רבים וטובים אחרים.
לכל אחד מהרמקולים הטובים יש חתימת צליל, שלפעמים מועצמת ע"י המערכת אליהם מחוברים הרמקולים והחדר בו הם נמצאים.

ברמקול הקרמי שלי יש, זה נודד לפעמים בין סאונד עגלגל ומנומס לבין מהיר מאוד ודק (תלוי במערכת ובחדר)

זה ההבדל בין המציאות לתאוריה - גם כשהארנק מאפשר, לא לכולם יש אותו טעם, אוזניים, בדיוק כפי שלא כולנו אוהבים אותם מכוניות, נשים, אומנות, ספרות ומוזיקה וכו...
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
זה ההבדל בין המציאות לתאוריה - גם כשהארנק מאפשר, לא לכולם יש אותו טעם, אוזניים, בדיוק כפי שלא כולנו אוהבים אותם מכוניות, נשים, אומנות, ספרות ומוזיקה וכו...
עזוב. לא תבין.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מי שלא מסוגל להקשיב לדעה שונה משלו ולכבד את האחר, מזלזל ומתנשא, אין שום ספק שהוא גם לא יודע להקשיב למוסיקה, להקשיב באמת.
שמח בשבילך שהוצאת במשפט אחד את מכסת הצדקנות והקלישאות לחודש הקרוב.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מי שלא מסוגל להקשיב לדעה שונה משלו ולכבד את האחר, מזלזל ומתנשא, אין שום ספק שהוא גם לא יודע להקשיב למוסיקה, להקשיב באמת.
ורק שלפחות תבין למה כתבתי לו את מה שכתבתי..

אני כתבתי:
נכון, אני מאמין שאם תיאורטית לכולם היה את אותם אוזניים ואותו ניסיון ואותו חלל האזנה ואותו כסף ואותם חברים שמשפיעים, אז כן...

מה עשה האיש, לוקח משתנה אחד (כסף) ממספר משתנים שכתבתי ועליו בלבד "מוכיח שאני טועה,...

יש גבול עבורי לכמות החרטטנות שאני מסוגל להתמודד מולה בנימוס.

והתאוריה שלך היא עוד סוג של חרטטנות
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
באיזה מדד נתון אנלוג טוב יותר מדיגיטל...SNR, אולי טווח DB ואולי עמידות המדיה?
רשמתי ולא בכדי, במדדים בהכול או ברוב דיגיטל יקח בהליכה, אממה זה לא קשור למה תעדיף להאזין.

המדדים שאתה עדיין לא מבין בהם. בשביל זה תבוא, אסביר לך ואפילו אדגים לך איך זה נראה באולפן. אפילו מכשירי ההקלטה שונים, לא רק ההשמעה. זה שאתה שומע יותר טוב באוזן את האנלוג, זה בגלל אותם יתרונות שיש להם שדיגיטל נופל מהאנלוג בקנה מידה. במה למשל, הולוגרפיה ורזולוציה בתחום הנמוך.

אין לי מושג אצל מי ומה בדקת ומה הרלוונטיות לבדיקות שעשית לפני 5 שנים.
פתח אינסטגרם ודבר איתי כמה מערכות קרמיות אתה רואה כשמדובר בסטאפים של 1- 1.5 מיליון דולר ואף צפונה מזה רוב המערכות בסכומים הללו אינם כוללים רמקולים עם דרייבירים קרמיים וחלקם הגדול בכלל בנוי סביב רמקולים עם דרייברים.

כתבתי בדיוק איפה. אגב, זה מחזיק עד היום. היחס בין כמות היצרניות שמשתמשות ביחידות קרמיות לבין כמות האנשים המחזיקים ברמקול כאלה שם את הרמקולים הללו למבוקשים מאוד בקרב חובבים משקיענים מאוד. או כמו שאנחנו מכנים ״אודיופילים כבדים״. שהרי אין הרבה חברות שמייצרות רמקולים קרמים.

לך טוב עם קרמיקה סבבה, רק אל תקבע שזו ה"טכנולוגיה" משום שהיא אצלך בבית - אין טכנולוגיה הכי טובה בטח לא כשמדובר במערכות שרק המאיון העליון יכול להרשות לעצמו שם השמיים והדמיון הם הגבול.

לא קבעתי שהיא ה״טכנולוגיה״. וזו הבעיה הכי גדולה, שמשטחים את הדיון לרמה של גן אז זה מה שמבינים. אני ממליץ בחום לחזור ולקרוא את מה שכתבתי. וכתבתי שבפרמטרים מסויימים, ופרטתי איזה, אין שום טכנולוגיה שיש כלפיה אקסיומה כפי שיש על הקרמים. אבל שוב, צריך נסיון בשביל להבין על מה אני מדבר. לא מספיק רק לקנות, צריך גם להבין מה ולמה קונים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
המדדים שאתה עדיין לא מבין בהם. בשביל זה תבוא, אסביר לך ואפילו אדגים לך איך זה נראה באולפן. אפילו מכשירי ההקלטה שונים, לא רק ההשמעה. זה שאתה שומע יותר טוב באוזן את האנלוג, זה בגלל אותם יתרונות שיש להם שדיגיטל נופל מהאנלוג בקנה מידה. במה למשל, הולוגרפיה ורזולוציה בתחום הנמוך.



כתבתי בדיוק איפה. אגב, זה מחזיק עד היום. היחס בין כמות היצרניות שמשתמשות ביחידות קרמיות לבין כמות האנשים המחזיקים ברמקול כאלה שם את הרמקולים הללו למבוקשים מאוד בקרב חובבים משקיענים מאוד. או כמו שאנחנו מכנים ״אודיופילים כבדים״. שהרי אין הרבה חברות שמייצרות רמקולים קרמים.



לא קבעתי שהיא ה"טכנולוגיה״. וזו הבעיה הכי גדולה, שמשטחים את הדיון לרמה של גן אז זה מה שמבינים. אני ממליץ בחום לחזור ולקרוא את מה שכתבתי. וכתבתי שבפרמטרים מסויימים, ופרטתי איזה, אין שום טכנולוגיה שיש כלפיה אקסיומה כפי שיש על הקרמים. אבל שוב, צריך נסיון בשביל להבין על מה אני מדבר. לא מספיק רק לקנות, צריך גם להבין מה ולמה קונים.


וויכוח "מה יותר טוב" דיגיטל או אנלוג ישן וותיק אפילו יותר מהוויכוח על דרייברים קרמיים, אשמח ללמוד על מדד אובייקטיבי ומדיד בו תקליט נמדד טוב יותר מדיגיטל - על התוצאה הסופית לאוזני X או Y אני לא מתווכח איש איש וטעמו, יש כאלה שישבעו אמון לדיגיטל בדיוק כפי שיש כאלה שישבעו למחנה השני.

לגבי הסעיף השני, פתח חשבון אינסטגרם ואם כבר יש לך כזה שתף אותנו בכמה מהמערכות ששווין מעל ממיליון דולר אתה רואה רמקולים עם דרייברים קרמיים או דרייברים בכלל.

מעריך את הניסיון שלך, אך אל תמעיט בניסיון שלי וביכולת שלי להרכיב ולקנות מערכת היי אנד היודעת לאחזר מוזיקה בצורה מצוינת לטעמי.
 

נערך לאחרונה ב:

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
275
מעורבות
118
נקודות
43
אני לא מבין דבר אחד-אילו שמסבירים על יתרונות פיזיקלים לדבריהם ,מה הם מבינים בפיזיקה ואיזו השכלה יש להם בעיניין.כל אחד חושב שנהיה מדען,כי קרא איפשהו ״משהו מדעי״.
אפילו טראמפ חשב שהוא מבין בקורונה ולא משנה כמה פעמים השתמש בשאיפות אקונומיקה ואור אולטוואיולט-נדבק. אז הוא חשב
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
בקיצור, לשאלתך שלמה, נראה שרמקולים קרמיים הם לא in ולא out, יכולים להישמע נפלא, כמו הטידאל שהיו לי ויכולים גם שלא, בדיוק כמו רמקולים מנייר או מכל טכנולוגיה אחרת. אצלך שומעים מדהים וכל מי שהיה אצלך מהצפונים שאני מכיר חושב כך.

יכול לשתף שלפני שקניתי מאמיר Devore Fidelity X, שמעתי אותם מספר פעמים בהשוואה ישירה ל- Gauder Akustik Cassiano Mk2 אצל אמיר בחנות, אחד ליד השני, באקוסיטיקה נהדרת ועם הגברות שונות ותמיד העדפתי את האיקס על פני הגאודר.
הפיתוי לרכוש את הגאודרים היה גדול, מכיוון שביחס למחירם בחו''ל המחיר שאמיר הציע לי עבורם היה אטרקטיבי יותר מזה של האיקס כך שכ-''עסקה'' הקאזיאנו היו רכישה טובה יותר אבל מבחינת סאונד האוזן בחרה אחרת.
האם זה אומר שהקאזיאנו לא רמקולים טובים? ממש לא,
ייתכן שאדם אחר היה עושה בחירה הפוכה.
זה רק אומר שלכל אחד יש טעם שונה והכל בסדר.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני לא מבין דבר אחד-אילו שמסבירים על יתרונות פיזיקלים לדבריהם ,מה הם מבינים בפיזיקה ואיזו השכלה יש להם בעיניין.כל אחד חושב שנהיה מדען,כי קרא איפשהו ״משהו מדעי״.
אפילו טראמפ חשב שהוא מבין בקורונה ולא משנה כמה פעמים השתמש בשאיפות אקונומיקה ואור אולטוואיולט-נדבק. אז הוא חשב

כמו שלא צריך להיות מהנדס אווירודימיקה בשביל להבין שבלי כנפיים המטוס לא יעוף.

יחידה צריכה להיות קלה וקשיחה. זה הופך אותה לרזולטיבית, מהירה ומדויקת יותר. האם על העניין הזה יש הסכמה?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
לא ברור
אך בכלל אפשר לשים אקסיומות בתחביב הנל שכל כולו סובייקטיבי לחלוטין.
וכל מקרה לגופו, סופר לגופו !

קבל אקסיומה. הכל שהיחידה היא קדימה וקלה יותר, כך הביצועים שלה יהיו טובים יותר (בהינתן שיודעים לתכנן תיבה וקרוס מתאימים).
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,907
מעורבות
2,637
נקודות
113
יתכן נמר היקר
אך מה עם הביצועים של כלל הסנרגיה/תוצאה בפועל?

אין לי ספק שאלמנטים קרמיים טובים מאוד :בעד:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
יתכן נמר היקר
אך מה עם הביצועים של כלל הסנרגיה/תוצאה בפועל?

אין לי ספק שאלמנטים קרמיים טובים מאוד :בעד:

זה לא רק קרמים. אני מדבר על יחידות קשיחות וקלות. וככל שיהיו יותר קשיחות, יותר קלות, כך הביצועים יהיו טובים יותר. ולגבי היתר, כתבתי, בהינתן התנאים מסביב.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
כמו שלא צריך להיות מהנדס אווירודימיקה בשביל להבין שבלי כנפיים המטוס לא יעוף.

יחידה צריכה להיות קלה וקשיחה. זה הופך אותה לרזולטיבית, מהירה ומדויקת יותר. האם על העניין הזה יש הסכמה?

אין שום בעיה לטוס ללא כנפיים, תאורטית הטיסה לא תהיה יציבה, טילי החלל של SPACE X שוברים גם את הקונספט הזה, יכולת הדיוק שלהם פנומנלית.
כך עם יחידות קשיחות ושאר קשקושים, יש דרכים נוספות להיות רזולטיבים ומדויקים - האם ריבון לדוגמה אינו רזולטיבי ומדוייק, האם רמקולים שופריים סתומים, האם יחידות אלקטרוסטטיות אינן מדויקות?
 
נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אין חומר ״טוב״ וחומר ״גרוע״. לכל חומר יתרונות וחסרונות. הכל תלוי בתכנון ובמטרה של הרמקול.
לדוגמא - דרייברים מחומרים קשיחים מעצם טיבם נוטים לרזוננס בתדר הגבוה (breakup) מה שכמובן מכניס דיסטורשיין לא הרמוני שאינו מגיע מהמקור (לא קיים בדרייברים מנייר שיש להם יכולת ריסון טובה יותר וזה גם חסרונם שהם פחות מהירים בדרך כלל).
ונכון שאפשר לטפל בזה בעיקר ע״י תכנון הקרוסאובר ובעוד דרכים, אבל שורה תחתונה היא שתכנון רמקול הוא אוסף של פשרות, בכל חומר שתבחר, וטרם נמצא הגביע הקדוש האולטימטיבי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אין שום בעיה לטוס ללא כנפיים, תאורטית הטיסה לא תהיה יציבה, טילי החלל של SPACE X שברים גם את הקונספט הזה, יכולת הדיוק שלהם פנומנלית.
כך עם יחידות קשיחות ושאר קשקושים, יש דרכים נוספות להיות רזולטיבים ומדויקים - האם ריבון לדוגמה אינו רזולטיבי ומדוייק, האם רמקולים שופריים סתומים, האם יחידות אלקטרוסטטיות אינן מדויקות?

אתה מתפלסף.
גם מה שאתה כותב אינו קשור לדיון. אנחנו מדברים על רמקולים דינמים. הם עובדים אחרת מרמקול ריבון או אלקטרוסטטי.

גיא. אתה לא מנהל ויכוח מתוך הבנה, אתה מנהל ויכוח בשביל הויכוח. אין לך נסיון עם רמקולים אלקטרוסטטים, ריבונים ושופרים. למשל רמקולים שופריים משתמשים ביחידות קטנות מאוד כאשר השופר "מגדיל" אותן אקוסטית. את המיקרו דינמיקה (מה שמאוד מאפיין שופר) והמהירות מקבלים מהתכונות של השופר. רמקולים אלקטרוסטטים למשל, לא יודעים לייצר בס כמו שצריך. למה? כי הפאנל הגדול, הדקיק והגמיש מעוות אותו. אבל הביטחון שלך בניהול הויכוח הוא מרשים בהחלט.

וכשאתה טוען לכך שיחידות קשיחות וקלות זה חלק מהקשקושים שלנו, מלמד אותי שאין לך מושג ירוק על מה אתה שח. תקרא קצת על היחידות שנמצאות ברמקול שלך, על השאיפה לקשיחות מקסימלית תוך משקל נמוך ככל הניתן, תקרא על היחידות החדשות של b&w שגם שם זו המטרה. אולי לאט לאט תצליח להכניס לדיון הזה משהו קצת יותר מאתגר מויכוח לשם הויכוח.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אנשים מתמכרים למה שהם אוהבים.
יש כאלה שמתמכרים למקדחות רוטטות היפר רזולטיביות שחורקות באוזן לעייפה. אז מה? סבבה להם.
זה תחביב ואין פה אמת אבסולוטית אחת.
אפשר לממש כל טכנולוגיה לכל כיוון סאונד שרוצים, גם באופן מצויין וגם באופן גרוע.
ואם אתה חושב שיש רק מימוש אחד ורק גוון סאונד אחד, אז משהו מאוד בוסרי אצלך.
חורקות חורשות חופרות חדות ..... זה הצד השני של הבעיה.
לא מבין אנשים שבוחרים בציוד שמנמן מרוח מנורות חמימות איטיות בשביל שהכל ישמע להם נעים .
זו טעות טכנית בסיסית .
אלה עם אתה מעדיף להעלים את כל הפרוט והעושר שיש בכל צליל .
כל המיסוך המתקתק הזה מעלים את הצליל.
אני לדוגמה עשיתי מס שינויים לטובת הוספת שקט לסאונד וקצת להדק את הסאונד. בסוף על כל הטוב הגיעה איזה טיפה לחץ במיד היי בהקלטות בהירות .
יכולתי בקלילות לשלוף מהמחסן איזה כבל מפלטר חונק שיש לי ולקבל סאונד מתוק עגלגל בלי שפיצים בלי מצילות מתפוצצות , כינור שנשמע כמו צלו , בס נפוח , בקיצור מסך עשן.
אני מעדיף לפתור את העניין נקודתי עם רזונטורים מכל סוג שהוא שייגעו רק בטדר הלוחץ.
בוסרי או לא זו לדעתי הגישה הבוגרת בתחביב , השלב המתקדם יותר / בוגר יותר ולדעתי נכון יותר.
לא מכיר אודיופיל אחד ותיק מנוסה שחי עם מערכת רכה שמנמנה מלטפת .....
ההתקדמות הבוגרת מסאונד שמנמן עגלגל זה לא לסאונד חופר מחרשתי אלה לסאונד מדוייק מפורט שקט ארמוני וכמה שיותר דינאמי .
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור