סיפור על מחירים ופרופורציות


shushu

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
894
נקודות
113
לא רק, חלק מהרמקולים המוזכרים עברו אצלי בבית עם אותה אלקטרוניקה. אין כמו ניסיון.

בדיוק את אותם שתגיד לכול מי שרכש רכב, טמבלווויזיה, כרטיס מסך, מחשב חדש….מבאס אבל זה העולם.

ֿמישהו טען אחרת, אבל זו הסיבה שמוצרי הפרימיום מציגים כיום יותר ביצועים. הצרכנים של המוצרים האלה לא מטומטמים ולא כבשים, אף אחד לא משלם מאות אלפי דולרים בלי לקבל תמורה.

ֿובהחלט יש כאלה, Borrasan סדרה X לדוגמה. אבל עדיין סדרה M של החברה מציגה איכויות טובות יותר. אז מה שבשם הסוציאליזם והשיוויון לא נייצר את סדרה M ?

אף אחד ל מכריח מישהו לרכוש משהו, זה שוק חופשי ומשוכלל והמידע זמין.

נשבע לך כם רוב הישראלים לא מסוגלים לרכוש ב.מ.וו סדרה 7, לכן לחברה יש סדרה 1,2, 3 וכו…..
ֿפוקל וחברות אחרות מתכננות קווי מוצרים וחותכות אותו לפי סוגי צרכנים, זה לא גודל אחד מתאים לכולם כמו בימי פורד מודל T,
ממי שמגיע מחברת שבבים שמייצרת סדרות שונות לצרכים שונים ובמחירים זה צריך להיות ברור.
לא טענתי שחברות לא מוציאות סדרות שונות של מוצרים עם איכות ביצועים טובה יותר
לא טענתי שטכנולוגיה לא מתיישנת
לא טענתי שאיו מוצרים במחירי קצה שהם מעולים

לא טענתי שמי שקונה מוצרים במחירי קצה הוא מטומטם או פראייר
טענתי שאפשר לקבל אחלה סאונד גם בלי לרכוש מוצרי קצה

זו לא אותה הטענה
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
זה לא מה שאמרתי .
רק אמרתי שחברה x מתמחרת מוצר ב 1 דולר .
חברה y יכולה לתמחר מוצר נחות בהרבה ב 6 דולר .
חברה g יכולה לתמר מוצר טוב מכולם ב 0.8 דולר .

הרי רוב השוק פרוץ .
לא צריך רשיון למכור רמקול .
לא צריך גם נתונים טכניים ששוים משהו אפשר גם לא לפרסם נתונים כלל .
אתה מדבר כאילו זה השוק היחיד שמתנהג כך, תסתכל על הבגדים שלך, חושב ששם השוק מתנהל אחרת? מה מונע ממישהו לקחת 100k על חליפה ומה ההבדל בינה ובין חליפה ב 30k. יש הרבה שווקים שמתנהלים ללא תקנים טכניים ונתונים.
אני רק אמרתי שאין קשר בין איכות המוצר מבחינת סאונד למחיר שלו .
בזה אנחנו מסכימים
זה הכל .
אני הרי קצת מכיר את התעשייה , בעיקר בחול קרוב יותר למה שקורה .
אתה יודע כמה מסננים מוצרים עוברים עד שיש ביקורת ?
אתה יודע שגם יש כאלה יצרנים שמוכרים רמקולים בקרוב ל 100,000 דולר והמוצר כל כך גרוע , עם ביקורת כל כך רעה סובייקטיבית ואובייקטיבית שלא הסכים שהיא תתפרסם ?
לא מכיר את כול היצרנים והמוצרים, בכול מקרה בסכום כזה בודקים לפני שרוכשים, גם כרטיס טיסה במחלקה ראשונה לארה״ב או אירופה שווה לפני כזו הוצאה.
חברות צריכות להתאמץ יותר - show me the data .
מצד שני , הרוב הנושבת אצל חלק לא מבוטל מאנשים היא מחיר גבוה = איכות , אז למה להן?
לא שונה משווקים אחרים, ובכול מקרה נתונים זה רק חצי הסיפור. כמה רמקולים שבפריים נמדדים מדהים, ומה זה אומר על הצבע של הסאונד של שופרי. מה המדידות האלה מגלות לי על הסאונד המדהים שיש לחלק ממגברי המנורות ועל סאונד פחות מבריק במגברים שנמדדים פי כמה יותר טוב ?
אגלה לך סוד, הלוואי והיה לי שטח נדל״ן ותקציב להכניס די זיז רומא או את הלורנצו הגדולים…הלוואי.
אני כן צופה שבקרוב מאוד נראה שיפורים רציניים … למה ?
המון ביקורות קוטלות למוצרי קצה ( קצה מחיר) - ואז החברה חוזרת בתשובות - שבהן אתה מבין שאין להן מושג על הרמקול שלהם .

עצוב
דעתך, לגיטימית כמו דעה אחרת. בינתיים אני רואה מוצרי קצה שנמכרים היטב. רשמתי כבר למעלה, מדידות לא מספרות את כול הסיפור, הן עוד כלי בשקלול.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
לא טענתי שחברות לא מוציאות סדרות שונות של מוצרים עם איכות ביצועים טובה יותר
לא טענתי שטכנולוגיה לא מתיישנת
אבל כן רמזת שמתבאסים כשלברה מחליפה דגם, אז מה הפתרון שי, לקפוא על השמרים
לא טענתי שאיו מוצרים במחירי קצה שהם מעולים

לא טענתי שמי שקונה מוצרים במחירי קצה הוא מטומטם או פראייר
טענתי שאפשר לקבל אחלה סאונד גם בלי לרכוש מוצרי קצה

זו לא אותה הטענה
היכן ראית שרשמתי שלא ניתן לקבל סאונד טוב רק במוצרי קצה?
אפשר להגיע לאילת בטויוטה ואפשר ברולס רויס, זה לא משנה את הקילומטראז׳ ואם המהירות זהה גם תגיעו באותו הזמן. השוני יבוא לידי ביטוי בחוויית הנסיעה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,756
מעורבות
1,216
נקודות
113
אתה מדבר כאילו זה השוק היחיד שמתנהג כך, תסתכל על הבגדים שלך, חושב ששם השוק מתנהל אחרת? מה מונע ממישהו לקחת 100k על חליפה ומה ההבדל בינה ובין חליפה ב 30k. יש הרבה שווקים שמתנהלים ללא תקנים טכניים ונתונים.

בזה אנחנו מסכימים

לא מכיר את כול היצרנים והמוצרים, בכול מקרה בסכום כזה בודקים לפני שרוכשים, גם כרטיס טיסה במחלקה ראשונה לארה״ב או אירופה שווה לפני כזו הוצאה.

לא שונה משווקים אחרים, ובכול מקרה נתונים זה רק חצי הסיפור. כמה רמקולים שבפריים נמדדים מדהים, ומה זה אומר על הצבע של הסאונד של שופרי. מה המדידות האלה מגלות לי על הסאונד המדהים שיש לחלק ממגברי המנורות ועל סאונד פחות מבריק במגברים שנמדדים פי כמה יותר טוב ?
אגלה לך סוד, הלוואי והיה לי שטח נדל״ן ותקציב להכניס די זיז רומא או את הלורנצו הגדולים…הלוואי.

דעתך, לגיטימית כמו דעה אחרת. בינתיים אני רואה מוצרי קצה שנמכרים היטב. רשמתי כבר למעלה, מדידות לא מספרות את כול הסיפור, הן עוד כלי בשקלול.
ביגוד ואופנה - תחום אחר לגמרי.
לרוב אתה קונה עיצוב ואתה מצהיר על זה שאתה קונה עיצוב.

באודיו - אם ההצהרה היא שאתה קונה עיצוב - הכל טוב ועושה שכל.
אבל ההצהרה לרוב להצדקת המחיר המחריד - היא ביצועים. וזה לא מחזיק מים.

מדידות זה כלי נהדר - מוכח מחקרית.
הוא לא נועד לרכישת רמקול לפי מדידות .המדידות המוצגות לנו - לא יספרו את כל הסיפור. אם תחפור עוד ותקבל נניח ספינורמה /דחיסה/מהירות /רזוזננס של תיבה - פה אתה מקבל כבר תמונה יפה מאוד.
ועדיין - לא הייתי רוכש לפי סט מדידות מלא - הכי מלא שיש.
מה שכן - ודאי שאברור לפיו.
ואם רוב החברות( לא כולן ) שמוכרות רמקולים ב 100K USD ומעלה נמדדות לא טוב ואתה רואה כשלים של ילד בן 17 ובעידן זה - שהכל חשוף למי שמספיק מחפש -החברה לרוב מגיבה ואז אתה מבין שאין לה ממש מושג על הרמקול שלה ( כן שלה) - אז מתקדמים הלאה.

שאל את עצמך היטב מדוע בתעשיית הפרו :
1. כל החברות מציגות מדידות .
2.טוויטר ברליום ברמקול - עולה כשליש ממקבילו בתחום הביתי.
3.יש גם רמקולים שהם זהים - ובביתי עולים פי 3-4.

1.כי הן חייבות - הקהל שם מבין ויודע מה הוא קונה.
2.כי אחרת לא יהיו רלוונטיות.
3.כי אין הצדקה ביחס למתחרים.
4.קונים שם ביצועים לא הבטחות ולקות.


אני רואה כחוסר ידע כהוזלה של התחום ...וכלל שיותר צרכנים ידעו יותר - כך החברות יתאמצו יותר.
מאוד פשוט.

אני גם לא מקבל את הנסיון להפוך את האודפיליה לאופנה .זה שני תחביבים שונים לחלוטין.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
258
נקודות
63
אני בהחלט מסכים עם דן.
כבר לפני שנים בדקתי את תחום הפרו כלומר ציוד לאולפנים ושילבתי אותו במערכת הביתית שלי בהצלחה עם תוצאות מעולות ועלות נמוכה.
שבת שלום,
איסי
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
894
נקודות
113
אבל כן רמזת שמתבאסים כשלברה מחליפה דגם, אז מה הפתרון שי, לקפוא על השמרים

היכן ראית שרשמתי שלא ניתן לקבל סאונד טוב רק במוצרי קצה?
אפשר להגיע לאילת בטויוטה ואפשר ברולס רויס, זה לא משנה את הקילומטראז׳ ואם המהירות זהה גם תגיעו באותו הזמן. השוני יבוא לידי ביטוי בחוויית הנסיעה.
סורי, אתה לא יורד לסוף דעתי, נשאיר את זה ככה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,071
מעורבות
2,972
נקודות
113
אפשר להגיע לאילת בטויוטה ואפשר ברולס רויס, זה לא משנה את הקילומטראז׳ ואם המהירות זהה גם תגיעו באותו הזמן. השוני יבוא לידי ביטוי בחוויית הנסיעה.
הדוגמה לא רלוונטית, גם משום שבאודיו העיקר הוא החוויה הסובייקטיבית, בעוד שבמכוניות יש שיקולים רבים נוספים כמדדי איכות וערך, וגם משום שבניגוד לאודיו, למדידות שמפרסמים כ‑specs של מכוניות (ושאנשים יודעים לקרוא) יש מתאם גבוה להתנהגות בשטח (אם כי גם כאן ברור שהן לא נותנות את התמונה המלאה).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,071
מעורבות
2,972
נקודות
113
לא הבנתי את משמעות התחלת הפוסט הזה, שדיבר על דמיון בין תחום מחירים רנדומלי כלשהו, שאינו תחום קצה, של רמקולים רנדומליים כלשהם, ושאינו מייצג שום דבר ולא רלוונטי לשום דבר, לבין תחום מחירים רנדומלי כלשהו, שאינו תחום קצה, של דירות בגודל ובמיקום רנדומליים כלשהם, ושאינו מייצג שום דבר ולא רלוונטי לשום דבר.

עכשיו, אחרי כל מיני סבבים לכל מיני כיוונים, הגענו לכך שבהכללה אין מתאם מובהק בין מחיר רמקולים לבין איכותם, שכיום, באותה עלות, אפשר לקבל איכות גבוהה בהרבה מבעבר, ושבהרבה מקרים אפשר להשיג איכות של רמקולים יקרים בעלות נמוכה משמעותית. כל זאת בהסתייגות שאצל יצרן נתון, בדרך כלל כן קיים מתאם: דגמים מתקדמים יותר שלו גם עולים יותר וגם טובים יותר (אם כי בטוח שלא ביחס ישר).

אז על מה הדיון עכשיו?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
ביגוד ואופנה - תחום אחר לגמרי.
לרוב אתה קונה עיצוב ואתה מצהיר על זה שאתה קונה עיצוב.
שלילי, אתה קונה איכויות של בד, איכות תפירה ועוד…
באודיו - אם ההצהרה היא שאתה קונה עיצוב - הכל טוב ועושה שכל.
אבל ההצהרה לרוב להצדקת המחיר המחריד - היא ביצועים. וזה לא מחזיק מים.
אז מה כולם מרמים ואין רמקולים יקרים להחריד ונהדרים, אוליבר גובל, אלון וולף ויאיר תמם, מייקל בורסון, מרטן אדמונד’ ג׳וזפה מדיאסיס ועוד רבים אחרים לא יודעים מה הם עושים
מדידות זה כלי נהדר - מוכח מחקרית.
איך אתה מודד כמה רמקול דינמי, תווך דינמי אלה כמה הוא מתפרץ, יש מדידה טכנית לזה? הרי בלי זה אי אפשר להחשיב מערכת למערכת טובה.
הוא לא נועד לרכישת רמקול לפי מדידות .המדידות המוצגות לנו - לא יספרו את כל הסיפור. אם תחפור עוד ותקבל נניח ספינורמה /דחיסה/מהירות /רזוזננס של תיבה - פה אתה מקבל כבר תמונה יפה מאוד.
ועדיין - לא הייתי רוכש לפי סט מדידות מלא - הכי מלא שיש.
מה שכן - ודאי שאברור לפיו.
ואם רוב החברות( לא כולן ) שמוכרות רמקולים ב 100K USD ומעלה נמדדות לא טוב ואתה רואה כשלים של ילד בן 17 ובעידן זה - שהכל חשוף למי שמספיק מחפש -החברה לרוב מגיבה ואז אתה מבין שאין לה ממש מושג על הרמקול שלה ( כן שלה) - אז מתקדמים הלאה.
שוב, מדידה זה חצי התמונה, בממוצע, במבחני Spinorama, רמקולים דינמיים מסורתיים נוטים להציג ביצועים טובים יותר מהורנים, שכן הם מציעים תגובת תדרים חלקה יותר בציר הישיר, התנהגות עקבית יותר מחוץ לציר, ותגובה אנרגטית מאוזנת יותר.
אז מה, חסר הורנים משובחים ?
שאל את עצמך היטב מדוע בתעשיית הפרו :
1. כל החברות מציגות מדידות .
2.טוויטר ברליום ברמקול - עולה כשליש ממקבילו בתחום הביתי.
3.יש גם רמקולים שהם זהים - ובביתי עולים פי 3-4.
ֿיש הבדלים בגישה בין ציוד פרו ובין ציוד אודיו היי אנד, בפרו אתה יושב סמוך לשולחן העריכה, בבית לא.

• ציוד מקצועי מתמקד בניטרליות ודיוק, בעוד שהיי-אנד שם דגש על חוויה מוזיקלית וסאונד “מהנה”.

• ציוד מקצועי בנוי לעמידות גבוהה ושימוש ממושך, בעוד שהיי-אנד משקיע בעיצוב יוקרתי וחומרים איכותיים.

• ציוד פרו משתמש פעמים רבות בהגברה אקטיבית וגלי הכוונה לשליטה בדיפרסיה, בעוד רמקולים היי-אנד הם לרוב פסיביים עם קרוסאוברים מתוחכמים.

• ציוד פרו מספק אמידות אבל החומרים בד״כ זולים והגימור מזכיר את לאדה בימיה הטובים..

יש מותגים כמו Grimm, Kii Audio ו-Dutch & Dutch מטשטשים את הגבול בין שני העולמות, ועדיין טובים ומצויינים ככול שיהיו לא חסר ציוד היי אנד טוב מהם.

אני גם לא מקבל את הנסיון להפוך את האודפיליה לאופנה .זה שני תחביבים שונים לחלוטין.
נתתי לך דוגמה של שוק מקביל בו המחירים בין משהו טוב למצויין יכולים להשתולל, באותה מידה יכולתי לכתוב על יין ומשקאות יוקרה, מכוניות אספנות, אומנות. באף אחד מהם אין קשר בין המחיר לבין מדידות בפועל.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
הדוגמה לא רלוונטית, גם משום שבאודיו העיקר הוא החוויה הסובייקטיבית, בעוד שבמכוניות יש שיקולים רבים נוספים כמדדי איכות וערך, וגם משום שבניגוד לאודיו, למדידות שמפרסמים כ‑specs של מכוניות (ושאנשים יודעים לקרוא) יש מתאם גבוה להתנהגות בשטח (אם כי גם כאן ברור שהן לא נותנות את התמונה המלאה).
עמיר, הדוגמה שלי רלוונטית בדיוק בגלל מה שאתה אומר – החוויה הסובייקטיבית היא העיקר באודיו, וזה בדיוק כמו במכוניות יוקרה. לא מדובר רק בביצועים אובייקטיביים, אלא גם בתחושת הנהיגה, בידוד הרעשים, איכות החומרים והתחושה שהרכב מעניק לנהג.

אתה טוען שבניגוד לאודיו, במדידות של מכוניות יש מתאם גבוה יותר להתנהגות בשטח. בוא נבחן את זה: האם אדם ממוצע שקונה רולס-רויס עושה זאת כי יש לה נתוני תאוצה או צריכת דלק טובים יותר מטויוטה? ברור שלא. הוא קונה אותה בגלל חוויה, תחושה ומיתוג – בדיוק כמו בהיי-אנד אודיו.

ואם כבר מדברים על מדידות, בוא ניקח גבינה: אפשר למדוד אחוזי שומן, חומציות וטקסטורה, אבל האם זה יגיד לך איזו גבינה טעימה יותר? ברור שלא – כי בדיוק כמו באודיו, יש פה מרכיב סובייקטיבי שאי אפשר לכמת.

בשורה התחתונה, ההבדל בין ציוד אודיו יוקרתי לציוד סטנדרטי הוא כמו ההבדל בין נסיעה בטויוטה לנסיעה ברולס-רויס – לא כולם ירגישו בהבדל, אבל מי שכן – לא יחזור אחורה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,071
מעורבות
2,972
נקודות
113
עמיר, הדוגמה שלי רלוונטית בדיוק בגלל מה שאתה אומר – החוויה הסובייקטיבית היא העיקר באודיו, וזה בדיוק כמו במכוניות יוקרה. לא מדובר רק בביצועים אובייקטיביים, אלא גם בתחושת הנהיגה, בידוד הרעשים, איכות החומרים והתחושה שהרכב מעניק לנהג.

אתה טוען שבניגוד לאודיו, במדידות של מכוניות יש מתאם גבוה יותר להתנהגות בשטח. בוא נבחן את זה: האם אדם ממוצע שקונה רולס-רויס עושה זאת כי יש לה נתוני תאוצה או צריכת דלק טובים יותר מטויוטה? ברור שלא. הוא קונה אותה בגלל חוויה, תחושה ומיתוג – בדיוק כמו בהיי-אנד אודיו.

ואם כבר מדברים על מדידות, בוא ניקח גבינה: אפשר למדוד אחוזי שומן, חומציות וטקסטורה, אבל האם זה יגיד לך איזו גבינה טעימה יותר? ברור שלא – כי בדיוק כמו באודיו, יש פה מרכיב סובייקטיבי שאי אפשר לכמת.

בשורה התחתונה, ההבדל בין ציוד אודיו יוקרתי לציוד סטנדרטי הוא כמו ההבדל בין נסיעה בטויוטה לנסיעה ברולס-רויס – לא כולם ירגישו בהבדל, אבל מי שכן – לא יחזור אחורה.
אני לא מסכים איתך, אבל לפני שניכנס לפרטים, מה הדיון כאן? מה אתה מנסה להוכיח? מה אתה טוען?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,756
מעורבות
1,216
נקודות
113
שלילי, אתה קונה איכויות של בד, איכות תפירה ועוד…
עד גבול מסוים.
יש מחיר ממנו -אתה כבר לא קונה איכות בד.אלא דברים אחרים ואתה יודע בדיוק.
מהם וזה בסדר.
תגיד,ראית פעם פרסומות למותג אופנת על שמדבר על איכות התפירה - ולא על דברים אחרים כגון -עיצוב/סטייל/מעמד ?
גם אני חלק מזה כמובן ומודה בזה.
אבל באודיו -המטרה היא אחרת והמותגים לרוב מפרסמים -ביצועים יוצאי דופן - HEAR THE TRUTH AS THE ARTIST INTENDED - ואז מגיעים למדידות ואתה אומר - ווואלה -אני לא בטו שהאמן התכוון שיהיה גרף של פלוס מינוס 7 די בי (ברמקול בחדר אנאקואי)


שוב, מדידה זה חצי התמונה, בממוצע, במבחני Spinorama, רמקולים דינמיים מסורתיים נוטים להציג ביצועים טובים יותר מהורנים, שכן הם מציעים תגובת תדרים חלקה יותר בציר הישיר, התנהגות עקבית יותר מחוץ לציר, ותגובה אנרגטית מאוזנת יותר.
אז מה, חסר הורנים משובחים ?

ממש לא.
בדיוק הפוך .
הורן טוב או רמקול עם מנחה תדר (שהוא סוג של הורן) שולט טוב ביותר ובקלות יותר על הכיווניות.

• ציוד מקצועי מתמקד בניטרליות ודיוק, בעוד שהיי-אנד שם דגש על חוויה מוזיקלית וסאונד “מהנה”.
ציוד ביתי לא מתמקד בניטראליות ודיוק ?
אתה חושב שהרמקול שלך לא מדויק?
מה אתה אומר בעצם ?
עשרות פעמים רשמת פה שאודיפיליה =סטנדרטים=דיוק = HIGH FIDELITY.
עכשיו זה משהו אחר?
שוב - יש מחשבה שגרף טבעי =גרף חלק בחדר=קליני =משעמם וחסר נשמה ובעיקר שווה ללא נכון.
בהכרח ספין טוב יתן גרף עם טילט כלפי מטה וזו העקומה המועדפת על האוזן האנושית.

אני לא אומר שאין מקום למילים מפוצצות כמו נשמה/טקסטורה/מיקרו דינמיקה/חלקות ורגש... אבל כל זה לא שווה כלום ללא דיוק ואי דחיסות (דינמיקה) .בלי אלה - אין מה להתחיל...


לא מתווכח על גמר.
אם היית אומר - קונה מאוד יקר כדי לקבל עיצוב -לא היה פה ויכוח.
נתתי לך דוגמה של שוק מקביל בו המחירים בין משהו טוב למצויין יכולים להשתולל, באותה מידה יכולתי לכתוב על יין ומשקאות יוקרה, מכוניות אספנות, אומנות. באף אחד מהם אין קשר בין המחיר לבין מדידות בפועל.
אני חושב שסביר להניח שלא תמצא רכב חדש ב 100 אלף שח צאותו סגמנט שיאיץ מהר יותר מרכב ב 500 אלף ש"ח או יהיה לו מנוע גדול יותר ויותר כ"ס.
אבל לך תדע - אולי תצליח למצוא אחד כזה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,756
מעורבות
1,216
נקודות
113
אתה טוען שבניגוד לאודיו, במדידות של מכוניות יש מתאם גבוה יותר להתנהגות בשטח. בוא נבחן את זה: האם אדם ממוצע שקונה רולס-רויס עושה זאת כי יש לה נתוני תאוצה או צריכת דלק טובים יותר מטויוטה? ברור שלא. הוא קונה אותה בגלל חוויה, תחושה ומיתוג – בדיוק כמו בהיי-אנד אודיו.
יופי של דוגמא - רק מאוד לא רלוונטית.
לדעתך - אם הרולס רויס היה עם מנוע חלש מטויטה ב 100 אלף שח - הוא היה נמכר ?
התשובה ברורה.
ושוב אין בעיה להגיד בתחביב שלנו - להודות שרוכשים עיצוב,מראה ,גמר ,גאוות מוצר.
יש בעיה שמשייכים מחיר ל HIGH FIDELITY - שזו בעיני מהות התחביב.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
עד גבול מסוים.
יש מחיר ממנו -אתה כבר לא קונה איכות בד.אלא דברים אחרים ואתה יודע בדיוק.
מהם וזה בסדר.
תגיד,ראית פעם פרסומות למותג אופנת על שמדבר על איכות התפירה - ולא על דברים אחרים כגון -עיצוב/סטייל/מעמד ?
גם אני חלק מזה כמובן ומודה בזה.
אבל באודיו -המטרה היא אחרת והמותגים לרוב מפרסמים -ביצועים יוצאי דופן - HEAR THE TRUTH AS THE ARTIST INTENDED - ואז מגיעים למדידות ואתה אומר - ווואלה -אני לא בטו שהאמן התכוון שיהיה גרף של פלוס מינוס 7 די בי (ברמקול בחדר אנאקואי)
אני אחזור שוב על השאלה שלי בפעם השלישית, איך אתה מסביר שרמקול הורן נמדד חרא בספינורמה אבל יודע לייצר סאונד מטורף, לורנזו, דיסיס רומא, אאונטגארד….ויש עוד הרבה.
חביבי, מדידות אינן חזות הכול. רמקול עם קופסה ודרייברים לא מגיע לדינמיות של רמקול שופרי, שוב לא טווח דינמי אלה דינמיות, איך אתה מודד את זה ?

כשאתה ואני מדברים על אופנה אנחנו לא מדברים באותה שפה, החברות שאני מתכוון, לא מפרסמות דבר, הן לא צריכות, בטח כשחליפה מגיעה למחיר של M9

ממש לא.
בדיוק הפוך .
הורן טוב או רמקול עם מנחה תדר (שהוא סוג של הורן) שולט טוב ביותר ובקלות יותר על הכיווניות.
שופר הוא לא מנחה תדר קלאסי אלא מגבר אקוסטי, וההבדל טמון בכמה היבטים:

• שופר נועד להגביר את לחץ הקול ולשפר את היעילות של הדרייבר, שופר יוצר התאמת עכבה (Impedance Matching) בין הדרייבר לאוויר, מה שגורם להגברת הצליל, כמו גם העובדה ששופר עשוי להוסיף אופי משלו לצליל, במיוחד בתדרים מסוימים.

• מנחה תדר (Waveguide) נועד לשלוט בזווית הפיזור של הצליל מבלי להוסיף הגברה משמעותית, בנוסף, מנחה תדר עובד יותר כמו אמצעי לשליטה בהתנהגות גלי הקול, בעיקר בתחום הגבוה, ומפזר אותם בצורה מדויקת. מנחה תדר משפיע בעיקר על פיזור הצליל מבלי לעוות את הטונליות שלו.

בקיצור, שופר הוא אמצעי הגברה אקוסטי בעוד שמנחה תדר הוא אמצעי לשליטה בפיזור הצליל.



ציוד ביתי לא מתמקד בניטראליות ודיוק ?
אתה חושב שהרמקול שלך לא מדויק?
מה אתה אומר בעצם ?
עשרות פעמים רשמת פה שאודיפיליה =סטנדרטים=דיוק = HIGH FIDELITY.
דיוק של מה, שיחזור הקלטה או או חשמלי, זה לא אותו הדבר

עכשיו זה משהו אחר?

שוב - יש מחשבה שגרף טבעי =גרף חלק בחדר=קליני =משעמם וחסר נשמה ובעיקר שווה ללא נכון.
בהכרח ספין טוב יתן גרף עם טילט כלפי מטה וזו העקומה המועדפת על האוזן האנושית.
אתה מדבר על רמקול או חדר?
במידה ורמקול, תחזור לדברי על שופריים וספינורמה.
אני חושב שסביר להניח שלא תמצא רכב חדש ב 100 אלף שח צאותו סגמנט שיאיץ מהר יותר מרכב ב 500 אלף ש"ח או יהיה לו מנוע גדול יותר ויותר כ"ס.
אבל לך תדע - אולי תצליח למצוא אחד כזה.
מכיוון שרק מכוניות מיני נמצאות ברף 100 אלף ש״ח, הבאתי לך דוגמה אחרת ומצוינת

טסלה מודל 3 פרפורמנס (2024) מול מרצדס S-Class 580 (2024).

• Tesla Model 3 Performance 2024

• מחיר:כ-200,000 ₪ (בישראל, לאחר מסים והטבות)

• מנוע:חשמלי כפול (Dual Motor), 460 כ”ס

• 0-100 קמ”ש:3.1 שניות

• Mercedes S580 4MATIC 2024

• מחיר:כ-800,000 ₪

• מנוע:4.0 ליטר V8 טווין-טורבו, 503 כ”ס

• 0-100 קמ”ש:4.4 שניות
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
יופי של דוגמא - רק מאוד לא רלוונטית.
לדעתך - אם הרולס רויס היה עם מנוע חלש מטויטה ב 100 אלף שח - הוא היה נמכר ?
התשובה ברורה.
ושוב אין בעיה להגיד בתחביב שלנו - להודות שרוכשים עיצוב,מראה ,גמר ,גאוות מוצר.
יש בעיה שמשייכים מחיר ל HIGH FIDELITY - שזו בעיני מהות התחביב.
דן, הטיעון שלך מתעלם מהנקודה המרכזית.

אתה שואל אם רולס-רויס הייתה נמכרת עם מנוע חלש מטויוטה ב-100 אלף ש”ח. אבל זה בכלל לא העניין. רולס-רויס לא נמכרת בגלל נתוני מנוע אבסולוטיים אלא בגלל החוויה הכוללת – עידון, בידוד, איכות חומרים, והמותג עצמו. אף אחד לא בוחר רולס-רויס בגלל תאוצה או הספק מנוע, אלא בגלל הדרך שבה היא גורמת לו להרגיש.

וזה בדיוק אותו הדבר בהיי-אנד אודיו. החוויה הכוללת – תחושת הצליל, הבנייה, העיצוב, והמיתוג – הם חלק בלתי נפרד מהבחירה. כמו שלא מודדים את הערך של רולס-רויס רק בכוחות סוס, כך גם בהיי-אנד לא מודדים איכות רק במדידות טכניות יבשות.

לגבי “מחיר מול High Fidelity” – אם התחביב היה רק “נאמנות למקור” במובן המדעי, כולם היו מאזינים באולפן עם מוניטורים מקצועיים במקום ציוד היי-אנד יקר. אבל בפועל, רוב חובבי האודיו מחפשים חוויה רגשית ולא רק מספרים יבשים, בדיוק כמו במכוניות יוקרה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,756
מעורבות
1,216
נקודות
113
שמע ,
התשת .
לדעתי אתה לא בלופ של הנושא .
אני רק אגיד שמנחה להוסיף גם עוד 6 דיבי ושהורן הוא גם מנחה תדר :)

אני יכול גם להוסיף שהאוונגרד בחלקם נמדדים מצוין .
רמקול שופרי מגיע לדנמיות אדירה - מהסיבה הפשוטה שהוא פשוט לרוב דינמי יותר ויודע לקחת הספקים גבוהים. יותר ללא עיוותים .

אם אתה מפרש את האופן שהוא ״ זורק ״ עליך כסוג של attack מאוד ריאליסטי זה כבר נושא אחר לדיון שיותר קשור לאופן שהוא בנוי ולמרחק שאתה יושב ממנו .

אבל אתה צריך לחזור ללופ של הדיון ולא להתיש .
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
894
נקודות
113
נכון לעכשיו, טסלה 3 פרפורמנס עולה כמעט 300, לונג עולה 250 בערך (לפני העלאות המיסים הפרפורמנס עלתה בערך 270 והלונג 228, הפרפורמנס מאיצה ל 100 ב 2.9 שניות, הלונג ב 3.1)
אני אעדיף לקנות טסלה ולהחליף כל כמה שנים כשיש הצדקה טכנולוגית מאשר לקנות את המרצדס ולהחליף כל כמה שנים כשיש הצדקה טכנולוגית, זה העניין. ביצועי הטסלה לא פחות טובים מהמרצדס, וכנראה היא גם עדיפה טכנולוגית (עד כמה שידוע לי מרצדס לא מפתחים בעצמם מנועים חשמליים וסוללות). מרצדס כרגע חברה בבעיה מול הסיניות וטסלה שיש לה שווי שוק כמו כל תעשיית הרכב. למה? כי היא חברה מוטת r&d שהצליחה לשנות את התעשייה. אין אף רכב שגילו 10 שנים ועלה 250 אלף שח עם ביצועים כמו שקיימים היום בטסלה.
באודיו הקפיצות הטכנולוגיות יותר איטיות אבל קיימות. הבלאי הוא מאוד נמוך ומאוד איטי, לכן בשונה מרכבים, מוצר cost no object אמור להישאר רלוונטי וטוב גם לאחר 30 שנה. מעט מאוד חברות אודיו הן מוטות r&d, למרות כל בילבולי המוח השווקיים.
באופן דומה ניתן באודיו לקבל ביצועים מצויינים במחירים יחסית שפויים זה הכל. מי שרוצה לקנות מרצדס חשמלית שיהיה לו בכיף (אין סתירה בין השניים).
אבל אם הוא חושב שהרכב שלו טוב יותר מהטסלה, הוא חי בסרט. ואם הוא בכל זאת מתעקש לשלם 800, שיקח מודל s performance, מפרק כל רכב בעולם ברמת המחיר הזו.
 
נערך לאחרונה ב:

shay7629

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
123
נקודות
43
נכון לעכשיו, טסלה 3 פרפורמנס עולה כמעט 300, לונג עולה 250 בערך (לפני העלאות המיסים הפרפורמנס עלתה בערך 270 והלונג 228, הפרפורמנס מאיצה ל 100 ב 2.9 שניות, הלונג ב 3.1)
אני אעדיף לקנות טסלה ולהחליף כל כמה שנים כשיש הצדקה טכנולוגית מאשר לקנות את המרצדס ולהחליף כל כמה שנים כשיש הצדקה טכנולוגית, זה העניין. ביצועי הטסלה לא פחות טובים מהמרצדס, וכנראה היא גם עדיפה טכנולוגית (עד כמה שידוע לי מרצדס לא מפתחים בעצמם מנועים חשמליים וסוללות). מרצדס כרגע חברה בבעיה מול הסיניות וטסלה שיש לה שווי שוק כמו כל תעשיית הרכב. למה? כי היא חברה מוטת r&d שהצליחה לשנות את התעשייה. אין אף רכב שגילו 10 שנים ועלה 250 אלף שח עם ביצועים כמו שקיימים היום בטסלה.
באודיו הקפיצות הטכנולוגיות יותר איטיות אבל קיימות. הבלאי הוא מאוד נמוך ומאוד איטי, לכן בשונה מרכבים, מוצר cost no object אמור להישאר רלוונטי וטוב גם לאחר 30 שנה. מעט מאוד חברות אודיו הן מוטות r&d, למרות כל בילבולי המוח השווקיים.
באופן דומה ניתן באודיו לקבל ביצועים מצויינים במחירים יחסית שפויים זה הכל. מי שרוצה לקנות מרצדס חשמלית שיהיה לו בכיף (אין סתירה בין השניים).
אבל אם הוא חושב שהרכב שלו טוב יותר מהטסלה, הוא חי בסרט. ואם הוא בכל זאת מתעקש לשלם 800, שיקח מודל s performance, מפרק כל רכב בעולם ברמת המחיר הזו.
איכות הרכב לא נמדדת רק בתאוצתו, דומה לכך שאיכות המגבר לא נמדדת רק בהספקו.

אבל זה נכון שכיום חלק ניכר מהאוכלוסייה מתייחסת לרכב כאל גאדגט על גלגלים וככזה החשיבות של ההספק, גודל המסך, הפיצ'רים ואורות האווירה תופסים מקום נכבד בציון הכללי.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
894
נקודות
113
לא טענתי שאיכות הרכב נמדדת *רק* בתאוצתו,
וזה לא אומר שהמרצדס טובה ״פי 3״ מהטסלה, בעני התמורה שמקבלים בטסלה גבוהה לאין שיעור מהמרצדס. העובדה הפשוטה היא שטסלה היא חברה הרבה יותר מתקדמת טכנולוגית מאשר מרצדס, ומי שחושב שטסלה היא גדגט על גלגלים חי בסרט. רכבים עם מנועי בערה פנימית יעלמו מהעולם בסופו של דבר.
אבל לא נפתח פה דיון מעמיק על עולם הרכבים.
 
נערך לאחרונה ב:

shay7629

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
123
נקודות
43
מה זה משנה איזה דיון עולה, גם ככה הנושאים המדוברים נטחנו עד דק, ואפשר לעבור לדבר גם על מטחנות קפה במקום.

החשמליות של מרצדס נחלו כישלון מוחלט במכירות, וכנראה עם סיבה טובה לכך,
ישבתי בתוך eqs של לקוח ובאמת שלא התרשמתי שהן שוות את מחירן ביחס לשוק, ובכלל מרצדס החדשות בעייתיות.

פשוט כשמדברים על מכוניות
ההספק והתאוצה הוא חלק אחד מתוך הרבה חלקים שמשלימים את הסיפור המלא. וכיום ישנם סיניות זולות שמאיצות כמו פרארי.
ואני לא טענתי גם שאתה מתייחס אל נתון ההספק כאל הדבר העיקרי אלה רק ציינתי שהנתון לבדו לא אומר כלום על חווית הנהיגה הכללית.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור