סיפור על מחירים ופרופורציות


AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
הפונקציונאליות בינהם שונה, כמו גם עקרונות העבודה, היות וכבר הסברתי זאת, לא רואה טעם להמשיך להסביר לך.
כנראה שלא הבנת: מספיק שאחת מתוך כל האפשרויות והצרכים שאפשר לנצל עבורם horns היא waveguiding, ואת זה הראיתי ולא שללת, אפשר לומר ש‑horn היא מקרה פרטי של waveguide.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,546
מעורבות
763
נקודות
113
בסופו של דבר זה מאוד פשוט -,קנית , נהנית, אתה חוזר אליך הביתה אחרי ביקור אצל עמית לתחביב ועדיין נהנה לשמוע את המערכת שלך , הרווחת!
שחרר ממדידות וכל מיני מושגי ייצור והנדסה.

רוב האנשים בתחביב אינם מדענים אלא מקשיבים עם הלב האוזניים והעיניים. יותר חשוב לטעמי זה ללמוד להאזין. וזה וואחד בית ספר הלמידה הזאת.

חברות מעלות מחירים במוצרים וצריך להבין מה השינוי והאם בהכרח לטובה ואו האם מתייחס לגודל חדר שלי. רוב יצרניות הרמקולים למשל מתיחסות לדגמים בהתאם לגודל חדר. החברות שאני יותר מעריך מחליפות דגם אחת לכמה שנים ולא כל שני וחמישי. לדוגמא, תוספת כניסות xlr בקדם מגבר או פונו סטייג' , לא מקדמות אותי אם אין לי צורך בם. אבל מעלות את המחיר. לטעמי חשוב להבין מה השתנה, וכאן אני מסכים עם דן שצריך למדוד. למדוד וללמוד מעט מה השינוי.

הדיון הארוך והמבורך רק מוכיח שיש הבדלי טעמים וגישות גם בין "מבינים" בתחום. ובהחלט ניתן לומר על רמקול שהוא מצויין, מושקע, מהונדס לעילא ועדיין... לא כוס התה שלי. שמעתי רמקול אחד כזה לא מזמן. גם שמעתי רמקול נחשב ויקר שעבורי היה תקלת ייצור.

ועניין ההורנים עולה כאן, פה ושם, לחיוב ולמעופשות. אז בגלל שאני הורניסט אחורי , אז רק מעדכן שיש גוונים ברמקולים שופריים - קידמי אחורי , דרייבר יחיד או יותר - והורנים שונים זה מזה. יש משמעות יותר קריטית בהורנים לאלקטרוניקה מסביב , יותר מאשר ברמקולים דינמיים רגילים. לטעמי.

כיום בעזרת תכנון וחומרים מתקדמים ניתן להפיק דינמיות גם ברמקולים מעוטי דרייברים, לדוגמא : דרייברים כמו ה Lowther DX4 ו Fane Sovereign 12-250T.
בקשר לlowther dx4 שמייצג את הטעם שלי בסלון כבר 15 שנה, אלמנט נהדר, אפילו נדיר באיכויותיו ( לא שמעתי אלמנט אחר בקופסא שיכול לשחזר קולות אנושיים כמותו, או כלי מיתר לדוגמא) החסרונות , שצריך החלפה כל מחזור של 7-8 שנים ( הנייר מתפורר) ובכל תכנון הורן שאינו מפלצתי בגודלו - מחייב תוספת סאב לתדרים הנמוכים או שילוב אלמנטים אחר לתמיכה תחתונה.
הא, ומפאת נצילותו רגיש מאוד לכל הפרעה חשמלית או אחרת. אז לא להפריע!
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,765
מעורבות
1,218
נקודות
113
גם אני מקשיב מהלב והאזניים :)
אני מבטיח לך שהגרפים לא מסיבים לי אושר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
בסופו של דבר זה מאוד פשוט -,קנית , נהנית, אתה חוזר אליך הביתה אחרי ביקור אצל עמית לתחביב ועדיין נהנה לשמוע את המערכת שלך , הרווחת!
שחרר ממדידות וכל מיני מושגי ייצור והנדסה.

רוב האנשים בתחביב אינם מדענים אלא מקשיבים עם הלב האוזניים והעיניים. יותר חשוב לטעמי זה ללמוד להאזין. וזה וואחד בית ספר הלמידה הזאת.
נראה לי שפיסםסת את כל העניין.

כל הרעיון במה שדן מציע הוא שלא להתפתות לקנות פריט ציוד שכשאתה חוזר אליו מתברר שהוא בעייתי, ואז להיכנס ללופים של מכירות וקניות, של הפריט הזה ו/או אחרים.

בשום מקרה לא מדובר על מדענים והאזנה דרך נתונים וגרפים, אבל, תרצה בזה או לא, מפתחים *ובודקים* פרטי ציוד בעזרת נתונים וגרפים, וכדי לא ליפול בפח, דן מציע ללמוד את מה שצריך כדי לנפות את מה שאפשר לזהות שהוא בעייתי. מבין מה שלא בעייתי אפשר וכדאי לבחור לפי האוזן, וכמובן שכדאי גם ללמוד להאזין.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,765
מעורבות
1,218
נקודות
113
נראה לי שפיסםסת את כל העניין.

כל הרעיון במה שדן מציע הוא שלא להתפתות לקנות פריט ציוד שכשאתה חוזר אליו מתברר שהוא בעייתי, ואז להיכנס ללופים של מכירות וקניות, של הפריט הזה ו/או אחרים.

בשום מקרה לא מדובר על מדענים והאזנה דרך נתונים וגרפים, אבל, תרצה בזה או לא, מפתחים *ובודקים* פרטי ציוד בעזרת נתונים וגרפים, וכדי לא ליפול בפח, דן מציע ללמוד את מה שצריך כדי לנפות את מה שאפשר לזהות שהוא בעייתי. מבין מה שלא בעייתי אפשר וכדאי לבחור לפי האוזן, וכמובן שכדאי גם ללמוד להאזין.
תודה עמיר שהבהרת.
ואני חוזר ומחזק - מעולם לא קניתי ציוד לפי גרפים .
אני גם יכול להגיד משיחות עם מהנדסים שהחברות שלהם מושתתות על מדע שגם הם בזים לכל מה שקורה כאשר עושים אקסל ספינורמות.
הם בעצמם פיתחו רמקולים ברמות שונות עם ספינורמות טובות והם נשמעים שונה.
מספיק הבדל קטן ותמיד יש כדי שיהיה הבדלים שמיעים מאוד.
וזה עוד לפני שנכנסים לעוד סטים של מדידות.
אני משתמש בזה לסינון בשלב ראשון ולהבנת התאמה לציוד בשלב שני.בשלב שלישי גם התאמה לחדר וטיפול אקוסטי מתאים.

לדוגמא רמקולים שיוצאים מהמפעל כאשר הם נמדדים כמעט זהה יש להם סיכוי הרבה יותר גבוה לתת IMAGING מעולה עם פאנטום חזק.מרכז סטריאו חזק וכו.
אבל רמקולים עם 3 די בי הפרש במדידה בין אחד לשני (אותו דגם) - אתה מתחיל ממקום לא טוב .אילו דברים קטנים אהל סופםר חשובים ליצירת רגש. בסוף כל מה שמעניין הוא הרגש. השאר זה כלי עבודה ליצירת רגש.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,546
מעורבות
763
נקודות
113
בשום מקרה לא מדובר על מדענים והאזנה דרך נתונים וגרפים, אבל, תרצה בזה או לא, מפתחים *ובודקים* פרטי ציוד בעזרת נתונים וגרפים, וכדי לא ליפול בפח, דן מציע ללמוד את מה שצריך כדי לנפות את מה שאפשר לזהות שהוא בעייתי
אני הבנתי מה דן אומר, וגם יודע שאצל דן התשוקה לתחום הוא מאוד בולטת ובאה ממקום אמיתי של רצון למקסימום ידע.
בסופו של דבר אף מדידה או גרף לא יגרמו למישהו לרכוש רמקול, הם רק יעזרו לו להבין צה הוא אהב או לא אהב ברמקול מסויים. לאחר ששמע. ייתכן שיש מקרה קיצון בהם אין מה לשמוע כי המדידות מנבאות בצורה כל כך ברורה שמדובר בתקלה. זה גם ייתכן.

אבל לא ניתן להסביר גוון סאונד במדידה. ולא ניתן לדעת מה כל המשתנים ששפיעים על הטעם השמיעתי שלנו מבחינת המח שלנו.

גם אני, שמעיד על עצמו שהינו הדיוט ובור ועם הספר בנושאי גרפים חשמל וכיוצא בללו, גם אני עם הזמן יודע לקרוא קצת קריאות כיוון של חברות ולנסות לברור מה הכיוון שאני מעדיף או שווה להמליץ עליו.
לדוגמא כמתווך ועוסק לעיתים בנדלן מקרקעין, יודע כבר לגשת לנקודות העיקריות בחוזה גם אם לא עו"ד מוסמך.

דן עוסק בתחום ומספק שרותי אקוסטיקה- הוא חייב לדעת את כל הנתונים.
אני הלקוח מרבל את השרות שהוא מספק - צריך רק לשבת,להאזין לאהוב ולהתרגש.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
אני הבנתי מה דן אומר, וגם יודע שאצל דן התשוקה לתחום הוא מאוד בולטת ובאה ממקום אמיתי של רצון למקסימום ידע.
בסופו של דבר אף מדידה או גרף לא יגרמו למישהו לרכוש רמקול, הם רק יעזרו לו להבין צה הוא אהב או לא אהב ברמקול מסויים. לאחר ששמע. ייתכן שיש מקרה קיצון בהם אין מה לשמוע כי המדידות מנבאות בצורה כל כך ברורה שמדובר בתקלה. זה גם ייתכן.

אבל לא ניתן להסביר גוון סאונד במדידה. ולא ניתן לדעת מה כל המשתנים ששפיעים על הטעם השמיעתי שלנו מבחינת המח שלנו.

גם אני, שמעיד על עצמו שהינו הדיוט ובור ועם הספר בנושאי גרפים חשמל וכיוצא בללו, גם אני עם הזמן יודע לקרוא קצת קריאות כיוון של חברות ולנסות לברור מה הכיוון שאני מעדיף או שווה להמליץ עליו.
לדוגמא כמתווך ועוסק לעיתים בנדלן מקרקעין, יודע כבר לגשת לנקודות העיקריות בחוזה גם אם לא עו"ד מוסמך.

דן עוסק בתחום ומספק שרותי אקוסטיקה- הוא חייב לדעת את כל הנתונים.
אני הלקוח מרבל את השרות שהוא מספק - צריך רק ות משות לשבת,להאזין לאהוב ולהתרגש.
אתה אומר שהבנת, אבל כותב ההיפך מהכוונה.

הרעיון אינו קנייה בגלל שהנתונים טובים, שלזה התייחסת, אלא להימנע מלקנות כשהם מצביעים על בעייה, וייש בעייתיות גם בציוד נחשב מאוד. אלה לא בהכרח דברים שאפשר לזהות משמיעה, או לאו דווקא בא לידי ביטוי במקום שבו אתה בודק לפני קנייה, אבל כן יתבטא אצלך בביית.

לא צריך את כל הדברים שאתה מתייחס אליהם, או להסביר את הסאונד, וכיו"ב . צריך רק לזהות בעייתיות בסיסית.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,546
מעורבות
763
נקודות
113
בסוף כל מה שמעניין הוא הרגש. השאר זה כלי עבודה ליצירת רגש.
אכן
אלה לא בהכרח דברים שאפשר לזהות משמיעה, או לאו דווקא בא לידי ביטוי במקום שבו אתה בודק לפני קנייה, אבל כן יתבטא אצלך בביית.
לא הבנתי, שמיע או לא? מעבר לזה, לא אתנגד ללכת לשמוע גם רמקול שלא נמדד טוב או נמדד בעייתי במידה ויש,עליו איזה באזז. מקסימום הגרף יצדק.. ומה אם לא?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,765
מעורבות
1,218
נקודות
113
אכן

לא הבנתי, שמיע או לא? מעבר לזה, לא אתנגד ללכת לשמוע גם רמקול שלא נמדד טוב או נמדד בעייתי במידה ויש,עליו איזה באזז. מקסימום הגרף יצדק.. ומה אם לא?
הנקודה שלי הוא שונה לחלוטין וחשוב לי להבהיר אותה.
מאוד קל להסביר גוון במדידה - אני מניח שאתה מתייחס לטונאליות. אפשר בדיוק של מעל 90 אחוז לחזות טונאליות בחדר רפלקטיבי אם תקבל סט מדידות נכון.

עכשיו,וזו נקודה מאוד חשובה,שקשה לקבל אבל היא מאוד נכונה :נניח ששמעת רמקול שנמדד לא טוב -הלכת לחנות או לחבר לשמוע.
מה זה אומר לך על הרמקול ? כלום.
הרי אם תקח את הרמקול בחנות ותעביר אותו לחדר אחר בחנות הוא ישמע אחרת.
אם תשמע אותו אצלך -הוא גם ישמע אחרת .קודם בגלל החדר ואחר כך בגלל הציוד.
רמקול לא עובד בריק...

ופה הנקודה - במדידות אנאקיות או קליפל או חוץ - הרמקול עובד בריק .וזה המקום הכי קל ולמעשה היחידי שאתה יכול לזהות את כל הכשלים שלו ורק שלו - לא של החדר/לא של האלקטורניקה/לא של אי התאמת האלקטרוניקה ולא של בעל המערכת שהציד אותו לא נכון והוישב אותך בבור של 10 דיביב 80 הרץ כי הוא לא יכול להושיב אותך צמוד לקיר כי אין בור אבל יש פיק של 20 דיבי בבאס .


וזה תקף לשני הכיוונים - כי אותו דבר יכול להתרחש עם רמקול שנמדד טוב אבל שם אתה תדע,אם תלמד, שסביר להניח שהבעיה לא ברמקול אלא במשהו אחר.

תחשוב על זה לעומק לפני שאתה מקליד.
זה קצת מנפץ משהו...אבל זה מגלה עולם שלם שקיים גם כשלא ממש חושבים עליו ..כי הוא קצת סזיפי במחשבה ראשונה.

לא לשכוח ש ב 12שנים הראושנות שלי באודיו - בכלל לא עניין אותי מה זה מדידות.
רק כשהגיע מכייל מחול וראיתי את עומק ההבנה וכמה חיפשתי פתרונות לבעיות שלא קיימות כאשר הן היו במקום אחר לגמרי - בערה בי התשוקה להיכנס לזה לעומק.

אז אני דיי מכיר את שני הקצוות .
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,546
מעורבות
763
נקודות
113
ופה הנקודה - במדידות אנאקיות או קליפל או חוץ - הרמקול עובד בריק .וזה המקום הכי קל ולמעשה היחידי שאתה יכול לזהות את כל הכשלים שלו ורק שלו - לא של החדר/לא של האלקטורניקה/לא של אי התאמת האלקטרוניקה ולא של בעל המערכת שהציד אותו לא נכון והוישב אותך בבור של 10 דיביב 80 הרץ כי הוא לא יכול להושיב אותך צמוד לקיר כי אין בור אבל יש פיק של 20 דיבי בבאס .

שאלת תם, מה קורה אם אני משדך רמקול עם 10 db בור יחד עם הגברה שיש לה פיק 10 db באותו אזור?
אנקוני, קליפל חוץ, מושגים ערטליאיים עבורי ועבור העולם האמיתי. לך זה אומר הרבה וטוב שכך. לי פחות וגם טוב.
בסופו של דבר המאזין יש לו אוזניים ועיבוד אישי בראש לצליל ומה שטוב לאחד אנאקונדה לשני...
אז יש נקודת ייחוס משתנה- שזה המאזין, וחש תנאי חדר אלקטרוניקה משתנים ויש נקודת מוצא. אני עדיין מעדיף לשמוע ולהחליט.

יש פה איזה פיל בחדר, ההנחה שיש מערכת אחת אופטימלית שתספק את כולם או את הרוב.
באמונה הפרטית שלי ההורנים עם הלאותר זו המערכת.
שנים לא הבנתי איך אפשר לכפור ברעיון ובהגיון של המערכת מהסוג שלי.
מקסימום שקיפות, מינימום עיוותים ומאמץ. והנה במציאות זה לא כך עבור רוב האנשים.
ולא משנה האנאקוני.
אני מוכן לשמוע רדיו דרך המערכת שלי מאשר במערכות אחרת שעל פי כל הגדרה עדיפות על המקור המיושן שלי.
אבל מה שתופס אותי בצליל ( משוחררות ופירוט אגב) לא קיים באותם מערכות מצויינות כשלעצמם .
איך נגרף את זה?

אפרופו פתרונות לבעיות דרך "כיול" מערכות, יש בעיות שנפתרות בהתאמה של ציוד ואו בעיות שמקורם בציפיות שגויות מהצליל ואופן שחזור כלי הנגינה. נוכחתי אצלי שהחלפת מגבר שרת, כבלי חשמל ואינטרקוננקט ואו מנורה פתרו בעיות בצורה מדהימה. על חשיבות אקוסטיקה אין מה להרחיב ( אבל לא דרך RC עבורי sorry ) .
המערכת האישית שלי היא דיי טיפשה - מקור, קדם פאסיבי , 2.5 ואט הגברה לרמקול + סאב אקטיבי מתואם. מה שנקרא אליך חנוך!
האיש הכי חשוב לי אוהב את המערכת שלי, והאיש הזה הוא אני.
ועם כל זה אני יודע היום, ואני ריאלי, מה הצעד הבא שלי ואיפה אני יכול לשפר - ממיר ואקוסטיקה. יבוא יומם.

לא לשכוח ש ב 12שנים הראושנות שלי באודיו - בכלל לא עניין אותי מה זה מדידות.
רק כשהגיע מכייל מחול וראיתי את עומק ההבנה וכמה חיפשתי פתרונות לבעיות שלא קיימות כאשר הן היו במקום אחר לגמרי - בערה בי התשוקה להיכנס לזה לעומק.

אז אני דיי מכיר את שני הקצוות .

אני את ה 25 שנים שלי באודיו עשיתי בשמיעת ההבדלים בין רכיבים במערכת שנבנתה בחדר מטופל לעילא. למדתי מה עושה החלפת
טרנספורט, כבל, קבל ומנורה וכולי. רוב הלימוד היה אצל מישהו שאני סומך עליו מאוד והוא אוטוריטה עבורי, על אותה מערכת באותם תנאים. אי אפשר לבחון רכיב בודד בלי להשוות אותו באותם תנאים. אבל כן אפשר לקבל איזה יחס כללי.
חושב שקיבלתי המון ידע בשנים המעצבות הללו וגם פיתחתי טעם שמאפשר לי להנות מהמון מוצרים טובים אחרים.
ועדיין ברור לי שמדידות הם נושא מורכב והכרחי למי שמתעסק בתחום ונותן בו שרות מקצועי בייחוד אקוסטיקה.
כל מה שלמדתי בהאזנה נאובססיבית שלי למוסיקה, גרם לי להגיע למסקנה שכסף לא בהכרח קונה איכות והנאה, וניתן להשיג הנאה באודיו במחירים שפויים.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,765
מעורבות
1,218
נקודות
113
אין הגברה עם פיק 10 דיבי וגם לא 3 דיבי. וגם לא 2 דיבי באזור הזה.

שוקרון,אני חושב שאמרתי את שלי.
אין לי מה להוסיף.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,546
מעורבות
763
נקודות
113
אין הגברה עם פיק 10 דיבי וגם לא 3 דיבי. וגם לא 2 דיבי באזור הזה.
התכוונתי לאזור מסויים, לא למה שאתה ציינת בפוסט הקודם.
חוצמזה, הכל טוב איש במערכתו יחיה, זה כל היופי.
וחושב גם שהתעמקות שלך כאיש מקצוע ראויה להערכה .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,765
מעורבות
1,218
נקודות
113
התכוונתי לאזור מסויים, לא למה שאתה ציינת בפוסט הקודם.
חוצמזה, הכל טוב איש במערכתו יחיה, זה כל היופי.
וחושב גם שהתעמקות שלך כאיש מקצוע ראויה להערכה .
מעריך מאוד שוקרון.
לגבי המגבר -אין מוצר כזה.
זה גם לא יעזור כי אתה לא יכול לבטל דיפ על ידי הוספת הגבר ממקור כשלהוא באותו זמן.
אתה יכול על ידי ישיבה במקום אחר, הצבת רמקול במקום אחר, מלכודות באס , פילטרים בפאזה שונה.(זמן שונה).

ואני גם מעריך אותך -אני רק אומר שאם אתה לא יודע מה הבעיה בוודאות של 100 אחוז אין לך דרך לפתור אותה.
ובסוף כן -איש איש בעיניו יעשה .
אני תמיד אמשיך לעודד אוביקטיביות וידע כי אני חושב שיש להם ערך אמיתי לבעלי טעם שונה.
ואם אני מעודד את הטעם שלי - בסוף לא עזרתי לאחר.ככה אני רואה את זה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,546
מעורבות
763
נקודות
113
ואם אני מעודד את הטעם שלי - בסוף לא עזרתי לאחר.ככה אני רואה את זה.
אני חושב שאין מה להתבייש בלקדם את הטעם שלך. אני מנסה לקדם את הטעם המוסיקלי אודיופילי שלי בין מכריי, כל עוד לטעם הזה יש ערך אובייקטיבי ושנותן מענה ותשובות במגוון סוגי מוזיקה ומערכות. יש כאלו שנדבקו ממני, ויש שלא. מה לעשות, הפסידו...חחחח
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
אלא הבנתי, שמיע או לא?
החלק מהמקרים שמיע, אם כי ייתכן שלא תבחין בבעיה עד שמתישהו תקלוט אותה ולא תוכל להתעלם ממנה.


מעבר לזה, לא אתנגד ללכת לשמוע גם רמקול שלא נמדד טוב או נמדד בעייתי במידה ויש,עליו איזה באזז. מקסימום הגרף יצדק.. ומה אם לא?
זכותך ללכת, וייתכן שתתלהב, כי בחדר הנתון הבעיה לא באה לידי ביטוי, אבל אם תעשה את השטות ועל פי זה תקנה את הרמקול, ייתכן שאצלך הבעיה תיחשף במלוא עוזה. או אולי כשתעבור דירה, או שתשנה את מיקום המערכת.

המסקנות מסוג אחד של מדידות רמקולים, ספינורמה, למשל, אינן מנבאות שבהכרח תאהב את הסאונד, אלא רק את זה שרמקולים בעלי ספינורמה טובה מתנהגים בצורה עקבית יותר בסביבות אקוסטיות שונות מכאלה עם ספינורמה גרועה. יכול להיות שתיהנה מאוד מרמקול עם ספינורמה נמוכה בחדר נתון, אבך בחדר אחר הוא ישמע לך זוועה.


אנקוני, קליפל חוץ, מושגים ערטליאיים עבורי ועבור העולם האמיתי. לך זה אומר הרבה וטוב שכך. לי פחות וגם טוב.
לא ברור לי במה פחות ידע מעשי יותר טוב, אבל זכותך להתעקש לשמר את אי הכרתך/הבנתך של התחום, ולהתמקד במה שאתה כן חושב שאתה יודע ובמה שהגורו שלך אמר.

בסופו של דבר המאזין יש לו אוזניים ועיבוד אישי בראש לצליל ומה שטוב לאחד אנאקונדה לשני...
אז יש נקודת ייחוס משתנה- שזה המאזין, וחש תנאי חדר אלקטרוניקה משתנים ויש נקודת מוצא. אני עדיין מעדיף לשמוע ולהחליט.
אף אחד לא אומר לך שלא לשמוע ולהחליט לפי האוזן, להיפך, רק מעודדים אותך ללמוד מתי שמה שאתה שומע אינו לא אומר הרבה על אותו פרוט בסביבה אחרת.ואיך להימנע מלנפול או להפיל אחרים בפח של אחוסר עיקביות

יש פה איזה פיל בחדר, ההנחה שיש מערכת אחת אופטימלית שתספק את כולם או את הרוב
זה פיל פרי המצאתך, אם כי הוא די חופף להמצאה של @רן לוי שכל הפריטים ב-Class A של סטריאופייל זהים באיכותם.

אף אחד לא טען משהו כזה או דומה לזה בשום שלב שהוא. פריטי ציוד שאנים נופלים במכודות שבהן מדובר יכולים להישמע *מאוד* שונים זה מזה.

הדיון הארוך והמבורך רק מוכיח שיש הבדלי טעמים וגישות גם בין "מבינים" בתחום. ובהחלט ניתן לומר על רמקול שהוא מצויין, מושקע, מהונדס לעילא ועדיין... לא כוס התה שלי. שמעתי רמקול אחד כזה לא מזמן. גם שמעתי רמקול נחשב ויקר שעבורי היה תקלת ייצור.
צריך להפריד באופן ברור בין כאלה שבאמת מבינים בתחום, כמו דן, @RB68 וכמה אחרים כאן, לבין כאלה שלא מבינים, אבל יש להם דיעות מוצקות ו/או שאין להם דעות משלהם, אבל מביאים פלט של ChatGPT כאילו זה דעתם המלומדת.

ולא ראיתי הבדלי גישות כאלה משמעותיים בין אלה שמבינים, כולם מסכימים על אותם עקרונות וגישות, וכולם אומרים שלהגיע למדידות טובות היא נקודת מוצא טובה, שממנה אפשר להפליג די רחוק לפי הטעם האישי, אבל אך אחד מהם לא אמר ולא רמז ולא התכוון "שיש מערכת אחת אופטימלית שתספק את כולם או את הרוב", וברור שיש צרכים שונים וטעמים שונים
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,546
מעורבות
763
נקודות
113
@AK1 מה דאמרת ב 5 פיסקאות אפשר לסכם ב 3 משפטים: אין הבדלי גישות, יש מבינים באודיו וכאלה שלא מבינים, גרף מדדים טוב זו התחלה טובה.
ההמחה האחרונה היתה נכונה אם הייתה נערכת מדידה של כמות מספיקה של אודיופילים שגרף מאוזן של רמקול גרם להם הנאה במבחן סטאטיסטי.
אני לא יודע איך מנוע מכונית עובד ונהנה מנסיעה. או שלא. זכותו של כל אחד למקסם את ידיעותיו בתחום, לא מצאתי קשר מוכח בין ידיעות מדעיות לבין יכןלת הרכבה ושמיעה של מוזיקה.

וכן, יש,לי " גורו" שאני נעזר בו שנים רבות, ואני ממליץ לכל אחד להיעזר במישהו שהוא מבחין בו כמנוסה יותר ושיש לו מערכת שהיא דוגמא לסך ידיעותיו בתחום כהוכחה לכך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
@AK1 מה דאמרת ב 5 פיסקאות אפשר לסכם ב 3 משפטים: אין הבדלי גישות, יש מבינים באודיו וכאלה שלא מבינים, גרף מדדים טוב זו התחלה טובה.
וזה לא מסכם את מה שדן ואני מנסים להעביר כל הזמן, ובחוסר הצלחה מוחץ: יש דברים שכדאי ללמוד כדי להימנע מלקנות דברים שיש בהם פגמים מהותיים. זה העיקר.

ומה שציטטת כאן התייחס רק למשפט שלך "הדיון הארוך והמבורך רק מוכיח שיש הבדלי טעמים וגישות גם בין "מבינים" בתחום"


ההמחה האחרונה היתה נכונה אם הייתה נערכת מדידה של כמות מספיקה של אודיופילים שגרף מאוזן של רמקול גרם להם הנאה במבחן סטאטיסטי.
המשפט הזה היה רלוונטי אם היה נכתב "גרף מדדים טוב זו המטרה", אבל נכתבו שני דברים שונים מזה:
  1. להגיע למדידות טובות היא נקודת מוצא טובה
  2. ממנה אפשר להפליג די רחוק לפי הטעם האישי
איך הגעת מכאן לכמות מספיקה של אודיופילים? לגרף מאוזן של רמקול גרם להם הנאה? במבחן סטאטיסטי? זה מעבר להבנתי


אני לא יודע איך מנוע מכונית עובד ונהנה מנסיעה. או שלא. זכותו של כל אחד למקסם את ידיעותיו בתחום, לא מצאתי קשר מוכח בין ידיעות מדעיות לבין יכןלת הרכבה ושמיעה של מוזיקה.
פשוט לא הבנת -- אבל בכלל -- שום דבר מהנאמר, ואתה מגיב כאילו נאמרו דברים שונים לגמרי מה שנכתבו בפועל.

לא אומרים לך שאתה צריך לדעת איך מערכת עובדת, או כל המדעים שמאפשרים אותה. נאמר ששווה לדעת לקרוא כמה תוצאות של מדידות שיכולות לאפשר לך לזהות בעייתיות בפריטי ציוד מסוימים, שכדאי אולי לדלג עליהם, אבל אתה דוחה את זה בעוצמה כאילו אמרו לך שאתה צריך ללכת לחמש שנים באוניברסיטה ולהגיש עבודות על נושאים מסובכים ומשעממים שאתה לא מבין ולא רואה להם שום שימוש.

וכן, יש,לי " גורו" שאני נעזר בו שנים רבות, ואני ממליץ לכל אחד להיעזר במישהו שהוא מבחין בו כמנוסה יותר ושיש לו מערכת שהיא דוגמא לסך ידיעותיו בתחום כהוכחה לכך.
מבחינתי, גורו זה מישהו שעושה את החשיבה שלך במקומך, מעצב את הטעם שלך, מגדיר עבורך מה טוב ומה רע, מה חשוב ומה לא, ואתה לא מסוגל להבחין אם המערכת שלו טובה או לא כי כבר הותנית לחשוב שהתכונות שלה הן הדברים הטובים שעליהם הוא ממליץ.

אני בעד מישהו שמלמד אותך לחשוב, ששולח אותך ללמוד, שמראה לך כמה גישות אפשריות לכל בעייה, ולא מה התשובה הנכונה, שהמערכת שלו אינה "הדבר הנכון", וכו'' -- בדיוק ההיפך מגורו.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,546
מעורבות
763
נקודות
113
וזה לא מסכם את מה שדן ואני מנסים להעביר כל הזמן, ובחוסר הצלחה מוחץ:
למה חוסר הצלחה מוחץ? 50% הצלחה- עם דן הסתדרתי.
@Dan-Cinemart יש לך שותף חדש, תעדכן את רונן ואת משאבי אנוש...

גורו עבורי זה מישהו שהתבונה שלך אומרת שיש טעם בדבריו.

עמיר נסכם שאנחנו מסכימים על כל ההבנות ולא מסכימים על חוסר ההבנות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,106
מעורבות
2,989
נקודות
113
למה חוסר הצלחה מוחץ? 50% הצלחה- עם דן הסתדרתי.
@Dan-Cinemart יש לך שותף חדש, תעדכן את רונן ואת משאבי אנוש...
"הסתדרתם" בזה שלא הסכמתם, והפסקתם

גורו עבורי זה מישהו שהתבונה שלך אומרת שיש טעם בדבריו.
אני בטוח שזה לא הכל, לא הרבה מעבר לזה. הרי יש הרבה אנשים שיש טעם בדבריהם, ואף אחד מהם אינו גורו עבורך.

למשל זה שאתה מקדם את הטעם האישי שלך אצל מכריך זה בכיוון דומה למה שגורו עושה.
בניגוד ללהסביר מה האפשרויות, למה כדאי לשים לב, אבל לתת להם חופש לבחור, גם אם זה הפוך מהבחירה שלך.

עמיר נסכם שאנחנו מסכימים על כל ההבנות ולא מסכימים על חוסר ההבנות.
בסדר, כמו עם דן, נעצור את הדיון בשלב זה, כי הוא ממילא לא מתקדם.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,546
מעורבות
763
נקודות
113
אני בטוח שזה לא הכל, לא הרבה מעבר לזה. הרי יש הרבה אנשים שיש טעם בדבריהם, ואף אחד מהם אינו גורו עבורך.
אכן, כי אף אחד מהםמלא בנה בעצמו מערכת שהיא רפרנס עבורי. ספרא וסייפא.
בניגוד ללהסביר מה האפשרויות, למה כדאי לשים לב, אבל לתת להם חופש לבחור, גם אם זה הפוך מהבחירה שלך.
בשביל זה יש חברים לתחביב ופורומים. גורו עושה סדר בדברים הללו ונותן דוגמא אישית מעצמו.
למשל זה שאתה מקדם את הטעם האישי שלך אצל מכריך זה בכיוון דומה למה שגורו עושה.
עשה לך רב וקנה לך חבר. מי משומעי עצתי חושב שאני גורו עבורו, זכותו- אני אינני מתנהג ככזה ולא מבקש את זה. כמו גם מי שאני רואה בו האוטוריטה- גורו שלי.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור