סאב כאמצעי להגמשת מיקום רמקולים


issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
אני מכוון את תדר החיתוך של הסאב לנקודת המינוס -3DB של הרמקולים הקידמיים.
מאחר והרמקולים הקידמיים שלי יורדים עד 28 הרץ אני משלב את הסאב ב 33 הרץ שנותן לי כיסוי בין 18 הרץ ל 33 הרץ.
העוצמה מכווונת בעזרת מדידה ב REW בהחלקה של 1/6 אוקטבה. אשמח לשתף גרפים.
הסאב הוא של REL מוגבר ומחובר לפי ההמלצה שלהם בכניסת עוצמה גבוהה, כלומר במקביל לוופרים, אצלי זה ניתן כי אני מממש את המערכת BIAMP עם מגבר יחודי לוופרים.
שילוב סאב בתדר נמוך 33 הרץ מכסה תדרים באורכי גל הגדולים מ כ 10 מטר, ולכן מיקום הסאב זניח ואינו כיווני.
מימשתי זאת גם אצל חבר עם סאב של REL והתוצאה מצויינת.
אם מישתמשים במספר סאבים כדי לפתור בעית התאבכות הורסת DIP בתחום בו פועלים הרמקולים הקידמיים יש משמעות למיקום הסאב.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
אני מכוון את תדר החיתוך של הסאב לנקודת המינוס -3DB של הרמקולים הקידמיים.
מאחר והרמקולים הקידמיים שלי יורדים עד 28 הרץ אני משלב את הסאב ב 33 הרץ שנותן לי כיסוי בין 18 הרץ ל 33 הרץ.
העוצמה מכווונת בעזרת מדידה ב REW בהחלקה של 1/6 אוקטבה. אשמח לשתף גרפים.
הסאב הוא של REL מוגבר ומחובר לפי ההמלצה שלהם בכניסת עוצמה גבוהה, כלומר במקביל לוופרים, אצלי זה ניתן כי אני מממש את המערכת BIAMP עם מגבר יחודי לוופרים.
שילוב סאב בתדר נמוך 33 הרץ מכסה תדרים באורכי גל הגדולים מ כ 10 מטר, ולכן מיקום הסאב זניח ואינו כיווני.
מימשתי זאת גם אצל חבר עם סאב של REL והתוצאה מצויינת.
אם מישתמשים במספר סאבים כדי לפתור בעית התאבכות הורסת DIP בתחום בו פועלים הרמקולים הקידמיים יש משמעות למיקום הסאב.
היי איזי,

אם כך אתה משתמש בסאב כ EXTENSION לקידמיים.
ולא כפתרון אקוסטי לפתירת אנמומאליות בבאס.
כנראה אתה בר מזל והבאס חלק עד ה F3 .
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
היי דן,
אני בהחלט מישתמש בסאב כ EXTENSION לקידמיים.
הבס לא חלק עד F3 ויש NOTCH פילטרים פרמטריים צרים לתיקון בבס
בהאזנה לתוף בס סימפוני, אורגן כנסיה וגיטרה בס אני מרוצה מהתוצאה.
בברכה,
איסי
issi perfect 10 to 200 hertz.JPG

ראה גרף 20-200 הרץ
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,350
מעורבות
963
נקודות
113
הייתי צריך להוסיף, בזמן שמיעה אני מוציא אותם לתוך החדר/ מרחיק מהקיר כ 60 ס"מ. בנוסף הפורט הוא תחתי (לא אחורי).

לא קראתי את רוב התגובות כאן , ואולם

כאשר רמקולים דבוקים לקיר אחורי וזה לא ככ משנה אם הפורט הוא קדמי או אחורי או תחתי , הצליל שלהם פשוט נסתם והבאס כבד ולא טבעי מאחר והוא מגיע מהשפעת הקיר ולא מהרמקול , ולכן בצדק אתה מוציא את הרמקולים קדימה למצב הנכון וכמה שאפשר למצב שנקרא free space כלומר כמה שפחות התערבות ( קירות ) החדר , ואז, אם הבנתי נכון חסר לך באס והפתרון אליו אתה שואף ,שוב אם הבנתי אותך נכון הוא סאב שיתן לך באס נמוך בווליום נמוך , ופה הבעייה, כי כמו שציינו קודמיי צריך גם סאב מאד איכותי ומהיר שלא ״מאחר״ אחרי הרמקול , ולך תכוון את החיתוך הנכון ...

יש אנשים כגון רן מויאל שעברו התמחות אישית בקטע הזה , אבל אם קראת את הפוסטים המלומדים והמנומקים שלו אתה אמור להבין שלא מדובר בזבנג וגמרנו. מה גם שרן השקיע הון + זמן ארוך בנושא , ואנני בטוח שאתה רוצה להכנס לזה.

במבט על החלל המצומצם שלך , אני במקומך מחליף את הרמקולים ולא מוסיף סאב , וככה יגיע לך גם הבאס בסטריאו ישירות מהרמקולים.
אגב , באס יותר נמוך שמורגש ברמקול , יהיה אפקטיבי משמעותית יותר כאשר יחידת הבאס נמצאת/ מתחילת החלק התחתון של הרמקול ,כלומר אם וופר אחד ברמקול שלך היה בחלק התחתון של הרמקול , יכול להיות מאד שלא היה חסר לך באס.
כמובן שזה גם תלוי בפרמטרים נוספים כגון ההגברה המקור והאקוסטיקה שמשפיעים על הבאס , אולם אני במקומך לא היתי מסתבך יותר מידי בלמצוא את הסאב הנכון ושוקל אולי להחליף את הרמקולים מאחר ובפועל קשה לי גם לדמיין מי שיביא לך סאבים למבחן בבית.

אמיר ארמה
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לא קראתי את רוב התגובות כאן , ואולם

כאשר רמקולים דבוקים לקיר אחורי וזה לא ככ משנה אם הפורט הוא קדמי או אחורי או תחתי , הצליל שלהם פשוט נסתם והבאס כבד ולא טבעי מאחר והוא מגיע מהשפעת הקיר ולא מהרמקול , ולכן בצדק אתה מוציא את הרמקולים קדימה למצב הנכון וכמה שאפשר למצב שנקרא free space כלומר כמה שפחות התערבות ( קירות ) החדר , ואז, אם הבנתי נכון חסר לך באס והפתרון אליו אתה שואף ,שוב אם הבנתי אותך נכון הוא סאב שיתן לך באס נמוך בווליום נמוך , ופה הבעייה, כי כמו שציינו קודמיי צריך גם סאב מאד איכותי ומהיר שלא ״מאחר״ אחרי הרמקול , ולך תכוון את החיתוך הנכון ...

יש אנשים כגון רן מויאל שעברו התמחות אישית בקטע הזה , אבל אם קראת את הפוסטים המלומדים והמנומקים שלו אתה אמור להבין שלא מדובר בזבנג וגמרנו. מה גם שרן השקיע הון + זמן ארוך בנושא , ואנני בטוח שאתה רוצה להכנס לזה.

במבט על החלל המצומצם שלך , אני במקומך מחליף את הרמקולים ולא מוסיף סאב , וככה יגיע לך גם הבאס בסטריאו ישירות מהרמקולים.
אגב , באס יותר נמוך שמורגש ברמקול , יהיה אפקטיבי משמעותית יותר כאשר יחידת הבאס נמצאת/ מתחילת החלק התחתון של הרמקול ,כלומר אם וופר אחד ברמקול שלך היה בחלק התחתון של הרמקול , יכול להיות מאד שלא היה חסר לך באס.
כמובן שזה גם תלוי בפרמטרים נוספים כגון ההגברה המקור והאקוסטיקה שמשפיעים על הבאס , אולם אני במקומך לא היתי מסתבך יותר מידי בלמצוא את הסאב הנכון ושוקל אולי להחליף את הרמקולים מאחר ובפועל קשה לי גם לדמיין מי שיביא לך סאבים למבחן בבית.

אמיר ארמה
השרשור כבר בן 4 עמודים וסטה כבר לכל מיני נושאים, אבל אם נחזור להודעה המקורית, אז פותח השרשור מציין שהוא יכול להעמיד את הרמקולים רק במקום מאוד ספציפי, בחדר שהוא ככל הנראה בעייתי מבחינה אקוסטית.

ככל וזה המצב, האקוסטיקה של החדר, או נכון יותר האינטראקציה של הרמקול עם החדר, הם אלו שמונעים ממנו לקבל באס מיטבי.

זה לא ממש יעזור אם נשדרג את הרמקול, או את המקור או את ההגברה. החדר ישאר בשלו.

אותן בעיות ישפיעו באותו אופן, גם על הרכיבים החדשים.

בעולם מושלם ועל מנת לפתור את הסיטואציה הזאת, כל שנדרש הוא בסך הכל סאבוופר שיעמוד במקום שונה מהרמקולים, מקום בו החדר מתערב פחות.

זה בעולם התיאוריה.

בעולם הפרקטיקה, ההצעה הזאת, היישום שלה, כפי שאמיר אמר בצדק, היא לגמרי לא טריוויאלית והיא מתחילה קודם כל בהרבה קריאה ולימוד כיצד לבצע את השילוב הזה, או לחילופין, קבלת עזרה מאיש מקצוע שיבצע זאת עבורך.

מהלך זה יתחיל כמובן בהבאת סאבוופר אליך וביצוע מדידות ראשוניות, שיתנו לנו להבין איפה בעצם כדאי להעמיד אותו פיזית.

צריך להבין שיתכן והנקודה האופטימלית להעמדת הסאבוופר בחדר, היא נקודה שאתה לא תהיה מוכן לקבל אותה, מטעמי אסתטיקה לדוגמא.

אחרי שלב ההעמדה אתה תדרש ליצור מצב בו כל השלישייה הזאת עובדת בעצם כמו שניים, באופן בו הרמקול השלישי לא ניתן לאבחון.

מדובר במטלה לא פשוטה שכרוך בה עניינים של תדרים, תיזמון (פן יגידו שהסאב איטי....וזה בסך הכל בעיה של טיימינג) ופאזות.

רסיבר של דנון ב 3,000 ש"ח, יידע לעשות את זה לא רע בכלל, האוזן מן הסתם תתקשה מאוד עם ענייני מילי שניות וחיתוך ברמה של הרצים בודדים.

מכאן ועד לפתרון מושלם ואפשר להגיע לכזה, הדברים תלויים בנחישות שלך, בתקציב שלך ובגמישות שמתאפשרת לך.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אני במקומך מחליף את הרמקולים ולא מוסיף סאב , וככה יגיע לך גם הבאס בסטריאו ישירות מהרמקולים.
זה נראה לי קצת מוזר, בהינתן שצלילים נמוכים -- בטח ככל שיורדים מתחת ל-80 הרץ -- אינם כיווניים.

וחוצמזה:
  1. רמקולים שבאמת יורדים נמוך ויש להם תגובת באס רצינית ואימפקט עולים הרבה הרבה יותר מסאב ממש משובח שלא "מאחר"

  2. המקום האופטימלי לרמקולים מבחינת imaging וטונאליות שונה מהנקודות הספציפיות בחדר שבהן תגובת הבאס היא מיטבית, כך שאי אפשר למקם רמקולים בצורה שתהיה מיטבית משני האספקטים, ללא תלות בכמה הם טובים ויורדים נמוך

  3. יתרון משמעותי בסאב הוא זה שהוא מאפשר לפצות על דיפים ובעיות אחרות שאי אפשר לפתור רק ע"י שני רמקולים.

  4. גם אם תהיה לפותח השרשור (שחר) הגברה של כמה מאות ואטים -- שאין לו -- השליטה שלה בתנועת הוופרים מוגבלת (דמפינג פאקטור זו השפעה פסיבית, לא אקטיבית), ויש הגבלה עד כמה הוופרים יכולים לנוע קדימה ואחורה ולהזיז כמויות גדולות של אוויר.

  5. לסאב אקטיבי יש בימינו הגברה פנימית שיכולה להגיע לאלפי ואטים, שמתגברת על ה"איטיות" לכאורה, בשליטה אקטיבית מירבית, והוופרים יכולים לנוע כמה סנטימטרים טובים קדימה ואחורה, תוך הזזת הרבה מאוד אוויר, והם יכולים לרדת גם לתדרים תת-קוליים שקיימים בסרטים ולהרעיד באופן ממשי את כל הגוף

  6. לרוב הסאבים יש RC פנימי שמאפשר להם להתכייל לפי תגובת החדר, מה שאין לרמקול full range פאסיבי.
אז ממש עדיף סאב, ביג טיים.

יש אנשים כגון רן מויאל שעברו התמחות אישית בקטע הזה , אבל אם קראת את הפוסטים המלומדים והמנומקים שלו אתה אמור להבין שלא מדובר בזבנג וגמרנו. מה גם שרן השקיע הון + זמן ארוך בנושא , ואנני בטוח שאתה רוצה להכנס לזה.
רן מויאל עסק בכיוונונים בדיוקים ברמה של האלפיון העליון, תוך שימוש ב-RC מתוחכם, ולהגיע לדיוקים כמו אצלו לוקח זמן, מאמץ, כסף ומומחיות.

אפילו ברמה של אודיופילים רציניים, לא נדרש סדר גודל שבכלל מזכיר את זה, גם אם זה לא לגמרי טריוויאלי.

שוקל אולי להחליף את הרמקולים מאחר ובפועל קשה לי גם לדמיין מי שיביא לך סאבים למבחן בבית.
אני קיבלתי שני סאבים יקרים לבדיקה בבית מערן (אודיופריק), ללא תשלום. אני לא מניח שתהיה בעיה עם יבואנים אחרים או אצל מוכרי יד 2.

ורמקולים שיורדים ממש נמוך גם קשה למצוא, הם לא פחות כבדים מסאב, וגם אותם לא בטוח שהמוכר ישמח לתת לניסיון בבית יותר מאשר מי שמוכר סאב, וגם, כאמור, יעלו בהרבה יותר מאשר סאב, אפילו אם המוכר לא יודע לכווננן אותו ומשלמים למומחה עבור זה.
 

שחר.ח

אוהב את התחום
הודעות
55
מעורבות
17
נקודות
8
רק להגיד תודה לכל המגיבים, כמו הרבה נושאים אחרים יש הרבה דעות ולא בטוח שיש אמת אחת מעבר לעובדה שמציאת נקודת האיזון האופטימאלית / אדיאלית לא פשוטה וכנראה גם מאוד תלויה בגמישות בחדר , אבל לומדים מכל נקודת מבט, התחלתי להתנסות עם סאב בהשאלה מברנד אודיו (kef kf92) בינתיים לא מרוצה מספיק בשביל להשאיר אותו :) . בכל מקרה כיף שיש קהילה תומכת
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור