לא קראתי את רוב התגובות כאן , ואולם
כאשר רמקולים דבוקים לקיר אחורי וזה לא ככ משנה אם הפורט הוא קדמי או אחורי או תחתי , הצליל שלהם פשוט נסתם והבאס כבד ולא טבעי מאחר והוא מגיע מהשפעת הקיר ולא מהרמקול , ולכן בצדק אתה מוציא את הרמקולים קדימה למצב הנכון וכמה שאפשר למצב שנקרא free space כלומר כמה שפחות התערבות ( קירות ) החדר , ואז, אם הבנתי נכון חסר לך באס והפתרון אליו אתה שואף ,שוב אם הבנתי אותך נכון הוא סאב שיתן לך באס נמוך בווליום נמוך , ופה הבעייה, כי כמו שציינו קודמיי צריך גם סאב מאד איכותי ומהיר שלא ״מאחר״ אחרי הרמקול , ולך תכוון את החיתוך הנכון ...
יש אנשים כגון רן מויאל שעברו התמחות אישית בקטע הזה , אבל אם קראת את הפוסטים המלומדים והמנומקים שלו אתה אמור להבין שלא מדובר בזבנג וגמרנו. מה גם שרן השקיע הון + זמן ארוך בנושא , ואנני בטוח שאתה רוצה להכנס לזה.
במבט על החלל המצומצם שלך , אני במקומך מחליף את הרמקולים ולא מוסיף סאב , וככה יגיע לך גם הבאס בסטריאו ישירות מהרמקולים.
אגב , באס יותר נמוך שמורגש ברמקול , יהיה אפקטיבי משמעותית יותר כאשר יחידת הבאס נמצאת/ מתחילת החלק התחתון של הרמקול ,כלומר אם וופר אחד ברמקול שלך היה בחלק התחתון של הרמקול , יכול להיות מאד שלא היה חסר לך באס.
כמובן שזה גם תלוי בפרמטרים נוספים כגון ההגברה המקור והאקוסטיקה שמשפיעים על הבאס , אולם אני במקומך לא היתי מסתבך יותר מידי בלמצוא את הסאב הנכון ושוקל אולי להחליף את הרמקולים מאחר ובפועל קשה לי גם לדמיין מי שיביא לך סאבים למבחן בבית.
אמיר ארמה
השרשור כבר בן 4 עמודים וסטה כבר לכל מיני נושאים, אבל אם נחזור להודעה המקורית, אז פותח השרשור מציין שהוא יכול להעמיד את הרמקולים רק במקום מאוד ספציפי, בחדר שהוא ככל הנראה בעייתי מבחינה אקוסטית.
ככל וזה המצב, האקוסטיקה של החדר, או נכון יותר האינטראקציה של הרמקול עם החדר, הם אלו שמונעים ממנו לקבל באס מיטבי.
זה לא ממש יעזור אם נשדרג את הרמקול, או את המקור או את ההגברה. החדר ישאר בשלו.
אותן בעיות ישפיעו באותו אופן, גם על הרכיבים החדשים.
בעולם מושלם ועל מנת לפתור את הסיטואציה הזאת, כל שנדרש הוא בסך הכל סאבוופר שיעמוד במקום שונה מהרמקולים, מקום בו החדר מתערב פחות.
זה בעולם התיאוריה.
בעולם הפרקטיקה, ההצעה הזאת, היישום שלה, כפי שאמיר אמר בצדק, היא לגמרי לא טריוויאלית והיא מתחילה קודם כל בהרבה קריאה ולימוד כיצד לבצע את השילוב הזה, או לחילופין, קבלת עזרה מאיש מקצוע שיבצע זאת עבורך.
מהלך זה יתחיל כמובן בהבאת סאבוופר אליך וביצוע מדידות ראשוניות, שיתנו לנו להבין איפה בעצם כדאי להעמיד אותו פיזית.
צריך להבין שיתכן והנקודה האופטימלית להעמדת הסאבוופר בחדר, היא נקודה שאתה לא תהיה מוכן לקבל אותה, מטעמי אסתטיקה לדוגמא.
אחרי שלב ההעמדה אתה תדרש ליצור מצב בו כל השלישייה הזאת עובדת בעצם כמו שניים, באופן בו הרמקול השלישי לא ניתן לאבחון.
מדובר במטלה לא פשוטה שכרוך בה עניינים של תדרים, תיזמון (פן יגידו שהסאב איטי....וזה בסך הכל בעיה של טיימינג) ופאזות.
רסיבר של דנון ב 3,000 ש"ח, יידע לעשות את זה לא רע בכלל, האוזן מן הסתם תתקשה מאוד עם ענייני מילי שניות וחיתוך ברמה של הרצים בודדים.
מכאן ועד לפתרון מושלם ואפשר להגיע לכזה, הדברים תלויים בנחישות שלך, בתקציב שלך ובגמישות שמתאפשרת לך.
רן