אנאטוליאז שוב באותה אנלוגיה, זה אומר שאם המנוע הוא בסיס להכל (לדעתך כמובן) כל דיון בפורום רכב צריך להיות על המנוע?
מה עם הגיר? צמיגים? בולמים? שיכוך? ריפוד ומערכת המולטימדיה?
למה אתה מתמקד כל ההודעה שלך בוודו? הרי אמרנו מראש שזה לא הדיון.
הנקודה היא פשוטה, אין סיבה שכל דיון בפורום יהפוך לדיון מדוקדק על אקוסטיקה. אתה יכול לייחס לה כמה חשיבות שאתה רוצה, אבל לא צריך להסיט כל דיון לשם.
קשה להגיד מראש.דן... לכלכת , מדברים על חדר שטיפלת בו מראש עוד לפני הכנסת המערכת, ואז, לחדרון, ממדון הנתון, על איזה סוג רמקול היית ממליץ?
אנאטולי.issi, לא לחלוטין הבנתי האם הגבת לתגובה שלי או של מישהו אחר. אבל אם לשלי, אשמח להבין איך התגובה קשורה למה שרשמתי. לא הייתי שום זריקת בוץ, לא הייתה שום מילה על זה שמישהו מבין או לא (בינינו, אשמח לנהל איתך דיון טכני על זה*, כמה מהדברים שרשמת לגבי המספרים לא בהכרח נכונים על פי המאמרים שאני מכיר מהתחום, אבל זה משהו שאני לא חושב שדיון שכזה הוא המקום לעשות אותו, לכן לא הגבתי על זה כאן), ואף אחד לא דיבר על מה מותר ומה אסור חס חלילה, תלמד ליבה או תלמוד, אפילו את שניהם
*למען הסר ספק, אני אומר את זה ברצינות ולא בציניות, זה דיון שאשמח לנהל, גם אני מתעניין במדידות, וכל דיון טכני בעניין מסקרן גם אותי.
רן (מויאל), מבטיח שאחשוב, אפילו שחשבתי כבר. אולי גם כדאי שאתה תחשוב על הדברים מנקודת מבט מעט אחרת. עד כה התגובות שלך למה שרשמתי נוגעות חלקית במה שרשמתי, ויותר מזה מנסות להוריד את הדיון לפסים אחרים, עם אנלוגיות לא נכונות, ועיוות של הדברים.
מי קבע שאני יושב ביציע? נכון שכמה שנים לא הייתי נוכח בפורום בכלל (אבל היי, לא הייתי ביציע, הייתי מחוץ למגרש). לאחרונה אני נכנס שוב לפורומים פה בארץ ולא רק בחול, אז הנה הגבתי קצת לאחרונה, וללא שום אג'נדה לצד אחד של הדיון או צד אחר. סך הכל הצעתי אולי להפריד בצורה כלשהי את הדיונים (הצעתי פתיחת פורום שונה, אבל ציינתי שכל פיתרון אחר שישיג את המטרה יהיה מצויין), מאחר ובזמן המועט שאני נמצא כאן בפורום בזמן האחרון, נראה שיש יותר ויכוחים על מדידות בעד ונגד מאשר דיון על נושאי הדיון (ולא משנה מי אשם, זה בכלל לא מעניין). ישבתי בשקט ולא הגבתי בהנחה שזה אני, אבל כפי שאתה רואה, היו כמה תגובות באותם הקווים לפני שבכלל העזתי לרשום על זה משהו ולהפריע לדיון שהתנהל פה.
כמובן שכמו שרשמת, מה שאני כותב לא ימנע או ירתיע, זה גם לא מיועד לכך, אני לא שוטר ולא שומר סף. סך הכל באתי עם הצעת ייעול (לטעמי). הפורום בסוף ימשיך בשלו, האם בסופו של דבר ישארו בפורום 10 אנשים שידברו על אותו הדבר שוב ושוב? אולי, נחיה ונראה.
רן, למה מערכת הכיול של לינגדורף זה משהו ״תקוע״?בשל כל מיני שיקולים אודיופיל נכנס לגור בדירה עם חלל האזנה מלבני בגודל בינוני, כפי שצריך אבל שבמקביל יש בו עיוות בולט ונראה לעין שמשפיע מאוד לרעה על תוצאת ההאזנה למערכת הסטריאו בחדר. אותו אודיופיל יושב במשך חודשיים וחצי (אוקטובר-דצמבר 2018) ושובר את הראש מה ניתן לעשות. הוא בודק את האפשרות לבצע טיפול אקוסטי פאסיבי ומאסיבי וכל האקוסטיקאים שאיתם הוא יוצר קשר אומרים לו שבשלב הראשון הם מגיעים לביקור ייעוץ שעולה לא מעט, מתרשמים, ומציעים פתרונות, אף אחד מאותם אקוסטיקאים לא מדבר בשיחת הטלפון על מדידות.
באותו שלב האודיופיל לא יודע שיש דבר כזה שנקרא מדידות, שיש דבר כזה שנקרא מערכות כיול מתקדמות. הוא חושב שנושא מערכות הכיול נתקע איפשהו בפתרונות של פיטר לינגדרוף מאמצע העשור הראשון של המאה ה-21. אז אותו אודיופיל מתניע את המחשב שלו ומתחיל לקרוא. הוא דף חלק, יש לו בעייה, הוא שומע את תוצאות הבעייה הזו, ומחפש פתרון - והוא פותח את הראש לכל הכיוונים. וזה בדיוק מה שאני מציע לכם לעשות, אם אתם חושבים שהמערכת שלכם איננה מתפקדת בחלל ההאזנה שלכם כפי שהייתם רוצים. אקוסטיקה תופסת עשרות אחוזים מתוצאת השמע משום שהרמקולים פולטים זרמי אוויר שפוגשים בדרך לאוזניים שלנו את כל מה שנמצא בחלל ההאזנה. אנחנו לא יודעים לחשב מראש מה יהיו התוצאות המדוייקות של המפגש הזה. לפתוח את הראש, זה הכל.
באותה תקופה (אוקטובר-דצמבר 2018) כך חשבתי, וטעיתי. כמובן שבינואר 2019 כבר שמעתי פעמיים פרוססור של לינגדורף אצל ידידנו רן מויאל, הזמנתי אותו - והוא הותקן אצלי במאי 2019. מאז עד היום החזקתי את כל שלושת הפרוססורים המובילים בתחום: לינגדוף (כיול רום פרפקט), טרינוב (כיול רום אופטימייזר) ובחצי השנה האחרונה - סטורם (כיול דיראק לייב 2.0). מבין השלושה רק הסטורם, בכיול מעולה של דן נגר, הביא אותי אל המנוחה ואל הנחלה. מהדרך הארוכה והמפותלת הזו הבנתי שלא מערכת הכיול היא החשובה, אלא מי שיודע לכייל אותה. ואני לא שולל בכלל את הבחירה בצד השני - טיפול אקוסטי פאסיבי. רק שלי זה פחות התאים.רן, למה מערכת הכיול של לינגדורף זה משהו ״תקוע״?
פתרון טכנולוגי פורץ דרך שמחזיק את מספר הפטנטים הרשומים הגדול בתחום.
אני מחבר את מה שכתבת לזה שלי מהעמוד הקודם ומנסה לחשוב מאיפה התחילו להיווצר "שני המחנות" והתשובה היא פה בתוך שני הפוסטים האלה.בשל כל מיני שיקולים אודיופיל נכנס לגור בדירה עם חלל האזנה מלבני בגודל בינוני, כפי שצריך אבל שבמקביל יש בו עיוות בולט ונראה לעין שמשפיע מאוד לרעה על תוצאת ההאזנה למערכת הסטריאו בחדר. אותו אודיופיל יושב במשך חודשיים וחצי (אוקטובר-דצמבר 2018) ושובר את הראש מה ניתן לעשות. הוא בודק את האפשרות לבצע טיפול אקוסטי פאסיבי ומאסיבי וכל האקוסטיקאים שאיתם הוא יוצר קשר אומרים לו שבשלב הראשון הם מגיעים לביקור ייעוץ שעולה לא מעט, מתרשמים, ומציעים פתרונות, אף אחד מאותם אקוסטיקאים לא מדבר בשיחת הטלפון על מדידות.
באותו שלב האודיופיל לא יודע שיש דבר כזה שנקרא מדידות, שיש דבר כזה שנקרא מערכות כיול מתקדמות. הוא חושב שנושא מערכות הכיול נתקע איפשהו בפתרונות של פיטר לינגדרוף מאמצע העשור הראשון של המאה ה-21. אז אותו אודיופיל מתניע את המחשב שלו ומתחיל לקרוא. הוא דף חלק, יש לו בעייה, הוא שומע את תוצאות הבעייה הזו, ומחפש פתרון - והוא פותח את הראש לכל הכיוונים. וזה בדיוק מה שאני מציע לכם לעשות, אם אתם חושבים שהמערכת שלכם איננה מתפקדת בחלל ההאזנה שלכם כפי שהייתם רוצים. אקוסטיקה תופסת עשרות אחוזים מתוצאת השמע משום שהרמקולים פולטים זרמי אוויר שפוגשים בדרך לאוזניים שלנו את כל מה שנמצא בחלל ההאזנה. אנחנו לא יודעים לחשב מראש מה יהיו התוצאות המדוייקות של המפגש הזה. לפתוח את הראש, זה הכל.
בהחלט מסכים למה שעושה קיר גבס. חבר הזמין אליו מישהו שמפרסם בפורומים את נסיונו בתחום שמגיע עם ציוד מדידה לברר למה במערכת המושקעת שלו אין באס ושומע אותו רק אם הוא שם את האוזן חצי מטר מהוופר, וזה לא היה עניין של פאזות או בעיית רמקול.
החדר אכן כולו היה עם קירות גבס שמאחוריהם צמר סלעים מה שגרם לבליעה של הבאס ולהדהוד בהיי מיד, החבר נפרד מסכום נכבד ובלי שום פתרון אופרטיבי רק רעיונות, הלך בעצמו קנה/שאל חלקי אקוסטיקה פסיבית עד שפתר חלק ניכר מהבעיה. אולי היה צריך לפנות אליך, ואולי חלק מהבעיה של האנטגוניזם לדישה של האקוסטיקה בפורום היא כי אין עליו רגולציה וזה נהיה כמו ללכת ליבואן שמוכר לך לוקשים לגבי ביצועי הציוד שהוא מוכר בלי ממש להתייחס לעומק לצרכי הלקוח ושאחרי חודש זה כבר בלוחות.
עם כל הכבוד לאקוסטיקאי ההיי-פיי, המחירים בתחום הם יותר מאשר להתייעץ או לקבל טיפול מפרופסור לרפואה כמו כל דבר בתחום הזה. צריכה להיות קצת קולגיאליות מצד העשירים כאן לכאלה שלא ולא לקנטר את האחרונים על שמנסים באמצעים הכספיים הממוצעים שלהם להגיע לצליל טוב.
באוקטובר-נובמבר 2018 דרשו שלושה מומחי אקוסטיקה פאסיבית לביקור לשם ייעוץ בלבד בין 2000 ל-3000 ₪. זה לא כלל לדבריהם את העזרים, האבזרים, החומרים וההתקנה. מכיוון שלא הלכתי בדרך הזו של אקוסטיקה פאסיבית אני לא יודע לאן הייתי מגיע מבחינת הוצאה כספית, ומה היו התוצאות.אני מחבר את מה שכתבת לזה שלי מהעמוד הקודם ומנסה לחשוב מאיפה התחילו להיווצר "שני המחנות" והתשובה היא פה בתוך שני הפוסטים האלה.
ואז הבנתי שאם היו מקדמים את עניין ה RC בצורה האובייקטיבית שלו, בלי מסע פרסום סמוי, או לא כל כך סמוי לעוסקים בתחום זה, בלי משחקי האגו שהשניאו את האודיופיליה על חלק מהרוצים לקחת בה חלק, של למי יש יותר גדול ומי יותר מבין וכל השאר טמבלים, ואם מישהו כבר הסכים לשלב RC במערכתו אז הוא שהוא מהעשירונים הממוחשבים העליונים שידע מה לעשות עם המוצר שרכש או שיצטרך לשלם סכום גבוה בהרבה על ייעוץ/כיול ממה שהיה נדרש לשלם אצל פרופסור לרפואה מנהל מחלקה לייעוץ ובדיקה לפני ניתוח, ובל נשכח את האני קורא לכך "חצי מתחזים" באקוסטיקה כפי שתאר רן לוי, מה דעתכם? בלי השפלות בבקשה, מחפש תשובה הגיונית ולא רגשית מהמותן.
זה עמוק יותר.בשל כל מיני שיקולים אודיופיל נכנס לגור בדירה עם חלל האזנה מלבני בגודל בינוני, כפי שצריך אבל שבמקביל יש בו עיוות בולט ונראה לעין שמשפיע מאוד לרעה על תוצאת ההאזנה למערכת הסטריאו בחדר. אותו אודיופיל יושב במשך חודשיים וחצי (אוקטובר-דצמבר 2018) ושובר את הראש מה ניתן לעשות. הוא בודק את האפשרות לבצע טיפול אקוסטי פאסיבי ומאסיבי וכל האקוסטיקאים שאיתם הוא יוצר קשר אומרים לו שבשלב הראשון הם מגיעים לביקור ייעוץ שעולה לא מעט, מתרשמים, ומציעים פתרונות, אף אחד מאותם אקוסטיקאים לא מדבר בשיחת הטלפון על מדידות.
באותו שלב האודיופיל לא יודע שיש דבר כזה שנקרא מדידות, שיש דבר כזה שנקרא מערכות כיול מתקדמות. הוא חושב שנושא מערכות הכיול נתקע איפשהו בפתרונות של פיטר לינגדרוף מאמצע העשור הראשון של המאה ה-21. אז אותו אודיופיל מתניע את המחשב שלו ומתחיל לקרוא. הוא דף חלק, יש לו בעייה, הוא שומע את תוצאות הבעייה הזו, ומחפש פתרון - והוא פותח את הראש לכל הכיוונים. וזה בדיוק מה שאני מציע לכם לעשות, אם אתם חושבים שהמערכת שלכם איננה מתפקדת בחלל ההאזנה שלכם כפי שהייתם רוצים. אקוסטיקה תופסת עשרות אחוזים מתוצאת השמע משום שהרמקולים פולטים זרמי אוויר שפוגשים בדרך לאוזניים שלנו את כל מה שנמצא בחלל ההאזנה. אנחנו לא יודעים לחשב מראש מה יהיו התוצאות המדוייקות של המפגש הזה. לפתוח את הראש, זה הכל.
אתה יודע רק לחשב את העלויות *שלך*. לא רק שאצלך החדר יוצא דופן, אתה הלכת במסלול ארוך ומסובך, שכנראה 95% ממנו אינו רלוונטי למי ששוקל RC כרגע, וגם העלויות שונות לגמרי, במיוחד אצל מי ששומע דרך מחשב ויכול להתקין תוכנה, בלי לקנות מכשיר חיצוני, או מי שיש לו RC מובנה בתוך הרסיבר שלו, שאז העלות הנוספת היא בכלל 0.מה שאני כן יודע לחשב הן ההוצאות במסלול המקביל - אקוסטיקה אקטיבית כיולית מבוססת פרוססורים וסאב וופרים אקטיביים. הן הסתכמו במשך כארבע שנים, כולל החלפת ציוד, המון ניסוי וטעייה וכל ההוצאות למכיילים מקצועיים בכ-99 אלף שקלים.
אני לא חושב שיש בעיה עם הידידותיות של השפה, או הבהירות והשקיפות. העלויות משתנות בהתאם לצרכים, והן שונות מאוד בין המכשירים החיצוניים ברמות השונות לבין תוכנות ורסיברים.אז קדימה, שנו דיסקט, ובגישה ידידותית בשפה נהירה לכל, ללא שיפוטיות ובשקיפות מלאה גם לגבי עלויות
כל העניין הוא שיש עוררין על כך. אחרת לא היו כל הוויכוחים המיותרים.אין עוררין שהוא אבן המסד הראשית לבניית מערכת טובה על החובבים
בואו ניקח את העלויות במסלולים השונים מלמטה - למעלה:אתה יודע רק לחשב את העלויות *שלך*. לא רק שאצלך החדר יוצא דופן, אתה הלכת במסלול ארוך ומסובך, שכנראה 95% ממנו אינו רלוונטי למי ששוקל RC כרגע, וגם העלויות שונות לגמרי, במיוחד אצל מי ששומע דרך מחשב ויכול להתקין תוכנה, בלי לקנות מכשיר חיצוני, או מי שיש לו RC מובנה בתוך הרסיבר שלו, שאז העלות הנוספת היא בכלל 0.
למעט משוגעים בודדים, אין צורך אמיתי במכיילים מחו"ל, אין המון ניסוי וטעייה, זה תהליך די פשוט, שנעשה פשוט יותר ויותר עם הזמן, עם השתפרות הטכנולוגיה והפיכתה ליותר user-friendly, ומספיק כיול טוב אחד עד לשינוי המשמעותי הבא במערכת, בחדר ו/או בתוכנה, שיכול להיות אחרי שנים.
אתה מפרסם מספר מפחיד ומרתיע, ומתאר תהליך ארוך ומרתיע, בחוסר מודעות לאי-הרלוונטיות שלהם, ממש חוסר אחריות.
אני לא חושב שיש בעיה עם הידידותיות של השפה, או הבהירות והשקיפות. העלויות משתנות בהתאם לצרכים, והן שונות מאוד בין המכשירים החיצוניים ברמות השונות לבין תוכנות ורסיברים.
זה לא תפקידנו "לחבב" את הנושא -- כאן לא גן ילדים. אנחנו פונים לאנשים בוגרים, עם הסברים ונימוקים טכניים ומוסברים היטב.
כל העניין הוא שיש עוררין על כך. אחרת לא היו כל הוויכוחים המ
אלה חישובים עקומים לגמרי, כי הם לוקחים בחשבון לא רק את עלות ה-room correction לכשעצמו, אלא מעמיסים על זה גם את כל ההוצאות על הגברה/רסיברים, והסאב/ים, שיש להם פונקציונליות וערך לא רק לעניין ה-RC, ויכול להיות שכל או רוב הציוד הדרוש כבר קיים. הגזמת לגמרי, או שאין לך מושג איך עושים תחשיבים כאלה. שכחת להעמיס גם את המקור, הרמקולים והכבילה. כך היית יכול לנפח את הסכום הרבה יותר. חבל.בואו ניקח את העלויות במסלולים השונים מלמטה - למעלה:
כל המסלולים הם מסלולים רב ערוציים - ולא מסלולי סטריאו, כי זהו בסיס ההוצאה שלי.
1. רסיברים עם דיראק החל מ-9000 ₪ לאונקיו RZ50 החדש. מה עם כיול? אני ממליץ לכל אחד לא לעשות את הכיול בעצמו, אלא להסתמך על מכייל מקצועי. יש מכיילים בארץ - וכפי שאני יודע היו אצלך לפחות שניים כאלה. ממש לא ענייני אם שילמת להם או לא או שהם עשו לך טובות בחינם. אני מצאתי מכייל מעולה, דן נגר, ושילמתי לו, והתשלום איננו נמוך. אז בוא נסכם שמחיר הרסיבר של אונקיו עם כיול מקצועי בתשלום (לא של דן נגר, כי דן נגר לא מכייל רסיברים אלא רק את הפרוססור של סטורם ועליו ראה בסעיף הבא) ממריא לכיוון 15000 ₪.
נלך לדגם רסיבר קצת יותר יקר עם דיראק - NAD T778 - תוסיף עוד כ-5000 ₪ למחיר הרסיבר ועוד כ-6000 ₪ עבור מכייל מקצועי. תוסיף, וזה הכרחי, סאב וופר - החל מכ-3000 ₪ ומעלה לסאב מוצלח תגיע לכ-25000 ₪.
נכון. כחמישית עד כרבע ממה שאני שילמתי במסלול המרובה טעויות שלי - אבל אני חושב שפרוססור מכוייל כיחידה נפרדת בליווי מגבר רב ערוצי יביא תוצאה טובה יותר, וזה בדיוק מה שיש לי כרגע
2. פרוססורים עם דיראק - מתחיל ביותר מ-30000 ₪ ל-NAD דגם M17 בגירסה הכי עדכנית שלו. עולה לכ-14500 אלף אירו לסטורם בגירסה הכי בסיסית שלו. תוסיף סאב וופר - החל מ-3000 ₪. תוסיף הגברת הספק רב ערוצית תואמת באופן חשמלי במדוייק לכל אחד מהפרוססורים עניין של לפחות 30000 ₪ נוספים. כלומר. במסלול הזה - תשלום מינימום של לפחות 60000-70000 ₪.
3. פרוססור עם רום פרפקט של לינגדורף מתחיל בכ-12000 אירו לדגם MP40, תוסיף הגברת הספק רב ערוצית תואמת חשמלית וסאב וופר - הגעת לפחות מ-100000 ₪, וזה כבר קרוב מאוד למה שאני שילמתי בדרך הארוכה והמוטעית והמתפתלת שלי, אחרי שמכרתי כמשומשים שני פרוססורים, וקדם מגבר סטריאו, וסאב וופר ומגבר הספק - כי כבר לא הייתי צריך אותם.
4. פרוססור עם רום אופטימייזר של טרינוב מתחיל בכ-17000 אירו לדגם אלטיטיוד 16. תוסיף הגברת הספק רב ערוצית תואמת חשמלית וסאב וופר - הגעת ליותר מ-100000 ₪.
לדעתי יש צורך במכייל מקצועי גם לרסיבר עם דיראק לייב 2.0 שעולה כ-9000 ₪. כי מכייל מקצועי יביא לתוצאה טובה יותר. הוא יודע לבצע את המדידות באופן טוב יותר מהמקרופון קקמייקה שמצורף לרוב הרסיברים, כי לכל המכיילים יש מקרופוני כיול טובים יותר, והשימוש בהם הוא חלק מהשירות שלהם. מכייל מקצועי יודע גם לקרוא את הגרפים בעקבות המדידות ולבצע תיקונים. לדעתי הדו שיח עם המכייל לאחר המדידות והכיול כדי לתקן אם צריך ולהתאים את ביצועי הרסיבר למה שאתה, כבעלי המערכת, מצפה לקבל (עניין של טעם אישי) גם הוא חשוב ביותר, ושווה את הכסף שמושקע בתהליך.אלה חישובים עקומים לגמרי, כי הם לוקחים בחשבון לא רק את עלות ה-room correction לכשעצמו, אלא מעמיסים על זה גם את כל ההוצאות על הגברה/רסיברים, והסאב/ים, שיש להם פונקציונליות וערך לא רק לעניין ה-RC, ויכול להיות שכל או רוב הציוד הדרוש כבר קיים. הגזמת לגמרי, או שאין לך מושג איך עושים תחשיבים כאלה. שכחת להעמיס גם את המקור, הרמקולים והכבילה. כך היית יכול לנפח את הסכום הרבה יותר. חבל.
גם לא בטוח שיש צורך במכייל מקצועי לרסיברים -- עד כמה ההבדל גדול עם/בלי -- אולי אפשר להסתפק ב-90% מהתוצאה שמקבלים באופן אוטומטי -- ומעניין מיהם שלוקחים 6000 ש"ח כדי לכייל מכשיר של 9000 ש"ח, למעט אולי אם הם מרגישים שנפלו על פראייר.
ולא כללת את המסלול של תוכנה בלבד עבור מי ששומע דרך מחשב.
בקיצור, טעיתי לחלוטין כשנתתי לך קרדיט שאתה יכול לחשב את העלויות *שלך*. אפילו את זה אתה בעליל לא יכול לעשות כמו שצריך.
אין ספק שמכייל מקצועי ייתן תוצאה טובה יותר, אבל לא ברור בכמה, ולא בטוח שההבדל בין מיקרופון טוב למיקרופון פשוט מכוייל הוא שמיע. לא לכולם יש ציפיות מיוחדות, כך שלא ברור על מה באמת משלמים וכמה זה שווה.לדעתי יש צורך במכייל מקצועי גם לרסיבר עם דיראק לייב 2.0 שעולה כ-9000 ₪. כי מכייל מקצועי יביא לתוצאה טובה יותר. הוא יודע לבצע את המדידות באופן טוב יותר מהמקרופון קקמייקה שמצורף לרוב הרסיברים, כי לכל המכיילים יש מקרופוני כיול טובים יותר, והשימוש בהם הוא חלק מהשירות שלהם. מכייל מקצועי יודע גם לקרוא את הגרפים בעקבות המדידות ולבצע תיקונים. לדעתי הדו שיח עם המכייל לאחר המדידות והכיול כדי לתקן אם צריך ולהתאים את ביצועי הרסיבר למה שאתה, כבעלי המערכת, מצפה לקבל (עניין של טעם אישי) גם הוא חשוב ביותר, ושווה את הכסף שמושקע בתהליך.
שוב, אתה מעמיס את מלוא העלויות הרסיבר והסאב על העניין, מה שלא נכון לעשות. זה כאילו שאתה אומר שמי שלא רוצה RC לא צריך הגברה וסאב, וגם שהסאב משמש רק לצורך RC, ושניהם לא נכונים.לגבי הוספת הרכיבים - רום קורקשן רב ערוצי של דיראק לא מגיע לבד. הוא צריך במינימום שני רכיבים נוספים - סאב וופר שהוא הכרח במערכת שמבוססת על כיול ותיקון חדר ורסיבר. העלויות של רסיבר+סאב וופר סביר+תשלום למכייל מקצועי הם מינימום 18000 ₪. אשמח לשמוע על מכייל מקצועי-ישראלי שצבר נסיון עם מערכות כיול של דיראק ומוכן להגיע אליך הביתה תמורת אלף-שלושת אלפים שקלים. כפי שאני יודע מכיילים מקצועיים בישראל (שאינם דן נגר) גובים על השירות שלהם לפחות 4000 ₪ בתוספת מע״מ.
מממ, תיאור מעניין מאוד. איפה מצאת אפילו רמז לכזה סבל שלי או אצלי?וכמי שהסתבך לא מעט בכיול הטרינוב האישי שלו, אתה האחרון שיכול להטיף מוסר בדרכך הצודקת תמיד, הפסקנית תמיד שתמיד שמח מאוד ומעומק ליבו המפרגן להעמיד אחרים על טעיותיהם, על חוסר ידיעותיהם ועל טמטומם. אבל גם אתה טעית לאורך התהליך בשנים האחרונות לא מעט בטמטומך כי רב. ראשית, הכנסת את המערכת המפוארת שלך לתוך חדר לא מתאים ללא כיול. אחרי שסבלת מהתוצאה ולא מעט, ביקרת אצל רן מויאל, התרשמת מהתוצאה עם הטרינוב, הזמנת הדגמה עם כיול בסיסי אצלך בבית, ובעקבותיה רכשת אותו. אם היית מרוצה עד הגג מהתוצאה אליה כלאת את עצמך באותו חלל מהולל, לא היית קונה את הטרינוב, הלא כן?
אתה מתחיל להיות קשקשן צמרת. איפה בדיוק היו כאן טעויות?באותו שלב שלאחר הקנייה הסתמכת בכיול הטרינוב שלך באופן בסיסי וראשוני על כיול טלפוני שבוצע בידי מומחה צרפתי דגול מטרינוב בשם אנטואן. כיול טלפוני כשמו כן הוא - המומחה הדגול הצרפתי (והוא אכן דגול ללא שמץ של ציניות) קרא את הגרפים של הכיול בטרינוב שלך, בחלל ההאזנה שלך בלי לשמוע אפילו לשניה את התוצאה במקום באמצעות שתי אוזניו, כי הוא מה לעשות נמצא בצרפת. ואתה היית כל כך מרוצה מהכיול הטלפוני הזה והתיקונים הטלפוניים שבעקבותיו שבשנים שחלפו מאז באו אליך הביתה, פיזית, שני מכיילים מומחים ישראלים שוב ושוב, כדי לתקן ולשפר. עד כאן תיאור קצר ותמציתי של המופע ״קסנר והטעויות״.
העניין הוא מכלול - שילוב של כמה רכיבים. תוכנת דיראק איננה מנותקת מהרסיבר או הפרוססור שבו היא מותקנת. יצרני הרסיברים והפרוססורים משלמים לדיראק דמי זכיון כדי לשלב את התוכנה במוצרים. זהו שילוב של תוכנה + ברזלים. לכן השילוב חייב לכלול את עלויות הרסיבר משום שרוכשים אותו כדי לפתור את בעיות השמע בחדר באמצעות הכיול, אחרת מה עשינו? השילוב חייב לכלול גם את עלויות הסאב וופר - סאב וופר הוא הכרח במערכת המבוססת על כיול אקוסטי אקטיבי, פרטים אצל דן נגר ואצל רן מויאל. בנוסף, אי אפשר לחלק עלויות של מוצרים מוגמרים.אין ספק שמכייל מקצועי ייתן תוצאה טובה יותר, אבל לא ברור בכמה, ולא בטוח שההבדל בין מיקרופון טוב למיקרופון פשוט מכוייל הוא שמיע. לא לכולם יש ציפיות מיוחדות, כך שלא ברור על מה באמת משלמים וכמה זה שווה.
שוב, אתה מעמיס את מלוא העלויות הרסיבר והסאב על העניין, מה שלא נכון לעשות. זה כאילו שאתה אומר שמי שלא רוצה RC לא צריך הגברה וסאב, וגם שהסאב משמש רק לצורך RC, ושניהם לא נכונים.
רסיבר (או הגברה חלופית) נדרשת לצורך ההאזנה, ורק העלות היחסית של רכיב ה-RC שבתוכה מתוך הכלל אמור להיחשב כחלק מה-RC.
סאב גם משפר את איכות וכמות הבאס, והרבה אודיופילים היו שמחים לקבל את הבאס שסאב נותן אם היו בטוחים שהם יכולים לשלב אותו במערכת שלהם בצורה שרק RC יכול לעשות. כלומר הייתרון שברכישת סאב גדול בהרבה מאשר רק זה שהוא יכול לסתום איזשהו דיפ בתדר מסוים עבור ה-RC, כך שהתועלת אינה מסתכמת רק ב-RC, ורק חלק -- לא מאוד גדול -- מעלות הסאב צריכה להיות מועמסת לעניין ה-RC.
מממ, תיאור מעניין מאוד. איפה מצאת אפילו רמז לכזה סבל שלי או אצלי?
אני לא נוהג להשוויץ בציוד שלי, אז תקרא כמה פוסטים שאנשים כתבו אחרי ביקור אצלי.
וממתי הרצון לשיפור -- ועוד אצל אודיופיל!! -- תלוי רק בזה שהמצב הנוכחי איום ונורא?? הגזמת לגמרי.
אתה מתחיל להיות קשקשן צמרת. איפה בדיוק היו כאן טעויות?
הכיול הראשוני היה סביר בהחלט. זה שלרן מויאל יש סבלנות וידע לשפר מעבר לזה, זה ממש מזל שלי.
דן נגר אכן היה אצלי, אבל -- וזה יפתיע אותך, כנראה -- הוא לא עוסק בכיולי טרינוב -- אז הוא לא כייל אצלי, אלא רק מצא מקום עדיף למיקום אחד הסאבים.
בימים האחרונים יצא עידכון תוכנה מהותי של טרינוב, שמשפר את הטיפול בסאב/ים ובכלל בבאס, אז טריוויאלי שכדאי לכייל מחדש. האם גם את זה תנסה להציג כאילו כל המצב עד עכשיו היה "טעות" או "טימטום"?
מצטער, בהקשר זה, הטימטום -- מונח שאתה הכנסת לשיחה -- וגם הטעויות -- הם נחלתך הבלעדית.