מתחילים במסע לחיפוש אלקטרוניקה חדשה.


Martin Logan

אוהב את התחום
הודעות
270
מעורבות
26
נקודות
28
שקיפות פירוט דיוק ומהירות כמו שקרמיים עושים ובטח רמקול ברמה של הטידל קשה למצוא ברמקולים דינמיים השאלה פה היא אלקטרוניקה שתצליח לשמור על היתרון הזה וכן לשמור על עידון....מוזיקליות-עד כמה שההגדרה של המושג חמקמקה...
אז שני קדמים ראויים יש בינתיים AVM הסדרה הגבוהה ו- הלקסמן 800 מה עוד יכול להיות ?
אוקטב ג'וביליי יקר מדי
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אצלי זה עוד יותר קשה במיוחד כאשר מגבר מנורות אינו בא בחשבון.

אבל יש לנו את הקראן, לקסמן, avm, מקינטוש, nat, נלסון פס לצערי זה רק מונובלוק וזה הופך את הסיפור למסורבל (שני כבלי חשמל, שני מעמדים והארכת כבלי ה-xlr), יש גם את ה-mc אצל יגאל סאבו ועוד. נבדוק, נשמע ונחליט.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
זו גם מילה גדולה - "טקסטורה".

אם אין לך פרטים, רזולוציה, מהירות, שקיפות ודינמיות אז אין לך טקסטורה.
נסה להוריד את כל אלה מהמערכת שלך ותחזור לדווח לי על הטקסטורה של חצוצרה למשל.

היא עשויה מתכת - צריך שקיפות בשביל להעביר את זה.
כשנושפים לתוכה ישנה ויברציה של האוויר - צריך מהירות ודיוק בשביל לשמוע את זה.
כשמנגנים עליה קיים צליל של סגירה ופתיחה של הפתחים - צריך פירוט ורזולוציה בשביל לשמוע את זה.

וצריך דינמיות ומיקרו דינמיות בשביל לשמוע את זה מבעד לתזמורת שלמה.

הצבע הזה. הטקסטורה הזו, לא תתקבל לעולם אם המערכת אינה מפורטת, שקופה, מהירה, רזולטיבית ומדוייקת. אנחנו משלמים הרבה כסף בשביל זה. ואם הנ"ל לא מושג אז זה לא מעניין. אם משיגים יחד עם אלה גם עידון - וואלה...
תעשה טובה, כשתשמע את המערכת שעונה לכל התיאורים האילו , תרים טלפון.לש-וןכן, זה מאוד קשה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
מי יודע. אולי אני כן אצליח להשיג את זה. מה שבטוח, אני אנסה. המזל שלי הוא שיש לי תפקיד שמקל על המסע הזה. אני יכול לשמוע המון דברים בבית.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
זו גם מילה גדולה - "טקסטורה".

אם אין לך פרטים, רזולוציה, מהירות, שקיפות ודינמיות אז אין לך טקסטורה.
נסה להוריד את כל אלה מהמערכת שלך ותחזור לדווח לי על הטקסטורה של חצוצרה למשל.

היא עשויה מתכת - צריך שקיפות בשביל להעביר את זה.
כשנושפים לתוכה ישנה ויברציה של האוויר - צריך מהירות ודיוק בשביל לשמוע את זה.
כשמנגנים עליה קיים צליל של סגירה ופתיחה של הפתחים - צריך פירוט ורזולוציה בשביל לשמוע את זה.

וצריך דינמיות ומיקרו דינמיות בשביל לשמוע את זה מבעד לתזמורת שלמה.

הצבע הזה. הטקסטורה הזו, לא תתקבל לעולם אם המערכת אינה מפורטת, שקופה, מהירה, רזולטיבית ומדוייקת. אנחנו משלמים הרבה כסף בשביל זה. ואם הנ"ל לא מושג אז זה לא מעניין. אם משיגים יחד עם אלה גם עידון - וואלה...

טקסטורה היא מילה מאוד פשוטה ומתאימה לאודיו כמו כפפה ליד.
טקסטורה היא מירקם של חלקים שביחד נותנים את התחושה הסופית.
ומפה אפשר לפרש איך שרוצים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
ומהם החלקים?

האם אתה מסכים איתי שבלעדי החלקים הללו לא ניתן לקבל כלי נגינה כפי שהוא?
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
אצלי זה עוד יותר קשה במיוחד כאשר מגבר מנורות אינו בא בחשבון.

אבל יש לנו את הקראן, לקסמן, avm, מקינטוש, nat, נלסון פס לצערי זה רק מונובלוק וזה הופך את הסיפור למסורבל (שני כבלי חשמל, שני מעמדים והארכת כבלי ה-xlr), יש גם את ה-mc אצל יגאל סאבו ועוד. נבדוק, נשמע ונחליט.

סליחה, אני רק שאלה:
מה לעזאזל קשור מקינטוש? הצליל היבש הזה עוד יגרום להזמנת מד"א שיחברו לך נוזלים לווריד.
שמעתי גם את המונואוים 1200W שלהם, יענו הקרם דה לקרם של החברה.
ברחתי החוצה ושתיתי ליטר וחצי בשלוק אחד אחרי 15דקות.

יבבבבבבבששששששש... צליל בלי טיפה של נשמה או רגש.
בחיית, אל תעשה את זה לקרמיים שלך. לא חבל? רמקול טוב קנית.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
גיא. יצרת תקדים עולמי. הראשון בכדור הארץ שטוען שמקינטוש יבשים.:)

שמע. כבוד!!!:כל-הכבוד:

על מה שמעת את המגברים הללו?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
הי נמר,

אני רחוק מלהיות ידען גדול בתחום אבל אולי העצה הנ"ל תפתח את החשיבה ליותר אופציות.

קשה לי להאמין שאתה באמת צריך להחליף את הפאס שלך. שמע סיפור, הגיע אלי valer לפני מספר ימים שמענו את ה PsAudio מחובר ישירות לפאס xa 30.5. מה אני אגיד לך, שמעו פאקינג פיצוץ. ללא שום קדם שממסך, הצליל היה ברור מפורט ומוזיקלי כאחד בערך כמו שאתה מתאר. מציע לך לשמוע סידור כזה לפני שאתה מחליט.

אני מבין שבסטאפ כזה תהיה לך בעיה לחבר את האנלוג, אבל אולי זה פתיר בדרך אחרת. הדאק של valer אצלי בבית היתה התוצאה הטובה ביותר ששמעתי ( ללא טיפול אקוסטי ) ממקור דיגיטלי כלשהו, וזה כולל שמיעה של מספר מערכות אצל יבואנים.

שווה לנסות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
מהם שאר רכיבי המערכת?
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
גיא. יצרת תקדים עולמי. הראשון בכדור הארץ שטוען שמקינטוש יבשים.:)

שמע. כבוד!!!:כל-הכבוד:

על מה שמעת את המגברים הללו?

יכול להיות... :משתומם:
שמעתי את מקינטוש בשלוש מערכות שונות.
1. אינטגרייטד 6600 עם usher be-10 ונגן איון 20.
2. בתערוכה לפני שנתיים.
3. מערכת שלמה עם כל מה שאתה יכול לחשוב עליו של החברה.
מהרמקולים ועד הטיונר. המונובלוקים היו המפלצות של 1200W רמקולים גם של החברה.
מגדלים של איזה 2.2מטר עם 10000 אלמנטים בכל רמקול.
אצל הוד בעסק. נתנו לי יד חופשית.

לא אכנס לכל אחת מהחוויות, כולן היו שונות. ללא ספק.
אבל מחנה משותף היה לכולן, אף אחת לא ריגשה אותי.
בכולן אני יכול לומר שהמיד והגבוהים היו מעולים אבל שם זה נגמר.
פשוט ככה. המיד הנמוך היה סבבה. לא יותר.
באשר לטווח הבאס, בכולן הוא היה רחוק שנות אור מהמערכת. פשוט לא היה.
קטע הזוי החוסר בבאס. ממש ככה. כלום. נאדה. מת.
באופן כללי לא היה נשמה בסאונד.
לא יודע, אולי פשוט not my cup of tea
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
מניסיוני,
כשההתאמה בין מקור לפאוור טובה ומתאפשרת מבחינה חשמלית, קדם מגבר פגע באופן משמעותי בתוצאה.
במקרים שההתאמה לא היתה טובה, קדם מגבר שיפר באופן משמעותי ובלי קדם מגבר העסק היה נשמע "חולה".
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
ה MOLA MOLA אכן משהו מיוחד.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מניסיוני,
כשההתאמה בין מקור לפאוור טובה ומתאפשרת מבחינה חשמלית, קדם מגבר פגע באופן משמעותי בתוצאה.
במקרים שההתאמה לא היתה טובה, קדם מגבר שיפר באופן משמעותי ובלי קדם מגבר העסק היה נשמע "חולה".

לדעתי הניסוח שלך יכול להטעות את מי שאינו מתמצה בתחום.

מאוד מאוד נדיר למצוא מגבר הספק שיעבוד היטב עם קדם פסיבי, ובדרך כלל אלו מגברים שתוכננו במיוחד לצורך זה . קדם מגבר פסיבי יכול להיות המלצה אך ורק במקרים הנדירים האלה או במקרה שאין תקציב לקדם מגבר טוב.

אם תוכל לפרט לנו את המקרים בהם השווית בעצמך קדם מגבר פסיבי לקדם מגבר אקטיבי איכותי, ועם איזה מגבר הספק זה בוצע, רק אז אולי נוכל לנתח מה שמעת ולמה.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
זה לא ממש רלוונטי איזה פאוור, מאחר שפאוור הוא רק פרמטר אחד במשוואה.
הניסיונות היו בכמה הזדמנויות, עם מגוון פאוורים/קדמים/מקורות רמקולים.
כמו שכתבתי, במקרים שזה לא עבד, זה פשוט היה נשמע חולה ובמקרים שזה עבד טוב, היה מאוד קשה להתחרות עם זה.
עשיתי ניסיונות, לא רק על המערכת שלי ולא רק עם רמקולים נצילים.

הנה מה שנלסון פאס חושב על זה:

http://www.firstwatt.com/b1.html

בכל מקרה,
מה שכתבתי, מתייחס לזה ששווה לבדוק הכל בלי דעות קדומות.
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
המגבר של PASS הוא מגבר איטי. עם 30 וולט למיקרו-שניה, והצליל שלו אינו אנליטי בעליל.
האודיו ריסרץ השפופרתיים ככלל לא נשמעים שפופרתיים, אלא מלאי פרטים ומוזיקליים.
לגבי המקור אני לא יודע דבר.
הרי לא יתכן שהמערכת הזו נשמעת גרוע.
בכל מקרה... ברור לפי התגובות שהמערכת נשמעת חזקה בפרטים ופחות חזקה בתוכן שהיא מעבירה.
קראתי כאן: אנליטית, פחות מוסיקלית...

מה אני מבין מזה ???

בעייה קלה באיזון הדינמי.

כל מה שאני קורא זה, אלקטרוניקה חדשה..אלקטרוניקה חדשה..
ולא רמקול אחר, רמקול אחר.
היכול אולי להיות שאני טועה וכולם צודקים?? :)
 

נערך לאחרונה ב:

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
נמר ידידי, איך שלא תסובב את זה בסוף מדובר בטעם אישי.
ואין אמת אחת.

הנסיון שלי לא עשיר כמו שלך, אבל ממנו למדתי שדגש רב מידי - לטעמי - של רזולוציה, בדכ' בא על חשבון מה שאנחנו קוראים לו"מוזיקליות", מושג חמקמק וכמו שציינת לחלוטין סובייקטיבי.
מוזיקליות אצלי היא בעצם נאמנות למקור.
מקור אצלי זו התזמורת המבצעת. כלי הנגינה על הבמה. לא האולפן ולא ההקלטה.
עפ' ההגיון הזה, אם המערכת מאוד מאוד מפורטת, אבל הכינור לא נשמע כינור והחצוצרה לא נשמעת חצוצרה כמו באולם הקונצרטים, אז פיספסתי.
ברור שאף מערכת - לפחות אלו שאני שמעתי - לא יודעת להעביר את זה 1:1. לא שמעתי ולא מאמין שיש סט וחדר שיכולים לנגן כמו קונצרט חי.
מכאן מתחילות הפשרות שכל אחד בוחר בהן.
מאחר וגם לי קשה עם מושגים חמקמקים כמו "מוזיקליות" אני הולך לשים על עצמי שכפ"ץ ולציין ,רק כדוגמא, מי לטעמי נכנס לקטגורית ה"מוזיקלי" ומי נכנס לקטגורית "אובר רזולוציה" ומי נכנס לקטגורית "חמים עד כדי סתום",

מוזיקלי - לקח לי זמן לגלות את ההגברה והמקור של איר. זה שפורפרות. זה מפורט וזה מאוד מוזיקלי לטעמי. בטח לא מרוח ולא "חם" כמו שמייחסים לחלק מהגברת המנורות. גם החתולים של שניצל שפורפרתיים ובשילוב עם הקדם שלו הם מפורטים, חזקים ומתפרצים ולטעמי מוזיקליים. הרמקולים של וון שוויקרט גם הם שם - ולא רק דגם אחד. גם הפטיפון שלך מוזיקלי מאוד לטעמי. הוא מפורט מאוד ו"נקי" מאוד, ועדיין לא קר מידי . המגברים של פאס מוזיקלים לטעמי. מפורטים, אבל לא "קרים". יש עוד המון דוגמאות, אני מניח שהפואנטה ברורה.

"אובר רזולוציה" עד כדי צליל לא מרגש ולא מהנה - בורמייסטר. שמעתי גם את ה CD שלהם בנפרד וגם סטים שלמים. אני יודע שיש אנשים שזה ה-דבר מבחינתם. לא מדבר אלי ולא מוגדר אצלי כמוזיקלי, למרות שכל פינה משדרת איכות ויוקרה. מקינטוש יודעים לתת בראש, הרבה כוח, יש פירוט, יש דינמיות מצוינת, אבל אין שם נשמה ואין מוזיקליות מבחינתי, ולכן לא מצליח להתרגש מהם.

"חמים אבל לא מספיק מפורט" - יוניסון ריסרץ, גם ה CD שלהם בנפרד בתוך מערכת, וגם ההגברה (דור קודם, לא שמעתי את הנוכחי). אלקטרוקומפיינט - כנ"ל: שמעתי CD כמקור בתוך מערכת ושמעתי סטים שלהם לא פעם ולא פעמיים. לא הייתי יכול לחיות איתם יום אחד אפילו.

כל אחד אוהב דגש אחר. זה לא אומר שבורמייסטר או יוניסון או אלקטרו' מייצרים מוצרים לא איכותיים. ממש לא. זה עניין של טעם, דגש ופשרות.

אני בטוח שבסוף תבחר בסט פיצוץ. מכיר אותך כבר.....אתה לא תתפשר על מה שאתה אוהב ופיתחת כבר מזמן אנינות אודיופילית :) רק קח בחשבון שבאותה מידה אני משער שיהיו שאנשים - אודיופילים - עם נסיון רב גם באודיו וגם באולמות קונצרטים והופעות חיות, שיגדירו את המערכת שלך כאובר מפורטת על חשבון מוזיקליות. כי המושג הזה כמו שגם אתה ציינת הוא סובייקטיבי.
אתה מחפש את האמת שלך ומגיע לך שאפו ענק על ההשקעה והרצון הבלתי פוסק לשפר. רק שבסופו של יום אין אמת אחת, והאמת שלך לא בהכרח תתאים לאחרים.

מה שכן, יהיה כייף לשמוע על המסע החדש.
 
נערך לאחרונה ב:

gayle

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
12
נקודות
18
עכשיו אני בעיצומה של האזנה לאלקטרוניקה החדשה של avm. בינתיים השימוש בקדמגבר של המגבר המשולב שלהם היה טוב יותר מהאודיו ריסרצ'. מצחיק, הזוי מספיק בשביל שאקרא ליואל פלרמן על מנת שישמע יחד איתי אם אני הוזה או לא. הוא הסכים עם המסקנות שלי. הקדמגבר במגבר המשולב הזול של avm טוב יותר מהרפרנס 3 של אודיו ריסרצ'. עם מסקנה כזו, אני לא רוצה לדמיין איך ישמע הקדמגבר הגבוה של avm. אז בינתיים שני מתמודדים טובים. המגבר שלהם התאים כאן יותר מאשר ה-pass. אומנם אף אחד מהם לא יותר טוב מהשני אך האיזון הטונאלי של ה-avm עושה טוב לטידל. למרות זאת, שניהם מפורטים, חזקים, רזולטיבים ואיכותיים מאוד. כאן הטעם שיחק לטובת ה-avm. אבל עדיין אין בחירה. יש לשמוע את המגברים הגדולים של לקסמן, הגל, מקינטוש ועוד כמה. ייקח זמן, אבל בסוף נחליט.
לא ממש הבנתי לאיזה מגברי כח חיברת את הקדם של avm והשוואת אותו לאודיו ריסרצ' 3.
ברור לך שהתאמה בין קדם למגבר כח היא קריטית וייתכן שבמקרה דנן האודיו ריסרצ' פשוט לא התאים למגבר כח שאליו הוא חובר.
אם אהבת את לקסמן, יש להם סדרה מתחת ל-800 (600 אאל"ט). ניסית להאזין לה (יש בכלל בארץ)?
מה עם mbl? גם להם יש מוצרים מעניינים באיכות גבוהה מאוד.
לא יודע, אבל avm נראת כמו עוד חברה שתבוא ותלך, אני אוהב לקנות מוצרים שיש להם עתיד - זו דעתי כמובן.

בנוגע למה ש-YB-7 כתב:
האם, לפני שרכשת את הרמקול, שמעת אותו בסטאפ שנשמע לך "נכון" או שזו היתה קנייה עיוורת?
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
שלום גיא
לשאלתך, יש סט של לקסמן 600 בארץ ואפילו כמה מיושבי האתר שמעו אותו.
לדעתי יש סיכוי סביר שמה שכתבת לגבי ההשידוך בין פרה לפאואר נכון לגבי המקרה הנ״ל , עם פאואר של AR מקביל מהתקופה הזו השידוך אמור להיות טוב יותר. אבל זה לא משנה את העובדות.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור