משחקים ברמקולים


איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,136
מעורבות
1,067
נקודות
113
אתה צודק אבל שוב אני חוזר על מה שכתבתי.
למה לקנות רמקולים בעשרות אלפי שקלים בשביל לפתוח אותם ולשנות הכל? אפשר לבנות רמקול לבד.
במקרה הנוכחי עתידית הבחור לא יכול למכור את הרמקול.


מאוד מעניין, האם "המשפרים למיניהם" ביום שיחליטו למכור את הציוד שברשותם, יעדכנו את הקונה המיועד לגבי כול השינויים שביצעו באותו מוצר? (רמקולים, מגברים, נגנים, ועוד.)
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
מאוד מעניין, האם "המשפרים למיניהם" ביום שיחליטו למכור את הציוד שברשותם, יעדכנו את הקונה המיועד לגבי כול השינויים שביצעו באותו מוצר? (רמקולים, מגברים, נגנים, ועוד.)

שאלה מאד רלוונטית שפותחת קופת שרצים..
אני רואה שאנשים מתחילים להפנים את הבעייתיות, עלולים להיכנס לפראנויה, ויחדלו לקנות ציוד משומש מידיים פרטיות.
אלא רק דרך אנשי המקצוע שנותנים אחריות והתחייבות שהמוצר אכן נבדק יסודית ותואם את המבנה והתיכנון המקורי.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,136
מעורבות
1,067
נקודות
113
שאלה מאד רלוונטית שפותחת קופת שרצים..
אני רואה שאנשים מתחילים להפנים את הבעייתיות, עלולים להיכנס לפראנויה, ויחדלו לקנות ציוד משומש מידיים פרטיות.
אלא רק דרך אנשי המקצוע שנותנים אחריות והתחייבות שהמוצר אכן נבדק יסודית ותואם את המבנה והתיכנון המקורי.

קופת שרצים ?
לקרוא לזה פראנויה? או שללקוח מגיע לקבל מוצר שאליו התכוון המשורר.
שהולכים לרכוש מוצר כול שהוא הרוכש זכאי לקבל מוצר בדיוק כמו שתכנן היצרן בשלמותו.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
איציק,
לא הבנת את דברי..
שהרי לא תמיד ניתן לדעת בקלות אם מוצר משומש כל שהוא שמוצע למכירה, עבר "שיפורים" או לא, כל מוכר הופך לחשוד פוטנציאלי, ועצם העניין עצמו יוצר מפלס של חשש, חרדה, חשדות, ופחד מכשל ברכישה. על המצב הזה בדיוק התכוונתי בדברי כשכתבתי "פראנויה".

ולכן הזכרתי בהמשך את המסלול הרכישה הבטוח דרך אנשי המקצוע בתחום.

זו בהחלט זכותו המלאה של כל רוכש לקבל את המוצר שהובטח לו באופן ובצורה שהוסכמה בין הצדדים.
על זה אין שום וויכוח.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,136
מעורבות
1,067
נקודות
113
איציק,
לא הבנת את דברי..
שהרי לא תמיד ניתן לדעת בקלות אם מוצר משומש כל שהוא שמוצע למכירה, עבר "שיפורים" או לא, כל מוכר הופך לחשוד פוטנציאלי, ועצם העניין עצמו יוצר מפלס של חשש, חרדה, חשדות, ופחד מכשל ברכישה. על המצב הזה בדיוק התכוונתי בדברי כשכתבתי "פראנויה".

.

לכן כתבתי... האם "המשפרים למיניהם" יעדכנו את הקונה לגבי השינויים שביצעו במכשיר.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
כן..
הבעייה היא ש- "המשפרים" הללו, הם לא איזה ארגון מקצועי עם איזו אמנה אתית או קוד לפיו הוא פועלים. אין לך כלל ערבות או הבטחה שמוכר פרטי יצייר לך תמונת מצב אמיתית ביחס לסחורה שלו. זה תמיד היה נכון ביחס לכל דבר שקונים אותו כמשומש "יד ראשונה מרופא":)
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
לפי הפוסט של נמר,
1.בביקור הראשון היו חסרים לו כמה דברים שהוא רגיל לקבל ממערכות הייאנד מודרניות,
2.בביקור השני,התוצאה היתה קטסטרופלית,
כלומר,הדברים שנאמרו בביקור השני כנראה שהובילו את יוני לבצע את השינויים,
3.לגבי השאלה מה גרם ליוני לחשוב שהוא יותר "חכם" מהמהנדסים האנגלים,
עדיף שיוני יתן את תשובתו,(במידה והוא מעוניין),
4.והשאלה הגדולה שנשאלת,איך,ומאיפה הידע לבצע את השינויים,ולפי איזה מודל,
5. העיקר שהוא מפסוט ומרוצה.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לפי הפוסט של נמר,
1.בביקור הראשון היו חסרים לו כמה דברים שהוא רגיל לקבל ממערכות הייאנד מודרניות,
2.בביקור השני,התוצאה היתה קטסטרופלית,
כלומר,הדברים שנאמרו בביקור השני כנראה שהובילו את יוני לבצע את השינויים,
3.לגבי השאלה מה גרם ליוני לחשוב שהוא יותר "חכם" מהמהנדסים האנגלים,
עדיף שיוני יתן את תשובתו,(במידה והוא מעוניין),
4.והשאלה הגדולה שנשאלת,איך,ומאיפה הידע לבצע את השינויים,ולפי איזה מודל,
5. העיקר שהוא מפסוט ומרוצה.

לך תדע,
אולי בביקור השלישי, בעקבות המשך ה"שיפורים", נמר יגיע למסקנה שהתוצאה השתפרה דרמטית ועולה על מה שהוא שמע בביקור הראשון...??:D
לא פעם בתהליכים יש נפילות, נסיגות, וכו'
לא צריך להתייאש.
הוא הרי כבר הרס את הרמקול.:)
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,136
מעורבות
1,067
נקודות
113
כן..
הבעייה היא ש- "המשפרים" הללו, הם לא איזה ארגון מקצועי עם איזו אמנה אתית או קוד לפיו הוא פועלים. אין לך כלל ערבות או הבטחה שמוכר פרטי יצייר לך תמונת מצב אמיתית ביחס לסחורה שלו. זה תמיד היה נכון ביחס לכל דבר שקונים אותו כמשומש "יד ראשונה מרופא":)

לדעתי. המוכר חייב לעדכן את הקונה בכול השינויים שבוצעו במכשיר.
 

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
532
מעורבות
361
נקודות
63
לדעתי אם המוכר לא מיידע את הלקוח זו חתיכת עבירה.
במיוחד אם המוצר עדיין במסגרת האחריות.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
בתור אחד ש״שולח ידו במעל״, אני מבקש להתייחס :

יש שני סוגים של ״שיפורים״:

סוג אחד:
נקרא בעברית Restoration.
הבאת המוצר למצב המקורי כפי שתוכנן על ידי היצרן.
זה מאפיין פריטי ציוד ישנים (אך שוים), ויכול לכלול החלפת רכיבים בלויים בחדשים (באותם ערכים!), ניקוי זיהומים ממפסקים ומחברים, טיפול בגופי קירור, נוריות שרופות וכו׳.

סוג שני:
ביצוע שינויים בתיכנון המקורי. החלפת רכיבים בכאלה בעלי ערך אחר, שינוי תדרי 3db של פילטרים, ושאר מרעין בישין.

(אני מדבר על אלקטרוניקה, שזה עולמי אני. אבל הבחנה דומה יכולה להיות גם ברמקולים)

לגבי הסוג הראשון, restoration:
מסכים לחלוטין שהמוכר צריך לתאר לקונה מה בוצע, ועל ידי מי. אפילו לספק צילומים של לפני ואחרי. וזאת בגאווה רבה, ואפילו תוך עליית ערך המוצר !
אני אמון על פרוייקטים כאלה, ולא הייתי מהסס לקנות מכשיר שעבר דרך ידיו של טכנאי טוב שהחזיר לו את עלומיו.

לגבי הסוג השני:
לא הייתי מתקרב...

זה כמו שאדם עומד מול צוות הפיתוח והניסויים של חברת רמקולים גדולה, ואומר: הם כולם טעו שם, האידיוטים! אורך הפורט של ה-bass צריך להיות 16.5 סנטימטר. הם שמו 19. אני ניסרתי, וגיליתי את האור!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
רגע, יש סוג שלישי, שיפורים, שאם מי שמבין עושה אותם, זה ללא מרכאות, ומעלה את ערך המוצר, למשל:
  • הגדלת הקבלים של ספק הכוח (לא שינוי ערכי קבלים שמשמשים לסינון תדרים)
  • שיפור החיווט הפנימי -- חוטים מאיכות טובה יותר, לפעמים עם סיכוך
  • סיכוך ומיסוך חלקים רגישים במעגלים
וזאת כמובן מעבר שהחלפת רכיבית לשקולים אך טובים ומדוייקים יותר.

יש חברות שעושות דברים כאלה בתשלום מלא. למשל https://upgradecompany.com

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
וכמובן:
  • מוכר ישר אמור לדווח על כל מה שקרה וקורה עם המוצר, כולל תקלות שתוקנו, ובטח שינויים, כולל גם אצל בעלים קודמים, וכולל כל בעיות שלא תוקנו ומופיעות רק לפעמים, או תמיד אבל במיעוט מהמקרים (למשל דיסקים מסויימים שאינם נקראים היטב בנגן הנמכר, אבל אין איתם בעייה בנגן אחר).

  • מוכר שאינו ישר לא יתחשב במה שאחרים חושבים שהוא "אמור" לדווח עליו....
עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
  • הגדלת הקבלים של ספק הכוח (לא שינוי ערכי קבלים שמשמשים לסינון תדרים)
  • שיפור החיווט הפנימי -- חוטים מאיכות טובה יותר, לפעמים עם סיכוך
  • סיכוך ומיסוך חלקים רגישים במעגלים

עמיר

בעיקרון, השינויים (MODS) הללו ניתנים ליישום אפקטיבית רק במכשירים זולים שהמעגלים והטופולוגיה בהם טובה ובעלת פוטנציאל (לא כולם כאלה) אך היצרן חסך בעלויות בכדי לשמור על גזרת השוק שהמוצר מיועד עבורו..
לעומת זאת, במכשירים HI-END איכותיים קשה מאד למצוא כשל משמעותי בתכנון.
נדרשת ראיה מערכתית מעמיקה ביותר, ונתונים מדויקים על המכשיר על מנת למצוא משהוא שטעון שיפור.
ואני לא מדבר על תקלות...
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
נכון.
ועל אחת כמה וכמה - רמקולים.

לכן - תיקון תקלות, חידוש ישנים, אלה קבילים.
אבל שינוי תיכנון היצרן - זו יומרה גדולה מאד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
בעיקרון, השינויים (MODS) הללו ניתנים ליישום אפקטיבית רק במכשירים זולים שהמעגלים והטופולוגיה בהם טובה ובעלת פוטנציאל (לא כולם כאלה) אך היצרן חסך בעלויות בכדי לשמור על גזרת השוק שהמוצר מיועד עבורו..
לעומת זאת, במכשירים HI-END איכותיים קשה מאד למצוא כשל משמעותי בתכנון.
נדרשת ראיה מערכתית מעמיקה ביותר, ונתונים מדויקים על המכשיר על מנת למצוא משהוא שטעון שיפור.
ואני לא מדבר על תקלות...
אתה שוב מגיב לדברי :(

ושוב מדבר לא לעניין ובצורה בלתי מבוססת בעליל. היית יכול לקרוא התייחסויות לזה לא פעם אפילו כאן באתר.

אף אחד לא דיבר על "כשלים בתיכנון", וגם היצרנים היקרנים בצורה מפקעת חוסכים בעלויות בצורה מביכה.
קל עד קליל למצוא דברים לשיפור כמעט בכל מכשיר, בכל מחיר, ומי שיודע לעשות זאת היטב, יכול לעשות מזה כסף, ביושר.

באתר שהפניתי אליו כותבים:
Our SE upgraded Oppo 83SE, 95, 105, 105D Bluray DVD CD HDCD SACD Networking Streaming players all surpass the sound quality and measurements of much higher priced stock players by Audio Research, Krell, Mark Levinson, Marantz, MBL, McIntosh, etc due to their naked cheap "For Profit" build quality that is constantly contaminated with radio frequency microwave and low frequency electromagnetic contamination.​
ומנסיון מסויים, נראה לי שזו לא התפארות לגמרי ריקה!

עמיר
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
עמיר
כל זה מעניין כשלעצמו, ואפילו אפשר להביא דוגמאות של שיפורים כאלה (אמיתיים, לא הבלים) שנעשו על ידי חברי הפורום או פורומים אחרים, ומה היו התוצאות.

באלקטרוניקה יש כר נרחב למשחקים.

אבל -
השירשור הזה התחיל בסיפור על אדם שפתח רמקול וביצע שינויים מבניים ואקוסטים.
אתה מכיר מישהו שעושה כאלה?
״מעבדת מומחים״ שמשפרת רמקול? משנה מבנה תיבה? משנה תדרי crossover? מחליפה דרייברים באחרים? ואז מבצעת מדידות ומראה שיפור?

אני לא.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
עמיר
כל זה מעניין כשלעצמו, ואפילו אפשר להביא דוגמאות של שיפורים כאלה (אמיתיים, לא הבלים) שנעשו על ידי חברי הפורום או פורומים אחרים, ומה היו התוצאות.

באלקטרוניקה יש כר נרחב למשחקים.
יש אידוטים, שלא מבינים אבל עושים. השירשור תאר אחד מהם.
זה שהוא התעלל דווקא ברמקול זה לא בגלל שהוא הבין שזה יותר או פחות גרוע מאשר מכשיר אחר. הוא לא הבין.
באותה מידה הוא הייה יכול להכפיל ב-100 את הערכים של כל קבל ושל כל נגד שהוא מוצא במעגלים, ולשים גם רכיבים בדיוק של 1%, ושכל נגד יהייה של 15W, ולחשוב שהוא משפר את העולם. אז מה??

אבל לא *כולם* אידיוטים. יש גם גאונים.

עצם הפתיחה של מכשירים ועריכת שינויים אינה לכשעצמה דבר מופרך.
מה שמופרך זה רק כשמישהו שלא מבין די הצורך עושה את זה.

זו הפואנטה שלי.


אבל -
השירשור הזה התחיל בסיפור על אדם שפתח רמקול וביצע שינויים מבניים ואקוסטים.
אתה מכיר מישהו שעושה כאלה?
״מעבדת מומחים״ שמשפרת רמקול? משנה מבנה תיבה? משנה תדרי crossover? מחליפה דרייברים באחרים? ואז מבצעת מדידות ומראה שיפור?

אני לא.
השירשור אמנם התחיל ברמקולים, אבל התייחס גם למכשירים אחרים, ואני לא התייחסתי ספציפית או בכלל לרמקולים.
אז כל הפליאה הגדולה והמנופחת על שינויים ברמקולים ובקרוסאוברים וכו' לא לעניין כאן.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני מדבר על כאלה שאין להם ידע מסודר בתחום, שמרשים לעצמם לפתוח רמקולים, לקצר את הפורטים/להאריך אותם, לשנות כבילה (שאם מדובר ברמקול יקר אז היא כנראה מותאמת), להחליף או להוסיף/להסיר דיפון.

מאנשים כאלה בהחלט לא הייתי רוכש רמקול. במיוחד לאור העובדה שתיבת עץ, איכותית ככל שתהיה, לא מיועדת לפתיחה וסגירה של הברגים לעיתים קרובות. לאט לאט, אין מה לעשות, ההצמדה נחלשת והרמקול נשמע כפי שהברגים - רופס.

אם אדם לא מרוצה מהרמקול שלו שימכור - שלא יתחכם.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
במפעל היצרן יושבים מהנדסים ומתכננים רמקול, משקיעים X שעות, מבצעים אופטימיזציות שומעים ושוב אופטימיזציות עד שהמוצר מושלם בעבור סגמנט המחיר של המוצר.
ובזה נגמר שלב התכנון.
לאחר מכן, לוקחים את התוכניות ומייצרים כמות X של יחידות מן המוצר הזה, ומשם הוא עובר למכירות.
לאחר שהמוצר נמכר...
ומגיע לידיו של גאון... שיושב ומשקיע עוד זמן על מנת לשפר מוצר שבצורה מדעית, מוצה עד תום.. וכל זה בעבור מוצר אחד, שניים, או אפילו עשרה...

לזה הייתי קורא "גאון" .


רק אם היה מדובר על תחרות "מר גאון עולם" ... או שיש רווח של "מוצו-דינרוס" ליחידה, וגם אז לא הייתי בטוח שלא מדובר בשרלטן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור