בתור אחד ש״שולח ידו במעל״, אני מבקש להתייחס :
יש שני סוגים של ״שיפורים״:
סוג אחד:
נקרא בעברית Restoration.
הבאת המוצר למצב המקורי כפי שתוכנן על ידי היצרן.
זה מאפיין פריטי ציוד ישנים (אך שוים), ויכול לכלול החלפת רכיבים בלויים בחדשים (באותם ערכים!), ניקוי זיהומים ממפסקים ומחברים, טיפול בגופי קירור, נוריות שרופות וכו׳.
סוג שני:
ביצוע שינויים בתיכנון המקורי. החלפת רכיבים בכאלה בעלי ערך אחר, שינוי תדרי 3db של פילטרים, ושאר מרעין בישין.
(אני מדבר על אלקטרוניקה, שזה עולמי אני. אבל הבחנה דומה יכולה להיות גם ברמקולים)
לגבי הסוג הראשון, restoration:
מסכים לחלוטין שהמוכר צריך לתאר לקונה מה בוצע, ועל ידי מי. אפילו לספק צילומים של לפני ואחרי. וזאת בגאווה רבה, ואפילו תוך עליית ערך המוצר !
אני אמון על פרוייקטים כאלה, ולא הייתי מהסס לקנות מכשיר שעבר דרך ידיו של טכנאי טוב שהחזיר לו את עלומיו.
לגבי הסוג השני:
לא הייתי מתקרב...
זה כמו שאדם עומד מול צוות הפיתוח והניסויים של חברת רמקולים גדולה, ואומר: הם כולם טעו שם, האידיוטים! אורך הפורט של ה-bass צריך להיות 16.5 סנטימטר. הם שמו 19. אני ניסרתי, וגיליתי את האור!