מקור ל-SACD ברזולוציה לא גבוהה בהרבה מ-16/44.1

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
נראה שיש לא מעט מקרים שבהם המקור ששימש למאסטרינג ל-SACD היה הקלטה ב-16/44.1 או ברזולוציה לא גבוהה בהרבה, כולל אצל חברות "אודיופיליות" :(

יש כמה מקרים שגירסת ה-multichannel הייתה בסדר ורק הסטריאו פחות. לא ראיתי מקרים הפוכים.

מתברר שאי אפשר לסמוך על אף אחד שהמקור הוא hi-res, כולל לא חברות אודיופיליות כמו Linn, Chesky, Mobile Fidelity, Analogue Productions, Telarc, Audio Fidelity, Stockfisch, חברות רציניות כמו Sony, ומהדורות מיוחדות כמו SHM-SACD.

עוד יש לציין את ה-label ויצרנית ציוד הי-אנד המכובדת Esoteric, שמוכרת SACDs במחירים מפוצצים, שביניהם חלק הוקלט ב-16/44.1.


 

נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אכלנו אותה :confused:.
גם אני הייתי מוכן לשלם בחו"ל כמה דולרים נוספים על SACD, למרות שכרגע אין לי מקור מנגן...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אכלנו אותה :confused:.
גם אני הייתי מוכן לשלם בחו"ל כמה דולרים נוספים על SACD, למרות שכרגע אין לי מקור מנגן...
אין כאן בהכרח ארוחה. עדיין יתכן שהרוב כן מתחילים מ-hi-res.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
בהפקה טובה בודדים יכולים להבחין בין הי רז ל 44/16
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
בהפקה טובה בודדים יכולים להבחין בין הי רז ל 44/16
אכן, אבל התלונה אינה על זה שהסאונד של ה-SACDs אינו מספיק טוב, אלא שיש בזה משום הטעיית הציבור.

בעקרון, hi-res אינו מבטיח סאונד טוב יותר מ-16/44.1, רק מאפשר סאונד טוב יותר.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
את כל זה אני מכיר ממזמן לכן רכשתי בכל ב CD רגיל אם כי קניתי לאחרונה כמה SACD טלרק 2 עם קונצל 1812 + RUND UP
ושני גאז וכמה אמורים ל גיע הם גורדי סוואל

מה גם גילתי הרבה מטלרק הם CD-R צרובים !!!!!ברמת ביתית עם חוברות של חובבנים התלוננתי באמזון שלחתי מייל לחברה שהיום קנתה את טלרק
וגם מפרסטו קלסיאל קבלתי אחד כזה מתנגן רק על רוטל 1993 855CD

הם ממש לא מקוריים ברמת פח זבל ולא מתנגים לי על רוב המכשרים שלי כאלו שגן אמורים לקרא CD-R/W כלם
בושה וחרפה
חלק מיוצרים בארהב הם נראים מקוריים
ניתן לזהות בקלות גם בחלק הפנימי הוא שקוף ליד החור עם הטבעת מידע נראה לעיין בצרוב כלום CD-R
מבחוץ לא כתוב אפה יוצר ולא ע הדיסק כמו מפעל פראטי של צרובים של תחנה מרכזית
.... אילו ביצור מקסיקו בסדר אילו באוסטריה...פרפקט....

אכן לא כל SACD נשמע טוב אפילו גרוע ביותר של PANTATON רמסטרינג של חובבנים מול ההקלטה מקורית של DGG אוזווה קלילת פאוסט
ודיסקים של רוואל מול המקור של DGG הבדל עצום לטובת 16/44.1 המקורי של DGG....יותר אויר יותר הפרדה עומק פירוט דינמיקה מעולה . עושר בסאונד .... SACD נשפמע עלוב אפילו שכבת CD עלובה
בושה וחרפה עובדים עלי בעניים

בדקו ותראו
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
האם יש לך נגן SACD?

PentaTone אכן פישלו נוראות עם ה-SACD reissues שלהם של הקלטות DG, שהם עלובים וחסרי עוצמה, למאים בהד מיותר וכו', וה--CD הישן -- אפילו לא ההוצאה מחדש בסידרת Originals -- נשמע טוב בהרבה. לעומת זאת, ה-SACD reissues שלהם להקלטות הקוואדרו של Philips מצויינות, טובות בהרבה מה-CDs המקבילים.

אתה מדבר על SACDs צרובים או CDs?
הם מוכרים כ-SACDs ע"י הנגן או רק כCDs?

יש שתי הקלטות של קונצל ל-1812, אחת סטריאופונית מוקדמת והשניה מאוחרת יותר ב-multichannel.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
האם יש לך נגן SACD?

PentaTone אכן פישלו נוראות עם ה-SACD reissues שלהם של הקלטות DG, שהם עלובים וחסרי עוצמה, למאים בהד מיותר וכו', וה--CD הישן -- אפילו לא ההוצאה מחדש בסידרת Originals -- נשמע טוב בהרבה. לעומת זאת, ה-SACD reissues שלהם להקלטות הקוואדרו של Philips מצויינות, טובות בהרבה מה-CDs המקבילים.

אתה מדבר על SACDs צרובים או CDs?
הם מוכרים כ-SACDs ע"י הנגן או רק כCDs?

יש שתי הקלטות של קונצל ל-1812, אחת סטריאופונית מוקדמת והשניה מאוחרת יותר ב-multichannel.
סלח עלי על הטעיות יש לי יד בגבס אחרי ניתוח

כן יש לי 3 מכשירים SACD
MARANTZ SA-11 S1
SONY DVP-S9000ES
SONY BDP-800X

יש לי פנטטון במקור פילםס עם קוצנברג וכנרת מנגנת קונצרטים גם עוד משהו טוב יחסית
אני מדבר על דסקים CDR שנראים כמו הצרות שלי אחרונים של טלרק שקניתי מאמזון חדשים קניתי לי כמות עם קונצל ויואל לוי בושה וחרפה צרובים

הנגנים שלי יודעים לזהות CD או SACD
יש לי א ת שני הקלטות קונזל DSD +/
44.1/16BIT 1812

כרגע אני מושבת בגלל ניתוח קדה לי לצלם יש בסדל מהותי בהדפסה חוברת אפילו לא חתוכה ונייר גרוע וצילופ מרוח
ועל הדיסק הדפסה על כל הדיסק אלימנציה ברמת של זבל כן כן טלרק ...

קניתי עוד 2 SACD גאז מאמזון סטן גץ עם אלברטו גיל ....וביל אוונס

אמון הרשלנים

ובכלל הכל מגיע שבור פחוס ומעוך ופלסטקים שבורים קניתי את כל מוטי וזובין מהטה וברונו ולטר רק וולטר הגיע שלם היתר פתוח מעוך ושבור אסון ממש
מפרסטו הכל יותר י'קר אבל מגיע שלם עם 3 שכבות פצפצים שלם מושלם

הקלטוות DSD של LSO עלובות בסופר אודיו ויש לי כמה כי יש להם מהנדס עם אוזניים סתומות ללא אויר ללא עומק
הייטנג בטהובן סימפוניות
גררייב מאהלר יותר טוב מעט והכל ב DSD
המנדס יונתן בטוקס גם הקלטות שלו בדקה צרות ללא עומק סתומות ללא אויר שלא ימכרו לי יעני צליל טבעי לא נכון
יש הקלטות SACD DSD טובות עם כל האויר זה אוזניים של מהנדס ולא אולם למרות אולם ברכן בלונדון יש אקטסאיקב יבשה מעט
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
זה רק חלק פשלות של אמזון
את ההבדלים בדיסקים הצרובים למקורי של טלרק העלה שאוכל
 

תמונות מצורפות

  • 20211229_104712.jpg
    20211229_104712.jpg
    KB 64.3 · צפיות: 82
  • 20211229_111729(1).jpg
    20211229_111729(1).jpg
    KB 76.2 · צפיות: 76
  • 20211229_130535.jpg
    20211229_130535.jpg
    KB 71.7 · צפיות: 75
  • 20211123_121209.jpg
    20211123_121209.jpg
    KB 69.9 · צפיות: 79
  • 20211123_122159.jpg
    20211123_122159.jpg
    KB 51.5 · צפיות: 85
  • 20211129_091413.jpg
    20211129_091413.jpg
    KB 91.2 · צפיות: 78
  • 20211129_091428.jpg
    20211129_091428.jpg
    KB 60.8 · צפיות: 84
  • 20211129_091622.jpg
    20211129_091622.jpg
    KB 108.3 · צפיות: 85
  • 20211129_091730.jpg
    20211129_091730.jpg
    KB 55.9 · צפיות: 77
  • 20211229_104657.jpg
    20211229_104657.jpg
    KB 52.8 · צפיות: 79

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
זה סטן גץ
 

תמונות מצורפות

  • IMG-20211229-WA0003.jpg
    IMG-20211229-WA0003.jpg
    KB 68.1 · צפיות: 62

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
קנית מאמזון עצמם או מ-Amazon sellers/marketplace?
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
קנית מאמזון עצמם או מ-Amazon sellers/marketplace?
כל הCD-R אמזון ממחסן של המוכר הוא אמזון בלבד ותחלתי לחפש ממוכרים עצמעיים והם שלחו לי מקוריים
חדשים עם צלופן רק שפותחים רואים את הקטסטרופה ממש
אצלם הראה לך זבל של דיסקים
דווקא המוכרים העצמאים מהם קבלתי טלרק מקורי
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
הנה
קנית מאמזון עצמם או מ-Amazon sellers/marketplace?
הנה הצילומים זה מצד שמאל כסוף מקורי וגם כאלו יש לי צבועים בשלל צבעים מרגישים מיד עם היג מחוספס והדיסק מקורי רואים בהשתקפיות וגם ניתן לזהות מיד CDR
בשורות העליונת הצרובים
DSD 1812 יוצר במקסיקו הוא SACD
צרפתי גם תמונות של החוברות אפילו לא חתוכות כראוי וסתם אלמינציה זולה על גבי הצרובים ממש זול ובזיון לא קראים על מרבית המכשרים ..רק במכשירים כמו SONY CDP-337ESD או רוטל 855
במרנץ סוני SACD כלום
בבלו ריי סוני 800 חלק אפילו נזרקים החוצה ויש לי כמה כאלו

הנה תמונות 1 נקנה מפרסטו והשאר מאמזון ארצות הברית
כמעט כל הטלרק שקניתי בפרסטו קלאסיקל מאוטריה מפעל סוני
 

תמונות מצורפות

  • 20220111_141615.jpg
    20220111_141615.jpg
    KB 108.9 · צפיות: 75
  • 20220111_141701.jpg
    20220111_141701.jpg
    KB 121.5 · צפיות: 72
  • 20220111_141709.jpg
    20220111_141709.jpg
    KB 122.5 · צפיות: 73
  • 20220111_141726.jpg
    20220111_141726.jpg
    KB 112.2 · צפיות: 80
  • 20220111_141740.jpg
    20220111_141740.jpg
    KB 89 · צפיות: 82
  • 20220111_141801.jpg
    20220111_141801.jpg
    KB 55.8 · צפיות: 76
  • 20220111_141838.jpg
    20220111_141838.jpg
    KB 80.2 · צפיות: 80
  • 20220111_141843.jpg
    20220111_141843.jpg
    KB 60.3 · צפיות: 69
  • 20220111_141905.jpg
    20220111_141905.jpg
    KB 96.7 · צפיות: 74
  • 20220111_141919.jpg
    20220111_141919.jpg
    KB 72 · צפיות: 76

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
הנה עוד SACD נקרה לי מקורי אולי זה גם SACD צרובים נמפתח אראה
ובהמשך שני גרסאות 1812 של קונזל
 

תמונות מצורפות

  • 20220111_142338.jpg
    20220111_142338.jpg
    KB 97.7 · צפיות: 66
  • 20220111_142354.jpg
    20220111_142354.jpg
    KB 61.7 · צפיות: 63
  • 20220111_142414.jpg
    20220111_142414.jpg
    KB 91.1 · צפיות: 63
  • 20220111_141937.jpg
    20220111_141937.jpg
    KB 125.8 · צפיות: 69
  • 20220111_141943.jpg
    20220111_141943.jpg
    KB 102.1 · צפיות: 67
  • 20220111_142155.jpg
    20220111_142155.jpg
    KB 86.5 · צפיות: 73
  • 20220111_142211.jpg
    20220111_142211.jpg
    KB 103.1 · צפיות: 65

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
נראה שיש לא מעט מקרים שבהם המקור ששימש למאסטרינג ל-SACD היה ממקור של 16/44.1 או ברזולוציה לא גבוהה בהרבה, כולל אצל חברות "אודיופיליות" :(

יש כמה מקרים שגירסת ה-multichannel הייתה בסדר ורק הסטריאו פחות. לא ראיתי מקרים הפוכים.

מתברר שאי אפשר לסמוך על אף אחד שהמקור הוא hi-res, כולל לא חברות אודיופיליות כמו Linn, Chesky, Mobile Fidelity, Analogue Productions, Telarc, Audio Fidelity, Stockfisch, חברות רציניות כמו Sony, ומהדורות מיוחדות כמו SHM-SACD.

עוד יש לציין את ה-label ויצרנית ציוד הי-אנד המכובדת Esoteric, שמוכרת SACDs במחירים מפוצצים, שביניהם חלק הוקלט ב-16/44.1.


קראתי בקפידה את המאמר ראשית תודה
כן יש מצב שמבלפים אותנו
צריך לזכור כי דיסק SACD זה רק מעטפה בלבד אגב יכולה גם לנגן 90 דקות מוסיקב דו ערוצי ב DSD ראיתי מאמר רציני של סוני לפני שנים ..יותר ערוצים פחות זמן

הפיתוח של סוני נועד לכלול במקור DSD
אולם גם עשו רימסטרימג חדש להמון המון מתוך הקטלוג שהיה קיים ויש לי כאלו מקוריים עוד 2004/5

בדיסקים של DGG ראיתי כי הם מכילים את פורמט המקור אם זה 16/44.1 או 24/48KHZ או 24/88

יש לי בודדים שהוקלטו ב DSD בלבד והם הם שכבה אחת בלבד

חברת LSO של התזמורת מקליטה הכל DSD או תזמורת סאן פרנסיסקו עם MTT יש לי גם הם DSD טהור

נשמעים טוב הוקלטו על סונומה פיתוח של סוני עם חברה אמריקאית

היום הזכויות לפי PS AUDIO נמכרו על ידי סוני לחברת אוקטב ריקורדס להקלטות בטח ראית רק אתה רואה ואני כנראה ...

לא משנה איזה פורמט הכי חשוב אוזן המנדס כמה אויר נתן כמה עמוק .. ורחב עם תפיסת הסאונד כמו שנשמע לתוך ההקלטה

אני די מבחין אפילו בין רמסטרינג של DSD ושל 24/96 שעשו פעם ב RCA ופעם SONY
לטעמי 24/96 הדיסק מקורי RCA נשמע לי יותר חי מרמסטר שעשו ב DSD כדי להוציא ב SACD לאחר שרכשו את BMG /RCA

למעשה בתוך המעטפת של SACD מכנסים הכל מכל ולא מבטיח השם SACD דיסק לאיכות יוצאת דופן יש לי דסקים
שמעדיף את CD הרגיש ובשנים אחרונות זנחתי את SACD עד שהתחלתי לקנות שוב מחברות שונות
לפעמים זול יותר מCD בדיוק אותו הדבר

מה דעתך ?

אגב הבת שלי הביאה לי מיפן כמה דיסקים ובהם SACD הרמסטר היפני מעולה
והדפסות שיש רק ביפן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
יש כיום הרבה SACDs שהם "pure DSD", הרוב 24/96 PCM, ויש גם DXD, שזה 24/352.8 PCM, שמשמש גם לעריכת SACDs.

אני מתקשה להאמין שאנשים יכולים להבחין בהאזנה double-blind מוקפדת (השוואת ווליום וכו') בין הפורמטים השונים. לרוב ה-SACDs וה-Blu-rays חדשים יותר, עם רימאסטרינג עדיף, ולכן נשמעים טוב יותר מ-CDs קודמים, לאו דווקא בגלל ענייני רזולוציה. גם בחלק מהמקרים ה-CD layer של אותו SACD מגיע בכוונה בווליום נמוך יותר, כך שבהשוואה הוא ישמע פחות טוב.

בהשוואות לא double-blind, ההטיות יכולות חזקות בהרבה מההבדלים בין הפורמאטים.

סה"כ מדובר בייצוגים שונים של גלי קול, שהם פחות או יותר שקולים, שמתוכם שומעים "רשמית" בין 20-20K, ומעשית הרבה פחות, במיוחד עם הגיל. עומק הביטים משפיע בעיקר על רמת הרעש.

דיסקים יפנים בהרבה מקרים -- אבל ממש לא תמיד -- נשמעים לי יותר טוב מאחרים, לא ברור לי למה, אפילו RBCDs שלא מוזכר בהם רימאסטר מיוחד.

לא מצאתי יתרון ל-single layer SACD על פני hybrid.

בדך כלל לא מנצלים את מלוא יכולת הקיבול של SACD כי רובם hybrid, ואם רוצים את אותו תוכן, מגבילים לפי הקיבול של CD.

SACD ופורמטים hi-res אחרים אינם מבטיחים איכות, רק מאפשרים איכות.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
יש כיום הרבה SACDs שהם "pure DSD", הרוב 24/96 PCM, ויש גם DXD, שזה 24/352.8 PCM, שמשמש גם לעריכת SACDs.

אני מתקשה להאמין שאנשים יכולים להבחין בהאזנה double-blind מוקפדת (השוואת ווליום וכו') בין הפורמטים השונים. לרוב ה-SACDs וה-Blu-rays חדשים יותר, עם רימאסטרינג עדיף, ולכן נשמעים טוב יותר מ-CDs קודמים, לאו דווקא בגלל ענייני רזולוציה. גם בחלק מהמקרים ה-CD layer של אותו SACD מגיע בכוונה בווליום נמוך יותר, כך שבהשוואה הוא ישמע פחות טוב.

בהשוואות לא double-blind, ההטיות יכולות חזקות בהרבה מההבדלים בין הפורמאטים.

סה"כ מדובר בייצוגים שונים של גלי קול, שהם פחות או יותר שקולים, שמתוכם שומעים "רשמית" בין 20-20K, ומעשית הרבה פחות, במיוחד עם הגיל. עומק הביטים משפיע בעיקר על רמת הרעש.

דיסקים יפנים בהרבה מקרים -- אבל ממש לא תמיד -- נשמעים לי יותר טוב מאחרים, לא ברור לי למה, אפילו RBCDs שלא מוזכר בהם רימאסטר מיוחד.

לא מצאתי יתרון ל-single layer SACD על פני hybrid.

בדך כלל לא מנצלים את מלוא יכולת הקיבול של SACD כי רובם hybrid, ואם רוצים את אותו תוכן, מגבילים לפי הקיבול של CD.

SACD ופורמטים hi-res אחרים אינם מבטיחים איכות, רק מאפשרים איכות.
אכן שהיה לי SCD-1 SONY/SCD-777ES {נמכר חבל כי העיצוב מפיל }ולתקופה ארוכה מאד את SCD-1 גם אני לא מצאתי את WOW בהרבה מהדיסקים לכן הפסקתי לרדוף את הפורמט
עם 105D {נמכר}עדיין חפשתי איזשהוא צידוק ללקבצים HIRE ולא מצאתי וחזרתי ל 16/44.1 או SACD הלכתי הלוך ושוב דרך כל הפורמטים שהוא מציע
ותוצאה היא
יש לי LSO הפנטסטית של ברליוז
מגיע בכמה פורמטים
וידאו 24/48
24/192
SACD
CD
24 /192
SACD
CD

הפתיע אותי פס הקול 24/48 של סרט הוידאו מעולה ובדקתי אז עם 105 היום עם SA11 כתבתי על כך כאן



אולם י שיוצאים מן הכלל שיש לי בכל הפורמטים פרט ל בלוי ריי אגב יש לי הרבה היום בלוי ריי שהגיע לי עם הקופסאות קראייאן ברנשטיין אופרות של דקה ועוד אבל ועוד גון ויילאמס בוינה ועוד מעט אקבל בברלין לא נפלתי מסאונד בלוי ריי כי
הנגן 800X סוני ומפענח ב LX-83 ישר לניים אודיו ולא נשמע לי מלא כמו הסידי ....
לא אלך להשקיע יותר מזה
סביר לא WOW


את ההשוואות אז עשיתי עם מגבר ליימן ליינאר גרמני אחכ כך עם מגבר מפלצת LUXMAN P1-U וגם עם HD800 מחובר דרך פרה TAE-1 או לקסמן C-05 אז שוב הלוך ושוב דרך פרה דנון 2500A
ותוצאה זהה לשלך לא משהוא מיוחד !!!!

העתק לפעמים הרגיל CD נשמע לי יותר טוב זה אז
היום הכל SACD דרך SA-11
לניים והלאה לדנון ל801

מסכים איתך לחלוטין לכן אין לי סטרימר רק 6000 אפילו יותר כבר אין לי מקום לCDS

נכון יש לי כמה יפנים ללא שום דבר מיוחד רדשום ....כמו המחומר מיוחד בעיקר של סוני נשמעים מצויין וDGG גם דקה
הSACD נשמעים פגז כרגע יש לי רק סוני כל פעם שבאה לארץ מביאה לי כמה יפנים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
ההבדלים בין הפורמטים בסטריאו הם יחסית קטנים.

מה שבאמת עושה הבדל עצום לטובת SACD / Blu-ray / DVD-Audio זה multichannel, שאין ב-CD.

עם זאת, יש כאלה שלא אוהבים multichannel, ו/או שאין ולא יהיה להם.
עבורם ההבדל הזה לא רלוונטי, כך שהם נשארים רק עם סטריאו וההבדלים הקטנים יחסית.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
ההבדלים בין הפורמטים בסטריאו הם יחסית קטנים.

מה שבאמת עושה הבדל עצום לטובת SACD / Blu-ray / DVD-Audio זה multichannel, שאין ב-CD.

עם זאת, יש כאלה שלא אוהבים multichannel, ו/או שאין ולא יהיה להם.
עבורם ההבדל הזה לא רלוונטי, כך שהם נשארים רק עם סטריאו וההבדלים הקטנים יחסית.
יש לי מולטי בשני מערכות כולל DSD מקורי ברסיבר סוני דיקודר DA5300ES ואכן מראה לי 5 ערוצים או יותר בהתאם 5.1 7.1
שהוא זהה ל 2753 שהיה גם SCD-1 אם אני לא טועה הדגם ?
אין הרבה מידע מוסיקאלי מסביב .. בעיקר רקע .קהל X4 האויר של אולם...אני עדיין לא שמעתי כלים מתנגנים לי בסראונד
מה יוצא אצלך עצום שאני מפספס אולי ??

מגבר .רב ערוצי או הרמקולים או המפענחים במכשיר+ אילו בפרה רב ערוצים ...אין לי מושג
ועוד מקליטים היום בDGG ב ATMOS
איזה סאונד אקבל מהסראונד ומתיקרה ..מלבד רפלקטור של הקירות של הסאונד חוזר שהגיע מהבמה ....



לך יש נסיון עם רמקולים זהים כמעט בכל הערוצים אבל אין לך סנטר זהה אולי ????
או שכן אולי אתה מבטל את המרכזי ???
שמתי לב קצת הפרדה מלאכותית ב קדמים 3 ערוצים ויש לי דיסק כזה שהוקלט כככה 3 מקרופונים
ויש לי גם 5 ערוצים ש/וב משהו בסנטר יוצא לי ממש לבאיכות קול בצבע כמו שניים עיקרים ומבחנתי זה לא זה

מעדיף להשאר בסטראו או עם הוספה של אחוריים לרקע אוירה של אולם ...ולי רק להופעה חייה לדעתי עדיין זה לא נאמן למקור כמו אצלי בסטראו נטו


.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
הרמקולים אצלי שונים, אני לא מבטל סנטר, ואשר לסראונד, כתבתי על זה בפוסט אחר בתגובה למישהו שחשב ש"ההרגשה בשמיעת מוזיקה סראונד זה שאתה בתוך הבמה, זו לדעתו הסיבה שלא תפס"

השימוש הנפוץ by far לערוצי הסראונד הוא להגדלת תחושת החלל בו מתנגנת/מושרת המוזיקה -- אותו מיקום כמו בסטריאו, רק עם יותר הרגשה של "להיות שם".

שימושים נדירים יותר כוללים:
  • למקם את המאזין בין הנגנים
  • אפקטים (כמו ב-Dark Side of the Moon, המטבעות ב-Money והשעונים ב-Time באים מכל מיני כיוונים, וההליקופטר בהתחלה מקיף אותך בעיגול וכד', או באך בארבעה אורגנים שכל אחד נשמע מרמקול אחר)
  • סתם הפרדה לבין כלים ללא דמיון למצב ישיבה בהופעה, וכו'
אז לדעתי זו לא הסיבה לכך שהסראונד לא תפס, מה גם שלא כולם רוצים אותו הדבר.

אכן כנראה רוב המאזינים רוצים מוזיקה רק מלפנים, אבל בעיקר כי הם פשוט לא התנסו באופציות אחרות, שאם היו נחשפים אליהן, אולי היו מעדיפים, או לפחות מקבלים בשמחה, גם פרזנטציות אחרות.

דרך אגב, למיקום בין הנגנים יכולה להיות גם תועלת מעשית מבחינת ההבנה של מה שקורה במוזיקה. למשל יש לי דיסק שבסטריאו כל מה שאפשר להבין זה שיש גיטארות, אבל גם לא ידוע כמה, והם מנגנות משהו נחמד, אבל אין לך מושג מהו עד שעוברים לסראונד, שאז אתה שומע שיש 4 גיטרות, והן משחקות במוטיבים שעוברים בין שלוש מהן, בעוד שהרביעית מנגנת משהו אחר. זו ממש חוייה שונה עם תוספת העמקה להבנה של מה שקורה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור