מערכת חדשה 30-40K

  • פותח הנושא Jay
  • פורסם בתאריך

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
יכולים בהחלט "להתערבב" יחד רק צריך לדעת לרכוש את הציוד המתאים שיתן ברמה מספיק טובה את אותה התערבות.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
יכולים בהחלט "להתערבב" יחד רק צריך לדעת לרכוש את הציוד המתאים שיתן ברמה מספיק טובה את אותה התערבות.

נשמע טוב ונשמע אמיתי/טבעי הם 2 דברים שונים לגמרי, אבל בסדר, שיהיה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
טוב
טבעי
אמיתי
קר
חם
פושר
שמח לי
עצוב לי
לקחו לי
עשו לי

ניתנים ל פרשנויות רבות ;)
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
טוב
טבעי
אמיתי
קר
חם
פושר
שמח לי
עצוב לי
לקחו לי
עשו לי

ניתנים ל פרשנויות רבות ;)

נכון, מה לעשות, קןראים לזה אודיופיליה והיי אנד.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
יכולים בהחלט "להתערבב" יחד רק צריך לדעת לרכוש את הציוד המתאים שיתן ברמה מספיק טובה את אותה התערבות.

לא מצאתי חיה כזו עד היום.

שתי מערכות ברמת קצה, אחת מכויילת לקולנוע ביתי והשניה למוסיקה. הפערים יהיו משמעותיים באודיו דו ערוצי לטובת מערכת הסטריאו ובקולנוע ביתי, מטבע הדברים, לא יהיה למערכת הסטריאו סיכוי.

לפותח השירשור.

מקווה שתעדכן אותנו בהתקדמות שלך. חשוב להסגר על הכיוון הכללי של מה אתה מחפש, משם נעזור לך לנסות לשלב קולנוע ומוסיקה עם פשרות שתוכל לחיות איתן.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
כפי שכתבתי, ניתן הכל לפרש עם שלל מושגים ותחושות, השאלה למי המערכת מיועדת?, למה הוא מצפה?, אילו מערכות שמע המבקש בנגזרות המחיר הנ"ל?
*לכן אגב שאלתי את פותח השרשור מאיזו מערכת הוא משדרג?* טרם ענה.

מערכת של פרוססור + הגברה תואמת ב 40k (20+20 יכולה להפתיע בהחלט בחדר ייעודי מטופל עם מערכת רמקולים טובה ובריאה, נכון שהדו ערוצי לא יהיה ברמה גבוהה במיוחד (יחד עם זאת גם הקולנוע - כמובן הכל יחסי - השאלה למי וכמה),
אך במידה ואותה המערכת תהיה בעלת תנאים טובים ומערכת ה RC סטייל ARC או DIRAC ברמות שאנחנו מדברים, יתרמו ליותר "שקט" סביבתי, מיקוד ואיזון נכון יותר ביחס לחלל, המערכת והמאזין - התוצאה יכולה להפתיע לחיוב גם קהל עיקש יותר והייתי נוכח לעניין כמה וכמה פעמים.

שנינו יודעים שישנם אנשים שגם מספיק להם רסיברים בינוניים ורמקולים מעולים (או להפך או כל קומבינציה פחות הגיונית אחרת) בחללים לא מטופלים/ייעודיים ואף טוענים ל איכות טובה או ללא כל שינוי מציוד ייעודי שלטענתם בדקו/השוו.
אתה יודע מה,
למה לא,
כפי שרשמתי כל אדם מפרש איכויות בצורה ואופן שונה, ופה נכנסות שלל הביטויים/מילים/תחושות/מושגים וכו...
לכן אי אפשר לשפוט או לשלול או להסכים באופן גורף לפני שמבינים מי הקהל/אותו מאזין הרלוונטי.

מה שמוביל אותי ראשית להבין מאיזו מערכת, השדרוג המיוחל שואף להגיע בתקציב שהוקצב.
 

נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
נכון, מה לעשות, קןראים לזה אודיופיליה והיי אנד.

לא בדיוק זאב,
זו פרשנות מאוד אישית של תחושות, כל תחושה בעלת "1000 פרצופים" אשר משתנה ממאזין למאזין.
הטוב/טבעי/אמיתי ושלל מונחים "אודיופיליים" לדבריך שנקבת טועם את תחושתייך בלבד ולא תחושותיי (לצורך העניין) שאולי ואני מאמין 180 מעלות ממך.
אבל פה הכיף - המגוון שיש, הצורך בדיון והשוואה, הרצון להתקדם והיכולת לבנות חלומות שמאוד אישיות ומשתנות כאמור מאדם לאדם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
כפי שכתבתי, ניתן הכל לפרש עם שלל מושגים ותחושות, השאלה למי המערכת מיועדת?, למה הוא מצפה?, אילו מערכות שמע המבקש בנגזרות המחיר הנ"ל?
*לכן אגב שאלתי את פותח השרשור מאיזו מערכת הוא משדרג?* טרם ענה.

אני לא מדבר על תחושות. אני מדבר על ביצועים. וכשאני מדבר על ביצועים, אני לא מדבר על ביצועים בהאזנה לדייר סטרייט. אני מדבר על ביצועים בשיחזור תזמורת סימפונית. שם נמצא האתגר הגדול למערכות קולנוע. גם היקרות ששמעתי, ושמעתי כמה כאלה, נכשלות בדיוק שם.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
יכול להיות
מודה שהאזנה לתזמורות סימפוניות פחות קיימות בארסנל השמיעתי שלי ביום יום,
על כן גם לא בדקתי זאת במערכות יוקרה לקולנוע.
בדקתי את המוזיקה שאני אוהב ומה שחשוב לי ולא של אחרים.

מאוד יכול להיות שיש צדק בדבריך לגבי הז'אנר הספציפי והעברתו דרך מערכות HT גם היקרות והאיכותיות ביותר.
כאמור טרם בדקתי.
ועל כן לא אוכל לחוות דעה בנושא הז'אנר הנ"ל באופן אובייקטיבי לגבי.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
זאב
מהביקור האחרון שלי אצלך, התרשמתי מאוד מאיכות השמע הדו ערוצי.
השתנו הרבה דברים מאז שהייתה אצלי, נוסף פטיפון שחיזק את ההרגשה שלי לגבי הAS 3000 שהוא מגבר מאוד איכותי שכולל בתוכו יופי של פונו הפנימי והרמקולים הוחלפו בסונס פייבר קרמונה שמה לעשות ולא יעזור כלום, הם נראים הרבה יותר טוב ממה שהם נשמעים אבל זה בסדר כי הם לא רחוקים מהדאלי מבחינת הביצועים. אין לי ספק שהמצב ישתפר ברגע שאתפנה לטפל באקוסטיקה.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
יכול להיות
מודה שהאזנה לתזמורות סימפוניות פחות קיימות בארסנל השמיעתי שלי ביום יום,
על כן גם לא בדקתי זאת במערכות יוקרה לקולנוע.
בדקתי את המוזיקה שאני אוהב ומה שחשוב לי ולא של אחרים.

מאוד יכול להיות שיש צדק בדבריך לגבי הז'אנר הספציפי והעברתו דרך מערכות HT גם היקרות והאיכותיות ביותר.
כאמור טרם בדקתי.
ועל כן לא אוכל לחוות דעה בנושא הז'אנר הנ"ל באופן אובייקטיבי לגבי.
שקונים מערכת יקרה בעלות של כמה אלפים ובטח שמדובר בכמה עשרות אלפים חובה להחזיק בארסנל מספר אוספים שמותחים את הסט אפ עד הקצה. מוזיקה קלאסית היא המבחן האולטימטיבי לסט אפ סטריאו, יצירה מורכבת במערכת היי אנד לא מאוזנת תשמע לא טוב, רק שדוחפים את הסט אפ לקצה אפשר לדעת מה הוא שווה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
מסכים ולא רק.
דברתי על ארסנל שמיעתי ביום יום...*אגב*
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,750
מעורבות
1,439
נקודות
113
אני לא מדבר על תחושות. אני מדבר על ביצועים. וכשאני מדבר על ביצועים, אני לא מדבר על ביצועים בהאזנה לדייר סטרייט. אני מדבר על ביצועים בשיחזור תזמורת סימפונית. שם נמצא האתגר הגדול למערכות קולנוע. גם היקרות ששמעתי, ושמעתי כמה כאלה, נכשלות בדיוק שם.

אחרי כמה ימים של מחשבה... אני חושב שמה שחסר לך בק"ב זה פטפון :)

הדבר היחיד ששונה אצלי בק"ב זה קדם/ממיר... זאת הייתה החוליה החלשה, והשנה השקעתי בה.
כל השאר זהה לגמרי, רמקולים, הגברה, כבלים.. מקור (מחשב) זהה
למה שיפול בתזמורת סימפונית?
יש לי מלא הופעות חיות. תענוג.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אחרי כמה ימים של מחשבה... אני חושב שמה שחסר לך בק"ב זה פטפון :)

הדבר היחיד ששונה אצלי בק"ב זה קדם/ממיר... זאת הייתה החוליה החלשה, והשנה השקעתי בה.
כל השאר זהה לגמרי, רמקולים, הגברה, כבלים.. מקור (מחשב) זהה
למה שיפול בתזמורת סימפונית?
יש לי מלא הופעות חיות. תענוג.

חחחח. יש לי לייזר דיסק - זה תופס?

אצלך זה בעצם סטאפ שונה כשאתה מאזין מהממיר והקדם. כלומר, אתה מנטרל את כל העיבודים ברמת המכשיר ולא ברמת ״דיירקט״ במכשיר שמיועד לקולנוע ביתי. ולגבי מוסיקה ממחשב. אני זנחתי את הדיסק לחלוטין לטובת אנלוג ומחשב. לטעמי כיום, המחשב הוא המדיום הנכון ביותר להאזנה למוסיקה דיגיטלית בזכות איכות הקבצים (במיוחד dsd). אבל עדיין, הפטיפון הוא המקור העקרי.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
אצלך זה בעצם סטאפ שונה כשאתה מאזין מהממיר והקדם. כלומר, אתה מנטרל את כל העיבודים ברמת המכשיר ולא ברמת ״דיירקט״ במכשיר שמיועד לקולנוע ביתי. .

מה הכוונה סטאפ שונה?
ומה כוונתך ב"נטרול עיבודים ברמת המכשיר ולא ברמת דיירקט" ?

אצל מיכאל (מיכאל תקן אותי אם אני טועה) קיים פרוססור ק"ב, מחובר ב HDMI ומריץ תיקון EQ של המכשיר ו/או עיבוד (בלבד) של
Bass Menegment / LEVEL / Time Allighment שהם קריטיים (מן הסתם) לכל מערכת HT רב ערוצית.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אם הקדמגבר הוא בעצם הפרוססור של הקולנוע הביתי, כל קדמגבר יעודי לסטריאו באותה רמה יהיה טוב יותר.

אם אני זוכר נכון, מיכאל מפריד בין הקדמגבר של הקולנוע לקדמגבר של האודיו (אוקטאב 500. שוב, אם אני זוכר נכון).
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
אבל אנחנו מדברים על הפרוססור ק"ב לא הקדם היעודי לדו ערוצי.
לכן לא ברור לי מה השוני שאתה מדבר?

לגבי עלות פרוססור (המדובר) מול קדם ייעודי לדו ערוצי, שוב אני לא ממהר להסיק מסקנות גורפות ש X טוב מ Y לפני שהעמדתי/שמעתי את שניהם.
יש מצב שאתה צודק *אגב*.

אך אומר שמכוון שרוב המשתמשים (הערכה גסה ) שרוכשים קדם דו ערוצי ייעודי עד X מחיר שהפרוססור (עסקינן) עולה כחדש,
לא כ"כ בטוח שאותם אנשים גם מתייחסים (במלא הרצינות) להעמדה נכונה/טיפול/חלל נכון/ כבילה/ בחירת הרכיבים הנילויים עבור דו ערוצי כמכלול, ביחס לאותה עלות של פרוססור הנ"ל כאמור מול עלות הקדם הייעודי שהינו וברור רק חלק קטן ממכלול דו ערוצי.

כאשר במידה ומדובר באותם נתונים,
עבודה עם הפרוססור בדו ערוצי מאפשר "להתגבר" (יחסית) על מכשול החלל שמשפיע כ 50% ויותר על התוצאה הכללית בעזרת תיקון דיגיטלי (איכותי ומספיק רגיש)

אני מהמר/מנחש שביחס הנ"ל
הפרוססור ק"ב (ברמות הנ"ל) בדו ערוצי ישמע עדיף בהחלט! על קדם ייעודי בעלות זהה עם אותם נתוני סביבה סביבו כשל הפרוססור ק"ב שמשתמש כאמור בעזרי תיקון דיגיטלי פנימי.
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,750
מעורבות
1,439
נקודות
113
אם אני זוכר נכון, מיכאל מפריד בין הקדמגבר של הקולנוע לקדמגבר של האודיו (אוקטאב 500. שוב, אם אני זוכר נכון).

נכון, החוליה "האמצעית" שונה
 

Jay

אוהב את התחום
הודעות
141
מעורבות
5
נקודות
18
תודה לכולם.
אני רוצה לעשות סדר לקראת סשן האזנה של במה קדמית.
יש לי כמה שאלות ברשותכם:
1. אטמוס-
האם לכוון לארבעה או אפשר להסתפק בשניים? חלל של 4.5 מטר רוחב על כ7 מטר. יושב כ3.5 מול המערכת?
1ב. האם יש דבר כזה יותר מדי רמקולים?
אני מתכוונן למורל.

2. האם האחוריים שבמקרה שלי יהיו מידיים למעשה, כדאי שיהיו בי פולאריים?
אלו יותקנו גבוה על קירות הצד. כזכור אין מאחוריי קיר.

3. סאב ייבחר כנראה svs לפי התקציב, מהרמות הגבוהות אבל בקופסה סגורה, בכל זאת סלון.
4000 או sb16.

או שאצליח למצוא איזה jl audio יד שניה.

אסגור עקרונית את אלו ואלך לשמוע במה קדמית.
מהיכרותי את עצמי ואת המערכות שנהניתי לשמוע עד כה, קל מאוד לשרוף את כל התקציב רק על צד הסטריאו שבחבילה., לכן אני נוקט בגישה כזו שאיננה שגרתית.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור