מערכת חדשה 30-40K

  • פותח הנושא Jay
  • פורסם בתאריך

Jay

אוהב את התחום
הודעות
141
מעורבות
5
נקודות
18
ממה שאני מבין ותקנו אותי אם אני טועה:
אחוריים, אטמוס ואפילו סאב אפשר לרכוש "על עיוור".

איך מתפקדים הSVS elevation? מישהו מכיר ויכול להשוות?
מבחינת התקנה של רמקולים תקרתיים זה הבדל משמעותי למדי ברמת הלוגיסטיקה, לא צריך לחצוב את כל התקרה, ככה שזה די מפתה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
תודה.
דוקא פחות נורא ממה שזכרתי/דמיינתי. זה בגודל של בי פולארי סטנדרטי למדי.

אם פחות מפריע הנוכחות, ממליץ ללכת לשמוע אותם ולהתייעץ עם החברה - במיקום נכון (גובה) עבור פיזור נכון...כן תכלס בגודל של רמקול מדף כ 40 ס"מ גובה וכ 35 ס"מ רוחב, היתרון שלהם שהם צרים יחסית (פחות מ 20 ס"מ), יש לקחת בחשבון עוד כ 10 ס"מ בערך ל מתלה הייעודי שלהם...
 

נערך לאחרונה ב:

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
זאב.
הרסיברים של פיוניר, בעלי רזולוציה מדהימה, וסופר קולנועים.
לגבי אונקיו, מאז האיחוד עם פיוניר, מדובר ברסיברים כמעט זהים. גם בגזרת מערכת הכיול.
מה שהכי אהבתי באונקיו, בדגש על ה875 שלי, הוא הדינמיות והרזרבות כוח שהיו מעל ומעבר לק"ב, משהו שבזמנו לא היה אצל המתחרים ואם הם נשמעים היום כמו פיוניר זה לא טוב ולא בגלל שפיוניר לא היו טובים אלא שיש עכשיו פחות מבחר/אפשרויות.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
ה 875 נשאר ונחתם ב 2008,
המכשירים של אונקיו בשנים האחרונות מאוד מאכזבים, עצם הוויתור על ה RC של Auddyssey ועבודה עם RC משלהם, נחות.
וגם כ-מכשיר Plug n play נשמע "קטן" בביצועים ואנמי.
אונקיו כבר כמה שנים טובות לא אטרקציה.
חבל בסה"כ גם עבורי בשנים קודמות היו עדיפים ע"פ שאר מתחרי המיינסטרים עד X מחיר.

הבולטים במיינסטרים
כיום הם Yamaha, Marantz, Denon, Pioneer
אשר נותנים מענה לגמרי לא רע כ"חבילה כוללת" למרבית המשתמשים.
מעל זה לקפוץ משמעותית באיכות הסונית ואיכות ה RC וללכת על Anthem ו Arcam.
כאשר ה Anthem נכון להיום "העסקה" הכי משתלמת שיש, מבחינה סונית, futur proof, מערכת RC איכותית מאוד, הכי קרוב ל-הייאנד בקולנוע במחירים שפויים.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
עם Pioneer יש לא מעט בעיות אחרות, כאשר אחד מהם זה RC בעייתי מאוד, שקשה מאוד להוציא את המיטב ממנו, ומשחקים של ילדים באקולייזר שלו מבלי להבין מה השינויי תורם או מזיק גובל באבסורד.

כיום ה"חבילה" הכי משתלמת זה Marantz ו Yamah, Denon עבור המיינסטרים בשל מחירם האטרקטיבי ועלות תועלת למחיר, ושפע יכולות וביצועים כאמור שיספקו את מרבית המשתמשים.

עבור המשתמשים שמחפשים יותר בקולנוע - המענה פשוט - לטפס גבוה יותר.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
ה 875 נשאר ונחתם ב 2008
אם אני ארצה להחליף את ה875 לרסיבר שיתן לי רמת ביצועים דומה, סאונד נטו, (לא מדבר על יותר טובה כי אני בטוח שזה לא רלוונטי/פרקטי לבית ממוצע) יהיה לי חור ענקי בכיס. היה ונחתם בשביל אונקיו אבל ישאר כל עוד הוא יחזיק מעמד אם לא יהיה מחליף ראוי במחיר מציאה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
ה 875 שייך לאסכולה מכובדת שהייתה לאונקיו בעשור הקודם...
לצערי אונקיו שאתה מכיר, כבר לא קיימת.
 

Jay

אוהב את התחום
הודעות
141
מעורבות
5
נקודות
18
ה-svs רגוע יותר, עם יכולת נמוכה מהקליפטש בכל הנוגע לטרנזיינטים אבל לעומת זאת מאוזן יותר. למוסיקה למשל, הייתי בוחר בו.

נמר, כפי שציינתי, ההתרשמות שלי במוזיקה מהזוג של SVS (כמובן בגרסת אולטרה) לא היתה מרגשת, הם לא נעלמו בחלל ולא רוממו אותי. כאמור, מאוד יכול להיות שהחלל לא היה מתאים ואפילו שאני לא הייתי במוד הנכון אבל עדיין, לא היתה שם מוזיקה לטעמי.
האם יש קדמיים אחרים מרגשים יותר במוזיקה שגם יתאימו לקולנוע ביתי?

פעם, בתחילת הדרך נאמר לי שאם רמקולים טובים למוזיקה הם גם יהיו טובים לקולנוע ביתי....
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
נמר, כפי שציינתי, ההתרשמות שלי במוזיקה מהזוג של SVS (כמובן בגרסת אולטרה) לא היתה מרגשת, הם לא נעלמו בחלל ולא רוממו אותי. כאמור, מאוד יכול להיות שהחלל לא היה מתאים ואפילו שאני לא הייתי במוד הנכון אבל עדיין, לא היתה שם מוזיקה לטעמי.
האם יש קדמיים אחרים מרגשים יותר במוזיקה שגם יתאימו לקולנוע ביתי?

פעם, בתחילת הדרך נאמר לי שאם רמקולים טובים למוזיקה הם גם יהיו טובים לקולנוע ביתי....

בקולנוע ביתי יש לך את קליפטש (שהם מעולים!), דאלי שהם יתאימו גם למוסיקה, ניתן לשמוע אותם באודיופרו, מוניטור אודיו (אפשר לשמוע בפיוז).

נתתי לך כאן דוגמאות לשלושה סטים שונים זה מזה. תקשיב להם, תחזור אלינו עם תובנות ומשם נוכל לכוון אותך ברזולוציה יותר גבוהה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
פעם, בתחילת הדרך נאמר לי שאם רמקולים טובים למוזיקה הם גם יהיו טובים לקולנוע ביתי....

זה נכון למחצה. בקולנוע ביתי הדרישה היא ל״בומבסטיות״ בעוד במוסיקה הדרישה היא לטבעיות. רובן המוחלט של מערכות הקולנוע ביתי נשמעות בינוני במוסיקה. במיוחד בתקציבים שלך. האמת היא שגם מערכות קולנוע מאוד יקרות נשמעות מקסימום ״לא רע״ במוסיקה.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
זה נכון למחצה. בקולנוע ביתי הדרישה היא ל״בומבסטיות״ בעוד במוסיקה הדרישה היא לטבעיות. רובן המוחלט של מערכות הקולנוע ביתי נשמעות בינוני במוסיקה. במיוחד בתקציבים שלך. האמת היא שגם מערכות קולנוע מאוד יקרות נשמעות מקסימום ״לא רע״ במוסיקה.
זה נכון גם כשמפרידים בין הפרוססור להגברה?
ראיתי ביקורות מהללות לחלק מהם, לדוגמא מרנץ 8802.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
זה נכון גם כשמפרידים בין הפרוססור להגברה?
ראיתי ביקורות מהללות לחלק מהם, לדוגמא מרנץ 8802.

סחבק

מרנצים נשמעים מצוין בדו ערוצי. ברמת התמחור של פרוססור מרנץ חדיש+הגברה.
ניתן לרכוש אינטגריטד משובח. שייתן תוצאה טובה יותר בסטריאו.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
זה נכון גם כשמפרידים בין הפרוססור להגברה?
ראיתי ביקורות מהללות לחלק מהם, לדוגמא מרנץ 8802.

הצלחה בתוצאה הסופית היא עניין יחסי, יחסית למערכת סטריאו יעודית ברמה של 30000-40000 ש"ח התוצאה תהיה בינונית ואפילו למטה מזה, בהשוואה לבום בוקס או רמת כניסה התוצאה תהיה מרשימה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
אתה משווה סט של פרוססור ק"ב + הגברה בכ 30,000-40,000 ש"ח לרמת כניסה של דו ערוצי או "בום-בוקס"...או שלא הבנתי נכון את כוונתך...?

האם אי פעם שמעת סט של 30-40k פרוססור+מגבר מתנהג גם בדו ערוצי?

סטראו דו ערוצי - ראשית נובע מהמקור.
לאחר מכן - איכות הממיר והיכולת שלו להמיר דיגיטל לאנאלוג, לאחר מכן איכות הקדם האנלוגי שאליו מתחבר הממיר - ולבסוף איכות ההגברה שמתאימה בעיקר לרמקול ובסנרגיה הכללית.

פרוססור ק"ב איכותי בנוי מקדם + ממיר + יחידת מפענח ועיבוד...ככל שההפרדה והאיכות יהיו מושקעים בארכיטקטורה של המכשיר - מתחיל מפרוססורים של 3000$-2500$ ומעלה, האיכות בדו ערוצי תהיה !מעולה! באופן יחסי...הפרוססורים (במיוחד בשנים האחרונות) גם בעלי RC משובח (Dirac/ARC) שיכול להוות פתרון מצויין עבור חללים בעייתיים - לא כל משתמש "נולד" עם חדר ייעודי ומטופל you know.
לא משנה העלות, הפוזה ופסיכולוגיה (בעיקר שכנועים עצמאיים) במערכת דו ערוצית, במידה והחדר אינו מטופל נכון (עד כמה שמתאפשר).
 

נערך לאחרונה ב:

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
אז נשווה את התוצאה לסט אפ ברמת ביניים, מה זה משנה? כפי שכבר נכתב, בקולנוע ביתי הדרישה היא ל״בומבסטיות״ בעוד במוסיקה הדרישה היא לטבעיות. 2 דברים שונים לגמרי. אם הק"ב היי אנד יודע לעשות הכל זה לא אומר שהוא בהכרח יעשה את הכל כמו שצריך או יותר נכון שסטריאו ישמע בצורה איכותית ומהנה כמו סט אפ יעודי, וכן, שמעתי מערכות ק"ב מאוד יקרות שהזילו בעיניי דמעה בסרטים אבל נשמעו כמו היי פיי בסטריאו, האם זה עושה אותם לפחות טובים או לא שווים? בפירוש לא.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
הדרישה לא "לבומבסטיות" בקולנוע.
סאונד של סרט קולנוע (ביתי) צריך להיות מאוזן ביחס בין רמקול לרמקול, טווח דינמי בריא ובעל דקויות בשחזור סביבה, אפקטים, מוזיקה, ווקאל, וניואנסים רבים.
ולא רעש ובלאגנים כמו שכמה בודדים חושבים, טועים ולצערי מטעים.

בחו"ל - ארה"ב בעיקר, כאשר משתמשים לא בחדר/סלון ישראלי אלא במיני אולם סביב 100 מר ויותר עם תקרה גבוהה במיוחד עבור התחביב - רמקולים סטייל קליפש משתלבים שם יופי.

בחללים קטנים ו-אינטימיים, קיים הרצון והדרישה לאינטימי יותר, קרוב יותר ונעלם יותר ולא רעש קופסתי שגומר את האוזן לתווך הרחוק.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
זאב רשמת

"שמעתי מערכות ק"ב מאוד יקרות שהזילו בעיניי דמעה בסרטים אבל נשמעו כמו היי פיי בסטריאו, האם זה עושה אותם לפחות טובים או לא שווים? בפירוש לא."

אשמח לדעת על אילו מערכות מדובר, ז"א מה שמעת עד כה? אשמח לדעת מה הרפרנסים שלך בתחום הנ"ל.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,750
מעורבות
1,439
נקודות
113
זה נכון למחצה. בקולנוע ביתי הדרישה היא ל״בומבסטיות״ בעוד במוסיקה הדרישה היא לטבעיות.

מעולם לא דרשתי "בומבסטיות". זוהי דרישה פרסונלית.
ברגע שישנה סצינה מוזיקלית בסרט, איכות הסאונד אצלי היא ברמה של אודיו דו-ערוצי
אצלי ה-tuning של ק"ב זהה לגמרי לסטריאו
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
זאב רשמת

"שמעתי מערכות ק"ב מאוד יקרות שהזילו בעיניי דמעה בסרטים אבל נשמעו כמו היי פיי בסטריאו, האם זה עושה אותם לפחות טובים או לא שווים? בפירוש לא."

אשמח לדעת על אילו מערכות מדובר, ז"א מה שמעת עד כה? אשמח לדעת מה הרפרנסים שלך בתחום הנ"ל.
איתי, לא רשמתי בפנקס את כל המערכות ששמעתי בחיים שלי ואני לא יעשה את זה כדי להצדיק את מה שאני כותב, זו דעה אישית לא יותר, לא פחות. מה עוד שמדובר בשרשור בנושא רכישה של סט אפ יקר, צריך להחזיר את הנושא למסלול ולכן אני מציע לפותח השרשור להתרכז בק"ב קודם ואחר כך אם נשאר תקציב ומקום להתרכז בסטריאו, כי זה כמו מים ושמן, הם לא מתערבבים יחד.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור