AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,958
- מעורבות
- 2,950
- נקודות
- 113
אני בדיעה הפוכה:הרוב הכמעט מוחלט של הקלטות אודיופיוליות הן
1. מוסיקה איומה או ביצועים איומים למוסיקה אחרת.
2. הקלטות גרועות שבטעות נחשבות לאיכותיות.
לא הייתי משקיע בהקלטות האלה שקל אחד.
מה שכן, יש מדי פעם רימסטרים טובים כמו ההוצאות
האחרונות של סוני K2 ל Kind of Blue ול Time Out.
בכלל כדאי לבחון לבחון מערכת עם מגוון מוסיקה שאתם מאזינים לה ולא אחרת.
עופר.
ראשית, יש לא מעט הקלטות של חברות מיינסטרים רגילות שהן ברמה אודיופילית לכל דבר ועניין, בוודאי RCA Living Stereo, Mercury Living Presence, המון הקלטות של Decca, EMI ועוד ועוד, וחלקן יוצאות מדי פעם בהוצאות אודיופיליות, שחלקן נשמעות טוב באופן ניכר מההוצאות הרגילות, וגם החברות עצמן משפרות ומוציאות רימאסטרים מעולים בסדרות הרגילול שלהן (ע"ע Decca Originals, RCA Living Stereo SACDs וכד').
Kind of Blue ו-Time Out הן דוגמאות בדיוק לזה -- הקלטות מיינסטרים של חברת Columbia, שבהכללה רחוקה מלהיות חברת סאונד.
שנית, גם בחלק מהחברות הקטנות, שמתמחות בהקלטות סופרלאטיביות, כמו Opus 3 האמורה, Reference Recordings ועוד, יש הקלטת של מוסיקה מעולה בביצועים נפלאים וזה כייף בלתי-רגיל.
כמובן שכמו בחברות מיינסטרים, גם להן יש הקלטות ומוסיקה וביצועים טובים יותר וטובים פחות.
סך הכל, אין הרבה חברות שכל מה שהן מוציאות הוא נפלא לכל מאזין.
הוצאתי הרבה שקלים על הקלטות והדפסות טובות, ואני ממש לא מצטער.
נראה לי טיפשי להשקיע רק בציוד ולא להשקיע באיכות הסאונד של ההקלטות.
יש אולי הקלטות גרועות שנחשבות לאיכותיות, אבל אם מישהו טועה בצורה כזו ובכל זאת נהנה מהקלטה "גרועה" שכזו, סה"כ כייף לו יותר ממי שפוסל אותה...
ואשר לבחינת מערכות, ברור שכדאי לשתמש במגוון קטעי מוסיקה שמאזינים להם, אבל מתוכם לבחור רק הקלטות שנשמעות טוב במיוחד, אחרת נחפש ציוד שמפצה על חסרונות ההקלטות במקום לחפש ציוד נייטראלי.
למשל אם אנחנו אוהבים קטע מוסיקה שמוקלט בצורה צרחנית, הוא יישמע טוב במיוחד במערכות שלא מוציאות לאור את הצרחנות אלא מרככות אותה, לרוב ע"י החלשת הגבוהים. אם נבחר במערכת כזו, ונשמע עליה דברים שמוקלטים רגיל, הם יישמעו עם גבוהים מונחתים, מה שייגרום להם להישמע "מתות", עמומות וחסרות-חיים. לא רעיון טוב.
אפשר לנסות להסתמך על זה שאם לוקחים מדגם מספיק גדול של הקלטות, חלקן יהייו צרחניות וחלקן סתומות, ואז במזל אולי כן נחפש מערכת שבממוצע תהייה בסדר, אבל נראה לי שזה לא אמין במיוחד, מה גם שאנחנו עלולים להימשך בעיקר לקטעים מסויימים כאל לב הבדיקה, ולגרם להם להטות את החלטותינו כפיצוי לחסרונות שלהן. לדעתי ממש לא רעיון טוב.
לא חייבים לקחת קטעים נידחים מחברות אודיופיליות, אבל בהחלט כדאי, לדעתי, לקחת רק הקלטות טובות ממש, ורצוי בהדפסות/הוצאות טבות, ללא שום חסרון שייש לפצות עליו.
עמיר