מהו מקור המוסיקה העדיף באוזניכם והאם האוזן היא המחליטה הבלעדית או שמצב הרוח מתערב וקובע.


itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
כמו הפרדת פרה ו מגבר
ו/או הפרדה של טרנספורט ו ממיר

בדר"כ איכות גבוהה יותר.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
המקור אצלי הוא מחשב, די ישן וזקוק להחלפה, שמחובר לדאק לקסמן da06. מעדיף מחשב ולא סטרימר לשם הגמישות. לפעמים, למשל צופה בהופעה ביוטיוב, או שם פלייליסט ברקע, ורוצה לשמוע במערכת.
אני שומע בעיקר קלאסי ולאחרונה גם ג'אז, ומבחינה זאת קובוז מאד מתאים. הקובוז עובר דרך רון כדי ליהנות מההמלצות שלו וכל המידע המשלים. אני כל הזמן מקבל המלצות על דברים שאני לא מכיר, או כותרים שיצאו רק עכשיו, וזה מדהים ומרחיב את האפשרויות.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
אכן
טעות בכתובת.

אני שומע הרבה רדיו ולא ברור לי למה נשמט לי מרשימת המקורות.
במקינטוש הקודם היה לי טיונר. האמת - מזרימי המוסיקה היו טובים יותר בשידורי הרדיו.
יש משהו ב fm שלא מצאתי במזרימי מוסיקה ורדיו אינטרנטי, אבל כאמור אין לי ניסיון רב בסטרימינג ואו ברדיו אינטרנט... כל עוד נהנים, ואין תחושת דחיסה או סינטטיות בצליל הכל טוב!
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
מה הסיבה לטעמך שמצדיקה הפרדת דאק וסטרימר

השאלה הנכונה היא מה ההצדקה לחבר דאק וסטרימר?

בתכלס, הייתי קונה את הדאק הכי טוב שמסוגל להרשות לעצמי, ומחבר אליו מחשב נוק יעודי שמריץ רק roon וזהו. מעדיף לא לשלם את החלק של הסטרימר ופשוט לקנות את הדאק הכי טוב שיכול, זה בתכלס רוב מה שחשוב.

אם אין הגבלת תקציב, אז כמובן הכל הולך, לא חושב שיש יתרונות ברורים לכאן או לכאן, עניין של העדפה.
 

אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
יש משהו ב fm שלא מצאתי במזרימי מוסיקה ורדיו אינטרנטי, אבל כאמור אין לי ניסיון רב בסטרימינג ואו ברדיו אינטרנט... כל עוד נהנים, ואין תחושת דחיסה או סינטטיות בצליל הכל טוב!
באיזו אנטנה אתה משתמש?
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
באיזו אנטנה אתה משתמש?
כרגע ב מגנום st-2 "שוט". מתנת חברי hornless לנדאו. אבל חייב לציין שיש,אצלי קליטה טובה עד מצויינת ,ככה שלעיתים קרובות , חוט נחושת פשוט ואו כבל קוקסיאלי 50 או 75 אוהם חשוף בראש- פשוט עושים עבודה נהדרת.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
השאלה הנכונה היא מה ההצדקה לחבר דאק וסטרימר?.

סיגנל קצר יותר, מייתר את ההתעסקות עם חיבור usb שהוא חיבור ״בעייתי״ לעומת חיבור רשת שהוא גלווני מיסודו. עם כל הכבוד ל nuc אפילו בעולמות המיחשוב יש פתרונות טובים יותר, ראה את המחשב של אלדר, לא נראה לי שכרטיס usb דוגמת זה שיש לאלדר יכנס ב nuc מה שאומר שתתחיל ממקור נחות.
אגב, זה ש סטרימר ו דאק מחוברים לא אומר חתונה קתולית, msb, ch, brinkmann, ps audio ומניח שאצל יצרנים נוספים מודול הסטרימר ניתן להחלפה. במידה ויצאו פורמטים חדשים, אותם חברות יציאו לך מודול משוכלל יותר.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
לכן דיברתי על תקציב.. החברות שציינת לא בדיוק מייצרות מוצרים זולים. מחשב נוק לצרכי מוזיקה הוא לא פתרון נחות בעני בכלל, ויואסבי הוא לא חיבור בעייתי.

מדברים פה על מעבר ביטים דיגיטלים, ודווקא יואסבי אסינכרוני הוא מהממשקים הדיגיטלים היותר מוצלחים שקיימים, בהנחה שהשעון בדאק ראוי לשמו.

מחשב כמו של אלדר הוא אקסטרים, ונבנה קאסטום ללא מגבלת תקציב, הוא שקט יותר בגלל אספקת החשמל הלינארית הנפרדת ליואסבי, יש לו כח עיבוד חזק יותר שמריץ דיראק בזלזול וכו. אין ספק שעוקף נוק.

למרות זאת, אם אני צריך לבחור לשים את כספי שלי על המערכת שלי לצורך שידרוג דיגיטל, הייתי משדרג לדאק הכי טוב שיכול ללא סטרימר, ונשאר עם ה nuc.
 

אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
כרגע ב מגנום st-2 "שוט". מתנת חברי hornless לנדאו. אבל חייב לציין שיש,אצלי קליטה טובה עד מצויינת ,ככה שלעיתים קרובות , חוט נחושת פשוט ואו כבל קוקסיאלי 50 או 75 אוהם חשוף בראש- פשוט עושים עבודה נהדרת.
יש המלצה לטיונר טוב?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
לכן דיברתי על תקציב.. החברות שציינת לא בדיוק מייצרות מוצרים זולים. מחשב נוק לצרכי מוזיקה הוא לא פתרון נחות בעני בכלל, ויואסבי הוא לא חיבור בעייתי.

מדברים פה על מעבר ביטים דיגיטלים, ודווקא יואסבי אסינכרוני הוא מהממשקים הדיגיטלים היותר מוצלחים שקיימים, בהנחה שהשעון בדאק ראוי לשמו.

מחשב כמו של אלדר הוא אקסטרים, ונבנה קאסטום ללא מגבלת תקציב, הוא שקט יותר בגלל אספקת החשמל הלינארית הנפרדת ליואסבי, יש לו כח עיבוד חזק יותר שמריץ דיראק בזלזול וכו. אין ספק שעוקף נוק.

למרות זאת, אם אני צריך לבחור לשים את כספי שלי על המערכת שלי לצורך שידרוג דיגיטל, הייתי משדרג לדאק הכי טוב שיכול ללא סטרימר, ונשאר עם ה nuc.

שי, USB מעביר חשמל ואות "על אותו קו", תראה כמה אלדר ואחרים עובדים קשה כדי לגלוון את החיבור (כרטיסים, כבלים שמפרידים חשמל ואות) בעלות שמאפשרת לרכוש 20 מחשבי nuc, למה בכלל להתחיל עקום ולא להשתמש בחיבור שמראש מגלוון?
אגב חיבור דיגיטלי, לפני מספר ימים רן היה אצלי, 3 כבלי אטרנט (אם כול החיבורים הניטראלים כביכול) לא היה בעיה להבחין שכל אחד מהכבלים יור סאונד אחר, ההפרש בין 2 מתוך 3 הכבלים היה כל כך תהומי שגם חירש היה מבחין, אז USB...

לגבי אפי, תשים לב לציוד שברשותו, אף אחד מהשמות שהזכרתי לא אמור להוות עבורו בעיית רכישה, אגב הזול מבין האופציות בהן נקבתי מתחיל בקצת יותר מ 6500 דולר
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
אני לא מסתכל על ממשק usb מנקודת מבטו של כבל היואסבי, אלא הפרוטוקול, הקצבים שהוא מעביר, שגיאות וכו. ממשקים אחרים לא תומכים בקצבים גבוהים או dsd למי שזה מעניין אותו.

דאק סביר יתמודד עם ה 5 וולט המצוקמקים האילה וידע להוציא משם את המידע ללא שגיאות. שעון עם גיטר נמוך בדאק יעביר את המידע ליצוג אנלוגי בצורה מצויינת. אם כבר לשפר, הייתי מחבר איזה שעון חיצוני עצבני אם הדאק היה מאפשר את זה.

אני בדעת מיעוט אולי אבל חושב שהבדלים בין ״הדאקים הטובים״ הם לא היסטרים, לא כל שכן שינויי כבל יואסבי או כבל רשת. (מה שעושה את רוב ההבדל בדאקים הם הספקים והמעגל מוצא האנלוגי).

אבל זה פסדר, כל אחד והנסיון שלו והחלטה עד כמה הוא רוצה/מוכן להרחיק לכת.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
יש המלצה לטיונר טוב?
אני באופן אישי מתחבר לסצינת מכשירי הרדיו הגרמניים ( ימ"שו) משנות ה 60 ועד ה 90. יש משהו בתפיסת צליל שלהם , בייחוד בחלק של המיד באס / באס תחתון שממש גורם לי הנאה. כמובן שלא כל המכשירים. וכמובן שיש גם את מדינת הציר - יפאן , יחד עם בעלות הברית - אמריקה אנגליה , בצירוף הסקנדינבים, שהצליחו לייצר מכשירים שמתמודדים על תארים.

אני באופן אישי יכול לציין 4 מכשירים שעשו לי את זה מכל הבחינות, לפי סדר עולה:

Telefunken sst-1 , זול, לא מסובך, קליטה טובה סאונד עשיר והפרדת סטראו טובה. הטיונר הראשון שהכניס אותי לסצינה.
Hummel et-20 זול ומהמם. בקלות ניתן לחיות רק איתו לטעמי .הפרדת סטראו מרשימה, צליל מערב וממכר, קצוות צליל מודגשות, קליטה טובה עד מצויינת ונראות שמוסיפה לסלון חום ביתי מענג.
Grundig rt-50 רדיו מנורות הכי טוב שגרונדיג יצרו מעולם - בציר 1963. עקב האכילס היא הפרדת הסטראו - אבל ייתכן שאצלי המכשיר היה צריך טיפול באזור הזה. הבאס שלו מהמם ולמעשה לא הייתי צריך לשחק או להגביר את הסאב וופר שלי במעבר מדיסק לרדיו. מיד חלומי , קליטה משובחת, הופך סלון לבית, פשוט וואוו.

Telefunken 3156+ ext. stereo decoder
מפלצת של אלקטרוניקה שמיועדת למעשה לשוק תחנות הרדיו כמקלט ומשדר של אותות רדיו במדינות עם עמקים וגבעות ( ball reciver) . מבוקש מאוד באיטליה ובשוק האסיאתי. שם יש להם כת של מעריצים אדוקים שבטוחים שזה הכי טוב שיש. ערכתי הדגמה לחבר אודיופיל שהגיע סקפטי ( " רדיו?..עזוב אותך בחייך! ), שמע, נפל, קנה. גם את הגרונדיג אגב. הבאס של ה 3156 אמנם לא עמוק כמו של הגרונדיג, אבל...הקליטה, ההפרדה, הקצוות, הגודל ,הדרייב,פשוט ליגה אחרת. Rhode & schwarz זו החברה הגרמנית שהמכשירים הללו של טלפונקן AEG מתכתבים ומתחרים מולם אגב..יש מידע ברשת.

מציין גם את SABA fm2000/a שהוא בין הגרונדיג להמל , אבל מצריך אנטנה טובה ורענון פנימי. צליל יותר מרוחק ויותר מפורט וגדולצ מההמל ו( אולי..גם מ) הגרונדיג, המחיר שלו פשוט לא כזה זול אז ב value for money....

יש את הסצינה של רסיברים מנורות ( רדיו+ מגבר) שמצריכה סקציה בפני עצמה גם שם טלפונקן, סאבא, גרונדיג מציגים מכשירים מרשימים שיכולים בהתאמות הנדרשות ובטיפול נכון ועם רמקולים תואמים ונצילים במידה , כאמור יכולים לספק בסיס של מערכת מענגת ומרגשת ( גם אם לא היי אנדית בהגדרה) לחדר האזנה וסלון ממוצע.
ותודה ליאיר פורמן שהשאיל לי בטובו את הרדיו הטוב הראשון, לגיא לנדאו שחשף בפניי את הגרונדיג ודיבר איתי על סאבא והסצינה הגרמנית, , והכי חשוב, למערכת שלי שמצליחה לרגש אותי ולסחוט סאונד מערב ומרגש גם שאני מאכיל אותה במקור די נכחד עם טכנולוגיה מלפני 70 שנה.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
באיזה פורמט השדרן/עורך בתחנת הרדיו מנגן? אם זה סידי איזה סידי? אם פטיפון איזה? יש מצב שהוא בכלל מזרים מספוטיפיי?
פעם, כשברדיו היו מנגנים עם תקליטים ותחנות הרדיו הטובות לא רק שהיו מחזיקות פטיפונים טובים הן גם היו מקבלות עותקים ראשונים של הדפסות וזו כבר סיבה שהתקליטים שכשלעצמם היו פשוט יותר איכותיים ולכן היה באמת שווה להשקיע ברדיו. לדעתי היום הקסם הזה ירד…
אני אמנם אוהב לשמוע רדיו אבל בעיקר כדי לגלות מוזיקה חדשה שהעורכים שאני אוהב משמיעים, פחות בזכות האיכות.
 

נערך לאחרונה ב:

למה

חבר משקיען
הודעות
1,349
מעורבות
826
נקודות
113
פעם אחרונה הייתי מקשיב לתחנות רדיו באופן מכוון עוד בברית המועצות בתקופת "מסך הברזל".היינו בשושו מקשיבים לקול אמריקה ובי.בי.סי.היום שומע רק ברכב בלי להתעמק בתוכן.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אני לא מסתכל על ממשק usb מנקודת מבטו של כבל היואסבי, אלא הפרוטוקול, הקצבים שהוא מעביר, שגיאות וכו. ממשקים אחרים לא תומכים בקצבים גבוהים או dsd למי שזה מעניין אותו.

דאק סביר יתמודד עם ה 5 וולט המצוקמקים האילה וידע להוציא משם את המידע ללא שגיאות. שעון עם גיטר נמוך בדאק יעביר את המידע ליצוג אנלוגי בצורה מצויינת. אם כבר לשפר, הייתי מחבר איזה שעון חיצוני עצבני אם הדאק היה מאפשר את זה.

אני בדעת מיעוט אולי אבל חושב שהבדלים בין ״הדאקים הטובים״ הם לא היסטרים, לא כל שכן שינויי כבל יואסבי או כבל רשת. (מה שעושה את רוב ההבדל בדאקים הם הספקים והמעגל מוצא האנלוגי).

אבל זה פסדר, כל אחד והנסיון שלו והחלטה עד כמה הוא רוצה/מוכן להרחיק לכת.

שי, אטרנט מעביר כל פורמט וכל מקצב שקיים הרבה מעבר ליכולות של USB2 המשמשים להעברת מידע לדאק.
בנוגע להבדלים שרבים כולל אני מדווחים בין כבלים USB או אטרנט, יודע שזה עומד בניגוד לידע שצברנו כעובדי הייטק (הרי המידע יגיע בשלמותו בשל התווח והפרוטוקול, אז איך יכול להיות שהדברים נשמעים שונה?).

נסה לדמיין שהקמנו את רובינשטיין לחיים ושמנו אותו באולם עם שני פסנתרי כנף מדהימים אחד תוצרת ימהה והשני איזה גרמני עם שם מופצץ, אין לי ספק שבהינתן יצירה מר רובינשטיין ינגן אותה בשלמות ללא החמצת תו בכול אחד מפסנתרי הכנף היקרים, כלומר בשני המקרים כל המידע יגיע למאזין בשלמותו (בכל זאת רובנשטיין שלנו לא מחמיץ תווים ונצא מנקודת הנחה שהוא מספיק מיומן להקליד בדיוק באותו הקצב בכל פעם שהוא מנגן), עדיין הצלילים ישמעו שונה בשל השימוש בפסנתרים שונים, זאת למרות ש 100% מהמידע הגיע בשלמות למאזין.

לגבי ההשפעה של רכיבי ההספק ומעגל המוצא האנלוגי אין לנו וויכוח, גם לניסיוני לרכיבים אלו השפעה קריטית על איכות הדאק, כמו כן אנחנו באותה הדעה שהחל מרמה מסוימת חוק התמורה השולית בכל מה שקשור לדאקים עובד שעות נוספות ועדיין מי שמחפש best of breed תמיד ישאף למעלה גם אם ההבדלים הופכים לקטנים יותר ככול שמתקדמים מעלה.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אין שום הסבר טכני למה שני כבלי רשת או usb ישמעו שונה.
אני לא מתווכח אם יש או אין הבדלים
רק מציין שאין הסבר טכני
כל פעם חוזרים כאן על טענות שגויות
אין קשר לשעון, גיטר, בידוד, עם או בלי מתח
אם היה הסבר טכני הוא היה מדיד ומוכח
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
מסכים איתך לירן
רק הבהרה, הכוונה שלי הייתה לגיטר בשעון הפנימי של הדאק שאחראי על ההמרה (ולא גיטר על השעון של המחשב סטרימר שמשדר היואסבי)

בממשק יואסבי יש הפרדה בין השעונים בתוך הדאק, ז״א השעון של הסטרימר/מחשב לא משתתף בתהליך ההמרה, אלא השעון של הדאק הוא הקינג.

בממשק דיגיטלי spdiff למשל, השעון שמתזמן את ההמרה הוא אותו השעון של המחשב/סטרימר!
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
מסכים איתך לירן
רק הבהרה, הכוונה שלי הייתה לגיטר בשעון הפנימי של הדאק שאחראי על ההמרה (ולא גיטר על השעון של המחשב סטרימר שמשדר היואסבי)

בממשק יואסבי יש הפרדה בין השעונים בתוך הדאק, ז״א השעון של הסטרימר/מחשב לא משתתף בתהליך ההמרה, אלא השעון של הדאק הוא הקינג.

בממשק דיגיטלי spdiff למשל, השעון שמתזמן את ההמרה הוא אותו השעון של המחשב/סטרימר!
נכון. אני לא מדבר על spdif כי לא מכיר לעומק
דיברתי על usb, Ethernet
העניין הוא שהקצב של השעון קשור לתדר הדגימה שהוא נניח 44khz הג’יטר נמדד ב pico seconds גם ב דאקים הסינים של שקל שבעים
יש הרבה דברים שמשפיעים על הסאונד. לא כל דבר מדיד ולא כל דבר מוסבר
לפעמים אני שומע את אותו האלבום יום אחרי יום ואני יכול להשבע שאתמול הוא נשמע טוב יותר למרות שכלום לא השתנה
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
באיזה פורמט השדרן/עורך בתחנת הרדיו מנגן? אם זה סידי איזה סידי? אם פטיפון איזה? יש מצב שהוא בכלל מזרים מספוטיפיי?
פעם, כשברדיו היו מנגנים עם תקליטים ותחנות הרדיו הטובות לא רק שהיו מחזיקות פטיפונים טובים הן גם היו מקבלות עותקים ראשונים של הדפסות וזו כבר סיבה שהתקליטים שכשלעצמם היו פשוט יותר איכותיים ולכן היה באמת שווה להשקיע ברדיו. לדעתי היום הקסם הזה ירד…
אני אמנם אוהב לשמוע רדיו אבל בעיקר כדי לגלות מוזיקה חדשה שהעורכים שאני אוהב משמיעים, פחות בזכות האיכות.

מסכים מאוד עם עניין גילוי המוסיקה והערך המוסף של עורכים מוסיקליים אנושיים.

פחות מסכים עם העניין הטכני לצורך ההנאה בשמיעה ( ויש כאן הד לשרשורי המדידות... ).
אני לא מבין בטכנולוגיה, וגם לא מתכחש לעובדה שהפורמט fm נמצא בנסיגה מתמדת וביחס ישיר ההשקעה בציוד השידור. ואני נהנה ממה שיש. אני גם מניח שמקור השידור יהיה משהו סטנדרטי מינוס , לא בונה על EMT ותקליטים מיוחדים. גם הגלים מוגבלים מ 20 עד 15 khz , ביחוד הבאס קשה שיהיה הדוק ועמוק.

ייתכן ורוב הסיכויים שלפני 20 שנה היה שידור יותר טוב, אבל אנחנו חיים היום ועדיף מאוחר מאשר אף פעם...

כל העניין הזה הטכני הרציונלי נעלם כלא היה בפעם הראשונה שמצאתי את עצמי יושב ולא יכול לזוז מהכסא , שהאזנתי בשדור חוזר ברשת ג להופעה חיה של....דץ ודצה לזכר איזה מלחין. או הצמרמורת שאחזה בי לשמע שושנה דמארי " בת ירושלים"... והגרון של שלום חנוך, ואתי אנקרי, ועוד ועוד. דוגמא ושים אוזניות:


כנראה שהשיטה של ה fm דווקא מהמוגבלות שלה בקצוות מספקת לאוזן חוויה מאוד מיוחדת כאשר ההקלטה והקליטה יש להם איכות טובה.

בקשר למחיר? בדיחה, ב כ 400 שח - עד 10,000 שח מיצית את כלל הפורמט וקיבלת מוסיקה 24 שעות ללא עלות. דווקא בזמננו המחיר זה הקייס החזק של הפורמט.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
ethernet נכנס לחלק הסטרימרי של המכשיר, יעני לברד׳ג. ה usb לחלק הדאקי של המכשיר. אני התיחסתי בתשובה לחלק שממיר.

אבל מרגיש לי שאני חופר יותר מידי ללא צורך ;)

בגדול מסכים איתך :בעד:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור