מדוע מוצרי HIGH END AUDIO נמדדים מאד גרוע?


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
פאול, מהנדס בהכשרתו, המנכ״ל של פי אס אודיו על סנייק אוייל.
מעניינת התייחסותו לכבלי כוח.


אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
עוד התייחסות של פאול לכבלי כוח.


אריה
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
פאול, מהנדס בהכשרתו, המנכ״ל של פי אס אודיו על סנייק אוייל.
מעניינת התייחסותו לכבלי כוח.


אריה


הוא ממש לא מהנדס. אמר את זה בעצמו. התחיל כתכנאי סאונד בצבא שנשלח לגרמניה ועבד בתחנת רדיו צבאית. לא מזמן הוציא ספר אוטוביוגראפי ששם רשם את כל המסע שעבר והצהיר שאין לו שום השכלה אקדמית בתחום ההנדסה. ובכלל, הבן אדם מנכל חברה שמוכרת ציוד אודיו שחלקו שנוי במחלוקת. שים לה למה שהוא מנסה למכור כאן - נורת לילה מהבהבת:



ההתקן הזה אמור לבלוע הפרעות EMI ולמנוע מהן להגיע לציוד האודיו כאשר הוא מחובר לחשמל קרוב לציוד. הנה בדיקה הנדסית שלו שמראה שיש לו אפס אחוז השפעה על הפרעות בתחום השמע:

http://www.collinsaudio.com/Prosound_Workshop/Noise_Harvester.pdf

כאן יש איש אודיו ומהנדס חשמל ספקן שהזמין את פול לדו קרב אודיו, אבל פול התחמק מזה:


עכשיו, תשאל את עצמת האם אתה מאמין לו? מה שכן, יש לו כושר שיכנוע מעולה עם גישת הסבא הנחמד שלו, וזה עובד לו.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
קראת את מה רשמתי?? אמרתי, לאור העובדה שרוב האנשים לא מצליחים להבחין בעיותים הרמוניים מתחת ל 4% בגלל אפקט מיסוך פסיכואקוסטי, זה מעלה את השאלה, כיצד בדיוק הם מצליחים להבחין בהבדל בין MP3 בקצב גבוה ל FLAC או HD AUDIO? אני עברתי בדיקת שמיעה במסגרת סדרת בדיקות תקופתיות לפני שנה בגיל 47 ולא מצאו אצלי בעיה בשמיעה. ובכל זאת, אני לא מצליח להבין בין MP3 ל FLAC או FLAC 24/96. בקשתי מאשתי עזרה במבחן AB ונכשלתי.

זה לא אומר שעברתי לשמוע MP3. אני עדיין מתעקש שכל הספריה שלי תהיה LOSSLESS באיכות CD מינימום. אבל לצערי, לא מצליח לשמוע הבדל.

אז אולי בגלל זה אני לא מבדיל בין כבלי חשמל, ומסתפק ברמקולים מדגם בינוני של פוקאל ומגבר DIY CLASS D.

כנראה שהבעיה אצלך או כפי שכבר נרמז לך, בסטאפ שברשותך ובמבחנים שאתה עורך (השוואה ב YouTube ). בהחלט ניתן להבדיל בין קובץ mp3 ברזולוציה גבוה לבין קובץ lossless או קובץ FLAC 24/96
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני מאמין לפאול ואני חושב שכולנו מונעים על ידי אינטרסים.
אני מניח שפאול רוצה להרויח כמה שיותר כסף... אבל מאחר וגם אני שומע הבדלים באיכות הצליל כשאני מחליף כבלי כוח הדברים שלו מהדהדים לי נכון.

אריה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
למוח האנושי יש אפקט פסיכואקוסטי של מיסוך או סינון (התעלמות) מתדרים מוחלשים בסמוך לתדר דומיננטי אחר. על זמך עובדה זו פיתחו את עקרון הדחיסה של MP3. כאשר מקליטים פסנטר בתחום תדרים 200 ל 700 הרץ בעוצמה של 10- דציבל, וברקע יש נגן חלילית שמנגן בעוצמה 20- דציבל בתחום תדרים חופף או קרוב, המוח שלנו יתעלם או לא ישים לב לחלילית בגלל תופעת מיסוך.

נכון. וכשאתה מאמן את המוח שלך למשהו אחר, במשך שנים, הוא משתנה. אודיופיל מנוסה מאזין למוסיקה אחרת מאשר זה שמוכר לי פיתה עם פלאפל. זה משהו שמפתחים אותו. כמו שמהנדסים מפתחים יכולת להכניס את הידע האקדמאי שלהם לכל חור. בתחום האוכל הטבעוני המצוי משול למהנדס בפורום אודיו. או במילים אחרות, איך מגלים מהנדס אחד מבעד ל-1000 אודיופילים? לא צריך לגלות אותו, הוא כבר יצעק את זה.

אז למעשה, מי שתוען שהוא מצליח להבחין בין איכות MP3 192kbps לבין FLAC המקורי, למעשה תוען שהוא אינו עונה עקרון האבולוציה האנושית, מה שלא ייתכן כמובן.

קל מאוד להבחין בניהם. במערכות כמו שלי הפערים משמעותיים. לא צריך אפילו מבחן עיוור, ההבדל יקפוץ עלייך כמו גורילה מיוחמת.

אז אם אנשים לא מצליחים להבדים בין אודיו HD ל MP3, איך בדיוק הם מצליחים להבחין בהבדלים בין כבלי חשמל, או באפקט JITTER דיגיטאלי באודיו? משהו פעם ראה ספקטרום של קטע מוסיקאלי מקורי, ואותו הקטע לאחר שעבר דרך ערוץ תקשורת ספרתי שגרם לעיוותי JITTER? ההבדלים קטנים מיכולת האבחנה האנטומים של דיוק תזמונים של אותן שערות גילוי קול שיש לנו בתוך תעלת האוזן! שוב - מי ששומע הבדלים, כנראה לא משקר לעצמו ולא לאחרים. מי שמשקר זה המוח שלו שמשקר לו. רק מבחר עיוור יוכל להוכיח לו אחרת.

אז זהו. האנשים שאתה מכיר לא מבחינים. הפתרון הוא לא להגיד שאין הבדל אם כי להחליף את החברים שלך. למה? כי אותם חברים משאירים אותך במקום. ואני הולך איתך יותר רחוק. לא רק שהבחנתי בין קבצים שונים בעבר, אם כי עשו לי מבחן עיוור על אותו קובץ בדיוק (רדבוק) כשאחד מנוגן מדיסק קשיח והשני מקומפקט דיסק. אותו קובץ בדיוק, בלי פילטרים, בלי שום כלום. נמשך למחשב, גודל הקובץ נותר כפי שהוא, אין אקולייזר ואין נעליים. נקי נקי.

בבקשה. יותר אמפירי מזה לא קיים.

http://www.dtown.co.il/forum/threads/אזני-הזהב-נמר-לוי.22771/

אז עכשיו שיש מישהו אחד שהבחין. האם אתה משתכנע שאדם מיומן יכול להבחין במה שאתה לא תבחין?

דבר שני. מסקרן אותי לדעת כיצד אתה מאזין למוסיקה, מה הסביבה האקוסטית שלך. אולי תכבד אותנו בתמונה של החלל שלך עם המערכת?
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
473
נקודות
83
EB 1000,
אתה בכלל מצליח לשמוע ולהתענג ממוסיקה טובה,או שאתה בעיצומו של ניסוי אמפירי...
לא כל דבר צריך לפרק לגורמים,סינוסים ושאר ירקות.
מבין את היצר לחקור ולהבין,אבל אז,אתה מאבד את המימד האומנותי של המוסיקה וחווית השמיעה בכלל.
כן,אנחנו גם שומעים עם העניים,חלקנו מתרפקים על היסטוריית מותג,ודילר מועדף.
אז מה !

עיוותים יכולים ליצור הרמוניות,לא הכול נקבע ע״פ מדידה.
היה לי פאוור שפורפרתי של kr (קרונזילה),עם אחוז עיוות של מ״ק 77 צהלי.
אבל בחיבור לווילסון פאפי 8,היו הרמוניות ועדינות שסונוס פאבר יכלו להתקנא בהן.
ובכלל,מישהו היה מבקר בפיזה,לו היה ישר.

עצתי לך,תישאר מהנדס בתחומך,ועשה חיל.
בתחביב שלנו,תתחבר יותר לרגש.
מניסיון,זה עובד.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
EB 1000,
עצתי לך,תישאר מהנדס בתחומך,ועשה חיל.
בתחביב שלנו,תתחבר יותר לרגש.
מניסיון,זה עובד.

אני אומר שישאר מהנדס בתחומו, ובתחום שלנו, יחשוב כמו מדען. מהנדסים ברוב המוחלט של המקרים מופיעים במילון לצד המילה ״ריבוע״.
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
נכון. וכשאתה מאמן את המוח שלך למשהו אחר, במשך שנים, הוא משתנה. אודיופיל מנוסה מאזין למוסיקה אחרת מאשר זה שמוכר לי פיתה עם פלאפל. זה משהו שמפתחים אותו. כמו שמהנדסים מפתחים יכולת להכניס את הידע האקדמאי שלהם לכל חור. בתחום האוכל הטבעוני המצוי משול למהנדס בפורום אודיו. או במילים אחרות, איך מגלים מהנדס אחד מבעד ל-1000 אודיופילים? לא צריך לגלות אותו, הוא כבר יצעק את זה.



קל מאוד להבחין בניהם. במערכות כמו שלי הפערים משמעותיים. לא צריך אפילו מבחן עיוור, ההבדל יקפוץ עלייך כמו גורילה מיוחמת.



אז זהו. האנשים שאתה מכיר לא מבחינים. הפתרון הוא לא להגיד שאין הבדל אם כי להחליף את החברים שלך. למה? כי אותם חברים משאירים אותך במקום. ואני הולך איתך יותר רחוק. לא רק שהבחנתי בין קבצים שונים בעבר, אם כי עשו לי מבחן עיוור על אותו קובץ בדיוק (רדבוק) כשאחד מנוגן מדיסק קשיח והשני מקומפקט דיסק. אותו קובץ בדיוק, בלי פילטרים, בלי שום כלום. נמשך למחשב, גודל הקובץ נותר כפי שהוא, אין אקולייזר ואין נעליים. נקי נקי.

בבקשה. יותר אמפירי מזה לא קיים.

http://www.dtown.co.il/forum/threads/אזני-הזהב-נמר-לוי.22771/

אז עכשיו שיש מישהו אחד שהבחין. האם אתה משתכנע שאדם מיומן יכול להבחין במה שאתה לא תבחין?

דבר שני. מסקרן אותי לדעת כיצד אתה מאזין למוסיקה, מה הסביבה האקוסטית שלך. אולי תכבד אותנו בתמונה של החלל שלך עם המערכת?

כל הכבוד. האמת כפי שכבר אמרתי, אני מקנא במי שכן מצליח לשמוע הבדלים. לצערי הרב, אני נכשלתי בכל השאלות במבחן הזה:

https://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/how-well-can-you-hear-audio-quality

גם כאשר ההיתי בטוח שאני מזהה את ההקלטה האיכותית, טעיתי.


לגבי סביבת האזנה, אני ממש בעיצומם של שינויים בחדר. אני מבטיח לעלות בקרוב. לצערי בניגוד לרוב כאן, סביבת האזנה שלי היא לא סלון ביתי, ששם זו טרוטוריה בשליטה מלאה של אשתי והילדה (אחת צופה בתכני הפח הגדול, והשניה בבובספוג, ושתיהן לפעמים שומעות נועה קירל ועומר אדם). אז נאלצתי להעתיק את המערכת לחדר עבודה קטן בגודל 3.5 על 3 מטר שיש בו גם ארון בגדים, ושולחן מחשב, ומערכת קולנוע 7.2.4 עם מסך 65 איטש בנוסף למערכת הסטריאו.


לפי בדיקה עי תוכנת REW החדר סובל מבליעה חזקה של מינוס 20 דציבל בתדרים 57 הרץ ו 78 הרץ. את זה אני מנסה לפתור כרגע עי שינויים והזזות. את הבעיה ב 57 הרץ פתרתי עי שימוש בשני סאבים ומשחק בפאזות עי MINIDSP, אבל את ה 78 הרץ יותר קשה לפתור כי הסאבים שלי חתוכים על 60 הרץ (אני נגד חיתוך גבוה יותר). ממתין גם לשדרוג גרסת DIRAC LIVE שאולי תפתור את הבעיה.
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
משהו מכיר את איתן וינר? הוא מהנדס חשמל בעוונותיו, אבל הוא מוסיקאי, מהנדס אולפני הקלטות, וגם מתכנן אולפני הקלטות. ממליץ לצפות בוידאו הזה שמדבר בדיוק על נושא השרשור - הבדלים בין מדידות להאזנה. הוא קורא תיגר על םול מגרואן מ PS AUDIO שתוען כמו רבים כאן, שלא הכל ניתן למדידה. הוא גם מסביר שאילו כבלי חשמל ולכל מיני TWEAKS שמוכרים לאודיפילים היו באמת אפקטיבים, אז מדוע אין בהם שימוש באולפני הקלטות? האם אודיפיל יודע משהו שמהנדס קול והחברה שמייצרת את ציוד לאולפנים לא יודעים? יש לו הרבה סרטונים בנושא בערוץ יוטיוב שלו, שכדאי לצפות. זה הסרטון שמתמקד במדידות:



אגב, גם ג'ין דלסאלה מייסד AUDIOHOLICS תוען את אותם התיענים לגבי אי שימוש בכל המוצרים הנלווים הללו בשוק המקצועי של אולפני הקלטות. הוא אומר, שבניגוד לחובבי מוסיקה שרק מאזינים, על אנשי מקצוע אי אפשר לעבוד, ולכן אין חברות כבלים אקזוטיים שמעיזות למכור מוצרים כאלו לאנשי מקצוע.

כמובן, גם וינר וגם דלסאלה נחשבים לאויבי הציבור בקרב האודיפילים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
EB 1000,
אתה בכלל מצליח לשמוע ולהתענג ממוסיקה טובה,או שאתה בעיצומו של ניסוי אמפירי...
לא כל דבר צריך לפרק לגורמים,סינוסים ושאר ירקות.
מבין את היצר לחקור ולהבין,אבל אז,אתה מאבד את המימד האומנותי של המוסיקה וחווית השמיעה בכלל.
כן,אנחנו גם שומעים עם העניים,חלקנו מתרפקים על היסטוריית מותג,ודילר מועדף.
אז מה !

עיוותים יכולים ליצור הרמוניות,לא הכול נקבע ע״פ מדידה.
היה לי פאוור שפורפרתי של kr (קרונזילה),עם אחוז עיוות של מ״ק 77 צהלי.
אבל בחיבור לווילסון פאפי 8,היו הרמוניות ועדינות שסונוס פאבר יכלו להתקנא בהן.
ובכלל,מישהו היה מבקר בפיזה,לו היה ישר.

עצתי לך,תישאר מהנדס בתחומך,ועשה חיל.
בתחביב שלנו,תתחבר יותר לרגש.
מניסיון,זה עובד.

לפי מה שאני קורא בפורום: הוא מתענג ממדידות ומהפרחת דעות קדומות ולא ממוזיקה - הוא לא אודיופיל הוא מנהדס.
סליחה שאני ציני, אבל כך זה נראה.

דרך אגב גם אני מהנדס, אבל כאן לפני הכל אני אודיופיל
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
משהו מכיר את איתן וינר? הוא מהנדס חשמל בעוונותיו, אבל הוא מוסיקאי, מהנדס אולפני הקלטות, וגם מתכנן אולפני הקלטות. ממליץ לצפות בוידאו הזה שמדבר בדיוק על נושא השרשור - הבדלים בין מדידות להאזנה. הוא קורא תיגר על םול מגרואן מ PS AUDIO שתוען כמו רבים כאן, שלא הכל ניתן למדידה. הוא גם מסביר שאילו כבלי חשמל ולכל מיני TWEAKS שמוכרים לאודיפילים היו באמת אפקטיבים, אז מדוע אין בהם שימוש באולפני הקלטות? האם אודיפיל יודע משהו שמהנדס קול והחברה שמייצרת את ציוד לאולפנים לא יודעים? יש לו הרבה סרטונים בנושא בערוץ יוטיוב שלו, שכדאי לצפות. זה הסרטון שמתמקד במדידות:



אגב, גם ג'ין דלסאלה מייסד AUDIOHOLICS תוען את אותם התיענים לגבי אי שימוש בכל המוצרים הנלווים הללו בשוק המקצועי של אולפני הקלטות. הוא אומר, שבניגוד לחובבי מוסיקה שרק מאזינים, על אנשי מקצוע אי אפשר לעבוד, ולכן אין חברות כבלים אקזוטיים שמעיזות למכור מוצרים כאלו לאנשי מקצוע.

כמובן, גם וינר וגם דלסאלה נחשבים לאויבי הציבור בקרב האודיפילים.
לטעון שבאולפנים מקצועיים לא נותנים דגש על הכבלים זו שטות גמורה מכיוון שההיפך הוא הנכון, באולפנים נותנים דגש גדול על סוג הכבלים ויש לייבלים שביחד עם ציון סוג המיקרופונים ומכשיר ההקלטה מציינים גם מה סוג הכבילה (https://www.channelclassics.com/catalogue/39719-Beethoven-Symphonies-Nos-1-5/)
וכמובן שתמיד יש דגש לחשמל נקי ואיכותי.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לטעון שבאולפנים מקצועיים לא נותנים דגש על הכבלים זו שטות גמורה מכיוון שההיפך הוא הנכון, באולפנים נותנים דגש גדול על סוג הכבלים ויש לייבלים שביחד עם ציון סוג המיקרופונים ומכשיר ההקלטה מציינים גם מה סוג הכבילה (https://www.channelclassics.com/catalogue/39719-Beethoven-Symphonies-Nos-1-5/)
וכמובן שתמיד יש דגש לחשמל נקי ואיכותי.
חיזוק לדברים - אולפן הקלטות הוא מגרש אחר ושונה ממגרש ההאזנה בבית. עבודה של טכנאי הקלטה באולפן לא ברת השוואה להאזנה לתוצאת ההקלטה בבית.
ובנוסף, גם באולפנים הטכנאים מודעים לתופעות שלא תמיד יש להן הסבר הנדסי מדוייק והם פועלים על סמך ניסיונם.

אריה
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
הדגמה של החלפת כבל חשמל לכבל קומקום פשוט במערכת טובה עם האזנה מודרכת תתן ל EB1000 מושג על מה אנחנו מדברים.
כמו שנכתב פה קודם, האזנה לניואנסים זה דבר נרכש עם הזמן.
דומה או מזכיר טעימה של יינות שונים - כאשר מישהו בעל ניסיון בתחום מכוון למה לשים לב בטעימה אז יש סיכוי שטועם חסר ניסיון ירגיש גם הוא בהבדל.

אני לא מעוניין לציין שמות אבל כאשר סתם , בשביל הסקרנות, העברתי את הכבל חשמל האיכותי יותר שיש לי מנגן הדיסקים לממיר שמחובר למחשב ייעודי, אשתי ושותפתי לתחביב (חני) אמרה לי "שהיא לא יודעת מה עשיתי אבל ככה זה נשמע טוב יותר ותשאיר את זה ככה..."
וכן, היו גם מקרים שלדעתה לא היה שום שינוי או שינוי מזערי....
ארז
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,346
מעורבות
489
נקודות
83
לפי המקור לעיל, רוב הנבדקים לא הצליחו להבחין גם ב 4% THD במוסיקה, אבל הצליחו להבחין ב 0.4% THD בטון סינוס טהור.
כנראה שמעולם לא בצעת בדיקות האודיו בעזרת ציוד מקצועי ובמקרה הטוב בדקת בעזרת תוכנות חובבניות.
שיצרן אמין מפרסם את הנתונים שלו, הבדיקות נעשו רק ע"י ציוד מקצועי (למשל AUDIO PRECISION ) , המכשירים הנ"ל מזריקים רק סינוסים טהורים ובודקים את העיוותים,
אז אם בניסויים שלך אנשים הצליחו להבחין בעיוותים של 0.4 אחוז בסינוס טהור אזי צדקתי והאוזן שלי רגילה לחלוטין.
לא ניתן לבדוק עיוותים בצורה אמינה בעזרת מכשירים כאשר מכניסים מוסיקה למקור, כי אז נשאלת השאלה איזה מוסיקה... המוסיקה עצמה היא בעצם אוסף תדרים והרמניות ואינה יציבה לאורך זמן שניתנת למדידה.
אתה תבוא ותגיד שתקח מגבר שיש לו עיוותים של חצי אחוז במדידת סינוס טהור שרובנו שומעים את העיוות ואז תכניס לו מוסיקה ולטענתך לא שומעים את ההבדל
אזי שוב השאלה איזה מוסיקה ... בטוח אני שיהיו קטעים במוסיקה מסויימת שאנשים כן יבחינו בעיוותים....
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,346
מעורבות
489
נקודות
83
אני מניח שאתה בדקת את עצמך עם טונים ואכן במקרה זה ניתן להבחין ב 0.5 אחוז עיוותים....יש הבדל עצום בין יכולת ההבחנה שלנו עם טונים ועם מוזיקה אמיתית- יכולת ההבחנה עם מוסיקה אמיתית פחותה בהרבה ומתקרבת למספרים שמתאר EB
ראה תשובתי ל EB , ציוד AUDIO בודקים במכשירים רק בעזרת טונים...אתה מכיר את זה בעצמך :)
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
891
מעורבות
210
נקודות
43
הינה סיפור.
אני לא מזכיר את שמו של של חבר הפורום בו מדובר מפני שבמפגשים בארבע עיניים אני לא יודע אם הוא רוצה או לא רוצה ש״אקשקש״ עליו, הוא כמובן יכול להוסיף פה אם בא לו.

לפני כמה שבועות קניתי וגם סיפרתי פה סטרימר יד 2 מאחד מחברי הפורום. מדובר Pioneer N 50A, שילמתי עליו 2,000 שח, בואו נניח שהוא שווה כפול מזה.
כשהגעתי לחבר הפיוניר היה מחובר למערכת, מערכת יקרה עם צליל משובח תענוג אמיתי. החבר שאל מה אני רוצה לשמוע וביקשתי את הקטע Duke’s Place בביצוע של ארמסטרונג ואלינגטון. ביצוע שאני אוהב בין השאר כי הם מבצעים אותו בצורה מאוד שמחה ועליזה.
שמענו את הקטע בפיוניר, היה מצויין, שמענו עוד קטעים וכמה תקליטים על הדרך, וכך החלטתי לקנות את הפיוניר כי היה לי ברור שב 2,000 שח אין לי מה לחפש טוב יותר.
לפני שהחבר ניתק את הפיוניר, הוא הציע לשמוע את הקטע בסטרימר החדש שלו שעולה עשרות אלפי שח.
בשניות הראשונות הוא אמר לי - זה נשמע אותו הדבר. לי לא. הפניתי תשומת ליבו לכך שכל העליצות והעליזות של הקטע באה לביטוי הרבה יותר טוב במכשיר היקר בהשוואה לפיוניר.
במילים אחרות, הסטרימר היקר העביר את המסר המוסיקלי הרבה הרבה יותר טוב מהפיוניר.
כמובן שאין לי פה איזה עניין פסיכולוגי כי לא אני השקעתי את הכסף בסטרימר היקר. גם אין פה עניין של השפעה חיצונית של חדר או אקוסטיקה כי הדבר היחיד שהוחלף זה המקור.
העברת המסר המוסיקלי באמצעות המערכת הוא לא מדיד. זו התרשמות של המאזין. כל אודיופיל נתקל בטח פעם אחת בחייו לפחות במערכת שבאופן מדיד נותנת הכל - נמוכים, ביניים, גבוהים, במה פנטסטית, רק מה לא נותנת? מוסיקה. הכל נמצא אבל מוסיקה אין.

נאחל הרבה בריאות ואושר למודדים ואנחנו נישאר אודיופילים.

אריה
רק הערונת ברשותך, ללא קשר לגוף הדיון העיקרי, השפעה פסיכולוגית אינה תלויה בשאלה אם הקופסה המנגנת היא שלך או לא, די בידיעה, מכאן שהאמירה " כמובן שאין לי פה איזה ענין פסיכולוגי כי לא אני השקעתי וגו'.. " נחרצת מדי. ומדגיש, אין כאן מסקנה אישית שלי לגבי הענין גופו, יותר לכיוון הלוגיקה המדריכה את הטוענים לאוטוסוגסטיה על ניגזרותיה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
בעברי בצבא הייתי טכנאי קשר והיינו מבצעים בדיקת עיוותים במכשירי קשר,
מכשיר קשר שיש לו פחות מ 5 אחוז היה נכשל בבחינה, ולא מדובר על מוזיקה, בעיוותים מעל הסף הזה זה גם דיבור הופך להיות לא מובן

EB 1000,
היה לי פאוור שפורפרתי של kr (קרונזילה),עם אחוז עיוות של מ״ק 77 צהלי.


איך אתם זוכרים את כל זה, אני שלוש שנים תיקנתי VRC (זה אלה שבג'יפים) דרג ג' במעבדה..
לא זוכר כלום!
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
רק הערונת ברשותך, ללא קשר לגוף הדיון העיקרי, השפעה פסיכולוגית אינה תלויה בשאלה אם הקופסה המנגנת היא שלך או לא, די בידיעה, מכאן שהאמירה " כמובן שאין לי פה איזה ענין פסיכולוגי כי לא אני השקעתי וגו'.. " נחרצת מדי. ומדגיש, אין כאן מסקנה אישית שלי לגבי הענין גופו, יותר לכיוון הלוגיקה המדריכה את הטוענים לאוטוסוגסטיה על ניגזרותיה.

וואלה רועי, התקבלת ברוב כבוד ל"מסדר הטכנוקרטים" .....מקווה שאני לא הורס לך כאן משהו-תדמית וכאלה....;)
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
קראת את מה רשמתי?? אמרתי, לאור העובדה שרוב האנשים לא מצליחים להבחין בעיותים הרמוניים מתחת ל 4% בגלל אפקט מיסוך פסיכואקוסטי, זה מעלה את השאלה, כיצד בדיוק הם מצליחים להבחין בהבדל בין MP3 בקצב גבוה ל FLAC או HD AUDIO? אני עברתי בדיקת שמיעה במסגרת סדרת בדיקות תקופתיות לפני שנה בגיל 47 ולא מצאו אצלי בעיה בשמיעה. ובכל זאת, אני לא מצליח להבין בין MP3 ל FLAC או FLAC 24/96. בקשתי מאשתי עזרה במבחן AB ונכשלתי.

זה לא אומר שעברתי לשמוע MP3. אני עדיין מתעקש שכל הספריה שלי תהיה LOSSLESS באיכות CD מינימום. אבל לצערי, לא מצליח לשמוע הבדל.

אז אולי בגלל זה אני לא מבדיל בין כבלי חשמל, ומסתפק ברמקולים מדגם בינוני של פוקאל ומגבר DIY CLASS D.

אני מאמין כי יש לך בעיה עם ציוד,
בני מקשיב באוזניות (יש לו כל מיני.. B&W, Sennheiser, HiFiMan), יודע היטב להבחין. אבל איך לא! רק תשים לב לבס, תוך שניה שומע הבדל.

לפני ~20 שנה היה לי iPod, טסתי ממש הרבה, היו לי אוזניות Shure E5 יחסית טובות וחשבתי שאני מסודר עם 320kbps.
לאחר 10 שנים התחלתי לשדרג רמקולים, הגברה (אז הייתה לי מערכת ק"ב עם B&W סדרה 6, רסיבר ONKYO - לא לגמרי עממי, אבל במונחים אודיופילים - פח), ו.. לא יכולתי להקשיב למוזיקה! אספתי אוסף ענק, והייתי צריך להמיר מחדש את כל הספריה ל-FLAC, והתחלתי להכנס ל-HIGH-REZ, כי מערכת רק התחילה לפרוח עם סאונד איכותי.

אז או שהציוד שלך,
או שלא אכפת לך,
או שאתה לא יודע להקשיב למוזיקה (את זה לומדים כמו שנמר כתב)

אבל.. אם טוב לך עם mp3, אתה לא חייב.

יש כאן הפורום של צילום גם אנשים שאוהבים לצלם עם jpeg, לא חשוב להם raw, לא רואים הבדל לא בצבע, לא ב-artifacts, לא בפוקוס.

אז שיהיה לבריאות לכולם... רק לא צריך להסיק מכאן שאין הבדל.
כי זה דווקא מדיד ביותר
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור