מגבר,pure class a...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
צפה בקובץ המצורף 49462
יש,
אך זה לעולם לא יגיע לרמת האפשרויות והגיוון שניתן להגיע בחיבור BI-AMP עם שני מגברים אופטימליים.
קח גם בחשבון שלא כל הוופרים 10" הם אותו הרכיב, יש כאלה שיכולים לנגן נהדר עם מגבר מנורות 35 וואט.

מצד שני BI-AMP אופטימלי, לא רלוונטי עבור 99% מהמקרים, לפחות כשמדובר בציוד ביתי ולא במערכות PA.
(אלא אם המשתמש מוציא משימוש את הקרוסאובר הפנימי של הרמקול)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
שנים שאני מתעסק עם בי אמפינג , הרבה בעיות , במיוחד אם לא זהים!
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
מה עם פאסות , כוון עוצמות , מהירות , הדבר הזה בדרך כל מפורר לך את ההומוגניות שנניח יצר מתכנן הרמקולים , נכון! זה חזק , כל מגבר בעצמו נשמע יותר טוב בלי הנטל שנושא חברו , אבל התוצאה לא מסודרת משהו ,ובדיוק אותו דבר בשימוש בסאב (ניסיתי ) , נכון הגרגור למטה מרשים ואפילו תורם לכינור אבל תמיד מגיע הקטע האכזרי שהוא עובד בלי קשר למה שמתנהל , עדיף קצת פחות באסים וצליל הומוגני ,
לסיכום - למה לא לקנות רמקות שיש לו באסים , ומגבר שיכול להחזיק הכל לבד ?
לפעמים הדברים ממש פשוטים ,למה לחפש צרות/
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
שנים שאני מתעסק עם בי אמפינג , הרבה בעיות , במיוחד אם לא זהים!

תראה, יש דברים שניתן לעשות ואחרים לא.
המגבר הדיגיטלי שניסית על הוופרים שלך, בוודאות יהיה בעייתי כי זו חיה אחרת.
מגברים אנלוגיים בעלי איכויות טונאליות דומות אבל שונים בדינמיות וב-ATTACK , לדעתי ומניסיוני יכולים להשתלב מצויין.
אגב, התמונה, זו מערכת שאני מעורב בהקמתה מתחילת שנות ה-90 ועד ימים אלה.
ה-DIVA ומגברי ההספק של KRELL נמצאים שם בערך מ-1992.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,883
מעורבות
2,609
נקודות
113
מעטים הרמקולים שיודעים להעניק את אותו גרגור למטה
ללא ארטיפקטים, אפקטים ותוספות למינהם.

כאשר הרמקול יודע לרדת כ"כ נמוך ואינטגרלי עם כל תווך הספקטרום כמקשה אחת הרמונית.

אין מילים.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
מה עם פאסות , כוון עוצמות , מהירות , הדבר הזה בדרך כל מפורר לך את ההומוגניות שנניח יצר מתכנן הרמקולים , נכון! זה חזק , כל מגבר בעצמו נשמע יותר טוב בלי הנטל שנושא חברו , אבל התוצאה לא מסודרת משהו ,ובדיוק אותו דבר בשימוש בסאב (ניסיתי ) , נכון הגרגור למטה מרשים ואפילו תורם לכינור אבל תמיד מגיע הקטע האכזרי שהוא עובד בלי קשר למה שמתנהל , עדיף קצת פחות באסים וצליל הומוגני ,
לסיכום - למה לא לקנות רמקות שיש לו באסים , ומגבר שיכול להחזיק הכל לבד ?
לפעמים הדברים ממש פשוטים ,למה לחפש צרות/

כן.
צריך סיוע של מקצוען..
במקרה של המערכת שבתמונה שצירפתי, הקרוסאוברים האלקטרוניים יוצרו ע"י KRELL בהזמנה במיוחד עבור ה-DIVA, והם FULLY BALANCED
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
יש לדני בכור כאלו מגברים וגם דיוה ,שמעתי פעם דיווה , מאוד מעניין , אבל למה צריך מגבר שעובד על קצר ?אבל מה שאתה מראה לנו זה יותר ארכאולוגיה מהסטוריה
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אבל למה צריך מגבר שעובד על קצר ?אבל מה שאתה מראה לנו זה יותר ארכאולוגיה מהסטוריה

יש לך טעות, אתה מדבר על אפוג'יי סינטילה, זה דגם מאד מוקדם שלהם. הדיווה הוא רמקול גם יותר חדש וגם יותר נציל וקל יחסית להפעלה. מגברים רועננו פעמים אצל היצרן, הרמקולים שופצו וכויילו לפני פחות מעשר שנים.
אתה תתפלא, זו מערכת STATE OF THE ART שלא קל גם היום לעקוף אותה בהשקעה של 500 אלף ירוקים על ציוד חדש.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
צחי, בהנדסת ובמדע האודיו יש מס' פרמטרים ברורים שניתן לשמוע דרכם הבדלים......שנויים בעוצמה, FR, יחס אות לרעש, עיוותים, וג'יטר (לא רלוונטי למגברים) ........מה הפרמטר(ים) שמשתנה(ים) עקב התאוריה שלך?

אעזור לך ......הפרמטר המרכזי שמשתנה בהתחממות ציוד הוא העוצמה........לעיתים כדי 1 dB.

אתה מוזמן כמובן לרשום את הסיבות שאתה חושב עליהם.(ורד)

אגב, שאלה זו הופנתה גם לחבר @AK1 אבל הוא עדיין חושב על כך ובטח הוא ייתן לי ולפורום תשובה מלומדת בעניין במהלך הסוף שבוע.
השינוי שהיה אצלי במגבר הקודם שלי היה היפתחות בגבוהים ! מסתום ואנמי לאורירי ומצלצל
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,144
מעורבות
1,620
נקודות
113
ברור לך שאני לא מסכים איתך!
שבת שלום...
התכוונתי שלא הגיוני שמגבר שעולה 100000 שח למשל צריך להתקשר לאשה שתפעיל אותו 8 שעות לפני כדי להנות ממנו
לא ראיתי בחיים המלצה רשמית כזו של יצרן
אני גם באופן אישי לא הייתי קונה נניח בלי מגבלה כספית מגבר טוב ככל שיהיה שהיצרן מבקש להפעיל אותו שעתיים לפני. זה לא מטוס קרב
אז על אותו משקל אל תקנה אף מכונת קפה ידנית כזאת:
501859_large.jpg

זה מטופש לגמרי להתעסק עם כיוון של טחינה, גלישת טמפרטורה וכל מני דברים הזויים שאפשר למצוא במכונה ב- 3000 ש"ח. אז למה לשלם פי 3?
 
נערך לאחרונה ב:

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אז על אותו משקל אל תקנה אף מכונת קפה ידנית כזאת:
501859_large.jpg

זה מטופש לגמרי להתעסק עם כיוון של טחינה, גלישת טמפרטורה וכל מני דברים הזויים שאפשר למצוא במכונה ב- 3000 ש"ח. למה לשלם פי 3?
מה אני קשור פה? סה״כ לא הסכמתי עם רוברט...
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
עשית לי פעם אחת "אהבתי" אז אתה "מסומן" אצל @matanoosh .......מזל שלך שלא הסתבכת עם @AK1 ;)
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
מה עם פאסות , כוון עוצמות , מהירות , הדבר הזה בדרך כל מפורר לך את ההומוגניות שנניח יצר מתכנן הרמקולים , נכון! זה חזק , כל מגבר בעצמו נשמע יותר טוב בלי הנטל שנושא חברו , אבל התוצאה לא מסודרת משהו ,ובדיוק אותו דבר בשימוש בסאב (ניסיתי ) , נכון הגרגור למטה מרשים ואפילו תורם לכינור אבל תמיד מגיע הקטע האכזרי שהוא עובד בלי קשר למה שמתנהל , עדיף קצת פחות באסים וצליל הומוגני ,
לסיכום - למה לא לקנות רמקות שיש לו באסים , ומגבר שיכול להחזיק הכל לבד ?
לפעמים הדברים ממש פשוטים ,למה לחפש צרות/
פה בדיוק כבור הכלב...בשאלות שלך.
הנסיון שיש לך סביר להניח שאין אותו לאחרים לפחות לחלקם.
אני הייתי רוצה להניח שילמדו את השאלות שלך כתובנות ולא משהו אחר.
לא פשוט לבנות סט אפ טוב במיוחד שהקומפוננטים יקרים.הדרך לטעויות לא קשה.
 

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
495
מעורבות
179
נקודות
43
תהיו לי בריאים.. לפעמים לא יודע אם לבכות או לצחוק. כנראה רובנו באמת חווייתיים בתחביבנו זה.
בסך הכל הועלה פוסט נחמד הנוגע לטופולוגיה של מגבר (דעתנו , ניסיוננו וחוויתנו, התרשמותינו) ב class A. מפה הפלגנו עד לרכבים, נשים, טכנוקרטים/חווייתיים, מכונות קפה, 1 db הנחתה, מחלת שדרגת, בי אמפליפיקציה , כן/לא.. בקיצור בליל של נושאים שלעיתים לא קשורים לנושא הדיון והפוסט המקורי.

חלילה מלפגוע בכל אותם חברים, אבל אני חושב שרבים ישמחו ויודו אם נצליח להיות ממוקדים להבא.

ותרומתי הצנועה..שוב

1. יש הרבה חברות שממליצים על קבלת סאונד אופטימלי לאחר x שעות של חימום ההגברה. למה? בעיקר שעל מנת להגיע למיצוי אופטימלי של המגבר (או כל רכיב אחר) יש צורך להגיע לטמפ׳ עבודה מסוימת. טמפ׳ זו יש בה כדי לרתום את כל הרכיבים בצורה טובה יותר המתורגמת לסאונד ״איכותי״ יותר.

2. זמן ההמתנה , שונה בין חברה לחברה אבל אני מניח שחלקנו מודעים לעובדה שמגביר חם נשמע פשוט טוב יותר. או בקיצור ״מוסיקלי״ הרמוני יותר.

3. משך הזמן שונה ממגבר למגבר והשפעת החימום לעניין ההשפעה והתרומה החווייתית שונה ממגבר למגבר, איכות המערכת , ניסיון בעליו וגם סובייקטיביות.

4. לא תמיד (נכון להיום) ניתן להסביר באופן מדעי ואמפיריי את התרומה של חימום יותר לאיכות הסאונד. אבל לחלקנו זו עובדה. מה לעשות אחרי x זמן הפרשנות שלנו לאיכות הצליל והחוויה היא טובה יותר. לא תמיד אנחנו יודעים להצביע מה הייתה התרומה של זמן ההמתנה/חימום מוקדם ולבטח לא ישבנו ומדדנו, אבל בשורה תחתונה פשוט נשמע טוב יותר.

5. התאמת הגברה לרמקולים הוא נושא מורכב וביאמפליפיקציה בפרט. שזה עובד טוב זה מושלם, אבל הדרך לשם מורכבת, יקרה ולא תמיד רלוונטית לרובנו . שניצל תיאר זאת נכון. לפעמים הדרך הפשוטה היא הנכונה. בתיאוריה תמיד קיימת הגברה איכותית יותר לטווח התדרים הספיציפי, אבל הדרך להגיע לאופטימיזציה לא פשוטה (התאמת פאזות, עוצמה, שילוב לעיתים של פרה פאסיבי, שימוש בקרוס וכו׳) ומעבר לזאת הפוטנציאל לפגיעה בהרמוניה של הרמקול. או במילים אחרות תזמון כל תחום התדרים.
לפיכך הפיתרון ״הפשוט״ לדעתי הננו במונובלוקים ע״מ לאפשר עוצמה של מגבר בודד בכל תחום התדרים. או לחילופין (לדעתי לפחות) חיבור של 2 מגברים מאותו סוג/אופי (ע״מ לשמור על אופי הסאונד הטונאליות, התיזמון, והסנירגיה לרמקולים) , אבל אם שימוש בקרוס איכותי ע״מ לצמצם את טווח התדרים והעבודה של כל מגבר ולהגביר את יעילותו. עבודה בטווח תדרים מצומצם של כל מגבר ובכך למקד את ״עבודתו״ בתחום צר של תדרים.

5. נחזור לעניין החוויה ולמה לעיתים מגבר קלאס A, נשמע לנו טוב יותר. אז שוב אין כלל ברזל. לא תמיד העדפותינו, אופי הרמקול, איכות המגבר , תקציב וכו׳ בהכרח יביאו לכך שמגביר pure class a, מתאים ונישמע לנו טוב יותר. עם זאת בהנחה שאופי המגבר לרוחינו (אופי הצליל, סינרגיה לרמקולים), אזי יש קסם באופי הצליל בקלאס A. ההפרדה, אוויר בין הכלים ״מוסיקליות״ וההרמוניות לטעמי לפחות מקבלות ביטוי ופשוט הסך הכל נשמע טוב יותר. יסלח לי רוברט , אבל לא תמיד אני יודע להצביע ולכמת את ההשפעה ואיזה מדד תרם .
בשורה התחתונה נשמע לאוזני טוב יותר. למה? ככה. לא תמיד יודע להסביר ולא תמיד או רוצה למדוד מה גרם. אבל בשורה התחתונה נשמע טוב יותר גם לאחר חימום וגם במעבר לקלאס A. שכאמור אנחנו יודעים מה מעבר לקלאס A תורם. המגבר ״עובד תמיד״ וללא הפסקה ולכן מתחמם יותר.

6. לעניין חימום היתר , רק אוסיף ואומר שהרבה יצרנים מכובדים כותבים במפורש שמומלץ הדלקה מוקדמת של מס׳ שעות ואפילו ימים בטרם המגבר יגיע למצב אופטימלי . ואף יש כאילו שטוענים שאין לכבות אותו. אצלי המגבר תמיד דלוק. ושיש זמן להאזנה קריטית, עובר ל class A.

7. לעניין המתנה וחימום המגבר, לא יודע לכמת בדיוק בזמן. ומה התרומה באחוזי לשיפור הסאונד בהמתנה של x שעות. ואני מניח שכל מגבר ותחושות ״סוביקטיביות״ לחוויה . אבל מנסיוני לאחר כשעה ב class A, אני מגיע לכמעט 95% מהיכולת. לא יודע להצביע בדיוק על הזמן. כמו שבעת המעבר ל class A, ההשפעה היא לא מיידית , נדרש קצת זמן עד שהמגבר מתחמם מה שמתורגם לחוויה ושיפור באיכות הסאונד.

8. אז מצטער רוברט לעניין החוויה לא יודע לתרגם מה המדד שתרם לסה״כ שיפור בסאונד בעצם ההמתנה ״לחימום״ המגבר במעבר לקלאס A (מעבר לתכונות שציינתי במעבר למוד קלאס A( ובכלל בעת הדלקת המגבר לאחר כיבויו ובהשוואה לאחר x שעות). מה לעשות נשמע טוב יותר אחרי x שעות.

ד״א חימום היתר בא לידי ביטוי באופן גדול יותר אצלי לפחות בפונו מנורות. ממתין מס׳ שעות להגיע לאופטימום. ושוב גם מהדקה הראשונה נהנים, אבל לאחר מס׳ שעות פשוט נשמע טוב יותר.

9. ושוב, היות המגבר תומך בטופלוגית class A, לא בהכרח תהיה טובה יותר ממגבר A/B אחר או קלאס D. ולא ניכנס לעניין התאמה לרמקולים , אופי הצליל, וסובייקטיביות המאזין. אבל בהנחה שאופי המגבר מתאים לנו, כמעט תמיד במעבר ל class A, החוויה מהאיכות הסאונד תגדל. לפעמים יותר לפעמים פחות לפעמיים במיידי ולפעמים לאחר מס שעות.

מקווה שקצת הצלחתי למקד בחזרה את מטרת הפוסט, וגם אם לא אז מאחל לכולם הרבה זמן למוסיקה ונזכור תמיד להנות מהדרך ..
 

נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
מעטים הרמקולים שיודעים להעניק את אותו גרגור למטה
ללא ארטיפקטים, אפקטים ותוספות למינהם.

וגם אלו שיכולים לרדת נמוך ולהעניק את אותו "גרגור", לא יעשו זאת עם כל מגבר...
אבל זה רק חלק מהתמונה, כי מגבר כזה, ואני אומר זאת עם ניסיון ותובנות של שנים, אין סיכוי שינגן את שארית הספקטרום באופן שאודיופיילים מעריכים.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
. לעניין המתנה וחימום המגבר, לא יודע לכמת בדיוק בזמן. ומה התרומה באחוזי לשיפור הסאונד בהמתנה של x שעות. ואני מניח שכל מגבר ותחושות ״סוביקטיביות״ לחוויה . אבל מנסיוני לאחר כשעה ב class A, אני מגיע לכמעט 95% מהיכולת. לא יודע להצביע בדיוק על הזמן. כמו שבעת המעבר ל class A, ההשפעה היא לא מיידית , נדרש קצת זמן עד שהמגבר מתחמם מה שמתורגם לחוויה ושיפור באיכות הסאונד.

תרשה לי בבקשה להטיל קצת יותר אור על העניין הסאונד והחום.
זה לא שהחימום משפר את הצליל.
מישהוא כאן עלול לחשוב שאם הוא לוקח מגבר CLASS B ומחמם אותו בתנור הביתי ל-60 מעלות אז הוא ישמע יותר טוב.
העניין הוא, שמגבר CLASS A , בקונפיגורציות הקיימות, לא יכול לפעול במיטבו כשהוא קר, אלא רק אם מתכננים אותו מראש עם קירור מים .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
יש לך טעות, אתה מדבר על אפוג'יי סינטילה, זה דגם מאד מוקדם שלהם. הדיווה הוא רמקול גם יותר חדש וגם יותר נציל וקל יחסית להפעלה. מגברים רועננו פעמים אצל היצרן, הרמקולים שופצו וכויילו לפני פחות מעשר שנים.
אתה תתפלא, זו מערכת STATE OF THE ART שלא קל גם היום לעקוף אותה בהשקעה של 500 אלף ירוקים על ציוד חדש.
זה בארץ ?
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,883
מעורבות
2,609
נקודות
113
וגם אלו שיכולים לרדת נמוך ולהעניק את אותו "גרגור", לא יעשו זאת עם כל מגבר...
אבל זה רק חלק מהתמונה, כי מגבר כזה, ואני אומר זאת עם ניסיון ותובנות של שנים, אין סיכוי שינגן את שארית הספקטרום באופן שאודיופיילים מעריכים.

מסכים איתך
אכן זה מסע מפרך, מורט עצבים בפני עצמו.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
חם שם , רגיל לאוויר הקריר שלנו:)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור