מגברי CLASS D - לא מה שחשבתם + דעה של פול


EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
שלום

בכל פורום אודיו מכובד בחול, גם כאלו שמהווים מקלט לאודיפילים, לפחות 20% מההודעות קשורות לסוג הגברה שתופס תואוצה בעזור האחרון והוא ה CLASS D. משום מה לא בפורום הזה ולא בפורום הכחול, אין כמעט דיונים בנושא, שלא לדבר על משתמשים שמודעים ליתרונות של הטכנולוגיה, התנסו עימה, או שאמיצים מספיק בכדי להתעניין בה.

אז קודם כל CLASS D זה לא הגברה דיגיטאלית בניגוד למה שחושבים, ולעיתים מה שגם יצרנים רושמים מתוך או בורות או בכדי למשוך לקוחות ללא ידע טכני.

האות D פשוט באה לאחר C שזו הגברה בתחום ה RF. מגבר CLASS D הוא מגבר "לא ליניארי" הפועל עי מיתוג האות, בדיוק כמו ספק כוח ממותג. התטנזיסטורים מופעים בשני מצבים קיצוניים כמו מתגים. ל CLASS D פעם היה שם רע שנאר עד היום בקרב אודיפילים באופן לא מוצדק.


מגברי CLASS D היום פועלים רק בחוג סגור באופן שהתנודות מיוצרות באופן עצמוני, מה שנקרא self oscilating . אות אנלוגי (אודיו) מוזן להדק ה + של מגבר אופרטיבי הפועל כמשווה (פעולה לא ליניארית). להדק ה - מוזן אות המוצא מהמגבר לאחר סינוס עי רשת LC פשוטה. אם האות המקור בעל ערך גבוה מאות המוצא בפועל (אות המשוב), המגבר מעלה את מוצאו לערך חיובי, נניח 5 וולט, ואם האות קטן המקור בעל ערך קטן מהאות בפועל, המגבר מוריד את המתח לערך נמוך, נגיד 0 וולט. מקבלים אות אפנון דמוי PWM - דופק מלבני בעל תדר משתנה, אשר מוזן למעגל לוגי (דלגלג) אשר מגביל את התדר עי דופק שעון מסנכרן שמהווה את תדר המרבי המותר, ומשם האות מפעיל מעגל הספק דמוי חצי גשר עם שני טרנזיסטורים. המגבר מוזן מהספקת מתח סימטרית, והמוצא מוזן לרמקול דרך מסנן מעביר נמוכים שמסלק את תדר המיתוג.

אני מצרף תמונות של סימולציה למגבר CLASS D עקרוני פשוט הפועל בשיטה החדשה עם עירור תנודות עצמי. התמונה הראשונה מראה את עקרון הפעולה של המעגל (שימו לב כמה זה פשוט בהשווה למגבר CLASS AB או CLASS A). התמונה השניה מראה תוצאות עבור אות מבוא סינוס טהור. רואים את אות הייחוס על גבי אות מוצא לפני המסנן (תדר מיתוג של כ 450 קולוהרץ), ומתחת את האות לאחר סינון שכולל רעשי מיתוג שהאוזן לא שומעת, ולעולם לא תשמע (עכשיו אתם מבינים למה כבלי קומקום ומסנני רעשים זה מיותר עבור הגברה CLASS D כי היא בעצמה מייצרת רעש, שאנו בכל מקרה לא מודעים לקיומו)

שימו לב שככל הקצב השינוי באות גדל, צפיפות הפולסים גדלה (תדר המיתוג גדל). זה עוד יתרון של CLASS D שהוא משנה תדר בהתאם ל "אקשן" בקטע המוסיקאלי. כמובן ירון ענק זו נצילות וקומפקטיות.

היתרון של CLASS D זה חוג התיקון בעקבות הפעולה בחוג הסגור. זה אומר לא משנה איזה עומס\רמקול נחבר וכיצד הוא מתנהג כפונקציה של הזרם או התדר, מגבר CLASS D מפצה ומתקן בזמן אמת את האות על מנת להבטיח שהמוצא יעקוב תמיד אחר המבוא. אין כל סיכון לכניסה לרוויה, אלא אם כן אות המבוא יחרוג מהמגבלות החשמליות, שזה לא הגיוני. אין תלות בתמפרטורה כי הטרנזיסטורים עובדים במצב רוויה או קטעון ולא מצב ליניארי.

המגבלות? יש שתי מגבלות עיקריות: תדר המיתוג - נרצה שהיה גבוה ככל הניתן. כיום תדר ממוצע הוא 400 עד 600 קילוהץ. בעתיד נגיע למגה הרצים. ככל שתדר המיתוג גבוהה, כך קל יותר לסנן ואחוז העייותים יורד. המגבלה השנייה היא איכות הסליל והקבל במעגל הסינון שחייבים להיות ליניאריים, אז אסור לסליל להיות בעל ליבת אוויר שכן אז הוא מקרין יותר לסביבה.


לחברות HYPEX ו ICEPOWER יש פטנטים בנושא והן החברות המובילות בשוק הזה כיום. חברת PS AUDIO עושה שימוש במודולים של ICEPOWER וחברות HI END אחרות עושות שימוש ב HYPEX. אני בניתי מגברים מ HYPEX בעלות של 6000 שח הכל כולל (מוכן להעמיד אותם במבחן מול כל מגבר אודיופילי ליניארי עד לפי 4 בעלות!)


ולסיום, הנה ידידכם האודיפיל הקשיש פול מנכל PS AUDIO כמעט מודה ש CLASS D הגיע היום לרמות של הגברה ליניארית אודיפילית.



CLASSD_sim.png
CLASSD_sim_result.png



בתערוכת DTOWN הבאה אני אשמח להביא את המגברים שלי להשוואה, אם יהיה סוחר שיעז להסתכן בהשפלה פומבית. ולא, לא יצא לי להשוות את ההגברה שלי מול מגבר אודיפילי אחר, מלבד מגברי מובנים ברסיברי ימהה A1040 ודנון X6400H, אבל על סמך השוואת נתונים ותוצאות מדידה, יש לי הרגשה שהפערים העצומים לטובת ה CLASS D יבואו לביטוי גם באוזניים
 

תמונות מצורפות

  • CLASSD_sim.png
    CLASSD_sim.png
    KB 209.2 · צפיות: 1,186
  • CLASSD_sim_result.png
    CLASSD_sim_result.png
    KB 158.8 · צפיות: 1,152

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
כתבת יפה ומעניין עד ההשפלה הפומבית.

מיותר אחינו.

בכל מקרה, תודה :)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
לפני עשר שנים שמעתי זוג מונו ענקים (דיגיטליים או היברידיים) של ML עם רמקולים JBL - איזה חוויה!
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מעניין שפתאום אתה מביא לנו את פול.
פול הוא מהנדס עם גישה אודיופילית והוא הקים את Ps Audio.
כשהבאתי סרטון שלו כתגובה כדי לסתור דעה שלך בנושא איכות הצליל, טענת שהוא אינטרסנט.
כשהוא טוען דברים שמתאימים לתפיסתך הוא מפסיק להיות אינטרסנט?

אריה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
מעניין שפתאום אתה מביא לנו את פול.
פול הוא מהנדס עם גישה אודיופילית והוא הקים את Ps Audio.
כשהבאתי סרטון שלו כתגובה כדי לסתור דעה שלך בנושא איכות הצליל, טענת שהוא אינטרסנט.
כשהוא טוען דברים שמתאימים לתפיסתך הוא מפסיק להיות אינטרסנט?

אריה

לוגית, EB אומר כך: אם אני לא יכול לשכנע אותך עם הטיעונים הטכנוקרטיים שלי אז קבל בבקשה את הטיעונים של אחד "מהחברה שלך".
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לוגית, EB אומר כך: אם אני לא יכול לשכנע אותך עם הטיעונים הטכנוקרטיים שלי אז קבל בבקשה את הטיעונים של אחד "מהחברה שלך".
יכול להיות שיש מישהו שחלק מדעותיו מקובלות עליך וחלק לא. לגיטימי וסביר.
מה שלא יכול להיות זה שאתה פוסל את דעותיו שלא מתאימות לתפיסתך כי הבן אדם אינטרסנט, לשיטתך, ומביא דעותיו שכן מתאימות לתפיסתך כדי להוכיח טיעון.
אז ש @EB1000 יאמץ את דעותיו של פול בנושא כמו כבלי כוח לציוד, אבל אם הוא טוען שדעתו זו ודומות לה הן דעות משוחדות, אז שימצא מישהו אחר לצטט את דעותיו.

אריה
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
שלום

בכל פורום אודיו מכובד בחול, גם כאלו שמהווים מקלט לאודיפילים, לפחות 20% מההודעות קשורות לסוג הגברה שתופס תואוצה בעזור האחרון והוא ה CLASS D. משום מה לא בפורום הזה ולא בפורום הכחול, אין כמעט דיונים בנושא, שלא לדבר על משתמשים שמודעים ליתרונות של הטכנולוגיה, התנסו עימה, או שאמיצים מספיק בכדי להתעניין בה.

אז קודם כל CLASS D זה לא הגברה דיגיטאלית בניגוד למה שחושבים, ולעיתים מה שגם יצרנים רושמים מתוך או בורות או בכדי למשוך לקוחות ללא ידע טכני.

האות D פשוט באה לאחר C שזו הגברה בתחום ה RF. מגבר CLASS D הוא מגבר "לא ליניארי" הפועל עי מיתוג האות, בדיוק כמו ספק כוח ממותג. התטנזיסטורים מופעים בשני מצבים קיצוניים כמו מתגים. ל CLASS D פעם היה שם רע שנאר עד היום בקרב אודיפילים באופן לא מוצדק.


מגברי CLASS D היום פועלים רק בחוג סגור באופן שהתנודות מיוצרות באופן עצמוני, מה שנקרא self oscilating . אות אנלוגי (אודיו) מוזן להדק ה + של מגבר אופרטיבי הפועל כמשווה (פעולה לא ליניארית). להדק ה - מוזן אות המוצא מהמגבר לאחר סינוס עי רשת LC פשוטה. אם האות המקור בעל ערך גבוה מאות המוצא בפועל (אות המשוב), המגבר מעלה את מוצאו לערך חיובי, נניח 5 וולט, ואם האות קטן המקור בעל ערך קטן מהאות בפועל, המגבר מוריד את המתח לערך נמוך, נגיד 0 וולט. מקבלים אות אפנון דמוי PWM - דופק מלבני בעל תדר משתנה, אשר מוזן למעגל לוגי (דלגלג) אשר מגביל את התדר עי דופק שעון מסנכרן שמהווה את תדר המרבי המותר, ומשם האות מפעיל מעגל הספק דמוי חצי גשר עם שני טרנזיסטורים. המגבר מוזן מהספקת מתח סימטרית, והמוצא מוזן לרמקול דרך מסנן מעביר נמוכים שמסלק את תדר המיתוג.

אני מצרף תמונות של סימולציה למגבר CLASS D עקרוני פשוט הפועל בשיטה החדשה עם עירור תנודות עצמי. התמונה הראשונה מראה את עקרון הפעולה של המעגל (שימו לב כמה זה פשוט בהשווה למגבר CLASS AB או CLASS A). התמונה השניה מראה תוצאות עבור אות מבוא סינוס טהור. רואים את אות הייחוס על גבי אות מוצא לפני המסנן (תדר מיתוג של כ 450 קולוהרץ), ומתחת את האות לאחר סינון שכולל רעשי מיתוג שהאוזן לא שומעת, ולעולם לא תשמע (עכשיו אתם מבינים למה כבלי קומקום ומסנני רעשים זה מיותר עבור הגברה CLASS D כי היא בעצמה מייצרת רעש, שאנו בכל מקרה לא מודעים לקיומו)

שימו לב שככל הקצב השינוי באות גדל, צפיפות הפולסים גדלה (תדר המיתוג גדל). זה עוד יתרון של CLASS D שהוא משנה תדר בהתאם ל "אקשן" בקטע המוסיקאלי. כמובן ירון ענק זו נצילות וקומפקטיות.

היתרון של CLASS D זה חוג התיקון בעקבות הפעולה בחוג הסגור. זה אומר לא משנה איזה עומס\רמקול נחבר וכיצד הוא מתנהג כפונקציה של הזרם או התדר, מגבר CLASS D מפצה ומתקן בזמן אמת את האות על מנת להבטיח שהמוצא יעקוב תמיד אחר המבוא. אין כל סיכון לכניסה לרוויה, אלא אם כן אות המבוא יחרוג מהמגבלות החשמליות, שזה לא הגיוני. אין תלות בתמפרטורה כי הטרנזיסטורים עובדים במצב רוויה או קטעון ולא מצב ליניארי.

המגבלות? יש שתי מגבלות עיקריות: תדר המיתוג - נרצה שהיה גבוה ככל הניתן. כיום תדר ממוצע הוא 400 עד 600 קילוהץ. בעתיד נגיע למגה הרצים. ככל שתדר המיתוג גבוהה, כך קל יותר לסנן ואחוז העייותים יורד. המגבלה השנייה היא איכות הסליל והקבל במעגל הסינון שחייבים להיות ליניאריים, אז אסור לסליל להיות בעל ליבת אוויר שכן אז הוא מקרין יותר לסביבה.


לחברות HYPEX ו ICEPOWER יש פטנטים בנושא והן החברות המובילות בשוק הזה כיום. חברת PS AUDIO עושה שימוש במודולים של ICEPOWER וחברות HI END אחרות עושות שימוש ב HYPEX. אני בניתי מגברים מ HYPEX בעלות של 6000 שח הכל כולל (מוכן להעמיד אותם במבחן מול כל מגבר אודיופילי ליניארי עד לפי 4 בעלות!)


ולסיום, הנה ידידכם האודיפיל הקשיש פול מנכל PS AUDIO כמעט מודה ש CLASS D הגיע היום לרמות של הגברה ליניארית אודיפילית.



צפה בקובץ המצורף 47720 צפה בקובץ המצורף 47721


בתערוכת DTOWN הבאה אני אשמח להביא את המגברים שלי להשוואה, אם יהיה סוחר שיעז להסתכן בהשפלה פומבית. ולא, לא יצא לי להשוות את ההגברה שלי מול מגבר אודיפילי אחר, מלבד מגברי מובנים ברסיברי ימהה A1040 ודנון X6400H, אבל על סמך השוואת נתונים ותוצאות מדידה, יש לי הרגשה שהפערים העצומים לטובת ה CLASS D יבואו לביטוי גם באוזניים

אולי קלאס D הם הכי טובים, אבל תבין, לכתוב את כל זה בלי לשמוע ברצינות מגבר סביר... זה כמו שאני אגיע לפורום מכוניות ספורט ואתחיל ללהג על כמה הטסלה שלי יותר טובה מכל מכונית אחרת, בלי שנסעתי בכלום חוץ ממיצובישי ספייס סטאר.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אולי קלאס D הם הכי טובים, אבל תבין, לכתוב את כל זה בלי לשמוע ברצינות מגבר סביר... זה כמו שאני אגיע לפורום מכוניות ספורט ואתחיל ללהג על כמה הטסלה שלי יותר טובה מכל מכונית אחרת, בלי שנסעתי בכלום חוץ ממיצובישי ספייס סטאר.
יותר נכון ש eb1000 מגיע לפורום של מכוניות ספורט כשהוא נוהג בפיאט 500, טוען שהיא עדיפה על כל מכוניות הספורט מבלי שנהג מעודו באחת מהן.

אריה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
יותר נכון ש eb1000 מגיע לפורום של מכוניות ספורט כשהוא נוהג בפיאט 500, טוען שהיא עדיפה על כל מכוניות הספורט מבלי שנהג מעודו באחת מהן.

אריה
ממש לא כך...... EB אומר שמדידתית בשעון עצר הפיאט 500 שמותקן בה מנוע של 700 כ"ס , עושה 0-100 ב 3.2 שניות ועולה 50,000 דולר מאיצה כמעט בדיוק כמו הלמבורגיני שלכם שעושה 0-100 ב 3 שניות, ועולה חצי מליון דולר.

........ואל תתחילו שפיאט 500 עם מנוע 700 כ"ס תתפרק .....זה לא הנושא.....צריך נחזק אותה עם מוטות ברזל חלודים העיקר שתעשה 0-100 ב 3.2 שניות.....התאוצה בלבד היא ה-Issue במקרה זה.
 
נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
מגבר class Dכמו merill שעושה מוזיקה עולה בסביבות 50k$ הזולים הם חזקים
וזה עיקר יתרונם, בזכות נצילות הגבוהה .
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
QUOTE="roberts, post: 397428,member: 1775"]ממש לא כך...... EB אומר שמדידתית בשעון עצר הפיאט 500 שלי שמותקן בה מנוע של 700 כ"ס , עושה 0-100 ב 3.2 שניות ועולה 50,000 דולר מאיצה כמעט בדיוק כמו הלמבורגיני שלכם שעושה 0-100 ב 3 שניות, ועולה חצי מליון דולר.

טוב.

אגב נזכרתי, שבאחד הסרטונים שלו פול מספר שבזמן שהם בונים ציוד כשהם נתקלים בתופעה שהם לא מצליחים להסביר. הם בודקים אם התופעה עקבית ואם כן, הם משתמשים בה בלי לדעת להסביר אותה.

אריה
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
ממש לא כך...... EB אומר שמדידתית בשעון עצר הפיאט 500 שלי שמותקן בה מנוע של 700 כ"ס , עושה 0-100 ב 3.2 שניות ועולה 50,000 דולר מאיצה כמעט בדיוק כמו הלמבורגיני שלכם שעושה 0-100 ב 3 שניות, ועולה חצי מליון דולר.

........ואל תתחילו שפיאט 500 עם מנוע 700 כ"ס תתפרק .....זה לא הנושא.....צריך נחזק אותה עם מוטות ברזל חלודים העיקר שתעשה 0-100 ב 3.2 שניות.....
התאוצה בלבד
היא ה-Issue במקרה זה.

אגב, אני לא יודע מי זה EB1000 למרות שאני מדבר די הרבה בשמו ;)
.......מקווה שזה בסדר מבחינתו.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
טוב.
אגב נזכרתי, שבאחד הסרטונים שלו פול מספר שבזמן שהם בונים ציוד הם נתקלים בתופעה שהם לא מצליחים להסביר. הם בודקים אם התופעה עקבית ואם כן, הם משתמשים בה בלי לדעת להסביר אותה.

אריה
ברומנית (כן אני רומני ;)) יש משפט יפה שעוסק בטבע האנושי שאומר "הוא עושה את עצמו מעניין" ......בקשר לפול מ-PS .....מעניין ומסתורי כדי "להדליק ולחרמן" את קהל הלקוחות .

רומנים - טכנוקרטים, חוויתיים......סתם מסניפי שום - התפקדו נא !!! (ורד)
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
ברומנית יש משפט יפה שעוסק בטבע האנושי שאומר "הוא עושה את עצמו נעניין" ......בקשר לפול מ-PS .....מעניין ומסתורי כדי "להדליק ולחרמן" את הלקוחות .
תמיד אפשר לתת את ההסברים האלה.
מאחר ואין בפורום מישהו שעסק ברצינות בתכנון ציוד, אחד כמו תדי פרדו, למשל, אז אין באפשרותנו לזלזל בטיעונים של מי שכן עוסקים בתכנון.

אריה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
תמיד אפשר לתת את ההסברים האלה.
מאחר ואין בפורום מישהו שעסק ברצינות בתכנון ציוד, אחד כמו תדי פרדו, למשל, אז אין באפשרותנו לזלזל בטיעונים של מי שכן עוסקים בתכנון.

אריה
את שאמרתי אני מבסס על העניין שנניח ב- 60 שנה אחרונות לא הייתה שום תובנה חדשה בתאוריה ובמדידות בנושא מגברים......דגש מגברים.

אני לא מדבר על טכנולוגיית ה- ClassD שהיא חדשה.... אני מדבר על סט המדידות שמבצעים על כל סוגי המגברים שלא השתנה ב-60 שנה האחרונות.

המדידות כוללות FR, עיוותים מסוגים שונים, יחס אות לרעש מסוגים שונים , התנגדות כניסה ויציאה ......וזהו.

אם תרצו אצרף לכם דף מדידות שנעשה כאמור לפני 60 שנה ודף מדידות מודרני ותוכלו לשפוט בעצמכם.
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
את שאמרתי אני מבסס על העניין שנניח ב- 60 שנה אחרונות לא הייתה שום תובנה חדשה בתאוריה ובמדידות בנושא מגברים......דגש מגברים.

אני לא מדבר על טכנולוגיית ה- ClassD שהיא חדשה.... אני מדבר על סט המדידות שמבצעים על כל סוגי המגברים שלא השתנה ב-60 שנה האחרונות

כשאתה מדבר על מדידות, אתה מדבר על מוצר מוגמר אחרי שלב התכנון והבנייה.
בשלב התכנון והבנייה אפשר שנתקלים בתופעות, כמו לדוגמה השפעה של מיקום רכיבים, שאין להם ביטוי בשלב המדידות אלא אם היו נותנים לך למדוד שני מגברים מוכנים שמיקום הרכיבים בהם שונה.

אריה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
כשאתה מדבר על מדידות, אתה מדבר על מוצר מוגמר אחרי שלב התכנון והבנייה.
בשלב התכנון והבנייה אפשר שנתקלים בתופעות, כמו לדוגמה השפעה של מיקום רכיבים, שאין להם ביטוי בשלב המדידות אלא אם היו נותנים לך למדוד שני מגברים מוכנים שמיקום הרכיבים בהם שונה.

אריה
במהלך התכנון שאתה מדבר עליו .....למה שלא יבצעו בדיוק את אותם מדידות כמו במוצר המוגמר?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
לוגית, EB אומר כך: אם אני לא יכול לשכנע אותך עם הטיעונים הטכנוקרטיים שלי אז קבל בבקשה את הטיעונים של אחד "מהחברה שלך".

לא לא. ממש לא. זה רחוק ממה שהוא אומר. מה שהוא אומר הוא שמגבר דיגיטלי מתוצרת איקאה יעשה סלט ירקות מכל מגבר טרנזיסטורי.

מה הבעיה?
הבחור לא מכיר מגברים טרנזיסטורים טובים. איך אני יודע? כי הוא טוען את מה שהוא טוען.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
אני לא מדבר על טכנולוגיית ה- ClassD שהיא חדשה.... אני מדבר על סט המדידות שמבצעים על כל סוגי המגברים שלא השתנה ב-60 שנה האחרונות

חדשה כמו שסוסיתא כרמל הוא רכב חדש. מגברים דיגיטלים קיימים שנים רבות. במיוחד בתחום המקצועי. בשביל לסבר לך את האוזן. המגברים של lab קיימים כבר משנת 98.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
במהלך התכנון שאתה מדבר עליו .....למה שלא יבצעו בדיוק את אותם מדידות כמו במוצר המוגמר?
כי הם גילו למשל שבהאזנה הם לא מרוצים מהתוצאה.

אריה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור