מגברי CLASS D - לא מה שחשבתם + דעה של פול


omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
זה הקיט שלי:

https://www.diyclassd.com/product/nc400-mono-kit-complete-kit/24

זו סקירה של המודול:

https://www.audiosciencereview.com/...and-measurements-of-hypex-nc400-diy-amp.5907/


שום מגבר אודיפילי ליניארי גם בעלות של מאות אלפי דולרים, לא ייתן לך תחום דינאמי של 130 דציבל:


https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?attachments/1545946997046-png.19465/




שים לב להרמוניות 2 ו 3 שנמצאות מתחת ל 130 דציבל! שים לב לאחוז העיוותים הנמדד:


https://www.audiosciencereview.com/...lifier-power-at-4-ohm-measurements-png.19466/


0.004% בהספק מלא של 225 ואט לתוך 8 אוהם, וזה עוד עבור מגבר סטריאו ששני מודולים חולקים את אותו הספק. אצלי זה מונובלוקים נפרדים.

שוב, עד לא יעשו השוואה במבחן עיוור, אנשים לא יפנימו ש CLASS D זו ההגברה האולטימטיבית.

ברצינות: אתב חושב שהבעיה/צוואר בקבוק במגבר היא ההבדל בין 110db לבין 130db עבור גל סינוס נקי? 110db זה כבר יותר מההבדל בין לחישה חרישית לבין מטוס סילון ממריא. מקרה קלאסי של חיפוש מטבע מתחת לפנס.
תקן אותי אם אני טועה, לא השווית מול שום מגבר רציני, מבחן עיוור או לא?
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
בלי קשר לעוצמה ביציאה, הייתי צריך לקרוא פעמיים את המסומן באדום.
סליחה , לא הבנתי.

אתה באמת חושב, ואני רציני לגמרי, שיציאת האוזניות של הJVC, עדיפה על פרה אחר?


יתרונות של יציאת אוזניות לעומת יציאת RCA של PRE :
1. התנגדות יציאה נמוכה יותר - "יכולת דחיפה"
2. מתח גבוה יותר.
העיוותים ויחס האות לרעש פחות טובים אבל זה מעבר לסף השמיעה האנושית.

ואתה יודע את דעתי על הגברת PRE מתוכננת היטב ואינטרקונקטים שהם Flat 20-20,000 - אין שום צליל/במה/עומק/מוסיקאליות וכו', שום דבר ששונה אחד מהשני -כלום !!!! .....הכל נשמע אותו דבר.....זה על סף גבול יכולת המדידה של ציוד המדידה המתקדם בעולם לא כל שכן של האוזן האנושית המאפנית שלנו.......ראה את השרשור שלי על יכולות השמיעה האנושית (לינק)
 
נערך לאחרונה ב:

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
יתרונות של יציאת אוזניות לעומת יציאת RCA של PRE :
1. התנגדות יציאה נמוכה יותר - "יכולת דחיפה"
2. מתח גבוה יותר.
העיוותים ויחס האות לרעש טובים פחות אבל זה מעבר לסף השמיעה האנושית.

ואתה יודע את דעתי על הגברת PRE מתוכננת היטב ואינטרקונקטים - אין שום צליל/במה/עומק/מוסיקאליות וכו' ....כלום!!!!....הכל נשמע אותו דבר.....זה על סף גבול יכולת המדידה של ציוד המדידה המתקדם בעולם לא כל שכן האוזן האנושית המאפנית לא יכולה לשמוע זאת.......ראה את השרשור שלי על יכולות השמיעה האנושית (לינק)
איש באמונתו (או אוזנו) יחיה.

אגב, פתחו מחדש את רחמו בשוק, אחרי שהאבא נפטר. תבוא.

נערוך לך מבחן עיוור לחומוס :)
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
איש באמונתו (או אוזנו) יחיה.

אגב, פתחו מחדש את רחמו בשוק, אחרי שהאבא נפטר. תבוא.

נערוך לך מבחן עיוור לחומוס :)
תראה, שנינו אודיופילים, שנינו חושבים שכדי לשמוע טוב צריכים להשקיע "כסף טוב", אבל, .ההבדל היחיד ביננו הוא שאני ארכז כמעט את כל הסכום על רמקולים, אקוסטיקה ו Power (שמתאים לרמקולים) נניח 80% מסה"כ, ואתה תשים על העניין כ-40-50 % .

לטענתי, הצליל שאני אגיע אליו יהיה משמעותית טוב משלך מאחר והשקעתי בציוד שההבדלים בו ניכרים וברורים ....וכאמור אשקיע יותר ממך ברמקולים ואקוסטיקה על חשבון השאר.

ולגבי החומוס....יבוא גם יומו.... ותודה גדולה על ההזמנה (ורד)
 

נערך לאחרונה ב:

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
הנה סרטון הדרכה ובסופו סקירה על סמך שמע עבור המגברים שיש לי:


הבחור מתאר את הצליל כמאד חם ומסיקאלי ומאד מפתיע ביחס למחיר.

הנה המגברים שלי מחוברים לרמקולי וילסון סאשה יוקרתיים:


והנה סקירה מבחור שמאמין בכבלי קומקום ו USB ונחשב לגורו כמעט כמו פול:


הוא משום מה החליט שהמגבר נשמע טוב רק לאחר תקופת שימוש ארוכה... תקפצו לדקה 7 כדי לשמוע אותו סוף סוף אומר מה הוא חושב על הסאונד שמאד הפתיע אותו לטובה כמאד "מוסיקאלי" ונותן תחושה של "הי אנד".
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
תראה, שנינו אודיופילים, שנינו חושבים שכדי לשמוע טוב צריכים להשקיע "כסף טוב", אבל, .ההבדל היחיד ביננו הוא שאני ארכז כמעט את כל הסכום על רמקולים, אקוסטיקה ו Power (שמתאים לרמקולים) נניח 80% מסה"כ, ואתה תשים על העניין כ-40-50 % .

לטענתי, הצליל שאני אגיע אליו יהיה משמעותית טוב משלך מאחר והשקעתי בציוד שההבדלים בו ניכרים וברורים ....וכאמור אשקיע יותר ממך ברמקולים ואקוסטיקה על חשבון השאר.

ולגבי החומוס....יבוא גם יומו.... ותודה גדולה על ההזמנה (ורד)
מסכים איתך שלאקוסטיקה יש משקל מכריע. כתבתי שהוצאתי את המערכת מהממ"ד, כי שום דבר לא עזר.

שים לב להודעה הבאה -

https://www.hometheater.co.il/vt339546.html
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
119
נקודות
43
Eb1000 האם שמעת והשוות ל class d אחרים? האם יש הבדלי סאונד משמעותיים בינהם?
תוכל לציין עם איזה רמקולים אתה מקשיב?
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
119
נקודות
43
בוודאי שתיאורטית ייתכן מצב שמודול כזה יישמע יותר טוב. אלא שאודיופילים יש להם מנהג מגונה להקשיב לכל מיני מערכות, ולהשוות. סוג של שריטה. ומי שיצא לו להקשיב ולהשוות מסיק את מה שמסיק. ועובדה שמרבית החברים כאן ששמעו כמה וכמה מגברים בחייהם, לא בחרו ב class d, עדיין. אני מקפיד לא לחוות דעה על ציוד שלא שמעתי. ממה שכן שמעתי, לא מצאתי אף הגברת class D שהייתי יכול לחיות איתה.

השאלה המעניינת לא פחות היא למה פותח השרשור השווה את ההגברה עליה הוא מדבר? באוזן, לא בדף הנתונים הטכנים.
האם הקשבת למגברי class d בביתך במערכת שלך ואם כן אילו? (כי אם זה במערכות אחרות בכל מיני הזדמנויות-ההיגדים הללו פחות משמעותיים)
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מסכים איתך שלאקוסטיקה יש משקל מכריע. כתבתי שהוצאתי את המערכת מהממ"ד, כי שום דבר לא עזר.

שים לב להודעה הבאה -

https://www.hometheater.co.il/vt339546.html

הוצאת מהממ"ד, זה אומר שחלק מהכותבים פה שיש להם רמקולים עומדים גדולים וכל הקירות מצופים אבזורברים בממ"ד הם טמבלים ?
קנית לך שונאים, תתבייש לך אחד שלא מבין כלום! (למען הסר ספק זה נכתב בציניות).
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
סליחה , לא הבנתי.




יתרונות של יציאת אוזניות לעומת יציאת RCA של PRE :
1. התנגדות יציאה נמוכה יותר - "יכולת דחיפה"
2. מתח גבוה יותר.
העיוותים ויחס האות לרעש פחות טובים אבל זה מעבר לסף השמיעה האנושית.

וגם יכולת לדפוק את הפאואר, וכן ראיתי כזה מקרה.
יציאת אוזניות בסיסית זה מגבר הכי פשוט שבד"כ שם יש חיסכון ברכיבים ומעגל איכותיים, אתה קורא לזה עיוותים וS\N ואני קורא לזה דאונגרייד של הסיגנל, בניסויים שאני עשיתי תמיד הסאונד מלוכלך לטעמי, ולא משנה הסיבה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אני משתמש במגבר קלאס די שאני מאוד אוהב ומרוצה ממנו.
לפני הרכישה לא בחנתי אותו במבחן עיוור, לא בדקתי שום מגבר קלאס די אחר ולמען האמת, לא ידעתי בכלל שהוא קלאס די אלא במקרה ורק חודשיים אחרי הרכישה.
הדבר היחיד שעשיתי הוא לבחון אותו ביסודיות אצלי בבית על המערכת שלי ולפרק זמן ארוך. מצא חן בעיני, קניתי. מה אכפת לי איזה קלאס הוא???
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני משתמש במגבר קלאס די שאני מאוד אוהב ומרוצה ממנו.
לפני הרכישה לא בחנתי אותו במבחן עיוור, לא בדקתי שום מגבר קלאס די אחר ולמען האמת, לא ידעתי בכלל שהוא קלאס די אלא במקרה ורק חודשיים אחרי הרכישה.
הדבר היחיד שעשיתי הוא לבחון אותו ביסודיות אצלי בבית על המערכת שלי ולפרק זמן ארוך. מצא חן בעיני, קניתי. מה אכפת לי איזה קלאס הוא???
המערכת שלך פנטסטית.

אריה
 

yuria

אוהב את התחום
הודעות
172
מעורבות
23
נקודות
18
כתבה מעולה.
תודה
 

Eylo

אוהב את התחום
הודעות
405
מעורבות
87
נקודות
28
פרט שולי , אבל זה לא וילסון סאשה בסרטון , זה יותר diy של וילסון. בספק שהמדבר היה מצליח לדחוף את הסאשה מבלי לאבד רוחב פס .
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,907
מעורבות
2,637
נקודות
113
פרט שולי , אבל זה לא וילסון סאשה בסרטון , זה יותר diy של וילסון. בספק שהמדבר היה מצליח לדחוף את הסאשה מבלי לאבד רוחב פס .

מדובר בדגם: Wilson Audio WITT משנת 1995.
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
מדובר בדגם: Wilson Audio WITT משנת 1995.
זו הגברה של 250 וואט ל 8 אוהם עם DF של 8000 במקרה הכי גרוע בתחום 20 עד 20000 הרץ. לא חושב שתיהיה לו לדחוף כל רמקול, גם מהקשים ביותר. לפי דפי היצרן, עכבה מינימאלית היא 2 אוהם.
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
זו הגברה של 250 וואט ל 8 אוהם עם DF של 2000 במקרה הכי גרוע בתחום 20 עד 1000 הרץ. לא חושב שתיהיה לו לדחוף כל רמקול, גם מהקשים ביותר. לפי דפי היצרן, עכבה מינימאלית היא 2 אוהם.
איך טכנית ניתן להשיג DF של 2,000 ? .....בגלל המשוב? .....קיים סליל בטור ביציאה כדי לסנן את התדרים הגבוהים..... כדי להגיע להתנגדות יציאה כה נמוכה שטח החתך של הכבל שממנו בנוי הסליל צריך להיות גדול מאוד..... ונדמה לי שלא ראיתי סליל גדול במעגלים המודפסים שהראת בפורום.......להסבריך המלומדים אודה.
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
Imp.png
איך טכנית ניתן להשיג DF של 2,000 ? .....בגלל המשוב? .....קיים סליל בטור ביציאה כדי לסנן את התדרים הגבוהים..... כדי להגיע להתנגדות יציאה כה נמוכה שטח החתך של הכבל שממנו בנוי הסליל צריך להיות גדול מאוד..... ונדמה לי שלא ראיתי סליל גדול במעגלים המודפסים שהראת בפורום.......להסבריך המלומדים אודה.



עוד לא הפנמת שאין מתחרים ל CLASS D אם הוא מתומחר נכון? אתה אכן צודק, התורם העיקרי לעכבת מוצא שתיאורטית שואפת לאפס, זה הפעולה בחוג סגור. לא משנה מה תנאי העומס, אות המוצא אינו מושפע מזה. מה שאומר שהמגבר מתפקד כמקור מתח אידיאלי.

סגירת המשוב מתרחשת לאחר המסנן. בנוסף, המסנן שיש שם מהווה כ 30% מעלות כל המודול! הם עושים שימוש בקבלים מיוחדים בעלי ESR נמוך מאד של 200 ננו אוהם, וסליל סינון מורכב מזוג סלילים צמודים על ליבה מיוחדת של שילוב בין פריטים לסיליקון קרבייד, מה שנותן לסליל תחום עבודה ליניארי מאד בכל תחום השמע.

בכדי לקבל DF של 2000 מול עומס של 8 אוהם, צריך התנגדות מוצא של 4 מילי אוהם. אז טעות שלי, ה DF הוא לא 2000, אני התבלבלי עם המודול הישן שהיה לי של חברת ICEPOWER, ה DF של ה HYPEX הוא 8000 !!! וזה תקף לא עד 10000 הרץ, אלא עד 20 אלף הרץ! שום מגבר אודיפילי כולל ה RELENTLESS שעולה 250 אלף דולר ושוקל 200 קג, לא מסוגל להגיע לערכים כאלו!

אז לסיכום, ה DF של ה NC400 הוא 8000. הוא מסוגל לדחוף כל עומס עד 2 אוהם. ההספק המרבי הרגעי שלו לפי היצרן הוא 1500 ואט, הספק עמיד לאות סינוס הוא 250 ואט ל 8 אוהם עם יציבות תרמית. מעבר לזה, יופעל מנגנון CRITICAL שמפסיק את הפעולה שלו עד להדלקה מחדש. המגבר אגב הוא מסוג BALANCED מלא, ומיועד לעבור עם אות מבוא מאוזן. זה למעשה FULL BRIDGE עם שני ענפים הפועלים במקביל בנפרד, אחד לאות חיובי ואחר לאות שלילי. יש שני חוגי בקרה נפרדים לשני האותות המאוזנים.








הנה צילום דפי מפרט של המודול שלי
 

תמונות מצורפות

  • Imp.png
    Imp.png
    KB 225.9 · צפיות: 264

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
צפה בקובץ המצורף 47797



עוד לא הפנמת שאין מתחרים ל CLASS D אם הוא מתומחר נכון? אתה אכן צודק, התורם העיקרי לעכבת מוצא שתיאורטית שואפת לאפס, זה הפעולה בחוג סגור. לא משנה מה תנאי העומס, אות המוצא אינו מושפע מזה. מה שאומר שהמגבר מתפקד כמקור מתח אידיאלי.

סגירת המשוב מתרחשת לאחר המסנן. בנוסף, המסנן שיש שם מהווה כ 30% מעלות כל המודול! הם עושים שימוש בקבלים מיוחדים בעלי ESR נמוך מאד של 200 ננו אוהם, וסליל סינון מורכב מזוג סלילים צמודים על ליבה מיוחדת של שילוב בין פריטים לסיליקון קרבייד, מה שנותן לסליל תחום עבודה ליניארי מאד בכל תחום השמע.

בכדי לקבל DF של 2000 מול עומס של 8 אוהם, צריך התנגדות מוצא של 4 מילי אוהם. אז טעות שלי, ה DF הוא לא 2000, אני התבלבלי עם המודול הישן שהיה לי של חברת ICEPOWER, ה DF של ה HYPEX הוא 8000 !!! וזה תקף לא עד 10000 הרץ, אלא עד 20 אלף הרץ! שום מגבר אודיפילי כולל ה RELENTLESS שעולה 250 אלף דולר ושוקל 200 קג, לא מסוגל להגיע לערכים כאלו!

אז לסיכום, ה DF של ה NC400 הוא 8000. הוא מסוגל לדחוף כל עומס עד 2 אוהם. ההספק המרבי הרגעי שלו לפי היצרן הוא 1500 ואט, הספק עמיד לאות סינוס הוא 250 ואט ל 8 אוהם עם יציבות תרמית. מעבר לזה, יופעל מנגנון CRITICAL שמפסיק את הפעולה שלו עד להדלקה מחדש. המגבר אגב הוא מסוג BALANCED מלא, ומיועד לעבור עם אות מבוא מאוזן. זה למעשה FULL BRIDGE עם שני ענפים הפועלים במקביל בנפרד, אחד לאות חיובי ואחר לאות שלילי. יש שני חוגי בקרה נפרדים לשני האותות המאוזנים.








הנה צילום דפי מפרט של המודול שלי

תודה על ההסבר, אכן מרשים, יש לך גרפים של עיוותים ב Full הספק או בחצי הספק מיירבי כפונקציה של התדר ב 4,8,ו2 אוהם ?

ראית את התמונה של ה-Sony מ 1977 ? מה אתה אומר? .......אתה טכנולוגיה עתיקה אתה...... ;)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור