מבקש להבין מדוע נהנה מהמוזיקה בטיונר ולא מנגן התקליטורים

  • פותח הנושא ymym
  • פורסם בתאריך

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,326
מעורבות
1,756
נקודות
113
@AK1 אני חושב שייתכן ולא היית צריך להיכנס לפוסט. לא שחלילה אני צנזור, פשוט לא הייתה לך תשובה לשאלת של @ymym וניסית לשכנע אותו שהוא לא באמת מרגיש מה שהוא מרגיש, או שאין הגיון בתחושה שלו. כי אתה לא מרגיש ככה. תחשוב שהיית מבקש כוס מים מאחד ממכריך, והוא היה מנסה לשכנע אותך שלא הזמן לשתות כרגע....

באופן אישי ובצורה כללית אני מנסה להיכנס לדיונים רק כשאני מרגיש שיש לי משהו לתרום, או שהזכירו אותי.
בדיון הזה פותח הפוסט חיפש אישוש וחיזוק לטענותיו ולא שמישהו ינסה לשכנע אותו שזה "שטויות". גם אם @שניצל הוא בין הבודדים שיכולים לומר מה שהם רוצים ויש לזה חן ותחושת דיון באוהל מילואים על אבטיח וריח זיעה משכרת ... או פרלמנט פיצוצייה עירוני עם השמנה והסלתא של ותיקי העיר.
התרומה שלי לפוסט נבעה מהיותי מאזין FM פעיל- לא מאזין היסטורי . חיזקתי את תחושותיו של פותח הפוסט, ונתתי גם תחושה שיש עוד כמוהו ושהוא חלק מקבוצה.

זהה השניקל שלי.
מכיוון שאני מוזכר כאן כאדם שאומר את דעתו ללא גבולות בין המחשבה לכתיבה ,לכאורה "באוהל של מילואים" ,אז לדעתי אתה צודק , וככה צריך שהייה חלק מן הפורום , נכון שאני מרשה לעצמי יותר מדי וממש ללא גבולות , אבל בראשית אומר את זה ששניצל שיש לו קצת יותר נסיון מאחרים ולכן מרשה לעצמו להתפרע , בשנית טיפה הומור לא מזיקה בניגוד לכמה מובילי הפורום שלוקחים התחביב בצורה אחרת , שנית , תאר לך איך היה נראה הפורום בלעדיו , הרי אנו לא באנגליה , אנחנו צברים כולל כל החסרונות שיש לנו ,לעיתי יוצא לי לקרוא פורומים בחול , שעמום אחד גדול ......,
מכיוון ששניצל המפגר הזה שונה מאוד מאלדר בחיי היום יום , אבל מכיר את המטריה היטב , ויש הבדל אחד קטן שלרוב אין פה , והוא "קנה מידה " ,
שוכבים פה זוג רמקולים עם כמה וכמה מגברים קדמים , ספקים , עשרות כבלים , כמה RC ועוד עם כל צורות החיבור , כלומר ,XLR - RCA - USB ' TOS - AES SPDIF , ולכולם ניתן לעבור בלחיצת כפתור קצרה כולל מעבר בין שתי המערכות ולשמוע מיד ההבדל לפני שיברח הזיכרון האקוסטי , אני חושב שכמעט לאף אחד אין אפשרות כזו ולכן קשה לאתר חסרונות , האזנה למערכת אחת עם שכנוע עצמי שיש לכם "פלא " בבית לא נראה לי שיש לרוב פה בכלל נקודת התייחסות ראויה בכדי בכלל לקבל איזה תוכחה ,
בנוסף למזלי יש לי חדר בין היותר טובים כפי שמדד לי דן נגר , בקיצור -אלו הסיבות שאני מרשה לעצמי קצת להתפרע ולהוסיף טיפה שובל של הומור שבלעדיו היה נראה הפורום כמו ספר אנטומיה או פיזיולוגיה ,
מה שכתבתי נשמע מלא אגו עצמי , ובכן זה ממש לאאאאאאאא!!!!!! כבר מזמן הלך לי העניין הזה , זה מה יש בבית , ולא מצפה למחיאות כפיים , ובעיקר תלוי ממי , ואני ממש לא אברהם אבינו (מכניס אורחים ) , אין לי חברים של סטריאו בלבד , יש לי רק חברים שממש לא מעניין אותם אם המערכת מונמכת לרמה של מוזיקת רקע במלון , בכל מקרה הפורום חשוב לי מאוד ומנסה לעיתים לעניין או ללמוד מאחרים , ושהייה טיפה שמח במצב המעופש שנמצאת המדינה שלנו :לב:
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,856
מעורבות
2,580
נקודות
113
אחלה פוסט אלדר.
כמי שפגש אותך במציאות בביקור אצלך לפני כמה שנים טובות, אתה רחוק מדמותך האינטרנטית.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
234
נקודות
43
אולי זאת הסיבה שאתה נהנה מהאזנה לטיונר:
בשידור, במיוחד בFM, המונח "דחיסה" יכול להתייחס גם לדחיסת טווח דינמי המשמשת בעיבוד אודיו. סוג זה של דחיסה מתאים את הטווח הדינמי של אותות אודיו כדי להפוך אותם למתאימים יותר לשידור, ומבטיח שצלילים שקטים יותר חזקים יותר וצלילים חזקים יותר רכים יותר, מה שיכול לשפר את מובנות השידורים. זהו מושג שונה מדחיסת נתונים המשמשים באחסון ושידור של מדיה דיגיטלית.
שבת שלום
איסי
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,422
מעורבות
705
נקודות
113
אולי זאת הסיבה שאתה נהנה מהאזנה לטיונר:
בשידור, במיוחד בFM, המונח "דחיסה" יכול להתייחס גם לדחיסת טווח דינמי המשמשת בעיבוד אודיו. סוג זה של דחיסה מתאים את הטווח הדינמי של אותות אודיו כדי להפוך אותם למתאימים יותר לשידור, ומבטיח שצלילים שקטים יותר חזקים יותר וצלילים חזקים יותר רכים יותר, מה שיכול לשפר את מובנות השידורים. זהו מושג שונה מדחיסת נתונים המשמשים באחסון ושידור של מדיה דיגיטלית.
שבת שלום
איסי
כלומר נעשה מיצוע של הטווח בצורה יזומה? מעניין.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
833
נקודות
113
הוא התכוון לסאונד מקומפרס
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
אולי זאת הסיבה שאתה נהנה מהאזנה לטיונר:
בשידור, במיוחד בFM, המונח "דחיסה" יכול להתייחס גם לדחיסת טווח דינמי המשמשת בעיבוד אודיו. סוג זה של דחיסה מתאים את הטווח הדינמי של אותות אודיו כדי להפוך אותם למתאימים יותר לשידור, ומבטיח שצלילים שקטים יותר חזקים יותר וצלילים חזקים יותר רכים יותר, מה שיכול לשפר את מובנות השידורים. זהו מושג שונה מדחיסת נתונים המשמשים באחסון ושידור של מדיה דיגיטלית.
שבת שלום
איסי
דחיסת טווח דינמי היא אחד מסוגי העיוותים שקיימים גם בוויניל. זה עיוות בהגדרה, כי זה שינוי מהמקור, ואם מודדים את זה כאחוזי עיוות, זה יוצא אחוז גבוה. ואכן, אנשים אוהבים את העיוות של דחיסה, בתנאי שאינה מוגזמת. כשאמרתי שאוהבים עיוותים, התכוונתי בדיוק לזה, ולתוספת הרמוניות שאנשים אוהבים, כמו במגברי מנורות.

דחיסת טווח דינמי אכן יכולה גם להחליש צלילים חזקים וגם לחזק חלשים, אם כי קיימת גם האפשרות רק לחזק צלילים חלשים, ובכך להתרחק מסף הרעש יותר מאשר אם גם מחלישים את החזקים ומגבירים הכל, כי זה כולל גם את הגברת הרעש. אני לא יודע מה עושים בפועל בוויניל ו/או ב‑FM, אבל נראה לי יותר הגיוני רק לחזק צלילים חלשים ואת החזקים להשאיר כמו שהם.

כמובן שאין לבלבל בין דחיסת טווח דינמי של מוזיקה (שיכולה להיות מיוצגת בצורה אנלוגית או דיגיטלית) לבין דחיסת נתונים (תמיד דיגיטליים), שהיא כללית ויכולה גם להיות של קבצי טקסט או קובצי מידע אחרים. בדרך כלל, כשדוחסים טווח דינמי, לא מרחיבים אותו חזרה לטווח המקורי, ואם כן עושים זאת, התוצאה לא תהיה זהה למקור שלפני הדחיסה. כשדוחסים מידע, בדרך כלל רוצים גם לשחזר מזה את המקור, והתוצאה של ההרחבה חזרה היא ממש זהה לקובץ שלפני הדחיסה.
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
260
מעורבות
97
נקודות
28
אולי זאת הסיבה שאתה נהנה מהאזנה לטיונר:
בשידור, במיוחד בFM, המונח "דחיסה" יכול להתייחס גם לדחיסת טווח דינמי המשמשת בעיבוד אודיו. סוג זה של דחיסה מתאים את הטווח הדינמי של אותות אודיו כדי להפוך אותם למתאימים יותר לשידור, ומבטיח שצלילים שקטים יותר חזקים יותר וצלילים חזקים יותר רכים יותר, מה שיכול לשפר את מובנות השידורים. זהו מושג שונה מדחיסת נתונים המשמשים באחסון ושידור של מדיה דיגיטלית.
שבת שלום
איסי
תודה רבה issi,
לאחר קריאה קצרה לשם התחלה,
הגיוני מאוד שהקומפרסיה היא חלק גדול מהתשובה וכן כלים נוספים בארסנל השידור .
מתברר שגם בחלק גדול מההופעות המוגברות יש לקומפרסיה מקום נכבד לתוצאה המתקבלת.
נושא מרתק
הסבר קצר
הסבר מפורט
 

נערך לאחרונה ב:

capten

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
90
נקודות
28
לא קראתי את כל התגובות. יתכן שכבר נתנו לך את התשובה הזאת:
קוראים לזה אהבה .
עיין ערך אהבה. מסובך מאוד אבל עובד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
למדתי מההסברים הנ"ל, ובהמשך ממאמר הוויקיפדיה, כמה דברים שלא ידעתי, שמביניהם מה שרלוונטי כאן כולל את העובדה שאכן יש שני סוגי דחיסה עיקריים: upward compression - החלשת הצלילים שעוצמתם מעל לסף נתון, כשמה שמתחתיו נשאר כפי שהוא, ו‑downward compression, חיזוק הצלילים שעוצמתם מתחת לסף נתון, כשמה שמעליו נשאר כפי שהוא. הסוג הנפוץ הוא הראשון, ודווקא השני מגביר את הרעש יותר.

שזה סותר את מה שחשבתי קודם:
קיימת גם האפשרות רק לחזק צלילים חלשים, ובכך להתרחק מסף הרעש יותר מאשר אם גם מחלישים את החזקים ומגבירים הכל, כי זה כולל גם את הגברת הרעש. אני לא יודע מה עושים בפועל בוויניל ו/או ב‑FM, אבל נראה לי יותר הגיוני רק לחזק צלילים חלשים ואת החזקים להשאיר כמו שהם.
ומדגים את העובדה שאני לא חסין מטעויות, ואין לי קושי "להודות" בהן ביוזמתי כשאני רואה שטעיתי.

אז תודה ל‑ @ymym שהבאת אותם.
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
478
מעורבות
130
נקודות
43
ככל הידוע לי תחום התדרים בדרך כלל בטיונרי FM נחתך במתכוון ב-15000 הרץ.כנראה אחת הסיבות שנשמע יותר ידידותי לפעמים
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
יש אנשים שנהנים מסאונד אנלוגי יותר סלחני/פחות מפורט עם יותר עיוותים שיוצרים סאונד יותר מוזיקלי
בגלל זה אנשים בוחרים בויניל על פני דיגיטל למרות שהוא טכנית עליון על ויניל בכל דרך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור