ברשותכם כמה הערות מהטריבונה:
1. כטיבען של הערות מהטריבונה הן נחזות להיות ביקורתיות עם קורטוב של ציניות אך לא כך - ובודאי שלא כך בכוונתו של הכותב.
2. הרעיון שלפיו מציבים בפני מתכנני האוזנייה אתגר,שהוא: להחריג את האוזניות מאוזניות קלאסיות ולהפוך אותן לזוג רמקולים שתלויים על האוזניים הוא לא המצאה של פוקאל.
3. אוזניות שמכוונות לתחום של זוג רמקולים (ולא סתם רמקולים אלא כאלה שמטופלים אקוסטית ככאלה ומורכבים מחומרים וטכנולוגיה שתממש את הקונספט - ונמר עמד על כך בסקירתו) תלויים משני צידי האוזניים מיושם גם על ידי יצרנים אחרים כמו למשל AKG ב K812 שלהם,סנהייזר ב HD800 שלהם ואלה שתי דוגמאות מפורסמות - יש עוד.
4. ברגע שתחבתם את אוזניכם לזוג אוזניות מהסוג של זוג רמקולים תלויים משני צידי האוזניים תחבתם את אוזניכם למערך אקוסטי שלחדר בו הוא נמצא אין כל חשיבות או השפעה - שזה טוב לכשעצמו,אבל היישום לא תמיד משיג את המטרה...
5. לאוזניות מהסוגה הזו (זוג רמקולים תלויים משני צידי הראש) יש מאפיין נוסף,מאוד דומיננטי,והוא: הן מאוד אנילטיות.וככאלה צריך להשקיע הרבה מחשבה בציוד שאליהן תתחבר האוזניה ובעיקר במגבר האוזניות אך לא רק.
6. דווקא הטיפולוגיה הזו יכולה לנוע על הציר בין אוזניות מעייפות בהאזנה ארוכה או מאכזבות בגלל שהמקור או המקורות לא נבחרו בקפידה.
7. לטיפולוגיה הזו לא סתם נמצאת האוזניות הדגל של יצרני האוזניות וזה כולל את פוקל. אבל יש,והיו,לא מעט נסיונות ליצר אוזניות שהן הרבה מעבר לשתי קפסולות מפלסטיק,רמקול באמצען ואיזו כרית שתרכך את המגע בין הפלסטיק לאוזן,רוצה לומר: היו,יש ומניח - שעוד יהיו אוזניות שבמבנה הקפסולה שלהם,ברמקולים שטמועים בהן ובחומרים שמהן הן עשויות הושקע מאמץ ליצר משהו לא מנגן ישר לתעלת המע אלא מנגן לתוך המבנה הפנימי והחיצוני של האוזניה והאוזן נתחבת לתוך המערך הזה וקולטת את הסאונד משם בדומה להאזנה לרמקולים אלא שהם משני צידי האוזן ולא בחדר שלו אקוסטיקה משל עצמו. דוגמאות? ה אולטראסון 750 פרו,ה T1 של ביירדיינמיק וה HD558 של סנהייזר ועוד,מן הסתם עוד כאלה.
8. שלא ישמע מדברי שאני מזלזל או מקל ראש באוטופיה של פוקל - הן בהחלט כוכב זורח בשמי האוזניות וכוכב במובן הטוב והחיובי של המילה אבל - הן צריכות הרבה מחשבה,תיכנון והשקעה של זמן וממון בציוד שאליה הן תתחברנה אחרת היתרונות הגדולים שלה הופכים לחסרונות.
מנחם.