הוא לא שומע, הוא מדמיין צלילים נעימים וחזקים, כשבחדר פחות או יותר שקט -- המגבר הרי לא מזיז את הרמקולים.ציטטת אותי דקה לפני שהוספתי את המשפט "כנראה שלבעלים שלו, זה ששידך אותו לרמקולים של 87DB שיורדים עד 3 אוהם, אין מושג ירוק והוא לא מבין עד כמה הוא שמע ח**...".
ארז
לחלק מהאודיופילים יש מגבר שהוא הרבה מעל הגבול המינימלי של הדיבור בין הרמקול למגבר, וחלק מביניהם אפילו לא יודע מזה. לחלק מתוך השאר יש מגברי מנורות חצי ואט עם רמקולים בנצילות של 200, וחלק מהחלק מהשאר בכלל מקשיבים באוזניות.אודיופילים נמצאים הרבה מעל הגבול המינימלי של הדיבור בין הרמקול למגבר , כלומר יש רזרבות ניכרות של כוח להנעת הרמקול, לגבי השאר ,כל אחד והאוזן שלו,לא קורא שום נתונים של המגבר מכיליון שרחוק מהמגבלות ,רק שומע באם זה מתאים לי , ולעניין הזה כבר בז מיכאל, אבל עם המגברים שלי יכול להזיז שלוש סטים של.הרמקולים שלי בעת ובעונה אחת ,וכך גם עמיר,אז מה מעניין אותנו הספרות הקטטנות בספציפי קיטן.
מממממעניין, מה צריך לדעת לפני שהולכים ל"הוציא הון תעפות על ציוד שהולך לכיוון של הרס" ושמחשבון יציל אותך שמריפת ציוד?עמיר,
במקום אחר כבר הסכמנו שכן כדאי לשלוף מחשבון (או אפילו לחשב בראש) אחרת הולכים להוציא הון תעפות על ציוד שהולך לכיוון של הרס. וגם הסכמנו שלמרות המחשבון זה דווקא יעבוד אבל די בלדת את החישוב כדי להיזהר ולא להשמיד כמה אלפי שקלים....
לאלה שחושבים שהפוסט הזה הוא לווכחנים/דטרמניסטים או ליצרני ציוד: מהראשונים יש גם יש מהאחרונים דווקא לא. אבל,לפני שאתם יורים מסקנות נמהרות כדאי לקרוא עוד פעם ואם משהו לא ברור לשאול. אחרי שהאקדח ירה אי אפשר להחזיר את המצב לקדמותו (והמבין יבין ואם לא אז זו לטובה)
מנחם.
מסכים.מנחם,
אני מוצא הבדל רב בין החישוב שהצעת באחד הפוסטים, לגבי יחס ההספק של מגבר לרמקולים, לבין מה שקורה פה.
החישוב שהצעת הוא סוג של המלצה למען הזהירות ולא כלל מחייב ואכן כך הצעת אותו.
מה שקורה פה זה ניסיון להוכיח במלל טכני רב את העליונות של מגבר חזק על פני מגבר חלש. נקודה.
ארז
http://www.dtown.co.il/forum/24918-...-100-w-ובעל-נצילות-מעל-90db-עם-מגבר-400w.htmlמממממעניין, מה צריך לדעת לפני שהולכים ל"הוציא הון תעפות על ציוד שהולך לכיוון של הרס" ושמחשבון יציל אותך שמריפת ציוד?
מאיפה לקחת את ההמלצות האלה???
מאיפה לקחת את ההמלצות האלה???
נגיד שייש לך מגבר של קילווואט לרמקולים של 100 ואט, האם מובטח לו להגיע ל"עולם הדממה"???
ואם אתה מכוון את הפרה כך שהפלט יהייה ואט אחד, גם אז הוא יעוף?
ואם אתה מכוון לעוצמה שאתה נהנה לשמוע בה, שנניח לרגע שהיא לא מטורפת ושלרמקול יש נצילות סבירה, גם אז הוא יעוף???
וייש עוד מיקרים שבהם לא ייגרם נזק, ושאולי עם ההמלצות דווקא כן.
אני מקצר כי אני כותב מהסלולארי, אבל ממש לא נסכמנו כאן
עמיר
איפה אמרתי אי פעם:נגיד שייש לך מגבר של קילווואט לרמקולים של 100 ואט, האם מובטח לו להגיע ל"עולם הדממה"???
ממתי יש לי שעון שיושב על "ברז" הווליום ואומר לי כמה ואטים עכשיו בדיוק זורמים בצנרת ולמה זה בכלל אכפת לי אני מגביר דו ערוצי בבית לא בבלומפילד.ואם אתה מכוון את הפרה כך שהפלט יהייה ואט אחד, גם אז הוא יעוף?
כבר התדיינתה איתי מספיק כדי לדעת שלא יכול להיות שאמרתי דבר כזה אולי הבנת דבר כזה אני הייתי שם זהיר וגם פה....ואם אתה מכוון לעוצמה שאתה נהנה לשמוע בה, שנניח לרגע שהיא לא מטורפת ושלרמקול יש נצילות סבירה, גם אז הוא יעוף???
תודה על המחמאה אבל לא המלצתי שום דבר. הסברתי משהו וסייגתי אותו ולא פעם אחת ולא פעמיים. את הפילוספיה הדטרמנטיבית דווקא למדתי,עם עוד כמה דברים, זה ממש כבר עבר מן העולם.וייש עוד מיקרים שבהם לא ייגרם נזק, ושאולי עם ההמלצות דווקא כן.
Nelson Pass (born June 27, 1951) is a noted and widely respected designer of audio amplifiers[SUP]http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Citation_needed][/SUP].
Unlike some audio engineers, Pass remains vocal that listening tests remain valuable and that electrical measurements alone do not fully characterize the sound of an amplifier.[SUP][1][/SUP]
Mr. Pass holds at least seven U.S. patents related to audio circuits.http://en.wikipedia.org/wiki/Nelson_Pass#cite_note-1
צודק, מתנצל!1. עמיר ידידי היקר: תקרא עוד פעם.
2. אם לא נסכים זה יהיה ממש מצוין וברוח הדברים שנכתבו שם וגם פה על ידי.
3. אל תגרור אותי פה לויכוח של שם נו באמת לאן - זה הולך?
4. אתה לוקח את האקדח שירה עליך והתגוננת ממנו פה ומכוון אותו...אלי? איפה אמרתי אי פעם משפט דטרמנטיבי כמו:
איפה אמרתי אי פעם: ממתי יש לי שעון שיושב על "ברז" הווליום ואומר לי כמה ואטים עכשיו בדיוק זורמים בצנרת ולמה זה בכלל אכפת לי אני מגביר דו ערוצי בבית לא בבלומפילד.
כבר התדיינתה איתי מספיק כדי לדעת שלא יכול להיות שאמרתי דבר כזה אולי הבנת דבר כזה אני הייתי שם זהיר וגם פה....
תודה על המחמאה אבל לא המלצתי שום דבר. הסברתי משהו וסייגתי אותו ולא פעם אחת ולא פעמיים. את הפילוספיה הדטרמנטיבית דווקא למדתי,עם עוד כמה דברים, זה ממש כבר עבר מן העולם.
עמיר,
אל תתאמץ אתה יותר מידי זועף בפוסט הזה תרגע.שתה מים או לא יודע מה לא כל מקום שמוזכר משהו שצריך בשבילו מחשבון זוהי קביעה דטרמנטיבית המלצה של זה ראה וקדש וכך תעשה ובטח לא אם יצא תחת המקלדת שלי - בזה כבר התנסת.
שיהיה לך ערב נפלא ומשתמע.
מנחם.
נשמע לי די דטרמיניסטי -- "די מהר, לעולם הדממה"...כשהמגבר הוא 60 ואט והרמקולים 25 ואט. אם נחשב את ההפרש בדציבל נמצא שהוא 3.8 דציבל,כלומר: הרמקולים ישלחו,ודי מהר, לעולם הדממה
השאלה מה משמיד יותר ביעילות. לדעתי clipping מנצח בשתי ידיים קשורות מאחרי הגב peak רגעי של הספק גבוה בהרבה אבל קצר.האם אפשר לחשב איפה לשם את כפתור העוצמה כך שהרמקולים לא ינזקו?
התשובה היא לא. הסיבה ללא היא כי יש בדרך הרבה מאוד משתנים שאין לך שליטה עליהם,למשל ההפרש בין האות החלש ביותר לחזק ביותר בדיסק די.וי.די שתנגן. מספיק פיק אחד כדי להשמיד את המכניקה של הרמקולים או הרמקול ולשלוח אותם לעולם הדממה
האם "תמיד צריך" זה לא דטרמיניסטי, מאוד?לכן תמיד הרמקול צריך להיות איפה שהוא באמצע בין מינוס 3 דציבל מההספק של המגבר ל פלוס 3 דציבל מאותו הספק והחישוב הובא לעיל.
,למשל - כי שוב פעם תקרא את כל הפוסט מתחילתו ועד סופו ותראה שלמרות סיגנון הכתיבה הדטרמנטיבי סייגתי את עצמי ולא פעם אחת - ובזה כבר נתקלת וגם תיתקל כשתפתח את ה"פ שלך (סליחה משאר הקוראים שלא שותפים ל"סוד").האם "תמיד צריך" זה לא דטרמיניסטי, מאוד?
רק עכשיו ראיתי ועניתי. תודה שקיבלת, אבל נראה לי שההתנצלות התבקשה בכל מקרה.עמיר,
למרות שזה לא מנומס לומר אבל שלחתי לך ה"פ ונראה לי שההתנצלות שלך התקבלה עוד בטרם כתבת אותה.
נכון ומוסכם לחלוטין – לא מזיק לדעת – אבל אם זה לא מעניין לא צריך לדעת. נראה לי שלגבי חלק מהאנשים כל המספרים וה-dB-אים והוואטים זה כאב ראש, ולחלק זה אולי מזכיר חדרי עינויים של כיתות מתימאטיקה ו/או פיסיקה שסבלו מהם. עבורם, ההמלצות וההמרצות האלה לחפור בנושאים האלה עלולים לגרום לאי-נוחות, וחבל.לגבי שאר הדברים: לא מזיק לדעת איך הדברים עובדים. לדעת כדי לדעת לא לדעת כדי לתקן ולא כדי לקבוע שאם יקרה א וגם ב התתוצאה תהייה בודאות ג
אני מבין, אבל זה חישוב שהמצאת, לא משהו שמבוסס פיסיקאלית. זה משהו שנראה לך אינטואיטיבית נכון, קנית ציוד לפי זה, ולא נתקלת בבעייה, אבל אתה לא יודע אם זה בגלל החישוב או למרות החישוב או ללא קשר לחישוב. מעבר לזה, אתה אפילו לא יכול לעמוד מאחרי ה-3dB שלקחת כטווח ביטחון, כי לא בטוח שזה טווח הביטחון שלקח היצרן שנתן את ה-specs.אני הגעתי לחישוב המתמטי המוזכר בעקבות ניסיון אישי שבו באותה מערכת "דפקתי" כמה זוגות רמקולים בריאים ועשיתי לעצמי חור גדול בכיס.
כשאני אומר "כמה חזק רוצים לשמוע" אני לא מתכוון למונח אישי של מה חזק עבורך ומה עבורי, אלא מספר ב-dB SPL, שמצד אחד זה בין הנתונים הקריטיים ביותר לחישוב, אבל מצד שני, כמעט אף אחד לא ידע להגיד לך את ערכו עבור הצרכים שלו עצמו – זה חלק מהעניין של חוסר-המשמעות/ישימות של החישובים כאן.בא נחזור,קצת,לנושא של הפוסט הזה: גם כשאתה משתמש במונח "לשמוע חזק" ובכלל אני די מתחלחל. כי... חזק שלך ושלי זה בוודאות לא אותו הדבר. זו בעיה להגדיר מהו חזק ומהו לא. אני כן יודע להגיד לך מניסיון,יום יומי לא "פעם", שכאשר המערכת באמת איכותית (ואיכתית לא כי אני אמרתי אלה הרבה אנשים הצביעו בכיס וגם בדקו וכתבו וכו) אז לא באמת צריך הרבה רעש - ורעש אני מכוון למה שיש בדיסקוטקים או בהופעות באצטדיון רמת גן .
אז זהו, שלא – אין לך משהו קונקרטי שתוכל לעשות עם ידיעת המיגבלות -- אתה יכול להמציא איזה חישובים שאתה רוצה, אבל הם לא ישקפו את המציאות. וחוצמזה, כל טווח ביטחון שתרצה לקחת יכול לעלות לך בקלות בהכפלת המחיר, גם ביותר מפי 2.ולכן: כן צריך לדעת את המגבלות של כל מה שמעורב בשחזור מוסיקה
רוב הזמן אנחנו חופרים כמו שצריך, עם בולדוזרים רציניים, אבל בשעות המנוחה -- רק עם איתים, בשקט בשקט, פחות מ-65dB SPLעמיר ומנחם, שני "רגישות ותבונה" שכמותכם.. כמה חפרנים, ככה רגישים ומתחשבים. אם רק הפלסטינאים היו לומדים מכם משהו....
יש לי עוד חוכמות חוץ מהאזנה למוסיקה.
אחת מהן שפיתחתי מאוד במהלך השנים, הוא זיהוי נודניקים והיכולת לא להתעסק בתפל.
וראה מה אני הצעתי בפוסטים #3 ו-#7."נסה BI WIRE או לפחות JUMPER מכבל טוב במקום הלוחיות הקיימות - בהרבה מקרים זה עושה הבדל.
תנסה גם אלי קאשי, לדעתי אחד הטובים הקיימים בארץ בתחום, ויש לו מה להציע בנושא הכבלים."
או קי.
העברתי את הרמקולים למרכז הסלון וווווואווווו... עומדות לי השערות הקטנות בעורף... איזה הבדל ... אני המום.....
. כאילו הכל נעור לחיים... התחדד, נפתח, הפך מדוייק.. ההתרגשות הזאת של מוסיקה טובה שעוטפת אותך
... תודה רבה לכולם על העצות..
אשמח לשם של מגשר מתחום הנישואין כי כרגע הרמקולים תקועים באמצע הסלון ועל גופתי המתה הם חוזרים למקומם...
בואנ'ה, אתה משועמם ומתוסכל ברמות אטומיות.שלום רוזי
לפני שאתה נכנס לפינה שבה אתה לא מבין, או חושב שמבין, למה שלא נפנה את תשומת לב הקוראים למידת הבנתך
בתחביב הזה. כאמור, הוא מבוסס על האזנה, ולא על ידע, אז הנה מה שאתה מביא לשולחן:
בשרשור של http://www.dtown.co.il/forum/25191-מחפש-רמקולים-לסלון.html
נשאלה שאלה לגבי בעיה ספציפית ואיך לפתור אותה.
ראה את מה שאתה הצעת: (פוסט #8):
וראה מה אני הצעתי בפוסטים #3 ו-#7.
למרבה הפלא, פותח השרשור בחר את מה שנראה לו נכון (כך כתב בעצמו מאוחר יותר), שינה את מיקום הרמקולים כהמלצתי, והנה התגובה שלו (פוסט #11):
זו לא הפעם ה-1 שאני נתקל בהוכחת יכולת של הידע שלך, ובד"כ ההמלצות שלך כאילו: תחליף כבילה...
אני גם שמח שארז ו-AK1 חשבו שזה גאוני ומיישרים אתך קו.
אתה יכול להפנות אותי לתגובה שלי בשרשור "מחפש רמקולים לסלון"?
כי אני לא מוצא שהגבתי שם....אז מן הסתם לא "יישרתי קו" עם אף אחד...
ארז