תיבת ההילוכים DSG פותחה על ידי פורשה ב 1980 עבור פורשה 962 מכונית מירוץ ולא מכונית כביש. בתחום מרוצי המכוניות תיבות הילוכים ללא מצמד,גיר ידני שרובוט מבצע את העברת ההילוכים,נמצאת בשימוש כבר קרוב לחמישים שנה.
לתיבת ה DSG של פורשה/VM ישנן שתי מגבלות:היא איננה מסוגלת להעביר כוח לגלגלים בסיבובי מנוע הגבוהים מ 4000 ואיננה מסוגלת להעביר מומנט הגבוה מ 33 קג"מ... ומאחר וישנן תיבות DSG ששתולות ברכבי יוקרה עתירי מונמט של היצרן - הינה לכם הסיבה למה התוכנה שמריצה את ה DSG היא לא ממש State of the art....
במקביל פיאט פיתחה תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד יבש יחיד (לא כפול ורטוב כמו ב DSG). פיאט איפשרה ליצרנים אחרים להשתמש בפטנט שלה וגם לשפרו ולמעשה הרעיון שסביב לתיבת ההילוכים הרובוטית של פיאט נמצא בתחום הרכב הכבד כבר כשלושה עשורים ומדובר בחיה אמינה מאוד.
ישנם עוד יצרנים שפיתחו בעצמם תיבות כפולות מצמד שלא על הפטנט של פורשה וחלקן מוצלחות מאוד (מרצדס/ZF למשל) וחלקן אסון.
BMW איננה משתמשת בתיבות כפולות מצמד אלא בתיבות אוטומטיות פלנריות קרי: ממירי מומנט אחראיים על החלפת ההילוכים כאשר לכל הילוך יש "מצמד" שאחראי על העברת הכוח לגלגלים. התיבות האלה מפוקחות ומנוהלות מחשב ואכן נחשבות למתקדמות מסוגן - ובעיקר: לבין היחידות מהסוגה הזו שמצליחות להתמודד עם המומנט הגבוהה שמיצרים המנועים של BMW.
תיבת ההילוכים (אוטמטית ו/או רציפה (הרציפה זו חיה שונה ואחרת לחלוטין) של ניסן מפותחות עצמאית על ידי קונצרן רנו ניסן והיום נמצאות בכל רכבי הקונצרן - כולל ברנו.
יש עוד יצרנית "נישה" בשם ZF (שגם מיצרת תיבות הילוכים למרצדס ול BMW ולעוד כמה יצרנים "קטנים") שמשלבת בין תיבות הילוכים ידניות (עם דוושת מצמד) ותיבות רובוטיות בעיקר בתחום הרכב הכבד...
נחזור לטקניקס ברשותכם: לא מדובר בחברת מדבקה אלא במותג בת של פנסוניק שעוסקת הרבה מאוד שנים בציוד אודיו מקצועי. בעבר טכניקס נעדרו משוק ההי אנד הצרכני והתמקדו בשוק ה PRO שם יש להם ציוד מהשורה הראשונה (מיקסרים,אוזניות,פטיפונים,קומפק דיסקים ועוד). טכניקס מביאה איתה ניסיון רב שנים מתחום הפרו ומיישמת אותו בתחום ההי אנד. למה? פשוט: כי זה מוכר ובזה...:אין שום דבר רע.
שנה טובה.
מנחם.