ואני אומר שתקבל "מפל של ביוב "
איכס. צריך ביובית
ואני אומר שתקבל "מפל של ביוב "
מסכים לחלוטין. לאחרונה חבר כאח הניע רמקולים שעולים לא מעט german physics borderland mk5 , עם רדפורד בן 60 שנה שצועק 25 וואט. לטעמי לא היה חסר כלום , הבאס היה מלא , ובכלל הרגשתי שהרמקול מנגן מצויין. היצרן אגב מדבר על 400 וואט+ ... העובדה שהחבר מכר את המגבר - שלא על דעתי ולהפתעתי - מלמדת 2 דברים : א, שדעתי לא נחשבת כנראה... ב. שטעמים שונים וצרכים שונים לכל אחד מאיתנו .לא רואה קשר בין מחירים של מוצרים לתוצאה, וזה לא ממש משנה מה היבואן בהונג קונג מחבר אליהם או מה החברה של דיפטיק מחברים. יש המון הגברות שיזיזו יפה את הרמקול לא הייתי ננעל על כלום.
תודה. אכן, חג שקט ושמח לכולם. תשובות לשאלותיך:הי רן,
תודה על הסקירות ושיתוף החוויות, מאוד נהנתי.
אני מכיר את חוויית "הקיר המנגן" והיא מרגשת, לא מכיר את חוויית "המפל" והיא מסקרנת. הבנתי ששמעת הרבה מוזיקה קלאסית וגם כמה קטעים של פופ, רוק ומוזיקה ישראלית. שתי השאלות שלי -
1..האם חווית "המפל" חזרה על עצמה בכל סגננות המוזיקה ובכל סוגי ההקלטות?
2. האם ניסית לשמוע את אותו סט ואת אותם קטעים, פעם עם סאב אחד ופעם עם שניים? הרגשת בהבדלים?
חג שמח ושקט לכולם.
תודה. אתה מוזמן לחוות את קסם הרמקול הפלאנרי ריבוני המלא (פול ריינג׳) של דיפטיק ב״סינמארט״ בנתניה, ואז יהיה לך מושג במה מדובר. אנסה להסביר - הצליל שניגר וניתז עלי מלמעלה ובלשוני ״מפל המים״ הוא מה שקוראים האודיופילים קיר מנגן / במה גבוהה כלומר במת צליל תלת מימדית למלוא רוחב החדר, למלוא עומק החדר (שמאחורי הרמקולים, מה שנקראה במה אחורית) ולענייננו גם למלוא הגובה עד לגובהם הפיזי של הרמקולים (במקרה זה 162.5 סנטימטרים ואפילו יותר). אני מקווה שעכשיו הכל מובן.רן
איזו סדרת פוסטים!
העיסוק שלך באותו מפל צליל שניגר וניתז עליך מלמעלה (ושאין לי מושג במה מדובר) הוא הוא התחביב הזה, התעמקות במה עושה את זה לכל אחד, בלי להתבייש ובלי לתת חשבון למישהו. "דע את עצמך" ממקדש אפולו בדלפי, הגירסה האודיופילית
אנסה לקחת ממך דוגמה.
תודה רן. מה שניסיתי להגיד שלכל אחד קריטי סט מיוחד של דברים בצליל ובגלל שאי אפשר הכל, ההכרה של הדברים האלה עוזרת.תודה. אתה מוזמן לחוות את קסם הרמקול הפלאנרי ריבוני המלא (פול ריינג׳) של דיפטיק ב״סינמארט״ בנתניה, ואז יהיה לך מושג במה מדובר. אנסה להסביר - הצליל שניגר וניתז עלי מלמעלה ובלשוני ״מפל המים״ הוא מה שקוראים האודיופילים קיר מנגן / במה גבוהה כלומר במת צליל תלת מימדית למלוא רוחב החדר, למלוא עומק החדר (שמאחורי הרמקולים, מה שנקראה במה אחורית) ולענייננו גם למלוא הגובה עד לגובהם הפיזי של הרמקולים (במקרה זה 162.5 סנטימטרים ואפילו יותר). אני מקווה שעכשיו הכל מובן.
את תחושת הגובה מקבלים יחסית בלא הרבה כסף (במונחים של שוק האודיו העולמי הנוכחי) רק ברמקולים אלקטרוסטאטיים או רמקולים פלאנאריים. במרטין לוגאן ובמגנאפאן המחירים מתחילים בארה״ב בכ-2800 עד 3000 דולר לזוג רמקולים שגובהם 150 ס״מ לפחות. לדיפטיק יש מודל שגובהו 140 ס״מ ושמו DP140, לא ביררתי מה המחיר שלו בצרפת או בישראל, ומעליו DP160 שממנו כה התלהבתי. היתרון של מרטין לוגאן שכל הדגמים האלקטרוסטאטיים שלהם הם רמקולים היברידים - כלומר הפאנל הוא אלקטרוסטאטי אבל הבאס מופק מיחידה אחת (בדגם אחד) או שתי יחידות (ב-6 דגמים נוספים) של וופר דינאמי. התצורה ההיברידית מאפשרת יצירת רמקולים צרים יחסית לפלאנאריים. רוחב הדגמים ההיברדיים של מרטין לוגאן מתחיל בכ-25 ס״מ. הרמקולים שלהם שאותם החזקתי במשך עשרים שנה היו ברוחב כ-30 עד 32 ס״מ וגודל כזה הרבה יותר ידידותי בסלון.תודה רן. מה שניסיתי להגיד שלכל אחד קריטי סט מיוחד של דברים בצליל ובגלל שאי אפשר הכל, ההכרה של הדברים האלה עוזרת.
כשאגיע בפעם הבאה לדן היקר אבקש לשמוע. לא שמעתי דיפטיק אבל מאוד מאוד אוהב מגנפאנים ואם היה לי מקום מתאים עבורם...
אני חושב שישבתי פעם אחת מאחורי התזמורת. אולי בהיכל התרבות הקודם. בקונצרטחבאו ובאולם פילהרמוני בברלין (עליו דיברת? זה שהתזמורת נמצאת במרכז קצת כמו הופעת רוק באיצטדיון?) ישבתי לפני כמה חודשים במקום קרוב אך מקדימה. בכלל ההבדלים בין אולמות קונצרטים נושא מרתק שלא פגשתי שמדברים עליו בשיחות אודיופיליות. אפילו בין אולמות עם קונצנזוס יש הבדלים מעניינים בצליל.
סקרנת אותי, בדקתי ואכן כן. ניגנתי את גשר על מים סוערים בהקלטת האודיו המקורית בערוץ הרשמי של סיימון וגרפונקל ביו טיוב (VEVO). עשיתי זאת כדי שהטלויזיה תפעל ואז אוכל לשבת על הכסא שלי להתרשם ואחר כך לבדוק את גובה הצליל ביחס לגובה הטלויזיה שלי (77 אינץ׳ - מסך בגובה מטר שתלוי על עגלת הצבה בגובה 70 ס״מ ובסה״כ 170 ס״מ). הקולות של סיימון וגרפונקל בקטע הזה הגיעו לגובה של כ-160 ס״מ מהחלק העליון ביותר של המסך. רק שיהיה ברור - הרמקולים של הטלויזיה לא פעלו. הצליל בקע רק מזוג הרמקולים הקדמיים + הסאב.רן, סקרן לדעת באם האפקט בהקלטה של גשר על מים סוערים של סיימון וגרפינקל מזכיר במשהוא את אפקט המפל שאתה מתאר.
שמע הם לא כבדים במיוחד-תביא גם לי לבדוק ואז תיעלםחברים, מזה שלושה ימים מוצבים אצלי לנסיון בבית הדיפטיק 160 באדיבותו של דן נגר.
אקדים את המאוחר ואומר שמבחינתי מדובר בלא פחות מפלא.
אני וזוגתי (שרחוקה מאודיופיליה בערך כמו שהיא רחוקה מהמאדים) יושבים פה ימים ולילות, עד השעות הקטנות ופשוט לא מסוגלים ללחוץ על כפתור הכיבוי של המערכת.
הרמקול מנגן סאונד ענק ומרגש ותחושה כל כך אמיתית של לייב. כל טראק בהופעה חיה!
הרזולוציה פשוט מטורפת והדינמיות מעולה.
הרמקול הזה כל כך נכון טונלית.
פתר לי (בלי שום רום קורקשיין) בעית הדהוד רצינית שהיתה לי. הרמקול פשוט לא מהדהד.
הרמקול גם לא מערב את החדר ולכן הוא הרבה יותר סלחן בהיבט הזה מרמקול דינמי לכל מיני בעיות של אקוסטיקה.
דבר נוסף, אני יכול לשבת במרחק מטר ממנו או שש מטר ממנו ושומעים נפלא אותו דבר. סטרטאפ. לא חייבים לשבת בנקודה מאוד צרה.
בהתייחס לתגובות שלמעלה.
הרמקול הזה כל כך מרגש ונכון ומוזיקלי. אין לי מושג על מה רונן מדבר, וכנראה שלמרות שהם מאותה ״משפחה״, ישנם הבדלים מאוד מהותיים בין המגנפן לדיפטיק.
שיטת העבודה היא שונה. דיפטיק עובדים בקרוס פוש פול מגנט (שזה פטנט רשום שלהם) יש מגנטים מקדימה וגם מאחורה כך שהממברנה זהה בשדה הרבה יותר יציב ונשלט וכך גם הרמקול מוציא בס דינמי ונכון יותר.
העכבה בדיפטיק סופר יציבה ואין לו שום בעיה עם קירות בטון.
שמעתי אותם גם בחדר מטופל בכבדות אצל רן וגם אצלי בבית בלי שום טיפול אקוסטי ואפילו לא מינימלי, ולדעתי אצלי שומעים יותר טוב.
האמת שקשה לי להסביר במילים את החוויה. כשאני משתדל להסביר לעצמי אני חוזר כל פעם לאותה תשובה. לא שמעתי אף רמקול, בשום גזרת מחיר, שנתן לי את ההרגשה הריאליסטית הזאת של הופעה חיה או קונצרט, בלי טריקים ובלי שטיקים ובלי ״פייק״ פשוט פרזנטציה הכי נכונה שיש.
אני התאהבתי.
אני גם חושב שהרמקול הוא תמורה אדירה למחירו.
אציין גם שלא חסר לי באס ולא חושב שאנסה לשלב סאב דינמי עם הרמקול הזה. לטעמי, זה לא הולך ביחד.
אני שוקל מאוד מאוד מאוד ברצינות…..
(דן, אם אתה מתקשר לתאם את ההובלה חזרה אז תדע שאני לא בבית עד סוף מאי והנייד שלי שבור ואני במילואים והצ׳יק בדואר ושיהיה לך בהצלחה בלמצוא אותי )
הם מחוברים אצלי להגברה קלאס די של MBL שמוציאים 380 וואט.עם איזה הגברה אתה מגביר אותם?
באתר ראיתי בתמונות שמחוברים תמיד למפלצות ,באמת מעניין. יש לי חיבה לדלתות למרות שאשתי מתנגדת לעניין