רמקולים חברים, תלמדו להפעיל את הרמקולים שלכם


Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,101
מעורבות
363
נקודות
83
לאיזה זרוע שידרגתה אבל איזה רמקולים מדובר?
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
שי
גם מבחינתי חוליית המקור היא סופר משמעותית. אכן ראוי לשנן את המנטרה הזו בעיקר למען המצטרפים החדשים לתחום, וגם לאלה שחושבים שראו ובעיקר שמעו הכל.

המקור האנלוגי והדיגיטלי (לצד האקוסטיקה והחשמל הבלתי נפרדים מהם) מתחדשים ומשתפרים ללא הרף ובגדול.

השאלה מה כבר יש לחדש כאן בניגוד לשאר חלקי המערכת? ראשית זו שאלה רטורית שאמורה להעסיק את כל מי שמחשיב עצמו כאודיופיל.

שנית, מיותר לציין שחלק מהחידושים החמים שקיימים היום בשוק בנוגע למקורות השונים רחוקים מלהיות שווים לכל כיס. למרות זאת, קיימים לא מעט מוצרי היי הנד איכותיים בנישה, גם ביד שתיים שנחתכו במחיר, וכאלה שמתומחרים בריטייל הגיוני.
גם מוצרים אלה יאפשרו לסחוט בהתאם למגבלות שלהם את הפוטנציאל שגלום בשאר חלקי המערכת המכניים וזו עיקר הפואנטה.

מכאן, שהמקום שעדיף להשקיע בו את המירב במינימום פשרות ובלי לעגל פינות, הוא בהחלט במקור וסביבתו. לבסוף ההנאה שתתקבל מהתוצאה של השקעה זו היא יותר ממשתלמת.

גמר חתימה טובה לכולם
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
אני תמיד חשבתי ועדיין שחושב(יש לציין שזה מתחזק עוד יותר עם השנים) שהמקום שהכי חשוב להשקיע בו הוא הידע שלך והנסיון שלך.
בהיעדר אלו - הבחירות נהיות מקריות לחלוטין.(תלוי חדר,תלוי גיין ,תלוי כל דבר אחר חוץ מהמוצר הנבחן עצמו)
ואני חושב שזה מה שהקהילה הזו צריכה לעשות ולהתרכז בו.(לא רק אבל בעיקר)
הדוגמאות קיימות בכל פינה - החל מהתערוכה במינכן ועד הרבה דוגמאות חוזרות ונשנות.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן
ידע באודיופילה וכנ"ל נסיון שנשארים בגדר התאוריה לא ממש עוזרים להתקדם. דומה הדבר לסנדלר שהולך יחף.

כמו כן, מידת השפעת איכות המקור שבו נעשה שימוש על התוצאה הסופית איננה תלויה במקריות או בנסיון אודיופילי יוצא דופן.

במילים אחרות מכשיר איכותי ככל שלא יהיה בנקודה זו לא יהיה לרועץ כמו שעלול להיווצר אולי במקרים אחרים. את איכות הסיגנל אחרי המקור ניתן לשפר אבל עד גבול מסויים. כשהשמיים הם הגבול, הבינוני לעולם לא יהפוך בנקודה זו למעולה.

לדוגמה תוצאה סונית שמתקבלת משימוש בראש MM לא תתהפך בגלל ההתאמות שיגיעו אחריו והוא לעולם לא ישמע תרתי משמע כמו MC יוקרתי. כנל בדיגיטל.

במילים אחרות בעיקר במיקום הנדון אין יש מאין וזה שייך לידע אודיופילי בסיסי.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
דן
ידע באודיופילה שנשאר בגדר התאוריה לא ממש עוזר. דומה הדבר לסנדלר שהולך יחף.
לדעת שהמקור שבו אתה עושה שימוש ישפיע בהתאם לאיכותו על התוצאה הסופית אינו שייך למקריות או נסיון אודיופילי יוצא דופן.

במילים אחרות מכשיר איכותי ככל שלא יהיה בנקודה זו לא יהיה לרועץ כמו שעלול להיווצר אולי במקרים אחרים. את איכות הסיגנל ניתן לשפר אבל עד גבול מסויים. כשהשמיים הם הגבול הבינוני לעולם לא יהפוך בנקודה זו למעולה.

לדוגמה תוצאה של ראש MM לא תתהפך בגלל ההתאמות שיגיעו אחריו והוא לעולם לא ישמע כמו MC יוקרתי. כנל בדיגיטל.

במילים אחרות בעיקר במיקום הנדון אין יש מאין וזה שייך ליידע אודיופילי בסיסי.
היי,

מה הכוונה נשאר בגדר התאוריה ? אשמח להסבר.

ומה הקשר למקור איכותי שוודאי שצריך להיות כזה ועל כך לא חושב שיש פה מישהו ובטח לא אני שיערער על זה.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן,
הכוונה שלא חסרים תאורטיקנים ובעיקר כאלה שחושבים שהם יודעים טוב מאחרים כשבתכלס לא מיניה ולא מקצתיה.

אתה טענת שהמקום שהכי חשוב להשקיע בו זה בנסיון וידע שיעשו את ההבדל וימנעו בחירות מיקריות וכו.

אחלה מסכים אם כל מילה. אבל זה לא מהות הפוסט של שי. מכאן שבזיקה לבחירת מקור איכותי ציינתי שאין צורך בנסיון יוצא דופן וידע נרחב שכן מדובר באחד המקומות בתתחום שהם יותר בקונצנזוס.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
למיטב הבנתי זו בדיוק מהות הפוסט של שי.
מקור,התאמה,גיין,הכרת החדר והתנהגות הרמקול.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
מהות הפוסט של שי הוא איך להמנע מלהחליף רמקולים, והקשר למקור.
במילים אחרות, לעצור שניה לפני שרצים להעלות אותם ללוחות. לעשות בדק בית למקור שמזין אותם. לראות מה ניתן לשפר בו, ורק אחרי מהלך משמעותי להסיק מסקנות בנדון.

בדיעבד המהלך של החלפת הזרוע במכניקה המורכבת של האנלוג (וכנ"ל שדרוג בדיגיטל) הובילה אותו למסקנה מאד בסיסית.

הופעת רמקולים בלוחות עלולה לנבוע מחוסר תשומת לב מספקת למקור, וההבנה עד כמה הוא מהותי בשרשרת הסט אפ האודיופילי.
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
מהות הפוסט של שי הוא איך להמנע מלהחליף רמקולים, והקשר למקור.
במילים אחרות, לעצור שניה לפני שרצים להעלות אותם ללוחות.

בדיעבד שדרוג המקור (באנלוג לפחות מדובר רק בזרוע) גרמה לו למהפכה בתוצאת הסאונד, מה שהוביל אותו למסקנה מאד בסיסית.
הופעת רמקולים בלוחות עלולה לנבוע מחוסר התייחסות ראויה למקור וחשיבותו בשרשרת הסט אפ.
אני זוכר שנאמרו עוד דברים בהקשר לסיבה מדוע רמקולים נמכרים.כנראה דמיינתי .

הכי טוב להניח לזה כדי לשמור על הפוסט של שי והעיקר שהפוסט ישאר נאמן למקור .
 
  • Like
Reactions: arb

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
מהות הפוסט של שי הוא איך להמנע מלהחליף רמקולים, והקשר למקור.
במילים אחרות, לעצור שניה לפני שרצים להעלות אותם ללוחות.

בדיעבד שדרוג המקור (באנלוג לפחות מדובר רק בזרוע) גרמה לו למהפכה בתוצאת הסאונד, מה שהוביל אותו למסקנה מאד בסיסית.
הופעת רמקולים בלוחות עלולה לנבוע מחוסר התייחסות ראויה למקור וחשיבותו בשרשרת הסט אפ.

כן, זה בדיוק המסר שרציתי להעביר
 
  • Like
Reactions: arb

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
לא יודע על המקור , כל מיני כרטיסים דיגיטלים מפונפנים עם שעון אטומי נשמעים חרה ( USB ) נראה לי הממיר שלי לא ממש מעניין אותו המקור !
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
לגבי האנלוג , לטעמי סתם מחרשה !
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
תקנו זרועות עד מחר מצידי !
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
הממיר , שם הפואנטה !
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
לא יודע על המקור , כל מיני כרטיסים דיגיטלים מפונפנים עם שעון אטומי נשמעים חרה ( USB ) נראה לי הממיר שלי לא ממש מעניין אותו המקור !
גם אני חושב,
לכן לא מבין את הטעם להשקיע ב jcat למינהם.
יואסבי אסינכרוני סוגר הסיפור.
לפטופ air של אפל ללא מאוורר, לא צריך ספק מפונפן (כי הלפטופ עובד על סוללה) או כבל רשת (כי עובד עם wifi) נשמע מעולה as is.
 

web

חבר משקיען
הודעות
775
מעורבות
492
נקודות
63
גם אני חושב,
לכן לא מבין את הטעם להשקיע ב jcat למינהם.
יואסבי אסינכרוני סוגר הסיפור.
לפטופ air של אפל ללא מאוורר, לא צריך ספק מפונפן (כי הלפטופ עובד על סוללה) או כבל רשת (כי עובד עם wifi) נשמע מעולה as is.
לא מומחה ולא מכיר את כל הרכיבים
אבל המקור הדיגיטלי מורכב מממיר + סטרימר/טרנספורט (מסכים עם שניצל שהממיר לב העיניין)
אבל גם הסטרימר חשוב ומניסיון יש הבדל בין סטרימרים שונים
ואתה החלפת ״סטרימר״ והרגשת הבדל. נכון?

אז כבר התחום הדיגיטלי מתחיל להרגיש כמו האנלוגי שלכל רכיב יש חשיבות
וכל שינוי משפיע
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
חושב שמה שעשה את ההבדל הוא דווקא המינימליזם. הספק הלינארי של הנוק הכניס לי רעש לחשמל (הבחנתי בו בהגברת הפונו כאשר הגברתי לחצי מהווליום ללא תקליט מנגן).
ברגע שעף הספק הלינארי, הרעש נעלם והסאונד השתפר. לא יודע לשייך את זה ״לטרנספורט״ פר סה אבל אולי. לאפל יש דרייבר אחר לכוון הדאק, הוא נשמע לי קצת שונה (לטעמי לטובה).
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
לא יכול להיות ממיר מוצלח ומקור נחות
כמו שלא יכול להיות מקור מוצלח וממיר נחות.

כך שלתת חשיבות ועליונות של X על Y היא לא נכונה לדעתי.

הכל קריטי באותה החשיבות.

מי ש"מזלזל" בטרנספורט/סטרימר/סרבר,
גם אם ישים ממיר "על" זה ישמע ברמת זלזול ונחיתות.

הכל קריטי כמו אנאלוג
כל הרכיבים צריכים להיות באותה הרמה.
כך דיגיטל
כולל התשתית, הכבילה והחשמל שמתחבר.

אגב 1
הנושא של חשיבות המקור
הוא נושא בסיסי ואבן יסוד להבנה אך בונים ומשלימים תוצאה.
לא צריך להיות "מבין" בשביל להבין זאת.
ובטח לא לקחת יענו קרדיט כאיזה אוטוריטה שיודע דברים נשגבים שלא יודעים, בטח לא מאנשים שחיים את התחום על בשרם.

אגב 2
לאחר שיודעים חשיבות הכל,
ואני חוזר על זה כי זה קריטי ואני ממליץ כהמלצה, לחפש רמקול בו ניתן להתאימו פיזית (יותר) לחלל/מרחק/מיקום ופחות רמקול כ "גולם".
זו לפחות דעתי בנושא וזה בהחלט יצמצם את החשיבה להחליף ולשנות.

גמר חתימה טובה.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
הפואנטה היא אחרת
רובינו בונים מערכת בשלבים
מזיזים פה מוסיפים שם
ולא קונים קומפלט
לחלקינו מגבלות תקציב וקונים כל שנה נניח רכיב אחר.
ברגע שמשהו לא יושב טוב במסע, יש נטיה להחליף רמקולים
ואני טוען שעד שהמקור לא טופ נוטש, קשה לדעת מה הרמקולים יודעים לעשות, ולכן להחליף זה טעות.

קל להגיד שזה בסיסי, אבל לדעתי הרבה לא מבינים את זה וטועים בנקודה הזו, ולראיה יש את הלוחות.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
הפואנטה היא אחרת
רובינו בונים מערכת בשלבים
מזיזים פה מוסיפים שם
ולא קונים קומפלט
לחלקינו מגבלות תקציב וקונים כל שנה נניח רכיב אחר.
ברגע שמשהו לא יושב טוב במסע, יש נטיה להחליף רמקולים
ואני טוען שעד שהמקור לא טופ נוטש, קשה לדעת מה הרמקולים יודעים לעשות, ולכן להחליף זה טעות.

קל להגיד שזה בסיסי, אבל לדעתי הרבה לא מבינים את זה וטועים בנקודה הזו, ולראיה יש את הלוחות.

לא בטוח (בכלל) שי שבגלל "המקור",
אנשים נוהרים ללוחות וממהרים לשדרג.

רמקול יקבל תנאים טובים,
תשתית + מיקום + כיוון + אלקטרוניקה (הגברה),
משם זה רק לעלות ברמת הרכיבים בכדי למקסם ביצועים.
וזה כולל התאמת המקור+ממיר
וזה חלק בלתי ניתן להפרדה של אותו "מסע".
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור