זו דעתו של רודי וון גלדר על תקליטים


gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני שמח להיות באותה התחושה של Mingus ושל Hoffman, מעניין איזה מערכות היו להם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני שמח להיות באותה התחושה של Mingus ושל Hoffman, מעניין איזה מערכות היו להם.
לגבי מינגוס -- אני בטוח שלא הייתה לו מערכת אודיופילית של אז, וגם אם כן, מה שהוא שמע אז לא דומה למה שאנחנו שומעים היום מאותם LPs פיזיים, ואתה בכלל מתלונן על CDs שלא הייו קיימים אז ונשמעים שונה מאוד מה-LPs.

לגבי הופמן, אני לא בטוח שזו לא קינאה מיקצועית. גלדר הרבה יותר מוכר מהופמן, ותרומתו לעולם המוזיקה גדולה לאין שיעור.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אז מה הפריע למינגוס בשעתו ואיך הוא אהב טכנאים אחרים בהנחה ששמע על אותה מערכת בביתו ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מינגוס אמר: Van Gelder "tries to change people's tones. I've seen him do it; I've seen him do it; I've seen him take Thad Jones and the way he sets him up at the mike, he can change the whole sound. That's why I never go to him; he ruined my bass sound"

הוא התלונן שגלדר משנה את הצליל, לא שייש בעייה שהצליל המתקבל גורם לדימום באוזן. אלה טענות שונות מהותית
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
מה זה משנה מה הוא אומר?
עכשיו אחרי שקראתי את הראיון האנלוג ישמע פחות טוב?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מה זה משנה מה הוא אומר?
עכשיו אחרי שקראתי את הראיון האנלוג ישמע פחות טוב?
כבר עניתי על זה:

ההחלטות שאתה מקבל לפי האוזן שלך הן לפי טעמך בלבד, ללא קשר למציאות.

מדובר על מי ששמע את המקור -- הצליל באולפן בעת ההקלטות שהוא עצמו עשה -- ואת התקליטים והדיסקים שהוא יצר לפיהן, והוא היחיד שיכול לשפוט בצורה המיטבית מה קרוב יותר למקור.

זה לא אומר שההשוואה שהוא עושה -- במיוחד השוואה של דיסקים מול הזיכרון של הצליל באולפן עשרות שנים קודם -- היא נכונה, אבל בכל זאת, מה שהוא אומר מעניין ובר תוקף לכשעצמו, במגבלות המובנות.

זה לא מחליף את הטעם שלך, זה יכול לתת תוספת ופרספקטיבה להתייחסות שלך ממקור חשוב, של מישהו שרגיש לסאונד ויודע איך להאזין שהייה שם.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
זה לא שאנשים מתעקשים על RvG. הרוב המוחלט לא יודעים שהייה אדם כזה, ולא מתעניינים באותיות הקטנות של מי טכנאי ההקלטה. לחלקם הגדול כנראה לא איכפת במיוחד מהסאונד, אבל אם הסאונד הייה נורא, כנראה שיותר אנשים הייו מתלוננים.

מאודיופילים שומעים בעיקר שבחים, Blue Note נחשבים בין הטופ שייש, בטח מבחינה מוזיקלית וגם מבחינת הסאונד הדינאמי ועתיר הנוכחות, וגם בין האודיופילים רק למיעוט יחסית יש ציוד מנורתי או דווקא לקסמן.

בקיצור, אין מיתאם בין מה שאתה שומע לבין התמונה הכוללת. אז יש מצב שזה עניין של הטעם/רגישות הספציפיים שלך ו/או שזה משהו במערכת שלך.

מכיוון שאני בבידוד מרצון בבית הקשבתי לשני סי דים שהוקלטו ורומאסטרו ע"י RVG:
Joe Henderson Page one (84140) ו- Ike Quebec Blue & sentimental (93184) שניהם RVG edition.
איששתי שתי מסקנות: א. ההקלטות של RVG בעייתיות ודי מתאימות לתיאור של הופמן, יש המון טיפול מלאכותי ליצירת סוג של דרמה מעורבת באינטימיות שלי עושה כאב ראש אבל אני מבין את אלה שטענת שמאוהבים בסוג זה של הפקה.
ב. עקב סיבה א' יש משקל יותר מאשר עם דיסקים אחרים למרכיבי המערכת, שמע את הדיסקים האלה עם רמקולי פוקאל, מגבר על הצד הרזה וכבילה אנליטית וזה יעשה לך סדקים בציפוי של השיניים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מכיוון שאני בבידוד מרצון בבית הקשבתי לשני סי דים שהוקלטו ורומאסטרו ע"י RVG:
Joe Henderson Page one (84140) ו- Ike Quebec Blue & sentimental (93184) שניהם RVG edition.
איששתי שתי מסקנות: א. ההקלטות של RVG בעייתיות ודי מתאימות לתיאור של הופמן, יש המון טיפול מלאכותי ליצירת סוג של דרמה מעורבת באינטימיות שלי עושה כאב ראש אבל אני מבין את אלה שטענת שמאוהבים בסוג זה של הפקה.
ב. עקב סיבה א' יש משקל יותר מאשר עם דיסקים אחרים למרכיבי המערכת, שמע את הדיסקים האלה עם רמקולי פוקאל, מגבר על הצד הרזה וכבילה אנליטית וזה יעשה לך סדקים בציפוי של השיניים.
למה שני פוסטים אותו דבר? :(

אני מאמין לך שזה מה שאתה חושב ומרגיש, אבל העובדה ש-Analogue Productions מוכרים את ההקלטה הראשונה והשנייה ב-7 גירסאות שונות כל אחת גורמת לי לחשוב שייש לזה ביקוש אצל אודיופילים שסותר את החוייה שלך.

אין לי שום ספק מה יותר מהימן.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
תודה על המחמאה.

לא הייתי קורא לזה גרסאות והאמת לא בטוח שפורמטים. ובשניה בכלל אין את 93184, כל זה גורם לי לחשוב שכן שיפרו בהוצאות אלו את ה RGV edition שיהיה יותר ידידותי לקהל הרחב, האמת שלא ניסיתי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
תודה על המחמאה.

לא הייתי קורא לזה גרסאות והאמת לא בטוח שפורמטים. ובשניה בכלל אין את 93184, כל זה גורם לי לחשוב שכן שיפרו בהוצאות אלו את ה RGV edition.
זה בטח בכמה פורמאטים: אחד ויניל 33, אחד ויניל 45, אחד SACD היברידי (=כולל CD), אחד קובץ DSD, אחד FLAC 24/96 ואחד FLAC 24/192.

זה שחסר משהו לא אומר ששיפרו את RvG Edition, אם כי יש סיכוי טוב שאכן עשו זאת, אבל בכל מקרה הם לא שיפרו את ההקלטה המקורית, רק את ההעברה למדיה/קובץ.
 
נערך לאחרונה ב:

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,487
מעורבות
483
נקודות
83
הבחור מקצועי וכו? אין חולק על כך, ואין מזלזל בכך.
אבל כל טכנאי ההקלטות בכל שאר החברות....במשך שנים ארוכות, חותמים על דבריו?
אני בספק.
האוזן שלי, היא המציאות היחידה! (בשבילי כמובן).

אולפני הקלטות (או חברות) שהקליטו בשנות ה 70
(רוב התקליטים שלי מאז)
שונים אחד מהשני.... בתוצאת הסאונד הסופי - וזה ממש לא במקרה.
בשבילי, הכי טובים אלו : קולימביה. פאבלו.
מיותר לציין כי אני מדבר באופן כללי, ולא גורף.
מישהו אחר חושב אחרת ממני? שיבושם לו... והכי לגיטימי.
אבל לדידי ....לא רלוונטי.
זה לא אומר כי לשאר לא היו הקלטות טובות.
(סי.בי.אס, אטלנטה, וורנר, וכו)
אגב, סי.טי.איי - יש להם גוון סאונד ככ יחודי, בשניה מזהים אותם.

אין לי מושג, מי היה (או היו במשך השנים), טכנאי ההקלטות בכל החברות הללו.
גם לא מעניין אותי.

שורה תחתונה, מה בסוף ?
את דעתך אתה קובע (לעניין הסאונד), עפ מה שכתב בעל-מקצוע?


g
בשורות טובות, בעה.
בריאות!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
בשום שלב לא נאמר ע"י אף אחד בשום צורה שמישהו אחר קובע מה טוב בשביל האחר. לא ברור לי למה חוזרים לזה.

לכל היותר יש כאן נקודת מבט מעניינת של מישהו ששמע את המבצעים המקוריים עצמם בעת שהקליט אותם, ושמע גם את התקליטים והדיסקים שהוא עצמו הפיק ממהקלטות שלו, והוא זה שטוען שהוויניל הייה בעייתי ושהדיגיטל יכול להתקרב למושלם.

זה לא אומר שצריך להעדיף את מה שהוא אומר על האוזן של אף אחד, זה לא אומר שדעתו קובעת, זה לא אומר שצריך לשנות את קריטריוני ההאזנה, זה לא אומר שהאנלוג יתחיל להישמע פחות טוב, זה לא אומר שצריך להשתחוות שלוש פעמים לייד קיברו בימים האיזוגיים של החודשים הזוגיים בכל שנה, או כל מסקנה אחרת מעבר לזה שהייה מישהו מומחה, ובעל אוזן טובה כנראה, ששמע את הצלילים המקוריים בזמן הקלטתם ואת התקליטים והדיסקים שהופקו מההקלטות האלה, והעדיף דיגיטל. נקודה. סוף.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
אז מה הפריע למינגוס בשעתו ואיך הוא אהב טכנאים אחרים בהנחה ששמע על אותה מערכת בביתו ?


אני בספק עם כלל היה למינגוס מערכת סטריאו בבית , אני מניח שמינגוס גיבש את דעתו בשטח (אולפני הקלטות) לגבי טכנאים ואני מניח שרפרנס שלו היה איך נשמע הצליל שלו ולא איך זה ישמע על מערכת בייתית...
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
ובכל מקרה לא תמיד צריך להיות בעלי דעה ועניין בכל דבר לפעמים זה בסדר גם לנסות רק להפנים תדברים .

תגובות כאן כאלה שהם בערך כמו לשלול את ׳׳תורת היחסות׳׳ דרך רב המכר ׳׳הסוד׳׳...


(gds ממש לא מופנה אליך ,אם ניתן להסיק מסמיכות של שתי תגובות שלי :)
 

נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני בספק עם כלל היה למינגוס מערכת סטריאו בבית , אני מניח שמינגוס גיבש את דעתו בשטח (אולפני הקלטות) לגבי טכנאים ואני מניח שרפרנס שלו היה איך נשמע הצליל שלו ולא איך זה ישמע על מערכת בייתית...

אולי השימוש במילה מערכת לא היה במקום רק ניסיתי לחבר לימינו אנו.
מומחי הג'אז מוזמנים להסביר מדוע למינגוס לא היה say לגבי איך הוא ישמע בפיינל קאט, אם הוא אמר:
That's why I never go to him; he ruined my bass sound"
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
אולי השימוש במילה מערכת לא היה במקום רק ניסיתי לחבר לימינו אנו.
מומחי הג'אז מוזמנים להסביר מדוע למינגוס לא היה say לגבי איך הוא ישמע בפיינל קאט, אם הוא אמר:
That's why I never go to him; he ruined my bass sound"


-לא הייתי נוקח בנושא הזה ספציפי את מינגוס כרפרנס , מינגוס היה דמות מאוד ציבעונית דעתן עצבני ואם הוא לא מקבל מה שהוא רוצה בתור לידר גם יכול להיות אלים לכן יש סיכוי שהוא מאוד מגזים בנושא....
דבר נוסף אחד אלבומים המצליחים של מינגוס רודי עשה את הסאונד
׳׳ mingus mingus mingus mingus׳׳ יצא באימפולס...

-ואני מת על מינגוס אבל עם כל הכבוד למינגוס ויש כבוד דעתו בטלה בשמונים אחרי שעוברים על רשימת האומנים ואלבומים שהוא עשה להם את הסאונד וחלק לא קטן מהם ניחשבים לאלבומי ג׳אז הכי טובים בהיסטוריה...

- אי אפשר גם להתעלם מעובדה שבאמצע שנות 60s האופנה בג׳אז השתנתה מסאונד יחסית נעים cool,hard bop
לכיוון יחסית קשוח avant garde jazz,post bop ואי אפשר לעשות את סאונד נעים לאוזן כי זה לא המטרה של הנגנים....

 
נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
Van Gelder has also been criticized for his use of compression and high-frequency boosting

פעם ראשונה שנכנסתי לערך שלו בוויקיפדיה וכנראה יש משהו במה שאמרתי על גבוהים מציקים, ובאותו מקום נכתב שהוא גם שינה את הסאונד של קולטריין, אבל קולטריין לא היה חמום מוח.

Writer Stanley Crouch argued in an interview with Ethan Iverson that Van Gelder made particular adjustments to the sound of John Coltrane's tenor saxophone sound when engineering Coltrane's Impulse Records sessions: "I know the difference between the sound of someone in person and the recorded sound of an engineer. Coltrane's tone was much darker and thicker than the sound on those Impulse! records engineered by Rudy Van Gelder. But maybe Van Gelder chose that sound because he could hear that Coltrane was an alto player first before switching to
tenor."

ואכן יש לי את האימפולסים ואחרים למשל שיתוף פעולה עם קאנון בול אדרלי ששם הסקסופון של קולטריין נשמע אפל וסמיך יותר.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
Andrew Hill ‎– Point Of Departure
Sam Rivers ‎– Fuchsia Swing Song
Eric Dolphy ‎– Out To Lunch!
Larry Young ‎– Unity
Herbie Hancock ‎– Inventions And Dimensions
Wayne Shorter ‎– The All Seeing Eye
Booker Ervin ‎– The Space Book
Andrew Hill ‎– Black Fire
Anthony Williams ‎– Spring


כל האלבומים שכאן מוקלטים מדהים אך אין להם סאונד נעים.
וכולם פה כמעט אלבומים שנחשבים למאסטרפיס...

וכמובן שרודי עשה להם תסאונד..


 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
בקשר לג׳ו אנדרסון לדעתי והכרות עם אלבומים שלו ומצד שני הקלטות אחרות של רודי בו נגיד שהקלטות באלבומים ראשונים שלו של אנדרסון לא היה להיט...וחבל
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,487
מעורבות
483
נקודות
83
זה לא אומר שצריך להעדיף את מה שהוא אומר על האוזן של אף אחד, זה לא אומר שדעתו קובעת
זה לא בדיוק מה ששידרת, כשכתבת בהתחלה - שאני לא קשור למציאות, בניגוד למומחה.
ולכן עניתי על זה, כשכל הטכנאים במשך השנים בכל חברות ההקלטות - יסכימו לדעתו ...
אפשר להתחיל לדבר על "מציאות".
אבל עד שזה יקרה ....... לא דעתו ולא מציאותו.!!
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור