התחדשתי... 4K אמרנו


HDR

אוהב את התחום
הודעות
69
מעורבות
33
נקודות
18
איציק, איך השחורים של הסוני ביחס ל - KURO ?
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
איציק, איך השחורים של הסוני ביחס ל - KURO ?

עדין לא קיים מסך ליד שיציג שחורים באיכות של מסך הקורו, או מסך אולד.
עוצמת ההארה של הסוני 9005 באזור ה-1100 ניט עם איכות שחורים דיי משובחת.
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,097
נקודות
113
@איציק ירקוני
היום חיברתי אינטרקונקטים בין הפרה והמגבר ״במקומות״ הנכונים...
משכתי כבלים עבור הרמקולים ועכשיו רק נשאר לחכות לרמקולים שיגיעו.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
@איציק ירקוני
היום חיברתי אינטרקונקטים בין הפרה והמגבר ״במקומות״ הנכונים...
משכתי כבלים עבור הרמקולים ועכשיו רק נשאר לחכות לרמקולים שיגיעו.

אמת.
להמתין לרמקולים... וליהנות מתכנים באטמוס.
 

mcbi2

אוהב את התחום
הודעות
68
מעורבות
1
נקודות
8
בעל החנות היקר הסכים להחליף את 2 זוגות אטמוסים דגם 140 לדגם 500 החדש .עכשיו רק נותר להחליט על רסיבר
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
תקנו אותי אם אני טועה, אין שום ציניות בשאלה הבאה:
איזה תכנים יש ששווה להשקיע בקולנוע ביתי? האם החוויה לראות טלביזיה במערכת קולנוע ביתי שווה את ההשקעה שלמיטב הבנתי לעולם לא תגיע לאיכות סונית שאנחנו מגיעים כאשר אנחנו שומעים מוזיקה. אפשר לשמע את אותו אלבום כל כך הרבה פעמים לאורך השנים ולמצוא עומקים נסתרים במוזיקה, במילים, רגש, חום, נחמה, שמחה, אהבה... התכנים בקולנוע ביתי הם חד פעמיים ראית את הסוף ובזה זה נגמר, אני רואה נטפליקס לפעמים סתם מהטלביזיה, לפעמים דרך הדק שמחובר אופטית לטלביזיה נהנה וביי! בחיים לא חשבתי לראות שוב את אותו סרט או סדרה. כשאני רק מדמיין את הכבילה לרמקולים בקולנוע ביתי ואת זה שאני יודע שהפשרות הסוניות הן כל כך גדולות מכיוון שאין תקציב שיקרב אותי לאיכות שבה אני שומע מוזיקה אני שואל את עצמי איך זה שהתעשיה הזו כל כך מצליחה...
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
תקנו אותי אם אני טועה, אין שום ציניות בשאלה הבאה:
איזה תכנים יש ששווה להשקיע בקולנוע ביתי? האם החוויה לראות טלביזיה במערכת קולנוע ביתי שווה את ההשקעה שלמיטב הבנתי לעולם לא תגיע לאיכות סונית שאנחנו מגיעים כאשר אנחנו שומעים מוזיקה. אפשר לשמע את אותו אלבום כל כך הרבה פעמים לאורך השנים ולמצוא עומקים נסתרים במוזיקה, במילים, רגש, חום, נחמה, שמחה, אהבה... התכנים בקולנוע ביתי הם חד פעמיים ראית את הסוף ובזה זה נגמר, אני רואה נטפליקס לפעמים סתם מהטלביזיה, לפעמים דרך הדק שמחובר אופטית לטלביזיה נהנה וביי! בחיים לא חשבתי לראות שוב את אותו סרט או סדרה. כשאני רק מדמיין את הכבילה לרמקולים בקולנוע ביתי ואת זה שאני יודע שהפשרות הסוניות הן כל כך גדולות מכיוון שאין תקציב שיקרב אותי לאיכות שבה אני שומע מוזיקה אני שואל את עצמי איך זה שהתעשיה הזו כל כך מצליחה...

עולם הקולנוע הביתי הוא גדול ומגוון... לדוגמה, אני מעדיף לצפות בהופעה חיה איכותית בתצורה של 5.1 או 7.1 ערוצים, ונהנה ממנה בכמה מונים מאשר האזנה למוסיקה בדו ערוצי.

דוגמה נוספת היא מוסיקה בפורמט בלוריי אודיו, אומנם ללא וידיאו אך איכות האודיו מדהימה, היא מגיעה בכל מיני תצורות שמע 5.1 או 7.1 ולפעמים גם יותר. אמרת שהיא לעולם לא תגיע לאיכות סונית כשמע דו ערוצי, מאוד תלוי באיכות ההקלטה והרכיבים.
האזנתי לכותרים בפורמט בלוריי אודיו, ואת אותו כותר ב-CD רגיל המוקלט ב-44.1-16BIT ההבדלים היו דרמטים לטובת כותר הבלורי אודיו.
 

נערך לאחרונה ב:

Ls77

אוהב את התחום
הודעות
207
מעורבות
81
נקודות
28
תקנו אותי אם אני טועה, אין שום ציניות בשאלה הבאה:
איזה תכנים יש ששווה להשקיע בקולנוע ביתי? האם החוויה לראות טלביזיה במערכת קולנוע ביתי שווה את ההשקעה שלמיטב הבנתי לעולם לא תגיע לאיכות סונית שאנחנו מגיעים כאשר אנחנו שומעים מוזיקה. אפשר לשמע את אותו אלבום כל כך הרבה פעמים לאורך השנים ולמצוא עומקים נסתרים במוזיקה, במילים, רגש, חום, נחמה, שמחה, אהבה... התכנים בקולנוע ביתי הם חד פעמיים ראית את הסוף ובזה זה נגמר, אני רואה נטפליקס לפעמים סתם מהטלביזיה, לפעמים דרך הדק שמחובר אופטית לטלביזיה נהנה וביי! בחיים לא חשבתי לראות שוב את אותו סרט או סדרה. כשאני רק מדמיין את הכבילה לרמקולים בקולנוע ביתי ואת זה שאני יודע שהפשרות הסוניות הן כל כך גדולות מכיוון שאין תקציב שיקרב אותי לאיכות שבה אני שומע מוזיקה אני שואל את עצמי איך זה שהתעשיה הזו כל כך מצליחה...

קראתי את ההודעה שלך פעמיים שלוש ולמרות שאני
יכול להבין מאיפה התחושה הזו שלך מגיעה , כמובן
ממקום של אודיופיל , עדיין ההודעה תמוהה בעיניי.
אני אוהב מוזיקה לא פחות ממך אני בטוח - כבר 30
שנה מוזיקה זורמת בעורקיי ולמרות כל זאת הסטאפ
שלי הוא רב ערוצי . אני יכול להגיד לך שנכון להיום
סטאפ רב ערוצי שבנוי נכון - אם זה אקוסטית ,
אם זה רמקולים טובים , אם זה רסיבר מהשורה
הראשונה או השניה , נותן אחלה תוצאה !
בתכנים רב ערוציים יש לא מעט מוזיקה . סרט
או סדרה זה לא רק פיצוצים ויריות . ישנה מוזיקת
רקע ולפעמים תוכן שלם של מוזיקה מהפנטת -
( ראה ערך הסרט החדש על קווין ) שגם אם
תשמע את האלבומים בסטריאו שלך מהבוקר עד
הלילה בלופ , לא תקבל עשרה אחוז מהריגוש
ומהאיכות המדהימה בפסקול אטמוס שמוקלט
בטכנולוגיה החדישה ביותר כיום של האולפן !
סרט טוב או סדרה טובה מרגשת בעשרות מונים
כאשר הסטאפ שלך בנוי נכון. אין לך מושג כמה הייתי
בעבר מזלזל בכך כמוך . אבל היום או בשנים האחרונות
הבנתי כמה טעיתי.
אחלה יום
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,748
מעורבות
1,439
נקודות
113
דווקא כי יש לי סאונד טוב בדו ערוצי, אני אוהב לקבל אותה חוויה בקולנוע בייתי, וכמו שנאמר מקודם, יש גם מלא מוזיקה שם, ולא רק הופעות חיות. גם פסקול אפשר לשמוע באיכות טובה
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
קראתי את ההודעה שלך פעמיים שלוש ולמרות שאני
יכול להבין מאיפה התחושה הזו שלך מגיעה , כמובן
ממקום של אודיופיל , עדיין ההודעה תמוהה בעיניי.
אני אוהב מוזיקה לא פחות ממך אני בטוח - כבר 30
שנה מוזיקה זורמת בעורקיי ולמרות כל זאת הסטאפ
שלי הוא רב ערוצי . אני יכול להגיד לך שנכון להיום
סטאפ רב ערוצי שבנוי נכון - אם זה אקוסטית ,
אם זה רמקולים טובים , אם זה רסיבר מהשורה
הראשונה או השניה , נותן אחלה תוצאה !
בתכנים רב ערוציים יש לא מעט מוזיקה . סרט
או סדרה זה לא רק פיצוצים ויריות . ישנה מוזיקת
רקע ולפעמים תוכן שלם של מוזיקה מהפנטת -
( ראה ערך הסרט החדש על קווין ) שגם אם
תשמע את האלבומים בסטריאו שלך מהבוקר עד
הלילה בלופ , לא תקבל עשרה אחוז מהריגוש
ומהאיכות המדהימה בפסקול אטמוס שמוקלט
בטכנולוגיה החדישה ביותר כיום של האולפן !
סרט טוב או סדרה טובה מרגשת בעשרות מונים
כאשר הסטאפ שלך בנוי נכון. אין לך מושג כמה הייתי
בעבר מזלזל בכך כמוך . אבל היום או בשנים האחרונות
הבנתי כמה טעיתי.
אחלה יום
האם התוצאה בבית טובה יותר מהתוצאה בבית הקולנוע?
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
תודה לעונים נתתם לי לעשות שיעורי בית...
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
במערכת ביתית עבור קולנוע רב ערוצי
נקבל דיוק ולוקליזיציה, רמת שקט גבוהה, ניקיון וסטריליות...אך אם וכאשר מדובר על סרטי אפקטים בעלי Scale אדיר או הופעות חיות עמוסות אדרנלין,
ישחק תפקיד גודל החלל ומאפייניו, הפרשי time delay, מרחקים אדירים של הרמקולים מהמאזין, רמקולים איכותיים שיועדו לעבוד ב scale אדיר וללא עיוותים ופרמטרים נוספים המייצרים ומתרגמים חוויה למציאות, לצערי בסלון ביתי לעולם זה לא יהיה ואף לא יתקרב ל"דבר האמיתי".
אבל עדיין החוויה החלקית שאותה כן ניתן לייצר מצליחה לסחוף וליצור חוויה אינטימית יותר ואפרופו מערכת סטיראו דו ערוצית, נוכל להבחין ברמה "אודיופילית" ומדוקדקת יותר...וזה יתרון על ה גודל והרושם...אך זה עדיין לא אולם קולנוע (מודרני) ולא אולם קונצרטים.
 

Ls77

אוהב את התחום
הודעות
207
מעורבות
81
נקודות
28
אני לא משוכנע שאני מבין מה זה ״ הדבר האמיתי ״.
הייתי בלא מעט אולמות קולנוע מודרניים ולא התרשמתי
שהסאונד גרם לי לאיזה שוק שלא שמעתי בבית .
בדרך כלל ההיפך הוא הנכון .
בתוספת רעשי לעיסת פופקורן ולחשושים של הצופים.
לגבי קונצרט או הופעה חיה - כנראה שאתה צודק .
 

שלומי.ש

חבר אתר
הודעות
39
מעורבות
8
נקודות
8
שלום איציק,

איך אתה מתרשם ממערכת הכיול ? עד כמה שחקרתי ברחבי האינטרנט ,המערכת לא זוכה לאהדה ולא קוטפת "פרסים".
עד כמה זה משמעותי לדעתך? איך היא לעומת אודיסי או YAPO ?
(יש לי ימהה מתיישן RX-V2065 כבר כמעט עשור ואין לי ניסיון עם אודיסי)
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
שלום איציק,

איך אתה מתרשם ממערכת הכיול ? עד כמה שחקרתי ברחבי האינטרנט ,המערכת לא זוכה לאהדה ולא קוטפת "פרסים".
עד כמה זה משמעותי לדעתך? איך היא לעומת אודיסי או YAPO ?
(יש לי ימהה מתיישן RX-V2065 כבר כמעט עשור ואין לי ניסיון עם אודיסי)

מערכת כיול היא עוד פיצ'ר ברסיבר והיא אינה יכולה לשנות את ה-DNA שלו.
לא יודע מה כותבים ברשתות ומי מחליט לגבי הפרסים, רסיבר שקוטף "פרסים" כגון דנון 6400 מבחינתי הוא נחשב לרסיבר בינוני מינוס.
אני יודע היטב מה יש לי באינטגרה ואיך הוא נשמע מול רסיברים אחרים. ואכן הוא נשמע טוב יותר בכל פרמטר מול המתחרים.

1. מערכת הכיול באינטגרה רחבה ומדויקת להפליא.
2. הרסיבר תומך ב-15 תדרים באקולייזר.
3. תמיכה בקרוס רחב לכל רמקול.
4. שלוש זכרונות כיול אקו נפרדות.
ועוד שלל אפשרויות כיול.


קח בחשבון ששום מערכת כיול אינה מניבה תוצאה משביעת רצון, תמיד יחסר באס טרבל ועוד.
 
נערך לאחרונה ב:

דוד כץ

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
1
נקודות
3
שלום לכולם.

פורמט ה-4K הגיע לבשלות מכל ההיבטים וזה הזמן הנכון מבחינתי לבצע את המעבר לפורמט. המעבר לפורמט מצריך את החלפת רכיבי הסטאפ בשלמותם, ממסך איכותי, רסיבר משובח, מקור איכותי, וכבלי .HDMI המהלך הזה אינו פשוט הוא דורש תאום נכון בין הרכיבים החדשים כדי שיהיו מסונכרנים היטב.

כבר תקופה די ארוכה אני נמצא עם סטאפ איכותי ומאוזן המתפקד בצורה פנטסטית בתצורה של 7.2.4 ערוצים, החל מאיכות התמונה, הסאונד, המקור, והסנכרון המצוין ביניהם. מסך הפלזמה האיכותי שהיה ברשותי פיוניר קורו 6090H שירת אותי במשך כמעט כעשור שנים באופן יוצא מן הכלל מסוג המוצרים שאין לך שום תלונה לגבם מה שהציב בפני רף גבוהה ברכישת מסך 4K איכותי, דיי ברור שהמחליף הטבעי של מסך הקורו האגדי אמור להיות מסך אולד משובח וגדול. מסכי האולד המשובחים ביותר מבית סוני ואל ג'י נבחנו אצלי לתקופה ארוכה והם שמו את חותמם כטכנולוגיה הראויה והטבעית ביותר כתחליף לטכנולוגית הפלזמה.

מסך

מרחק הצפייה שלי עומד על 440 ס"מ המעבר למסך 65 אינצ' לא תורם לי לשדרוג משמעותי כדי להעצים את חווית הצפייה, בסופו של דבר הגודל קובע. היה לי חשוב לבצע שדרוג משמעותי מבחינת גודל המסך וכמה שיותר גדול הרי לשם כך התכנסנו 4K, המטרה הראשונה ששמתי לעצמי רכישת מסך בגודל 85 אינצ' איכותי, הדגם המבוקש מסך סוני סדרה 9 דגם 9005. לאחר בדיקה קצרה הובהר לי שסוני העולמית אינה מייצרת את הדגם המתבקש לאירופה, לארה"ב כן. דיי התאכזבתי והבנתי שאני אמור להתכווץ בכמה אינצ'ים יפים למסכים הנעים בגדלים של 75-77 אינצ' החיבור שלי למסך הפלזמה הוביל אותי באופן דיי טבעי שוב לכיוון מסך אולד בגודל 77 אינצ', המסך שעמד מבחינתי על הפרק אל ג'י דגם C8, (נכון לרגע זה האופציה היחידה בגודל 77) התמונה האיכותית שנחרטה בזיכרוני ממסך האולד מבית אל ג'י דגם E8Y השאירה בי חותם איכותי ומשובח, הגעתי עם ציפיות דיי גבוהות ציפיתי לקבל איכות תמונה דומה גם מדגם ה-C8, אך גודל הציפיות כגודל האכזבות, לאחר צפייה בכמה קטעי וידיאו המוכרים לי היטב הבנתי שאין שום דמיון בינו לבין דגם E8Y, ואפשר לומר בלשון עדינה... דיי מאכזב. הפור נפל, החלטתי לרכוש את הסוני דגם KD-75XF9005 אומנם עשרה אינצ'ים פחות מהמטרה שהצבתי לעצמי אך האיכות שמציג מסך XF9005 מדהימה בכל אספקט, היא משלבת עימה תמונה מוארת מדויקת ועשירה בצבעים.

צפה בקובץ המצורף 42031



רסיבר

השדרוג השני בשרשרת הוא הרסיבר, במשך שנים החזקתי בגאווה רסיברי דגל מבית פיוניר, במשך שנתיים ויותר נבחנו אצלי מרבית רסיברי הדגל הטובים בעולם ובתוכם רסיבר הדגל מבית אינטגרה דגם DRX-R1.1 שהטביע את חותמו בצורה ברורה כטוב ביותר בכל פרמטר מול מתחריו, רסיבר הפיוניר המצוין SC-LX901 ששירת אותי נאמנה פינה את מקומו לטובת האינטגרה DRX-R1.1 החלומי.


מקור וידיאו 4K

כמקור וידאו חשוב היה לי לרכוש נגן 4K איכותי שישמש אותי גם כסטרימר 4K מלא, ה-X-800 של סוני הינו נגן אוניברסאלי משובח, מסוג הנגנים שמפתיעים אותך בכל אספקט, הוא מציג איכות תמונה משובחת ביותר בכל סוגי התכנים במיוחד ב-4K ובתכני 1080p , עם זמן טעינת כותר 4K מהירה, ותגובה די מהירה בהרצת קטעים, באשר ליכולותיו כסטרימר אודיו ווידיאו, הנגן קורא הכל ומהר, כולל קבצי HEVC 4K הכוללים את פורמטי אטמוס ו-DTS-X והכול דרך מחבר USB. (הנגן אינו תומך בפורמט (DOLBY VISION הנגן הוזמן דרך אמזון גרמניה.


רמקולי אטמוס ורמקולי סראונד B

השנה חברת קליפש שידרגה משמעותית בכל אספקט את כל סדרת רמקולי הרפרנס וביניהם רמקולי האטמוס, ארבעת רמקולי האטמוס דגם RP-140SAשהיו ברשותי הוחלפו בדגם חדיש וגדול יותר, הדגם החדש נקרא RP-500SA הדגם החדש כולל יחידת וופר של 5.25 אינצ', טוויטר 1 אינצ' השוכן בתוך שופר העשוי מסיליקון משודרג, הרמקול פותח ותוכנן בשיתוף עם מעבדות דולבי לפי התקנים המתאימים לפורמט אטמוס, הרמקולים החדשים מאפשרים שימוש בכמה מצבים, כרמקול אטמוס צמוד תקרה, כרמקול אטמוס שיורה לכיוון התקרה, בגב הרמקול ישנו מתג המאפשר שינוי בחיתוך הקרוסאובר ברמקול. המלצות אולפני דולבי, כאשר הרמקול מתפקד כרמקול אטמוס צמוד תקרה יש להעביר את המתג למצב אטמוס ולחתוך את הקרוס ברסיבר על 150Hz. בשימוש כרמקול סראונד, או סראונד אחורי יש לשנות את המיתוג מאחור למצב סראונד, ולחתוך ב-80Hz ברסיבר. הרמקולים נרכשו דרך מאמזון ארה"ב.

צפה בקובץ המצורף 42063


צפה בקובץ המצורף 42030


השדרוג הנוסף שבוצע הינו במערך הרמקולים האחורי, שהוחלפו לרמקולי קליפש חדישים מסדרת הרפרנס דגם RP-600M התואמים בגוון הסאונד לסדרת רמקולי האטמוס החדשים RP-500SA. הרמקול החדש ה-RP-600M הינו רמקולי מדפי איכותי הכולל יחידת וופר של 6.5 אינצ' עם יחידת טוויטר של 1 אינצ'. השוכן בתוך שופר העשוי מסיליקון משודרג.




בהזדמנות זאת ברצוני להודות לזוהר מהחנות המתמחה "ארמגדון". ברכישת המסך, הרסיבר, ורמקולי המדף.




סטאפ עדכני

אמצעי תצוגה מסך סוני SONY KD-75XF9005

רסיבר אינטגרה INTEGRA DRX-R1.1

מגבר אינטגרייטד מקינטוש McIntosh MA8000

נגן אופו OPPO BDP-105D

נגן 4K סוני SONY UBP-X800

רמקולי חזית TANNOY DC10TI

רמקול סנטר KLIPSCH KL-650THX ULTRA2

זוג רמקולי סראונד KLIPSCH RP-250S

זוג רמקולי סראונד אחורי KLIPSCH RP-600M

4 רמקולי אטמוס KLIPSCH RP-500SA

2 סאבוופרים KLIPSCH R-115SW

שלט אוניברסאלי LOGITECH Harmony Elite
 

דוד כץ

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
1
נקודות
3
שלום איציק,ראשית מזל טוב על הבחירה.
האם יש הבדל גדול באיכות ובטיב התמונה בין הטלויזיה שאתה קנית מסוג: SONY KD-75XF9005.
לטלויזיה גם של סוני מסוג: XBR85X900F 4K ‏85.

תודה.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
שלום איציק,ראשית מזל טוב על הבחירה.
האם יש הבדל גדול באיכות ובטיב התמונה בין הטלויזיה שאתה קנית מסוג: SONY KD-75XF9005.
לטלויזיה גם של סוני מסוג: XBR85X900F 4K ‏85.

תודה.

XBR הינו דגם אמריקאי.. לדעתי לא אמור להיות הבדל באיכות התמונה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור