בוקר טוב,
ארכז את תגובותיי לקודמיי בפוסט אחד.
לא הרגשתי שאני עף ובטח לא על עצמי (כמו כמעט כל דבר בחיים, גם התעופה היא עניין יחסי, ומי שסבור שמדובר במעוף, כנראה שהוא מסתכל מנקודת מבט מאוד נמוכה).
אני חושב שהדגשתי אלף פעמים שזו דיעה שלי, שאני לא שבוי בה ואני לא טוען שהיא הדיעה היחידה ו/או הנכונה לכולם אלא זו הדיעה שמתאימה לי, גם מבחינה הגיונית וגם מבחינה כלכלית. ולכן לא ברור לי על מה יצא הקצף. הצגתי נקודת מבט, אולי שונה מהמיין סטרים של הפורום, אבל בטוח שכבר כל אחד מכם נתקל בה בעבר. מי שנלחץ מזה, מעיד על עצמו שהוא לא סגור על בחירותיו ועל השקעותיו.
טענת ה"פז"מ" בפורום היא מגוחכת. כולם, גם החדשים וגם הותיקים, אמורים להיות מנומסים אחד כלפי השני. אנחנו לא בטירונות בצבא.
ויחד עם זאת, אני מתנצל אם במקרה העלבתי מישהו או משהו או צורת חשיבה כלשהי או אמונה דתית כלשהי וכו' וכו' וברוח הימים הנוראים אני מבקש סליחה ומחילה (ובמיוחד ממר אריה גור שאיתו "החלפתי דעות" במאות עמודי פורום עוד בימי תפוז העליזים, כ-15 שנה אחורה).
לגופו של עניין, לפי סדר התגובות:
1. תודה רבה לmichael123.
2. תודה רבה לנמר.
לעניין הממיר: קבעתי תקציב ולא ראיתי בתקציב הנתון מועמדים ראויים (ציוד חדש בלבד) ולכן בחרתי במה שבחרתי. שוב פעם אומר, לא הייתי הולך בשיטה הזאת בבחירת רמקול מהסיבות שרשמתי כבר כמה פעמים.
לעניין הכבלים: יש לי בבית כמה זוגות כבלים בתקציבים שונים (זכר לימים שכן האמנתי ) ולכן בחרתי אחד מהסטים שנותן לי אפשרות בי ווירד. (להבהרה: אם לא היו לי כבלים בכלל והייתי צריך לקנות חדשים, הייתי קונה פשוטים ולא פשוטים יחסית...)
3. ל- menahem- תודה רבה על המילים החמות!
4. לאריה גור - אמרתי אלף פעמים שהממיר ב-2500 (שקל לא דולר) מספק אותי ולא טענתי לשנייה שהוא הטוב בעולם ואף קרוב לזה.
5. zeev78- אתה ממש צודק. זה התחביב. לא חייבים להסביר אותו. מספיק שהוא עושה לך טוב בלב או באוזן.
6. tzachi - המון תודה על ההסברים המושקעים. למדתי! (ואתה גם היחידי שטרח להתייחס טכנית לגופו של עניין, שאפו).
7. ארז וחני - נהניתי מאוד מהחלפת התגובות עימך. תודה לך על הדיון האינטילגנטי.
רק תיקון קטן: לא אמרתי שלא צריך לטפל בכל שרשרת הסיגנל כי אין מה לטפל.
מה שאני אומר זה כך: יש פה מטריצה מורכבת משיקולים מסוגים שונים: .1 מה שאתה שומע באוזניים. 2. מה שהראש שלך והידע שלך אומרים לך שקיים או לא. 3. מה האפשרויות הכספיות שלך. 4. מה סדר העדיפויות שלך אל מול רמת השיפור הנטענת. 5. מה סדר העדיפויות שלך ביחס לשני התחביבים הנפרדים לחלוטין שאנחנו עוסקים בהם: תחביב המוזיקה ותחביב הסאונד.
8. אני מסכים גם עם ZS וגם עם כל הליין הזה של הסברים שאומרים שאין צורך בהסברים אלא רק מה שאוזנינו שומעות (ולדעתי: 1. אנחנו שומעים עם כל הגוף ולא רק עם האוזניים 2. בתחביב האמוציונלי שלנו יש לנו גם שמיעה נפשית שמשפיעה על השמיעה
יוסי: החלפנו קצת מהלומות וירטואליות. אפשר לעצור את זה פה ואתה גם יכול להיות בעל המילה האחרונה ואני מתחייב שלא להגיב לה.
בכל מקרה אתה מוזמן לביקור אצלי לשמוע מוזיקה טובה. מבטיח לך שני דברים: אפס תעופה וכוס וויסקי טובה.
שנה טובה,
דוד
רגע רגע!!!
היחידי שאתה מזמין לשמוע הוא את האדם שהחלפת איתו מהלומות????
מה קורה פה? בוא נריב עכשיו ובשבוע הבא אני אצלך!
מ ת ח י ל י ם!
אין לך מושג על מה אתה מדבר!
אתה לא יודע בכלל מה זה כבל!
הבדלים בין כבלים שומעים רק עם מערכות שמסוגלות להמחיש הבדלים!
הצבע של הרמקול שלך לא מתאים לוילונות וזה מה שגורם לך לא להבחין!
אין קשר בין האקוסטיקה בחדר לבין הסאונד אם אתה לא מאמין בכבלים!
האזנה למוסיקה ללא כבלים איכותיים מיועדת לכאלה שלא מבינים בוילונות!
שימוש בדיגיטל ולא אנלוג זה בניגוד לחוקי האודיופיליה הכשרה למהדרין!
מתי קובעים?
OBJECTION !!!
אני לא מצליח להבין מדוע מייחסים לרמקול תכונות אלוהיות. לא שזה פשוט לתכנן רמקול, אבל כל כל(!!!!) מה שהרמקול מבצע זה לשקף את מה שבא לפניו. זו לדעתי ההבנה הבסיסית בשרשרת של המערכת. מערכת עם רמקול נחות שמחובר לאלקטרוניקה משובחת תמיד תישמע טוב יותר ממערכת עם רמקול משובח שמחובר לאלקטרוניקה גרועה. לי זה ברור כשמש
שמה שהמקור או המגבר לא מספקים, אין רמקול בעולם שיוכל להשמיע.
הדיבורים על "החוליה החלשה" בשרשרת בכלל לא מתאימים למערכת סטריאו. הביטוי הזה לקוח מפיסיקה - חיבור של מערכת טורית כמו שרשרת, שפועל כוח על כל אחת מהחוליות שלה, ברור שהחוליה החלשה שתישבר ראשונה תהרוס את כל השרשרת. מה לזה ולמערכת סטריאו שהמטרה הסופית שלה היא התרשמות סובייקטיבית מאיכות של צליל, אני לא מצליח להבין.
מה שלדעתי כן נכון, שמאחר ומדובר במערכת טורית שעוסקת בהעברת מידע אנלוגי רגיש ובסביבה עוינת (כמו שצחי התבטא ואהבתי), אנחנו צריכים להבין שהדרישה הראשונה היא שהמקור "ישפוך" קדימה כל מה שאפשר ובאיכות הכי גבוהה. בהמשך אנחנו מקבלים רק הפסדים, רק הפסדים.
אני פתוח להבין מכל מי שטוענים "החוליה החלשה בשרשרת" שיסבירו למה בדיוק הם מתכוונים.
אריה
לא, לא טענתי שהבחור עשה את זה בכוונה. דברים פרובוקטיביים ולייצר פרובוקציה בכוונה תחילה הם לדעתי שני דברים שונים.בניגוד למתנוש , אני לא רואה בדבריו של גיל פרובוקציה משום ש:
- הוא רשם שמדובר בדעתו , לא באמת אבסולוטית שאין בלתה (מאפיין לא מעט טכנוקרטים...)
- הוא ציין שזה מייצג את אמונתו ואת סדר העדיפויות שלו.
- הוא לא ניסה להוכיח שדרך זו עדיפה או נכונה יותר.
ואני בכלל לא מתווכח עם אמונות של אנשים...
ארז
אריה,
הסבר שלי לחולייה החלשה בשרשרת,
נניח שהשרשרת בנויה מחמש עדשות
שמייצגות את רכיבי אודיו,
עתה ננסה להעביר קרן אור ממוקדת
דרך חמשת העדשות אם עדשה
ראשונה תהיה עכורה כבר אחריה הקרן
תתבדר ולא תהיה ממוקדת למרות
שארבעת העדשות אחריה הן צלילות,
העדשה הראשונה משולה למקור
באודיו במקרה שלנו זו חולייה החלשה
שגורעת את טיב הסיגנל,
היא יכולה להיות בכל מקום אחר,
אך נראה ככל שתהיה רחוקה מהמקור
תוגבר פחות ותזיק פחות בשרשרת אודיו,
זה העיקרון.
בגדול אתה צודקOBJECTION !!!
אני לא מצליח להבין מדוע מייחסים לרמקול תכונות אלוהיות. לא שזה פשוט לתכנן רמקול, אבל כל כל(!!!!) מה שהרמקול מבצע זה לשקף את מה שבא לפניו. זו לדעתי ההבנה הבסיסית בשרשרת של המערכת. מערכת עם רמקול נחות שמחובר לאלקטרוניקה משובחת תמיד תישמע טוב יותר ממערכת עם רמקול משובח שמחובר לאלקטרוניקה גרועה. לי זה ברור כשמש
שמה שהמקור או המגבר לא מספקים, אין רמקול בעולם שיוכל להשמיע.
הדיבורים על "החוליה החלשה" בשרשרת בכלל לא מתאימים למערכת סטריאו. הביטוי הזה לקוח מפיסיקה - חיבור של מערכת טורית כמו שרשרת, שפועל כוח על כל אחת מהחוליות שלה, ברור שהחוליה החלשה שתישבר ראשונה תהרוס את כל השרשרת. מה לזה ולמערכת סטריאו שהמטרה הסופית שלה היא התרשמות סובייקטיבית מאיכות של צליל, אני לא מצליח להבין.
מה שלדעתי כן נכון, שמאחר ומדובר במערכת טורית שעוסקת בהעברת מידע אנלוגי רגיש ובסביבה עוינת (כמו שצחי התבטא ואהבתי), אנחנו צריכים להבין שהדרישה הראשונה היא שהמקור "ישפוך" קדימה כל מה שאפשר ובאיכות הכי גבוהה. בהמשך אנחנו מקבלים רק הפסדים, רק הפסדים.
אני פתוח להבין מכל מי שטועניםוליה החלשה בשרשרת" שיסבירו למה בדיוק הם מתכוונים.
אריה
אהבתי את כל מה שכתבתה עד הפסקה האחרונה !!! מה לך ולכשר למהדרין מה אתה הרבנות של האודיו. האנלוג זה אולי מזון כשר לעניני טעם מיתפנפנים ובעלי חשיבות עצמית חסרת מעצורים. הדיגיטאל הוא כשר למהדרים לכל אודיופיל אורטדוקסי . כל אחד בוחר איזו טלית ללבוש עם פסים כחולים או שחורים.רגע רגע!!!
היחידי שאתה מזמין לשמוע הוא את האדם שהחלפת איתו מהלומות????
מה קורה פה? בוא נריב עכשיו ובשבוע הבא אני אצלך!
מ ת ח י ל י ם!
אין לך מושג על מה אתה מדבר!
אתה לא יודע בכלל מה זה כבל!
הבדלים בין כבלים שומעים רק עם מערכות שמסוגלות להמחיש הבדלים!
הצבע של הרמקול שלך לא מתאים לוילונות וזה מה שגורם לך לא להבחין!
אין קשר בין האקוסטיקה בחדר לבין הסאונד אם אתה לא מאמין בכבלים!
האזנה למוסיקה ללא כבלים איכותיים מיועדת לכאלה שלא מבינים בוילונות!
שימוש בדיגיטל ולא אנלוג זה בניגוד לחוקי האודיופיליה הכשרה למהדרין!
מתי קובעים?
בגדול אתה צודק
אהבתי את כל מה שכתבתה עד הפסקה האחרונה !!! מה לך ולכשר למהדרין מה אתה הרבנות של האודיו. האנלוג זה אולי מזון כשר לעניני טעם מיתפנפנים ובעלי חשיבות עצמית חסרת מעצורים. הדיגיטאל הוא כשר למהדרים לכל אודיופיל אורטדוקסי . כל אחד בוחר איזו טלית ללבוש עם פסים כחולים או שחורים.
אך במחי יד מחקתה את הדיגיטאל המספקטרום האודיופילי.
ברור לך שאני פותח פה ריב בשביל שתגיע לביקור.
ושתדע אני גם יכול לפתוח על הוילונות שלך וגרוע מכך על הכירכרה שלך.
אז כדאי שתשכול מילים......לפני ש........
מר, נשמת על, אתה מוזמן בשמחה רבה (וחשבתי שזה מובן מאליו ורק מהסיבה שכדאי שיהיה מבוגר אחראי למקרה ואני ויוסי נחליט ללכת מכות).
העניין היחידי הוא שאני מבקש שתתחייב מראש לסודיות בקשר לזה שיש לי אינטרקונקטים יקרים (נושא שאני מתבייש בו) ובוא נשאיר את זה ביננו בבקשה.
זה בדיוק למה עשו אותך מנהל פה. פוליטיקאי ממולח שכמוך.קח בחשבון שכשאני אורה שני אנשים רבים, אני ממתין לראות מי מוביל ואז מתערב לרעת החלש. ולכן, עדיף לך להוביל.
סודיות מובטחת. לא אגיד מילה על הנורדוסט אודין שלך.
הבעיה לדעתי עם הפיזיקה בהקשר שלנו הוא שאור או עמידות של חוליה בשרשרת אלה דברים מדידים. במערכת שמע אנחנו יודעים שהקשר בין מדידות לבין ההתרשמות יכול להיות אפילו קלוש.
אם עדשות - בוא נתאר שלעדשה הראשונה יש אינפוט (input) שמייצר תמונה שגודלה קטן מאוד.
העדשה השנייה היא זכוכית מגדלת (מגבר) שמגדילה מאוד את התמונה שמתקבלת על העדשה הראשונה. העדשה השלישית - הרמקולים - משקפת לנו את מה שמתקבל מהעדשה השנייה שזה כמובן כולל את מה שנוצר בעדשה הראשונה.
מה שצריך להיות ברור הוא שככל שהעדשה השלישית איכותית יותר, כך היא תשקף טוב יותר את הפגמים שקיימים בתמונה שנוצרת בעדשה הראשונה. אם התמונה בעדשה הראשונה לא איכותית, כל פגם שקיים בתמונה, יראה היטב בעדשה השלישית. התחושה שלנו תהייה לא נעימה כי נראה את הפגמים.
אם התמונה בעדשה הראשונה לא איכותית, וזכוכית המגדלת והעדשה השלישית לא איכותיות, יש סיכוי גבוה מאוד שלא נראה את הפגמים הקיימים בתמונה שנוצרה בעדשה הראשונה.
ואם ההיפך:
התמונה שנוצרת בעדשה הראשונה היא סופר איכותית.
זכוכית המגדלת היא מאיכות הגבוהה ביותר שניתן להשיג.
העדשה השלישית - בינונית למדי.
עכשיו כשנסתכל דרך העדשה השלישית, נראה תמונה שחסרים בה המון פרטים אבל לא נדע שזה המצב. העדשה השלישית לא תשקף פגמים כל שהם, כי הפגמים הם מעבר ליכולת שלה לשקף אותם. לכן, בניגוד למקרה הקודם, אנחנו יכולים בהחלט ליהנות מהתמונה מבלי שמשהו יציק לנו.
אריה
אריה,
זו רק מטפורה ועקרון,
ואתה נכנס לאופטיקה של עדשות,
אז תשכח מעדשות, הדוגמה עם
זכוכיות מלוטשות, עכשיו מתאים לך.
בסדר - אבל במטפורה שהבאת, אין חשיבות למיקום של העדשה הלא איכותית.
העיקר שאנחנו מסכימים כך שבניגוד לעקרונות המסתמנים פה, נראה שלא ניפגש...
אריה
להשחיז את הדוקרן?סגור.
אני בא לביקור, עם הכרכרה החדשה, טלית עם ניטים ושני תקליטים של הגשש.
דויד, איזה כיף שאתה כאן, תענוג לקרוא, כתיבה קולחת, נטולת אגו וכתובה ע''י אדם שלא עף על עצמו משל קיבל איזו הסמכה עליונה להיותו אוטוריטת סאונד.
אמר מי שמעולם לא טרח לנסות כבל אפילו פעם אחת בחייו, אלא מעדיף לשבת על הגדר ולרטון על כל העולם האודיופילי. אני מבין, זה הרי מפחיד לחשוב שאולי יהיו הבדלים ופתאם תשים לב אליהם.בנוגע לתפיסות של אודיו ולכל תופסי העכוז ש''מקנאים'' במי שלא שומע הבדלים, זו אמירה מתנשאת לא פחות מלומר לכם שיש מצב שאתם רק -חושבים או מדמיינים- שאתם שומעים הבדלים ולא באמת שומעים אותם אז תרגיעו.
אין לי בעיה עם המדמיינים אגב, שיהיה לכם לבריאות.