בעצם כל הברדק התחיל כי אנשים לא הקשיבו להקדמת הסירטון, בה המנחה אומר שמה שהוא מתכוון להראות זה איך אתם יכולים להתאים (matching/voicing) את המוצרים של החברה למערכת שלכם, כבל אחר כבל, ובסיום תקבלו מצב מותאם ונכון למערכת שלכם. את זה, למי שלא מבין טקסט פתוח, תוכלו לעשות רק במערכת שלכם, לא במערכת המודגמת.
הוא אומר רק שאם אתם שומעים הבדל בהדגמה, אז אתם יכולים להבין איזה סוג שינויים המוצרים אמורים לעשות במערכת שלכם.
זה שיש גימיקים בפרסומת -- יש! האם זה צריך להפתיע מישהו?
חשבתי בהתחלה שהאינטרס שלהם הוא שהסאונד יהיה באיכות מקסימלית. אבל במחשבה שניה, כנראה שזה לא כל כך חשוב. כנראה שהאיכות שיש היא מספיקה למטרות הסירטון. כנראה שזה לא הותאם במיוחד ספציפית לצפיה דרך סמארטפון, אבל אין מניעה לצפות בזה דרך סמארטפון, עם או בלי אוזניות איכותיות. ברור גם שאפשר הייה לשפר את הסאונד על ידי הקלטה בלי תיווך מיקרופונים, בצורות שעדיפות גם על ההצעה של רוברט, אבל השיפור הזה לא נחוץ.
אז כן, הקליטו ב-24/96, אבל משמיעים לכם באיכות המוגבלת והמקומפרסת של Vimeo. אז מה?
אז כן, יש מערכת נוצצת ויקרה, שזו התדמית שרוצים לתת למוצרים, וכן, הוא חוזר שוב ושוב על אותם מסרים, ועל זה שההבדלים גדולים, ועל איזה הבדלים אמורים לשמוע, ויש סיכוי גבוה שהוא בונה על זה שזה יעבוד באמצעות סוגסטיה.
אותו דבר היה קורה גם אם הייתם נוכחים פיזית בהדגמה, והוא עושה סימולציה למצב הזה, כך שאין שום פדיחה בלשאול אם שומעים את ההבדל, אבל אני לא בטוח שהוא שאל, אני רק שמעתי אותו אומר ב-5:15 שהוא מקווה ששמענו את ההבדל.
בקיצור, אם זה נראה כמו פרסומת, ונישמע כמו פרסומת, ומכיל תכנים כמו של פרסומת, ומנסה להשפיע כמו פרסומת, וכו' וכו' כמו פרסומת, אז כנראה שזו פרסומת, ולא צריך להיות גאון בשביל להבין את זה.
גם לא צריך להיות גאון כדי שלא לעשות החלטות סאונד לגבי המערכת לפי איך שפרסומת נשמעת בסמארטפון או אפילו בדסקטופ או אפילו על המערכת לפי סרטונים באינטרנט. אז אין מה להצטעק על כך שחברה מכובדת עושה הדגמות סאונד שאפשר גם לצפות בהן בסמארטפון ולא מגבילה את הפרסומות שלה לאולמות תצוגה בנוכחות פיזית.