שלום לחברי הפורום היום אני יעלה פוסט טיפה שונה.
כמה אנשים שאלו פה על שיפוץ ושיחזור דרייברים ורמקולים היום אני יספר לכם על רמקול מאוד ישן של חברת JBL דגם c50.
הרמקול הזה התחיל את הדרך שלו באמצע שנות ה60 זה רמקול 3way, שהיחידת באס שלו היא מדגם le15 בגודל 15אינץ הדגם של הוופר הזה כבר מזמן הפך להיות מוצר אספנות מאוד נדיר זהו אחד מהוופרים הטובים ביותר שהחברה יצרה עד היום הזה יש לו סאונד וינטאג' נעים במיוחד עם מהירות ודינמיות שלא כול רמקול עכשיוי יכול לספק.
המיד שלו הוא כמו של כול סדרות הדגל ההבאות של החברה,דגם375 דרייבר בגודל של שתי אניץ עם שופר קצר ותוספת של עדשת פיזור שנותן למיד סאונד מהיר במיוחד ובמה ריאליסטית מאוד, אני מאוד אוהב את הדרייבר הזה.
וסופר טוייטר מדגם 2405 שגם הוא נחשב לאחד מהטוויטרים הטובים של JBL.
הרמקולים האלה הגיעו אליי במצב לא שמור במיוחד כול הגימור של הרמקול היה שבור ומשופשף הפינות מעוכות הצבע של הפאנל הקדמי היה דהוי המראה שלו לא היה מזמין במיוחד.
ברמקול הוחלף הגימור לעץ אגוז ועליו נעשה גימור בלקה מיוחדת מסוג (שהלק) זה הגימור שלוקח הרבה זמן מכיון שהוא נעשה בטכנולוגיה מאוד ישנה ובשיטה ידנית בלבד.
הגימור של העץ נעשה בהרבה שכבות דקות בהפסקות בין שכבה לשכבה עד שמגיעים לתוצאה הרצוייה.
הלקה הזאות הכי טובה לעץ מכיוון שהיא לא מטשטשת את הציור של העץ ולהפך היא מחזקת ומבהירה אותו.
ללקה הזאות יש עוד שתי תכונה מאוד חשובה היא מאוד מאוד קשה שזה נותן שכבת מגן לעץ והלקה לא תאבד את האפקט שלה עם הזמן עושים פוליש ידני קטן עם מתלית והוא ניראה יותר טוב מחדש.
החלתתי לתת לרמקול גוון טיפה יותר בהיר מהמקורי.
נעשו גם חיזוקים לקופסה המקורית הוספה של צלעות חיזוק בשיטה שאני יצרתי ופיתחתי עם השנים, נעשה גם איטום וספוג אקוסטי חדש.
הדרייברים של הבאס עברו reconning מקורי ועוד כמה פיצ'רים שלי שיעזרו לו לנגן יותר טוב .
אני מאוד אוהב רמקולים בקונספט מיד עם שופר כמו ש JBL ועוד חברות כמו Pionner tad, Vestlak Audio ועוד...
למה כול כך טוב המיד השופרי, נתחיל מהבנייה דיאפרגמה בגודל של 2אינץ מישקלה הנמוך מאפשרת לרמקול להוציא את כול הפריטים הקטנים במהירות ודינמיות שלא פוגעת בשאר התדרים ולא מעמיסה על הדרייבר.
עוד חלק מאוד חשוב זה יחידת המגנט בדרך כלל המישקל המינימלי לדרייבר קמפריסיוני הוא בערך 5קילו הדרייברים היותר טובים מגיעים עד 10 קילו רק המגנט, וזה נותן כוח דחיקה ומשיחה מאוד חזק שמגביר את המיקרו דינמיקה למהירות מטורפת.
והחלק החשוב ביותר השופר עצמו יש כול מיני סוגים של שופרים היו אצלי את רוב הקונספטים של שופרים ובכול הגדלים מהכי קטנים להכי גדולים.
השופר נותן לך אפשרות לעשות את החיתוך מאוד נמוך יחסית לגודל הדרייבר ועל כך להקל על יחידת הבאס לנגן תדרים גבוהים יותר.
דרייבר הקומריסיוני הזה הוא באזור ה110 DB וזה נותן אופציה להוציא את מיטב הדריב והדינמיקה ממגבר עם הספק קטן יותר
ובכללי הסאונד ששופר נותן זה סאונד מאוד מיוחד במה מאוד קרובה וענקית עם דיוק וראליזם מקסימלי.
החלתתי לשנות את הקונספט טיפה להחליף את המיד המקורי 375 עם שופר
קטן וקצר לשופר גדול מדגם 2397 של חברת JBL.
לפי דעתי זה השופר הכי מוצלח שיצא לחברת JBL מכול הרמקולים בעלי מיד שופרי אומנם זה השופר עם המראה הכי לא רשמי שיש הוא רחב מאוד באזור ה66 ס''מ הוא מאוד נמוך שזה לא מאפשר לראות את הצלעות בפנים והוא פשוט צבוע בצבע אפור
אבל הסאונד שהוא מעניק זה משהו אחר לגמרי אני מעמיד אותו בטופ 3 שלי עד היום.
בוצע גם עבודות עם הקרוסאובר ,החלפת חלקים וכיוון מחדש עם חיתוכים אחרים ביגלל החלפת השופר לגדול יותר , כול החיווט הפנימי הוחלף לחדש הכיניסות הוחלפו לכניסות יותר מודרניות ובאיכות יותר גבוה.
נעשה הרבה מאוד עבודה עם הרמוקול הזה הקושי האמיתי הוא לשמר את הקופסא המקורית שגילה קרוב ל60 שנה.
העבודה עם השופר שהוספתי ושינוי החיתוכים בקרוסאובר ההיתה מהנה ביותר לא היה יותר מידי בלאגן באיזון והכיוון בין הבאס למיד.
בסופו של דבר יצא רמקול עם סאונד מדהים שלא כול רמקול יכול להגיע לזה
השופר שהוספתי לפה נתן לי את האפשרות להגיע לחיתוך יותר נמוך של הבאס וחיתוך יותר גבוה בטוויטר ובידיוק בתדרים האלה שום דבר לא יכול לנגן כמו שופר גודל התמונה שהוא מעניק וציור במה מדויק ביותר בגלל הפיזור שהוא מעניק יש במה יותר מפותחת ויציבה
הבאס מאוד מדוייק ונמוך אחריי חיזוק הקופסא ניהיה באס הדוק יותר ולא מרוח כמו פעם
אני מאוד נהניתי מהרמקול הזה גם לשפץ וגם לישמוע אותו ואני מקווה שעזרתי לחתיכת היסטוריה להישאר עוד כמה שנים בעולם שלנו
תודה רבה ובריאות לכולם