רן, שאלה לי אליך - השקעתה ברמקול, הגברה ברמת הקיצון (הכול יחסי כמובן, אבל זה באמת די רחוק וגבוהה טיפסתה), אבל למה אין פרה ראוי (של ch שזה די מתבקש או אחר)? יש מצב שפרה תואם יביא לך תוצאה שתברך ת׳רגע. קצת מוזר לי שימוש בפרה דיגיטאלי של טרינוב (שבעניי מחשב על, אך עדיין מחשב)…
ועוד דבר, באחד מה שרשורים שלך אחרונים כאן ציינתה שאלה משתמש גם ברמקולי סוראונד באזנה, האם גם עכשיו זה חלק מהסט אפ?
תודה
מה שפרה עושה -- תקן אותי אם אני טועה או מחסיר משהו:
-- מאפשר לבחור איזה מקור יהיה פעיל מבין כמה שמחוברים אליו
-- שולט על הווליום
-- מבצע התאמות חשמליות, אם נדרשות, בין המקורות השונים לבין מגברי הכוח
-- בחלק ממכשירי הפרה יש גם שליטה על באסף טרבל, loudness וכו'
-- מאפשר לאזן בין הערוצים (כפתור balance).
הטרינוב ממלא את כל הפונקציות האלה בצורה מושלמת ויותר (למעט אולי כפתור loudness).
למה צריך עוד פרה בדרך? זה רק יאריך את מסלול הסיגנל עם אפס תועלת -- למעשה רק חסרונות.
כשקניתי את הטרינוב, היה לי פרה מנורתי דו ערוצי משובח של Audio Research ופרה רב ערוצי משובח של EMM Labs.
ניסיתי לשמוע עם הטרינוב עם ובלי הפרה-אים האלה.
לכל היותר הפרה המנורתי נתן טיפה צבע של מנורות, אבל היה פחות צלול. לא היה בזה שום טעם, אז מכרתי אותו.
אולי אתה יכול למצוא טעם שאני לא מצאתי.
הבעיה בכיולים האלה שזה משנה את אופי של כל הציוד מ קצה ל קצה, לטוב ו לרע והשינויים הם גדולים ולפעמים לא ליניאריים וזה עושה בלאגאן.
לטוב כי זה נותן לך דברים שבחיים לא תצליח להגיע אליהם בלי, לפעמים זה גם מקצר תהליכים, לפעמים יוצר לך חלון טווח מסויים עם תוצאה מטורפת, חוסך לך בזבוז מיותר על כבליה שגם ככה תשתנה ועוד..
לרע כי זה משנה את האופי של הציוד נניח כשאתה משווה מגברים, אחרי זה מחבר לתוכנת כיול אז ההשוואה הזאת חסרת משמעות בגדול כי עם כיול נכון לא צריך ציוד יקר כלכך גם אם נלך לפי הנחת הבסיס ש ציוד יקר תמיד יותר טוב (והוא לא).
השוואות של ציודים נניח מגברים ככלל, אם זה חיבור נטו לרמקול, ההשוואה היא נכונה, אם אתה מחבר דרך פרוססור שמכניס תוכנת כיול , יש מצב שעקום ההענות של מגבר מסויים שהוא פחות "טוב" בהשוואה 1 מול 1 , בסטריאו נטו, יהיה דווקא טוב יותר ממגבר שהיה יותר טוב ממנו מלכתחילה. זה נכון לגבי רמקולים/פרה/מגברים למעשה לגבי הכל, כך שאין בעצם משמעות להשוואות של ציודים כמובן מטווח מסויים ניקח נניח את המגבר שקנית, אני בטוח שניתן להגיע לתוצאה זהה עם מגברים אחרים, יקרים יותר וגם בפחות כסף ממנו. הציוד שקנית הוא סוף אין עוררין הכל סוף טופ באמת, בסיס טוב זה שקט לטווח רחוק ל שנים קדימה, אבל .... קח לדוגמא את שניצל שבא ושינה משהו ופתאום הכל השתנה לך מקצה ל קצה ... כמובן שעם מגבר "אחר" השינוי הזה נניח היה גם "אחר" אולי פחות טוב, אולי יותר טוב ... נקודה למחשבה.
למה זו בעיה
אם "זה משנה את אופי של כל הציוד מ קצה ל קצה" (מה שלא בהכרח נכון, אבל לצורך הדיון נניח שכן).
המטרה אינה לשמר את "אופי הציוד" כפי שהוא, אלא לקבל את התוצאה הטובה ביותר לטעמו של בעל המערכת שאפשר לקבל מהציוד בחדר הנתון, לא?
אם משום מה "אופי הציוד" הוא משהו לשימור, אז אכן כל המוסיף גורע, אבל אני לא יכול לחשוב למה לשמר אותו אם אפשר לקבל תוצאה עדיפה כשלא מתעסקים ב"שימור".
הכיולים למיניהם אינם הופכים ציוד בינוני לטוב, ואינם מביאים את כל הרכיבים להישמע בדיוק אותו דבר. כך שזה ממש לא נכון לומר שאין משמעות להשוואות/החלפות רכיבים.
הטענה ש"אני בטוח שניתן להגיע לתוצאה זהה עם מגברים אחרים, יקרים יותר וגם בפחות כסף ממנו" פשוט אינה נכונה, כמו כל שאר הנאמר, והכל מבוסס על אי הבנה מהותית של המשמעויות של הכיולים למיניהם ואפשרויותיהם.
אני גם מוסיף שמגבר טוב צריך להיות פלאט למה שנכנס ומה שיוצא, מעין חוט עם גיין, מה לעשות שהרבה אנשים לא אוהבים זאת ולכן לכל יצרן יש וויסינג מוסף משלו. תאר לך ששוק ההיי אנד היה נשמע אותו דבר, גזר דין מוות לתחום.
לכן הרבה דיונים על מה נשמע יותר טוב הם בעצם עשרה אודיופילים עם עשר דעות שונות שקשורות בעיקר לטעם אישי בהנחה שהציוד שנבדק עומד בתקן.
ולכן גם לזה אני מסכים שכל פרוססור שמתערב בוויסינג המקורי הוא מניפולציה של הצליל המקורי שאליו כיוון היצרן אך מה לעשות שרוצים להשתלט על החיה הפרועה שנקראת אקוסטיקה או אי התאמה מסויימת בין רכיבים בלי להביא מהנדס אקוסטיקה או להחליף עשרה זוגות רמקולים בגודל של מקרר...? אין לי תשובה, בגלל זה יש ליצרנים וליבואנים איך להרוויח.
לא משנה מה מגבר "צריך" לעשות, חשוב מה הוא עושה בפועל, ולא קיים דבר אחד כזה "הצליל המקורי שאליו כיוון היצרן", כיוון שבכל שילוב של מקור, הגברה, רמקולים ואקוסטיקה התוצאה יכולה להיות שונה עד בלתי הכר.
כמו בעניין "שימור האופי", גם כאן אני לא רואה ערך בהתעסקות עם כוונות תיאורטיות ובלתי-ידועות של היצרן. מה שחשוב הוא לקבל את התוצאה הטובה ביותר האפשרית לטעמו של בעל המערכת עם הציוד הנתון בחדר הנתון, לא?