יש בזה הוכחה למידה שבה שלטת הגישה של "פיוריזם", ואת העומק של הדיעות הקדומות (=בלי לבדוק) בנושא.רן, הכול בסדר ואין סתירות כאן, יחד אם זאת אני לא פגשתי בפורומים בעולם החיצון או בתערוכות או בתצוגות למיניהם א7 סקירות ציוד יקר וגם תחלס אצל חברי מכובדים כאן שיש להם טרינוב בקטע הסטריאו... לא שזה רע/פסול/ מעוות (תן שם), אך בסט אפים ״הגבוהים״, כלומר לחבריי שיכולים להרשות לעצמם כול העולם ואישתו - לא מכניסים RC... ולמה? יש כנראה מה שהו בזה, לא?
אפשר בבקשה לקבל הסבר מה ההבדל בין מערכת הכיול של הפרוססור, לבין "טיונינג של הסאונד" ?
אוקיי, תודה על התשובה. אבל זה די ברור שאחרי כיול עושים עוד קצת "התאמות" לטעמו של המשתמש.
נראה לי שב"טיונינג של הסאונד" רן מתכוון לדברים כמו החלפת כבלים, שיכוך, החלפת פרה, וכו' -- דברים שיכולים בהחלט להשפיע באופן שמיע, אבל אם תמדוד את השפעתם, לפני/אחרי, תגלה שהשפעתם בפועל קטנה מיחסית -- בין חלקי dB ל-dBs בודדים -- והם לא מתייחסים לפיל הלבן הענק שנמצא בחדר -- האקוסטיקה של החדר עצמו, שיכולה להדגיש ולהנחית תחומי תדרים שונים במידה שיכולה לעלות על 10dB, ויש גם עיכובים (delays) והדהודים שונים.אפשר בבקשה לקבל הסבר מה ההבדל בין מערכת הכיול של הפרוססור, לבין "טיונינג של הסאונד" ?
אוי וא וי ! עולם לא שטוח?!!! איזה דבר....אפשר גם לנסות לשכנע שהעולם שטוח... אפרופו Old School....
זה באמת טיפה מצחיק שיש על זה כל כך הרבה דיונים כאן.
דברים כל כך בסיסיים ומדעיים שאנשים מתכחשים אליהם.
רן
ברור לגמרי.rc יכול להביא לקו ישר באותו חדר רמקול X רמקול Y ורמקול Z - ובכל זאת עם אותו קו ישר הם ישמעו שונה לחלוטין.
גנאדי,רן, הכול בסדר ואין סתירות כאן, יחד אם זאת אני לא פגשתי בפורומים בעולם החיצון או בתערוכות או בתצוגות למיניהם א7 סקירות ציוד יקר וגם תחלס אצל חברי מכובדים כאן שיש להם טרינוב בקטע הסטריאו... לא שזה רע/פסול/ מעוות (תן שם), אך בסט אפים ״הגבוהים״, כלומר לחבריי שיכולים להרשות לעצמם כול העולם ואישתו - לא מכניסים RC... ולמה? יש כנראה מה שהו בזה, לא?
ולי יש קדם פאסיבי שהוא הרמוניה ושלמות עבורי. בסוף הכל זו ההתאמה לשאר הרכיבים.היו לי קדמים פסיבים עם שנאים ובלי, אנמיה וישימון
אני חושב שבסוף זה שילוב של כל כך הרבה פרמטרים - עבודה קשה ומושכלת של כל השרשרת שמביאה לתוצאה האופטמאלית בחדר/סאטאפ הנוכחי או בבחירתו.
בהחלט! הרבה פעמים "מרגישים" ואז מודדים כדי לאשש את התחושה . כמו אדם שלא מרגיש טוב, קודם כל הגיע התחושה ולאחר מכן הבדיקה. בסוף אין תחליף לאוזן והמדידות הן כלי ראוי ומקצועי כדי לתת עזר למי שמודד ובסוף האיש מאחורי המכשיר יעשה את הניתוח והביצוע של התיקונים לפי ההבנה שלו- וכמה שיותר מבין יותר טוב.צריך להסתכל על מדידות כעל כלי למיקסום תוצאה - זיהוי בעיות ופתרונם . לא על משהו שיגיד לך איך זה נשמע או מרגיש.
הלוואי, סך הכל 100db. אולי 101 ביום טוב,שרואים את דמשק....shokroun,
אתה אוהב חצאי אמיתות,
רמקול שלך נצילות 106db,
אתה בין מתי מעט או יחידי סגולה,
שיכול להפיק הנאה מפסיבי.
דן,שורת המחץ פה היא לדעתי - שאין שורת מחץ. אין טעם לחפש פתרון אחד שיהיה נכון לכל מערכת/חדר.
עם זאת ,לדעתי יואיל מאוד לכל אחד לדעת עם מה הוא מתמודד, מה האופציות ומה אנו יודעים .
ראינו והוכחנו את חשיבות ההתאמה החשמלית .
ראינו והוכחנו את חשיבות המחיר .(החל מרמה מסוימת ).
אני גם לא רואה הרבה שימוש בסאבים מחמת "מוקצה" אך שאלו מגיעים עם רמקולי על חלל כתוספת של רמקול עומד עם יחידות באס נפרדות - זה היי אנד.
לא רואה שימוש כל שהוא במלכודות באס אמיתיות.(אני מתכוון כבר שמלכודת באס כן מיושמת בחדר)
לא רואה רמקולים אקטיביים תופסים.
לא כל הסיבות לכל טרנד/קיבוע קשורות באיכיות סוניות.
בסופו של יום לכל דבר יש מגבלות .RC לא יכול לתקן כל דבר .
גם תיקון נקודתי לא ממש יעיל אם הרמקול לא מפזר שווה (ספינורמה -דיברנו על זה -לא עבר טוב ) - אתה יכול לתקן דיפ/פיק בתדר ספציפי בתגובה אבל בסופו של יום הרמקול מפזר על הציר שונה ממחוץ לציר באזור הקרוס הרגיש במיוחד -אז התיקון פחות יעיל.
RC - לא מטפל בזמני הדהוד . בשום צורה שהיא. רק בהגברים קטלניים שאכן יורידו מעט מזמני ההדהוד(בעיקר בבאס) אבל אם החדר מהדהד -הוא ימשיך להדהד גם אחרי RC.
בהחלט בחדר לא מטופל כלל - אני מוצא לו יתרון . אבל זה קצה הקרחון - יש הרבה פעולות שניתן לבצע לפני כן כדי ממש להקל על מערכת הכיול ולא ל "בלבל" אותה או להכריח אותה להישמע עשויה מדי.
יש גם גישה שמתקנים עד 200-300 הרץ -שבהחלט יש לה גם מקום של כבוד.שוב תלוי חדר /מערכת.
אני חושב שבסוף זה שילוב של כל כך הרבה פרמטרים - עבודה קשה ומושכלת של כל השרשרת שמביאה לתוצאה האופטמאלית בחדר/סאטאפ הנוכחי או בבחירתו.
דבר נוסף - עקומת התדרים בשני חדרים שונים - שנראית זהה כמובן שלא תשמע אותו דבר .
יש את עניין התזמון,זמני הדהוד וכו -שהוא לפחות 50 אחוז מהתוצאה ולא מופיע בעקומת התדרים.
יש גם דיסטורשיין ויש עוד אין סוף פרמטרים ובחיים הם לא יהיו זהים בכל הפרמטרים.
צריך להסתכל על מדידות כעל כלי למיקסום תוצאה - זיהוי בעיות ופתרונם . לא על משהו שיגיד לך איך זה נשמע או מרגיש.
היום קראתי את כל התגובות ולגבי אין חדש.
רן כותב ומתאר מצויין + .שאפו .
שכולם סיפרו על קרב הרמקולים הגדול שלא שמעתי טענתי שהזלטון
כנראה הרמקול הטוב בארץ.
המגבר- מפלצת איכותית בסאונד ובשליטה על הפרמטרים שמכיל.
חבל שלא נרכש בארץ , הייתה צריכה להיות פשרה.
אבל לרן אין פשרות בתוצאות כי יש לו אג'נדה משלו למי שלומד מכתיבתו.
"ככה בונים חומה"
אז שיהיה חג שמח לרן ולכל משפחת האודיו .
אגב: אם כל הכבוד לסאונד אני מעדיף עוגת גבינה חחח
שניצל יתולעת תרים טלפון.