הכל חוץ מהאלקטרוניקה.


gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
תסבירו על זה קצת, כי זה באמת נראה כמו וודו. מצד שניצלא מזמן הייתי בטיפול והדגימו לי 'צלחות טיבתיות' הסאונד שאפשר להפיק מצלחת כזו, התדרים והעוצמות הם מטורפים. לכן אולי זה נכון גם הפוך...

מכיר את זה שזמרת אופרה מנתצת כוס יין ריקה עם קול בפיץ' גבוה ?
לכל חומר יש תדר רזונטטיבי שגורם לו או להישבר או להחזרים, חומר מסוים עם מבנה מסוים בחדר יכנס לרזוננס בתחום מסוים ואם לא ישבר יחזיר (רפלקציה) של תדרים מסויימים לחלל ויבטל תדרים זהים, גביעים אלו תוכננו לעשות זאת בתדרים בעייתיים שלאו דווקא במוזיקה עצמה אלא כתוצר של בעיות אקוסטיות של החדר שגם יכול לסבול מכל תדר מציק אחר גם שהמערכת אינה פועלת.
קצת דומה היא השפעתם של קריסטלים שמונחים באזורים אסטרטגיים במכשירים אלקטרוניים, לצורך הדיון סטריאו, ונכנסים לעוררות מהשדה החשמלי בקרבתם ופולטים את התדר הטמון בהם ככל גביש אחר ומכאן המון רכיבים אלקטרוניים, טרנזיסטורים, דיודות , קלוקים וכו' ומשפיעים על ביצועיהם ובכך משנים סאונד של מכשיר.
דוגמת הצלחות הטיבטיות במקומה כי היא משפיעה על גלי מוח מסויימים שגם הם תוצאה של פעילות חשמלית.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
ברור חומוס! {יש לך שם? מוזר לי לדבר עם "חומוס"}

אם לא תעשה השוואה נכונה לא תרגיש בשינוי. מה שצריך לעשות הוא דבר פשוט, ראשית לוקחים דיסק {או תקליט} ושומעים שיר אחד בריכוז. לאחר מכן שומעים אותו שוב ביותר ריכוז. לאחר מכן מורחים את המשחה על כל החיבורים ומאזינים שוב לאותו קטע בריכוז.

יש הבדל ברור? אחלה, תתחדש!
יש הבדל אבל לא כל כך גדול ביחס למחיר המשחה? חושבים האם שווה להשקיע את הסכום או שיכול להיות שיש פתרונות אחרים זולים יותר {אולי אפילו חינמים}.


לא צריך מדידות, לא צריך סכמות ולא מעבדות. הרי אם לא תחוש בהבדלים ובמדידה אמור להיות הבדל אתה סתם תתבאס על עצמך {שאתה לא שומע טוב} או על המערכת {שלא מצליחה לשקף}.

האוזן היא היחידה שקובעת.
הבעיה המרכזית בתיאוריה הזאת היא שהדרך לאוזן ("היחידה שקובעת") עוברת תמיד דרך המוח וכבר נשפכו בנושא זה קיתונות של דיו (וירטואליים) ואין מה להוסיף, אבל זה מסביר את הרציונל של מי שרוצה תוצאה מדידה שאינה קשורה למכלול הפרמטרים שהמוח שלנו משקלל.
(כבר נכחתי בעצמי באלף השוואות/ניסויים/שידרוגים וכיוצ"ב דברים, שהאוזן אמרה פעם אחת משהו אחד ופעם שניה משהו אחר ובכל אחת מהפעמים זה נשמע באוזן ברור, נחרץ ואין מה להשוות בכלל.... )
גם לגבי ניסויים עיוורים יש תאוריה שלמה, אבל נדמה לי שלפני שבודקים את התאוריות, הבסיס הוא הרצון של כולנו לשדרוג הסאונד (מתישהו כולם לוקים בשדרגת), הרי זה מהות התחביב! וזה מטה את התוצאות עוד לפני שהתחלנו את הניסוי והאוזן מיישרת כיוון עם המוח בהתאם. (לא כולל אוזני זהב למינהן, שהן אובייקטיביות/אבסולוטיות והן נדירות ביותר והחריג שאינו מייצג).
 

bu13

אוהב את התחום
הודעות
183
מעורבות
38
נקודות
28
מכיר את זה שזמרת אופרה מנתצת כוס יין ריקה עם קול בפיץ' גבוה ?
לכל חומר יש תדר רזונטטיבי שגורם לו או להישבר או להחזרים, חומר מסוים עם מבנה מסוים בחדר יכנס לרזוננס בתחום מסוים ואם לא ישבר יחזיר (רפלקציה) של תדרים מסויימים לחלל ויבטל תדרים זהים, גביעים אלו תוכננו לעשות זאת בתדרים בעייתיים שלאו דווקא במוזיקה עצמה אלא כתוצר של בעיות אקוסטיות של החדר שגם יכול לסבול מכל תדר מציק אחר גם שהמערכת אינה פועלת.
קצת דומה היא השפעתם של קריסטלים שמונחים באזורים אסטרטגיים במכשירים אלקטרוניים, לצורך הדיון סטריאו, ונכנסים לעוררות מהשדה החשמלי בקרבתם ופולטים את התדר הטמון בהם ככל גביש אחר ומכאן המון רכיבים אלקטרוניים, טרנזיסטורים, דיודות , קלוקים וכו' ומשפיעים על ביצועיהם ובכך משנים סאונד של מכשיר.
דוגמת הצלחות הטיבטיות במקומה כי היא משפיעה על גלי מוח מסויימים שגם הם תוצאה של פעילות חשמלית.
אם לשפוט על פי גודל הצלחות, כנראה שמדובר רק בתדרים גבוהים יחסית. בהנחה והבנתי נכון את אופן הפעולה, מדובר בטווח תדרים מסוים שהכלי נועד לעבוד עליו, למה דווקא עליו?
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
הרומנים אומרים שהסכין חותכת
בשני הכיוונים.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,100
מעורבות
346
נקודות
83
אם לשפוט על פי גודל הצלחות, כנראה שמדובר רק בתדרים גבוהים יחסית. בהנחה והבנתי נכון את אופן הפעולה, מדובר בטווח תדרים מסוים שהכלי נועד לעבוד עליו, למה דווקא עליו?
גם תדרים גבוהים וגם נמוכים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור