הכל חוץ מהאלקטרוניקה.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אז השקענו במערכת מדופלמת. אבל עדיין היא לא ממצא את עצמה.
אני יכול להעיד על עצמי ששידרוג המעמד של המערכת כבר הביא את המערכת לתוצאה טובה משמעותית. הטיפול באקוסטיקה הביא אותה לתוצאה טובה עוד יותר.

מהם לדעתכם התוספות החשובות למערכת. תוספות שלא מתחברות לחשמל אך בהחלט עושות חסד עם הצליל.

החל מרינג מט לפטיפון ועד למרימי כבלים {בלי קשר לאבק}.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מיקום, מיקום, מיקום, מיקום!
של הרמקולים.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
בסופו של יום, איכות ההקלטה/הדפסה של הדיסק/תקליט יכולות לעשות הבדל של יום ולילה. לאחרונה התחלתי לבדוק את העניין הזה קצת לעומק, ומסתבר שיש הבדלים של ממש בין הוצאות שונות של אותו חומר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
מיקום, מיקום, מיקום, מיקום!
של הרמקולים.


זהו? (shocked)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
בסופו של יום, איכות ההקלטה/הדפסה של הדיסק/תקליט יכולות לעשות הבדל של יום ולילה. לאחרונה התחלתי לבדוק את העניין הזה קצת לעומק, ומסתבר שיש הבדלים של ממש בין הוצאות שונות של אותו חומר.

זה ברור ידידי.
מה עוד לדעתך ישפר את המערכת?
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
יודע מה? אני לא יודע כמה זה ברור. אני לא ידעתי על ההבדלים התהומיים בין הוצאות שונות. הייתי בטוח שאות דיגיטלי הוא אות דיגיטלי.

מה עוד? להוציא את הילדים מהבית. ושיקחו איתם את האישה: הזמזום הבלתי פוסק של "למה לא הוצאת את הזבל" ו "אבא אני רוצה..." דופק את האקוסטיקה ברמה שתשבית אפילו את Abby Road.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
יודע מה? אני לא יודע כמה זה ברור. אני לא ידעתי על ההבדלים התהומיים בין הוצאות שונות. הייתי בטוח שאות דיגיטלי הוא אות דיגיטלי.

מה עוד? להוציא את הילדים מהבית. ושיקחו איתם את האישה: הזמזום הבלתי פוסק של "למה לא הוצאת את הזבל" ו "אבא אני רוצה..." דופק את האקוסטיקה ברמה שתשבית אפילו את Abby Road.

:)

אז יש לנו מיקומים, אקוסטיקה והקלטות.

אני מוסיף לרשימה מעמד איכותי.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,323
מעורבות
21
נקודות
38
כתבתי לפני שבוע על תהליך Tuning שביצעתי במערכת מאד מושקעת:
1. חשמל - קו ייעודי, מפצל איכותי, כבלי חשמל ייעודיים
2. חיבור נכון של אינטרקונקטים - XLR או RCA בהתאם לצורך
3. מיקום נכון של הרמקולים + העמדה נכונה - זווית Toe In, זווית Tilt, מרחק ביניהם לנק' האזנה וכו'

מנק' זו אפשר תמיד לשפר ע"י אלקטרוניקה טובה יותר, אבל בלי יישור קו כמו שתיארתי זו תהיה ברכה לבטלה

יאיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
נראה לי שכמעט הכול הוזכר לבד ממשככי רעידות.
לדעתי ומניסיוני, מה שמשפיע על צליל המערכת, לבד מאלקטרוניקה הוא, בסדר הזה:
1. מיקום הרמקולים, מיקום נקודת ההאזנה, מיקום המערכת עצמה וטיפול אקוסטי.
2. מעמד ומשככי רעידות.

משככי רעידות משפיעים על כל פריטי הציוד, אך השפעתם ניכרת יותר על פטפונים ומגברי שפופרות למיניהם. קיימים משטחי שיכוך וקיימים מוצרים אחרים, כמו רגליות ייעודיות, שקיות ממולאות, ספוגים ורגליות עץ או פלסטיק (לכבלים), מעמדים ייחודיים לרמקולים ולשפופרות קיימות טבעות שיכוך המתלבשות על השפופרות עצמן.

גם לטיפול בחשמל חשיבות רבה, אל נראה לי שזה כבר שייך לתחום האלקטרוניקה.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
111
נקודות
43
דיון מעניין.
העלתם כבר הרבה נקודות מצויינות.

לגבי מיקומים - חשוב לזכור שגם לגובה הרמקולים מהרצפה וגם לגובה של נקודת האזנה יש השפעה רבה.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות.
חביבה עלי במיוחד חברת ACOUSTIC REVIVE היפנית שמוציאה מוצרים הזויים ביותר. חלקם הם פנטסטיים:

1. הארקה וירטואלית. צחקו עלי רבות בגינה בפורום הכתום של הפלזמות ורסיברים. RGC-24 של אותה חברה.

2. רזונטורים למיניהם, כדוגמת RESONATOR של FINITE ELEMENTE.

3. מיקום נכון של הכבלים! יש הבדל אם הם מונחים על הרצפה או לא, אם הם רפויים באויר או מתוחים.

4. לסגור כניסות חשופות של המגבר עם בננות מקצרות או מוצרי חרטא כמו של MBL שיש לי. מין פקקים כאלה ל- RCA.

5. מגשרים ברמקולים.

6. העמדה נכונה - סטנד מערכת, פילוס רמקולים, רגליות מתאימות לכל רכיב וכו'.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות.
חביבה עלי במיוחד חברת ACOUSTIC REVIVE היפנית שמוציאה מוצרים הזויים ביותר. חלקם הם פנטסטיים:

1. הארקה וירטואלית. צחקו עלי רבות בגינה בפורום הכתום של הפלזמות ורסיברים. RGC-24 של אותה חברה.

2. רזונטורים למיניהם, כדוגמת RESONATOR של FINITE ELEMENTE.

3. מיקום נכון של הכבלים! יש הבדל אם הם מונחים על הרצפה או לא, אם הם רפויים באויר או מתוחים.

4. לסגור כניסות חשופות של המגבר עם בננות מקצרות או מוצרי חרטא כמו של MBL שיש לי. מין פקקים כאלה ל- RCA.

5. מגשרים ברמקולים.

6. העמדה נכונה - סטנד מערכת, פילוס רמקולים, רגליות מתאימות לכל רכיב וכו'.

נכון מאוד.

גם לי את את ההארקה של ACOUSTIC REVIVE. מדהים!
כל החיבורים שאינם בשימוש באלקטרוניקה סגורים בפקקים.
הכבלים שלי עומדים על פלטות קרמיות {באדיבות אלדר}.

שיפור הפגודה שלי הוא הצעד הבא. כרגע הוא די סטנדרטי וגם ככה הוא בהחלט מעמד ראוי ומומלץ {מאוד מומלץ}.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
נמר, כאשר אני שומע אצלך את המערכת ואני חייב לציין שהיא משהוא חי, אחרת אני לא מבין איך היא משתנה כל הזמן :)
לפעמים היא נשמעת לי יבשה מידי, עם צליל נקי מידי - כלומר שאתה מיבש את הצליל, אז לדעתי לא כל השיפורים שלך למרות שהם משפרים את איכות הצליל משפרים את הכיף (עבורי) בשמיעת המערכת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני כל הזמן "משחק" איתה. אני נותן לכל שינוי תקופת הסתגלות {גם אם זה לא נשמע לי מוזר בהתחלה}, פעם אחת הגעת שהיא היתה יבשה יותר, ופעם אחת העגעת שהיא היתה חיה יותר.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אני מצטרף לעניין המיקום. בייחוד לגבי רמקולים גדולים פיזית שקשה להם "להיעלם".
המצב האידאלי הוא שאתה שם את הרמקול היכן שהוא רוצה ולא היכן שאתה רוצה.
מיקום לא טוב יכול ליצור צרות צרורות.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
יפה אמר עופר.
בסופו של יום אנו שומעים התאבכויות שונות של גלים.
אם נמקם לא נכון ההתאבכויות יבנו ויהרסו במקומות הלא נכונים.
הדברים שהם יעשו להכל הרבה יותר גרועים מאשר כל שאר הדברים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני מצטרף לעניין המיקום. בייחוד לגבי רמקולים גדולים פיזית שקשה להם "להיעלם".
המצב האידאלי הוא שאתה שם את הרמקול היכן שהוא רוצה ולא היכן שאתה רוצה.
מיקום לא טוב יכול ליצור צרות צרורות.

עופר, איך יודעים מה הרמקול רוצה? :)
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
בגדול התורה דיי פשוטה אל אף שהיא יכולה כרגיל לרגת לעוד רמות.
אם יש לך רמקול רגיל בלי וופר צידי, חשוב קודם להבדיל אם הוא עם פיר אחורי או קדמי.
הוא צריך לשבת במשולש שווה שוקיים מעמדת ההאזנה שלך.
הטווטרים צריכים להיות עד לגובה האוזן ולא מעל. אם מעל צריך אפשרות לכוונם למטה ע"ע ווילסון,פוקאל אוטופיה.
כמו כן מומלץ לפי גודל החדר ונק' הישיבה שהמשולש יהיה או שווה צלעות.
לגבי מיקום מהקיר או לא , מאוד תלוי גודל הוופרים וכמה הרמקול מיועד לרדת.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אורי זה יפה מאוד בתאוריה וכמו שאמרת כל רמקול הוא חיה שונה וגם מתנהג שונה בחלל אקוסטי שונה.

נקודה נוספת שחשובה למיקום הרמקולים זה המערכת שמחוברת עליהם, שינוי במערכת לפעמיים גורם לשינוי במיקום הרמקולים - אני יודע שזה נישמע מוזר, אבל צריך לקחת בחשבון שמערכת מסוימת מציגה את במת הצליל שונה ממערכת אחרת ובעקבות כך מיקום הרמקול צריך גם להשתנות.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אם אתה הולך לפי החוקים הללו, זה לא אקוסטיקה, זה מיקום.
יש הבדל בין אקוסטיקה ומיקום.
אקוסטיקה מפלת בבעיות שנובעות לאחר המיקום.
מיקום הוא ביחס למאזין והוא קשור לתופעה של מקורות קוהרנטים או מקורות לא קוהרנטים אבל שמתאבכים לנקודה מסויימת.

אני אתן לך דוגמא לפי הרמקול שלך לפי התמונות אצלך בבית שיש פה בפורום.
אצלך למשל המערכת והשידה יושבים בין הרמקולים = בעיה אקוסטית לא מיקומית.
את הרמקול לעומת זאת מיקמת במרחקים מסויימים אחד מהשני ומנק' ההאזנה.
בנוסף נתת להם TOE IN . שני אלו זה מיקום.
זה למשל שמאחורי אחד יש מסדרון ולאחד אחר יש קיר = בעיה אקוסטית.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור