הייתם שוקלים...


רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
אני מעריך שלו כיוון הפותח לאפשרות השניה שהעלית, אין משמעות כלשהיא לשאלה שהניח לפתחנו, כפי שהסקת ובצדק. מכאן אין אלא להסיק שבכל זאת כיוון לפשט.
כמובן שהאמור למעלה מתייחס למה שכתב AK1 כאן למעלה שכרגיל וברוב רשלנות הושמט ציטוטו.
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
האם הייתם מוכנים לרכוש מגבר סטריאו היי אנד חדש ויקר להפליא, שנשמע מצוין של פיוניר למשל, אולי ימהה או דנון?

האם יש משמעות לכך שהמותג הוא נחשב לפרמיום. כזה שמייצר מעט מאוד בהרבה כסף?

במילים אחרות.
אם התקציב שלכם למגבר הוא 100,000 ש״ח. הייתם קונים מאחת היצרניות הללו אם שהייתם הולכים על מותג אקזוטי?

אני מאמין שכל אחת מהיצרניות שהזכרת מסוגלת לייצר רכיבים מצוינים, יקרים ואקזוטיים. אם הם היו הולכים לכיוון הזה, אני מנחש שהיו נותנים למותגים היקרים שמות שונים אבל לא מסתירים את הקשר לחברת האם.
ראה דוגמת לקסוס וטויוטה. לגבי ציוד שמע, אפשר להיות שקטים במובן שאין בו איזו דוושת תאוצה שתיתקע ותגרום למוות אכזרי של המאזינים...

בקיצור: אני הייתי הולך לשמוע.

אריה
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,414
מעורבות
1,791
נקודות
113
היכולות של החברות הגדולות היפניות ,עולות על יכולות של יצרן בוטיק סרבי או גרמני ,מזלם של הללו שאין מספיק שוק לאתגר את סוני לנסות למשל להתחרות ב "דרטזיל " ,מכיוון משאין להם שום בעיה לשפוך ים של טכנולוגיה במכשירים שלהם ,הבעיה שלהם תמיד היתה VOICING ,אבל אם יתנו כמה לירות לאיזה מתכנן מוכשר ,אין מצב שהמוצר שלהם לא יהיה יותר טוב ,אם יצא כזה הי אנד יפני ,אני חושב שאקנה במקום לשלם לפלצנות של צוות קטן בגראז בדוברובניק .
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
להבין מה זאת ״מושלמות״ יפנית.
עבדתי בעבר מול טלרד.
יצרנו עבורם חלקי זיווד לגרמניה במשך מספר שנים.
יום אחד הוחזרו אלינו כמה עשרות מכלולים עם פסילה.
בדקנו אותם ולא מצאנו ולו גם אחד עם בעייה כל שהיא.
מסתבר שהמכוללים הללו יוצאו ליפן בפעם הראשונה עם המפרט הגרמני.
היפנים שבדקו את ראש הסדרה פסלו את אותם פריטים בגלל שריטות שנראו רק עם זכוכית מגדלת.
מכאן אני בטוח שכל מוצר מקביל יפני יהיה טב יותר מכל מדינה אחרת.
רק שהכל עניין של טעם ולא בטוח שארכוש בגלל הצליל.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,063
מעורבות
474
נקודות
83
וזה...

תראו מה הם מסוגלים לייצר כשהם רוצים...
 

תמונות מצורפות

  • SONY.jpg
    SONY.jpg
    KB 112.6 · צפיות: 414
  • SONY 2.jpg
    SONY 2.jpg
    KB 154.2 · צפיות: 422

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
מעבר לנושא הפסיכולוגי בצרכנות שכולנו מתמודדים איתו בשרשור הזה, אני חושב שיש זוית יותר ספציפית לאודיופילים, והיא הצורך ללכת לחברה איזוטרית, כדי לקבל סאונד איזוטרי, כדי לקבל משהו שלא קיים במקום אחר. קצת דומה ליינות.
אני חושב שזוהי נטיה מסוכנת וברוב המקרים תביא לחוסר סיפוק והחלפה תדירה.
באופן אישי אני חושב שדווקא הייתי נוטה לכיוון המותגים הגדולים ובודק אותם לפני הקטנים, וזאת משום שכשאני נתקל במותג, אני מנסה תמיד לבודד את ה"רגשות הצרכניים" שעולים אצלי אל מול הערך האמיתי שהמותג נותן. זה קשה מאד בהרבה מקרים, אך דווקא באודיו זה נראה לי יותר קל.

אני אפילו מקווה שהחברות המובילות (סוני ושות' שחברים הראו פה) יוציאו מוצרי אודיופילה מהשורה הראשונה, כדי לשמוט את השטיח מתחת לרגליים לכל הקטנטנים המעצבנים האלה שחייבים לדפוק מחירי עתק כדי לשרוד, ומושכים את כל השוק למעלה מבחינת מחירים. יש יותר מדי יצרנים בשוק שהוא קטן מדי וגם ככה לא במגמת גדילה; אז למה לא לתת לגדולים, שמעסיקים מהנדסים ומתכננים טובים לא פחות, לנסות לפתות אותנו במוצרים טובים? לא רואה שום סיבה שלא.

נדמה לי שדוגמא טובה לכך היא לקסמן, שלפחות במוח הישראלי מקושרת למוצרים קצת יותר עממיים ועם מסורת ארוכת שנים. יכול להיות שאני טועה, אבל למרות שהיא לא סוני, היא עדין בסדר גודל אחר מרוב היצרניות הקטנות המוכרות ציוד היי-אנד משובח. ועם זאת, ולמרות שיש לה מוצרים יחסית יקרים (אך לא מאד מאד יקרים) היא מצליחה לתת תמורה אדירה לכסף. וחברה כמו לקסמן עושה לי תיאבון להתנסות עם חברות "מיינסרטים" אחרות כמו פיוניר, סוני, ימאהה, דנון וכו'. (אגב, יש לדנון אחלה אוזניות. כנ"ל סוני)
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
נדמה לי שדוגמא טובה לכך היא לקסמן, שלפחות במוח הישראלי מקושרת למוצרים קצת יותר עממיים ועם מסורת ארוכת שנים. יכול להיות שאני טועה, אבל למרות שהיא לא סוני, היא עדין בסדר גודל אחר מרוב היצרניות הקטנות המוכרות ציוד היי-אנד משובח. ועם זאת, ולמרות שיש לה מוצרים יחסית יקרים (אך לא מאד מאד יקרים) היא מצליחה לתת תמורה אדירה לכסף. וחברה כמו לקסמן עושה לי תיאבון להתנסות עם חברות "מיינסרטים" אחרות כמו פיוניר, סוני,)
לגבי לקסמן אתה טועה.
מעולם המוצרים שלהם לא נחשבו עממיים.
בשלהי שנות השבעים של המאה הקודמת הם הגיע לישראל,והיו מושא הערצה,ושאיפה לרבים.
לא אשכח איך אני עם הסנסויי שלי הייתי בטוח שזה הטופ.
עד שהגעתי לחנות בתל אביב ושמעתי אותם בפעם הראשונה .
השוק שקבלתי הראה לי עד כמה אני רחוק מלשמוע טוב.
ואני מאמין שגם היום הם נמצאים גבוה.
לרכוש או לא זה עניין טעם.
 
נערך לאחרונה ב:

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
אם מחר חברת אוסם, עם כל המהנדסי מזון והתקציבים שלה תפתח מסעדת גורמה, עם מחירים גבוהים ויומרה לאיכות גבוהה, האם תאכלו שם או תעדיפו שף שאתם מכירים אותו כשף מדהים שעושה אוכל מופלא?

עם כל הכבוד לאוסם ולמהנדסיה, אני מעדיף כנראה את השף האומן, כי גם מליון טכנוקרטים עתירי תקציב לא יעשו מוצר שחלק מהוויתו היא אומנות.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אם מחר חברת אוסם, עם כל המהנדסי מזון והתקציבים שלה תפתח מסעדת גורמה, עם מחירים גבוהים ויומרה לאיכות גבוהה, האם תאכלו שם או תעדיפו שף שאתם מכירים אותו כשף מדהים שעושה אוכל מופלא?

עם כל הכבוד לאוסם ולמהנדסיה, אני מעדיף כנראה את השף האומן, כי גם מליון טכנוקרטים עתירי תקציב לא יעשו מוצר שחלק מהוויתו היא אומנות.

אם חברת אוסם תחליט לשכור לשירותיה את השף האומן - נראה לי שמהר מאוד תמצא אותו שם...

אריה
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
מבחינה כלכלית לחברות הגדולות לא משתלם לפנות לשוק הקטן הזה לש-ון
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
מה שעושה את הפלא זה לא החברות, הקטנות או הגדולות, אלא האנשים הספציפיים.

אם חברות כמו סוני ודומותיה היו מעוניינות לפתח מוצרי טופ-אנד, הן היו יכולות להרשות לעצמן לשלוף את המתכננים והמבצעים הטובים ביותר מכל החברות הקטנות גם יחד, ולתת להם תקציב cost no object לפתח כל מה שיירצו/יוכלו, החל במכשיר בודד וכלה בליין חדש, אחד או יותר, שהטכנולוגיות מהטופ ישמשו בהמשך לדגמים הנמוכים יותר, בעוד שהטופ משתפר הלאה.

זה מה שעושים למשל ב-B&W, ולא נראה לי שהם מפגרים בהרבה אחרי החברות הקטנות, בטח לא בדגמים הגבוהים שלהם, שם הם מספקים גם תמורה בלתי-רגילה לכסף (בחו"ל, לאחר תמחור טופ-אודיו זה כבר קצת פחות תחרותי, אבל עדיין).

הדוגמה שאיננה מעוררת תיאבון של אסם אינה בהכרח שקולה למצב בחברות הי-אנד, כי יש מצב שאסם תדרוש מהשפים במסעדה להשתמש במוצרים העממיים של החברה, מה שבהכללה לא קורה באודיו אלא להיפך.

עם זאת, אם הם מוצאים בן אדם ספציפי -- שף טוב די הצורך -- הוא יכול לעשות את הפלא גם ממוצרים פשוטים, למרות שהחברה היא רק אסם.

יש גם דוגמה ספציפית לסופר-שף בחברה סתמית -- המתכנן John Curl ב-Parasound.

אז אם הם ירצו, אין זו אגדה.

עמיר
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
השאלה לא הייתה : "מה היה קורה עם חברה כמו סוני היתה לוקחת המתכנן X הידוע כמתכנן אודיופילי מוכר ומעולה ואומרת לו לעשות מה שהוא רוצה במימון שלה ועם צוות טכנאים ואנשי ייצור הכפוף לו.

זו לא השאלה, מכיון שבמקרה הזה זה כאילו אמרת, מה היה קורה אם סוני היתה נותנת המון המון כסף למתכנן X כדי שתוכל לרשום על המכשיר שלו ושיוצר בחברה שלו ובמימונה את השם שלה.

השאלה היא, מה היה קורה אם סוני, או אוסם, או תנובה, היתה משתמשת במשאבי מהנדסי האלקטרוניקה או מהנדסי המזון שלה, עם המון המון כסף. האם היצירה הסופית היתה טובה יותר או פחות ממוצרי המתכנן או השף X.

אז אם הייתי הולך למסעדות גורמה, והייתי רואה מסעדה של אוסם, גם עם התקציב שלה גבוה, הייתי בוחר ללכת למסעדה של שף שאני מכיר ואוהב.

חוץ מזה, אני מעדיף כשרונות ייחודיים על חברות ענק. אבל זה כבר אישי.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מה שעושה את הפלא זה לא החברות, הקטנות או הגדולות, אלא האנשים הספציפיים.



הדוגמה שאיננה מעוררת תיאבון של אסם אינה בהכרח שקולה למצב בחברות הי-אנד, כי יש מצב שאסם תדרוש מהשפים במסעדה להשתמש במוצרים העממיים של החברה, מה שבהכללה לא קורה באודיו אלא להיפך.

עם זאת, אם הם מוצאים בן אדם ספציפי -- שף טוב די הצורך -- הוא יכול לעשות את הפלא גם ממוצרים פשוטים, למרות שהחברה היא רק אסם.

אז אם הם ירצו, אין זו אגדה.

עמיר

לפני הרבה הרבה שנים שירתי בחור נידח בסיני. כל ארוחה הייתה גועל נפש שטבח המחנה הכין.
רצה אלוהים והטבח נתפס יום שישי אחד בשערי המחנה הקטנטן שלנו כשבתרמילו כמות גדולה של בשר שגנב מהמטבח לביתו.
הוא הובל מייד למעצר וכבר ביום ראשון התייצב במטבח איש מילואים שהיה טבח באחד מבתי המלון בארץ.

מאותו יום, על אף שלא חל שינוי מזערי בחומרי הגלם, הארוחות הפכו לטעימות ומגוונות באופן שקשה לתארו.

אני אומר לכם באחריות: הטבח והיכולות שלו הם מרכיב חשוב בהרבה מחומרי הגלם.


אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
השאלה לא הייתה : "מה היה קורה עם חברה כמו סוני היתה לוקחת המתכנן X הידוע כמתכנן אודיופילי מוכר ומעולה ואומרת לו לעשות מה שהוא רוצה במימון שלה ועם צוות טכנאים ואנשי ייצור הכפוף לו.

זו לא השאלה, מכיון שבמקרה הזה זה כאילו אמרת, מה היה קורה אם סוני היתה נותנת המון המון כסף למתכנן X כדי שתוכל לרשום על המכשיר שלו ושיוצר בחברה שלו ובמימונה את השם שלה.

השאלה היא, מה היה קורה אם סוני, או אוסם, או תנובה, היתה משתמשת במשאבי מהנדסי האלקטרוניקה או מהנדסי המזון שלה, עם המון המון כסף. האם היצירה הסופית היתה טובה יותר או פחות ממוצרי המתכנן או השף X.

אז אם הייתי הולך למסעדות גורמה, והייתי רואה מסעדה של אוסם, גם עם התקציב שלה גבוה, הייתי בוחר ללכת למסעדה של שף שאני מכיר ואוהב.

חוץ מזה, אני מעדיף כשרונות ייחודיים על חברות ענק. אבל זה כבר אישי.
השאלה לא הייתה אף אחת מהוורסיות שעיקמת אותה אליהן, ללא האילוצים שהמצאת והוספת לגבי שימוש במתכננים הקיימים.

להזכירך, השאלה הייתה:
האם הייתם מוכנים לרכוש מגבר סטריאו היי אנד חדש ויקר להפליא, שנשמע מצוין של פיוניר למשל, אולי ימהה או דנון?

האם יש משמעות לכך שהמותג הוא נחשב לפרמיום. כזה שמייצר מעט מאוד בהרבה כסף?

במילים אחרות.
אם התקציב שלכם למגבר הוא 100,000 ש״ח. הייתם קונים מאחת היצרניות הללו אם שהייתם הולכים על מותג אקזוטי?

וזכותך להעדיף מה שאתה רוצה -- אבל נראה שזו הייתה הנקודה שנמר רצה לחשוף -- האם מדובר בעיקר בסנוביזם או בשיקולים ענייניים... :)

עמיר

נ.ב., ובמקרה של מסעדה, כשמדובר בסכומים קטנים יחסית לציוד אודיו, ובהשפעה קצרת טווח, בכלל זה לא אותו סוג שיקולים -- אין שום בעייה לנסות פעם, פעמיים או כמה שנדרש כדי להתרשם אם זה מצדיק את המחיר שמשלמים, וייש מצב להיות מופתעים -- לכל הכיוונים.

אבל אם הדיעות המוקדמות וההכללות חזקים מדי, הולכים תמיד לשף המוכר ומשלמים תמיד מחירים גבוהים, גם אם צומח לך מתחת לאף משהו טוב יותר ונוח יותר בפחות כסף.

לך תתווכח עם סנובים ועם בעלי דיעות קדומות מוצקות כסלע -- או שאפשר לוותר על הוויכוח.... לא חייבים לעזור להם לעזור לעצמם.
 

נערך לאחרונה ב:

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
אז כפי שתיארתי והסברתי, השיקולים הם ענייניים.

ומעבר לכך, גם קצת ריגשיים / אידיאולוגיים.
 

NStudio-Hiend

חבר משקיען
הודעות
851
מעורבות
43
נקודות
28
מעבר לנושא הפסיכולוגי בצרכנות שכולנו מתמודדים איתו בשרשור הזה, אני חושב שיש זוית יותר ספציפית לאודיופילים, והיא הצורך ללכת לחברה איזוטרית, כדי לקבל סאונד איזוטרי, כדי לקבל משהו שלא קיים במקום אחר. קצת דומה ליינות.
אני חושב שזוהי נטיה מסוכנת וברוב המקרים תביא לחוסר סיפוק והחלפה תדירה.
באופן אישי אני חושב שדווקא הייתי נוטה לכיוון המותגים הגדולים ובודק אותם לפני הקטנים, וזאת משום שכשאני נתקל במותג, אני מנסה תמיד לבודד את ה"רגשות הצרכניים" שעולים אצלי אל מול הערך האמיתי שהמותג נותן. זה קשה מאד בהרבה מקרים, אך דווקא באודיו זה נראה לי יותר קל.


מתן חוסר סיפוק והחלפה תדירה , לא קשורים למוצר איזוטרי או למוצר מחברה גדולה .

שני גורמים עיקריים להחלפת ציוד :

1: אי התאמה למערכת .
2: התנסות עם מוצרים אחרים יותר טובים אשר מביאים את המערכת לשיאים חדשים , למשל קנית ממני מגבר מחברה קטנה , איזוטרית , אהבת והיית משאיר אותו אצלך לשנים רבות אם לא היית שומע את הסט הגדול ואז החלטת שאת רוצה יותר ובחרת במה שבחרת . אני לא חושב שלא היית מסופק לפני , נכון !!!!!

אני אוהב מוצרים איזוטריים , אין מה לעשות .
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור