החיים קצרים בשביל ברייק-אין ארוך

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,479
מעורבות
509
נקודות
113
כל התהליך הזה, עצם ההתעסקות יוצרת סוג של הילה סביב המכשיר, זה כמו שפותחים רמקול והוא מגיע עם זוג כפפות שחורות יפות כאלה ש כאילו אסור לך לגעת ברמקול עם הידיים, עצם ההתעסקות בזה גורמת לך לחשוב ש כן ... עוד חודש הצליל ישתבח עוד יותר.
כן נכון .... ונאמר אמן.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לגבי ברייק-אין: זיכרון צלילי זה עניין של דקות. אחרי יותר מכמה דקות, מה שזוכרים זה לא הצליל עצמו, אלא את מה שאנחנו זוכרים שאמרנו לעצמנו לגבי הצליל. אם ההבדלים עצומים, מבחינים בהם בקלות גם אחרי יותר מכמה דקות, אבל גם אם ההבדלים בהתחלה קיימים בכלל, וגדולים, הם קטֵנים בצורה לוגריתמית והופכים קשים יותר להבחנה גם אם היינו משווים תוך דקות,

אתה צודק לגמרי בעניין הזה, והמצב בפועל אפילו "חמור " יותר בכל הקשור לזיכרון שלנו.

כאחד שעשה כל כך הרבה שווטאווטים על מכשירים שונים ומשונים, לרבות רמקולים והגברות, חברות RC שונות, כבלים, מקורות ואפילו שיכוך, כולם ראש בראש, באותו רגע, באותו ווליום....
עניין ההחלפה המהירה/המידית הוא דרמטי.

אנשים לא זוכרים את מה שהם שמעו אחרי מספר שניות בודדות.
"תחליף שנייה עוד פעם..אני לא זוכר בוודאות..."

כדי להסיק מסקנות נכונות ואמיתות ולא להציף את עצמנו ואחרים בכל מיני סיפורים אודיופילים מופרכים, ההשוואות האלה חייבות להיות מיידיות.

וברייק אין הוא בתאכלס סוג של שווט אאווט, בין מצב חדש, למצב בו המוצר עבר ברייק.

היות ואין מוצר חדש, אלא רק מוצר שעבר ברייק, אין שום אפשרות לייצר את אותו שווט אאוט. המוצר שעבר ברייק, כרגע נמצא בשווט אאוט עם....הזיכרון שלנו, אותו זיכרון שלא שווה כלום, אחרי מספר שניות ספורות...

אז כן, יש כאן סוג של שינוי, אבל להתחיל להכביר במילים על סוג השינוי ואיך השתנתה לה הבמה והרזולוציה אחרי חודש או שנה או כמה שנים, זה מופרך ולא רציני.

סתם אודיו במילים.

רן.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,479
מעורבות
509
נקודות
113
קיצר צריך להתעסק בעיקר, בבסיס, מקור פרה מגבר רמקול. כל מה שהמציאו בנוסף זה טוב ויפה לראש ולעין ובונה ביזניס, אבל לא בונה צליל.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
סימפוניק ליין מייצר בסין? משמיצון גס רוח.
יצרן בוטיק מהעילית בגרמניה, ממייסדי עמותת ההי אנד של גרמניה, דמות מוערצת מזה עשרות שנים.

ותלמד הבנת הנקרא.
שומעים מצוין ישר מהקופסה. שומעים מצויין++ אחרי שלש שנים.
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
370
מעורבות
309
נקודות
63
אתה צודק לגמרי בזה שאתה כורך אותם יחד. יש להם מאפיינים דומים. שניהם כותבים דברים מפתים אך מופרכים מהיסוד, ואצל שניהם אני לא יודע אם הם בכלל לא מבינים את מה שהם כותבים וחושבים שזה נכון, או שהם כותבים את זה בכוונה למרות שהם יודעים שזה לא נכון, למען הפרנסה. אני נוטה לחשוב שזו האופציה הראשונה.

לגבי ברייק-אין: זיכרון צלילי זה עניין של דקות. אחרי יותר מכמה דקות, מה שזוכרים זה לא הצליל עצמו, אלא את מה שאנחנו זוכרים שאמרנו לעצמנו לגבי הצליל. אם ההבדלים עצומים, מבחינים בהם בקלות גם אחרי יותר מכמה דקות, אבל גם אם ההבדלים בהתחלה קיימים בכלל, וגדולים, הם קטֵנים בצורה לוגריתמית והופכים קשים יותר להבחנה גם אם היינו משווים תוך דקות, אבל כשמדובר על שעות וימים, ובטח חודשים ושנים, זו לא השוואה בין צלילים, אלא בין הצליל של עכשיו לבין מה שאנחנו זוכרים שאמרנו לעצמנו בעבר הרחוק על הצליל, מה שאי אפשר לסמוך עליו כלל, למעט אולי יחידי סגולה עם אוזני זהב וזיכרון צלילי יוצא דופן, בטח לא כל רוכשי הציוד שהם מוכרים.

גם אם למען הוויכוח נניח שההבדל בין המצב אחרי שבוע למצב אחרי שנה הוא מדיד, האוזניים זה לא משהו שאפשר לסמוך עליו כדי להוכיח זאת, אבל לא ראיתי שמישהו מדד הבדלים כאלה.

אנשים גם מעדיפים לחשוב שהם בעלי הבחנה טובה, ומסוגלים להבחין בניואנסים גם אחרי שנתיים, אבל זה לגמרי wishful thinking.

כלומר ברייק-אין ממושך הוא תופעה מפוקפקת, כשיש הרבה יותר סיכוי שהתפיסה שלנו את הצליל השתנתה מאשר שהצליל עצמו השתנה.

עוד טענה מפוקפקת של שני אלה היא שאם קונים את הרמקולים שלהם, לא צריך טיפול אקוסטי ו/או RC. יופי של חסכון, רק שבהינתן שבתדרים נמוכים החדר הוא שקובע את הצליל ולא המערכת, לא משנה עד כמה הרמקולים קסומים, הם לא יכולים לשנות את הפיזיקה של ההחזרים והגלים העומדים, כך שזה מופרך לחלוטין. לכל היותר ניתן לומר שטיפול אקוסטי פסיבי/אקטיבי קל יותר עבור רמקול עם ספינורמה טובה, אבל זה לא שהם מביאים נתוני ספינורמה, אלא מתארים במילים עד כמה זה נפלא, ואין ספק שבתיאורים מילוליים הם ממש טובים, ללא תלות בנכונות התוכן.

אשרי המאמינים.
אתייחס רק לפסקה האחרונה שלך.
ראשית, לגבי הטענה "טענה מפוקפקת של שני אלה היא שאם קונים את הרמקולים שלהם, לא צריך טיפול אקוסטי ו/או RC", ובכן, רק אני טוען את "הטענה המפוקפקת" הזאת, לא מאסטרו אודיו. ולמה רק אני? מפני שרק אני אכן מביא רמקולים שאינם זקוקים לדבר מהדברים שציינת, והכוונה כמובן לרמקולים השוודיים עטורי הפרסים Larsen.
ולפני שתמהר אל המקלדת, מה דעתך לתת לה לנוח מעט, להגיע אליי, ולבדוק במו אוזניך את טענותיי וטענות החברה? הרבה יותר קל ופשוט.
בינתיים, הרי לך חומר קריאה לסוף השבוע: https://www.larsenhifi.com/ortho-acoustic/
unnamed.jpg
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
370
מעורבות
309
נקודות
63
עמיר, אתה צודק! תמיד!
רק בבקשה, נוסף לצודק בוא תהיה קצת יותר נעים, ותזכור שמאחורי המקלדת שלך יש בני אדם. ולא לכולם יש חשק להתנגחויות אינסופיות.
וחוץ מזה, הזמנתי בעינה עומדת.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
256
מעורבות
101
נקודות
43
אין שיר היום בלהה, כלום!
בלהה ,בלה ,בלהה
בלהה ,בלה ,בלהה
בלהה, הנפיחה הפורחת
בלהה , בלה , בלהה
בלה ,בלהה ,בלה
להריח בלבד
בלהה
ולמות,בלהה


טוראי הרמן
 

נערך לאחרונה ב:

issi

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
234
נקודות
43
ה"מאסטרו" טען טענה כזו בפוסט אחר.


עם כל הפטנטים והפרסים בעולם, אין אפשרות לעקוף את חוקי הפיזיקה. גלים עומדים וביטולים יקרו בחדר, לא משנה מה הרמקול ישדר ואיך.
באתר של החברה לא הצלחתי למצא את המיפרט הטכני של הרמקולים אשמח לראות אותם ולכן אינני יודע כיצד להיתיחס אלהם.
ההסבר שלהם על החזרים מוקדמים ללא התיחסות לגודל החדר שקובע את הפרש הזמן בין הסאונד הישיר לבין המוחזר לוקה בחסר ולא תואם תאורית האקוסטיקה. בחדר קטן החזרים מוקדמים הם בהפרש זמן קצר מאוד מהסאונד הישיר מהרמקול והמוח מחבר אותם יחד והאפקט מתקבל הוא של עודף גבוהים ויש להנחיתם בעזרת איקיוליזר ולא כעיוותים.
"אין אפשרות לעקוף את חוקי הפיזיקה. גלים עומדים וביטולים יקרו בחדר, לא משנה מה הרמקול ישדר ואיך"
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,292
מעורבות
1,744
נקודות
113
סימפוניק ליין מייצר בסין? משמיצון גס רוח.
יצרן בוטיק מהעילית בגרמניה, ממייסדי עמותת ההי אנד של גרמניה, דמות מוערצת מזה עשרות שנים.

ותלמד הבנת הנקרא.
שומעים מצוין ישר מהקופסה. שומעים מצויין++ אחרי שלש שנים.
אני ויאיר תמם פתחנו הזמנו ממיר של "סיפוניק ליין " (לא סודה סטרים ) , הכל בפנים היה סיני !!!!!
דרך אגב , יש פתגם בספרדית " מי שיורק רעל לא מלקק דבש"
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
370
מעורבות
309
נקודות
63
באתר של החברה לא הצלחתי למצא את המיפרט הטכני של הרמקולים אשמח לראות אותם ולכן אינני יודע כיצד להיתיחס אלהם.
ההסבר שלהם על החזרים מוקדמים ללא התיחסות לגודל החדר שקובע את הפרש הזמן בין הסאונד הישיר לבין המוחזר לוקה בחסר ולא תואם תאורית האקוסטיקה. בחדר קטן החזרים מוקדמים הם בהפרש זמן קצר מאוד מהסאונד הישיר מהרמקול והמוח מחבר אותם יחד והאפקט מתקבל הוא של עודף גבוהים ויש להנחיתם בעזרת איקיוליזר ולא כעיוותים.
"אין אפשרות לעקוף את חוקי הפיזיקה. גלים עומדים וביטולים יקרו בחדר, לא משנה מה הרמקול ישדר ואיך"
לגבי המפרט הטכני, תוכל למצוא אותו בתחתית ההסבר על דגם.
לגבי כל השאר, מה קורה לכם, רבותי? אולי במקום להתבצר מאחורי המקלדת, תבואו ואולי תיווכחו שיש חברה שהצליחה ליצור חיה כזאת?
אין ספק שהחבר'ה ב-the absolute sound יודעים הרבה פחות מכם, אחרת למה הם נותנים 8 (!) שנים ברציפות את התואר Editor's Choice Award לרמקולים Larsen 8.2?
אז מי שסקרן באמת, ולא סתם בריון מקלדת סדרתי, מוזמן בשמחה להגיע ולשמוע.
למרבה המזל, יש כמה חברי פורום שקטים ורציניים שכן הגיעו, ותוצאות ההתרשמות שלהם שוכבות עכשיו בביתם, כן, צמוד לקירות ובלי טיפול אקוסטי מכל סוג שהוא, ומסבות להם שמחה רבה.
שבת שלום לכולם
 

נערך לאחרונה ב:

ilam

אוהב את התחום
הודעות
309
מעורבות
122
נקודות
43
אני ויאיר תמם פתחנו הזמנו ממיר של "סיפוניק ליין " (לא סודה סטרים ) , הכל בפנים היה סיני !!!!!
דרך אגב , יש פתגם בספרדית " מי שיורק רעל לא מלקק דבש"
אז מה? מה רע בסיני?
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
370
מעורבות
309
נקודות
63
ההגדרה שלך ל"עברייני מקלדת" מעניינת: מי שנותנים הסברים מנומקים, עובדתיים וטכניים, שאתה לא יכול לסתור, לכך שאתה כותב דברים מופרכים.

אין לך משהו ענייני לומר בנושא הנדון -- אין לך הסבר משכנע איך ניתן לעקוף את חוקי הפיזיקה -- אז הדרך העלובה שלך להתמודד עם זה היא לנסות לעשות דמוניזציה לאלה שעושים זאת כ"עברייני מקלדת". זה כבר ממש פתטי.

אף אחד לא "מתבצר מאחורי מקלדת", ולא לכל אחד יש עניין להגיע אליך. יש כאלה שמסתדרים מספיק טוב עם הציוד שיש להם בבית בלעדיך.
ואני בטוח שלפחות 23,671 מהקוראים כאן שאינם מגיבים כבר הספיקו לבקר אצלך והרמקולים החדשים אצלם בכיס, עוברים על חוקי הפיזיקה.

אם במקום כל הדברים המופרכים היית מפנה לביקורות של מגזינים רציניים, אף אחד לא היה מתווכח איתך.
ראשית, העובדה שאתה מסתתר מאחורי המקלדת ניכרת בסגנון הכתיבה האלים שלך. הרי ברור שאילו היינו מדברים פנים אל פנים לא היית מעלה בדעתך להתנסח בפראות כזאת.
שנית, אילו היית באמת סקרן, היית נכנס לאתר שלי, או לאתר החברה, וקורא קישורים לכתבי עת רציניים. ומי יודע, אולי אפילו לא סתם קורא, אלא מגיע לשמוע במו אוזניך.
שלישית, מי שאין לו עניין להגיח מאחורי המקלדת, לפחות שיבלום את פיו/אצבעותיו לפני שיכתוב הבלים על מה שהוא מתעקש לא לשמוע - אלף-בית בצניעות ובהגינות.

בקיצור, אתה נשמע כל כך בטוח בדעותיך, הלא מבוססות, לפחות במקרה הנוכחי, עד שאין לי ספק שגם אתה, ברגע של שקט, מבין שאין טעם לשוחח עם זן כמוך.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,479
מעורבות
509
נקודות
113
חבל לריב סתאם, מי שמאמין בתקופה הזאת שהמכשיר אמור להישמע טוב יותר אז בבקשה שימשיך באותה הדרך, ומי שלא אז לא.
אפשר לקרא לזה ברייקאין, אפשר לתת לגומיות להתרכך, אפשר לתת לרכיבים לתפוס את מקומם, אפשר חרטטיישן, אפשר תקופת הסתגלות, טונאליות משופרת וכל המילים של הביוקר בקיצור.
לעניין הסיני לא סיני, היום הסינים אלופים ה למדו כבר, כבר מזמן זה לא משהו רע, כולם עוברים לייצור סיני, וזה לא תמיד חיסרון.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
256
מעורבות
101
נקודות
43
אבל אני לא מבין למה למכור מגבר "קר" שצריך מאות ימים כדי להגיע לצליל שהתכוון "המשורר"
לא כדאי להתכנן מגבר שהסאונד טוב מהתחלה? ועל פי מה אנשים בוחרים לרכוש כזה מגבר? על פי הסאונד או ההבטחה שהסאונד ישתפר בעוד כמה שנים
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,479
מעורבות
509
נקודות
113
זו שיטה של היצרנים והחנויות להשלות אותך שאם זה לא מספיק טוב אז זה עוד ישתפר, ואם זה מדהים, אז זה ערך מוסף, זה ידהים יותר בעתיד.
לפעמים זה עובד (פסיכולוגית), לפעמים אתה ממתין תקופה ומתרגל, לפעמי אתה מחליף עוד משהו נלווה ואז הכל "אבד" מה שהיה לנו בקיצור, מי שמאמין יאמין.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
יצא לי לרכוש עבור חבר מגבר all in one מהיבואן, מסיבות מסויימות פתחתי את המגבר אצל היבואן על מנת לבדוק שהכל תקין וסבבה. חיברנו והוא נשמע כל כך פחות טוב מהמגבר שהיה בהדגמה שקשה לי לתאר במילים, ברגע הראשון חשבתי שהחדש מקולקל.
יש השוואות A מול B שההבדלים מינורים, כמה נקודות לפה או לשם, קשה לזכור מה היה הפרט שאותו שמעת באחד והאם הוא באמת נמצא בשני, ניואנסים כאלה ואחרים במשכחים לדוגמה או בבחירת כבלים שהם באיכות דומה…
לא פה! ברייק אין יכול להיות בעל משמעות גדולה מאוד, לפחות במקרה הספציפי שאני נוכחתי…
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אני ויאיר תמם פתחנו הזמנו ממיר של "סיפוניק ליין " (לא סודה סטרים ) , הכל בפנים היה סיני !!!!!
דרך אגב , יש פתגם בספרדית " מי שיורק רעל לא מלקק דבש"

לסימפוניק ליין אין ממיר ולא היה ממיר.
מה שכן היה זה נגן דיסקים עם כרטיס דיגיטל מיוצר בסין, מוקף בערמות של אלקטרוניקה משובחת
כולל ספק כח חיצוני גדול. מכשיר באיכות מדהימה ומבוקש עד היום.
סימפוניק ליין מעולם לא פיתח דיגיטל, כמו הרוב הכמעט מוחלט של יצרני הגברה אחרים.

אתה כולך רעל, הדבש התייבש מזמן.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
אני לא רואה איך פלפוליו של עמיר הם לוגיקה בגרוש או אישיים.
למעשה - מחשבותיי מרחיקות לכת הרבה יותר משלו.בעיני הוא עדין מאוד.
לעניין הברייק - מדובר במספר השעות .לא תקופת זמן -בדיוק כמו להגיד שהרכב נוסע במהירות של 50 אך ללא לציין יחידת מידה .
סביב 300 שעות אמור להספיק לאלקטורניקה.
רמקולים,בעיקר בעלי אלמנטים קשיחים צריכים יותר.

באשר לעניין הרמקול המתגבר על בעיות אקוסטיות ואין לו צורך בתמיכה כזו או אחרת אלא שגר ושכח - אני אהיה הקליינט הראשון למוצר כזה שלצערי עדיין לא קיים ואם יהיה קיים יהיה חייב להיות מלווה ב DSP מאוד מתקדם ואלגוריתם לא פראייר בכלל.
יש מדידות של הרמקול בחדר (ברשת) וניכר שהוא זקוק לעזרה - כמו כל רמקול אחר.
אז הסיפור פה מריח כמו רצח אופי לאדם עם טיעונים מאוד הגיוניים ובשום צורה לא אישיים.
אולי האדם שהכי הרבה התנצל בפורום הזה - אחרי שהבין שטעה או לא דייק בפיפס.
אגב - אני בטוח שהוא לא טועה הפעם.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
תודה על ראיית הדברים הנכוחה.



וגם אז זה לא יכול להיות סתם רמקול העומד בפני עצמו, כמו מה שמנסים למכור כאן, כי לרמקול אין דרך לדעת מה קורה בנקודת ההאזנה והוא לא יכול להתאים את מה שהוא עושה למה שמגיע לאוזני המאזין. יהיה צורך במיקרופון שידווח לרמקול מה קורה, והרמקול יצטרך להכיל אלקטרוניקה שבפועל היא בדיוק RC, וגם אז, כאמור, אי אפשר משתי נקודות בחדר להתגבר על כל הגלים העומדים והביטולים בתדרים הנמוכים.

זה מופרך מכל כיוון שמסתכלים על זה, אבל מי שמנסים למכור רמקולים פסיביים בטענה שהם לא דורשים טיפול אקוסטי פאסיבי ו/או RC רוצים שזה יעבור בשקט, ומי שמעיר על זה הוא בעיניהם עבריין מקלדת, יורק ארס וכד'. שזו דמוניזציה אישית לכל דבר ועניין.

הם אלה שמנסים להציג עניין טכני כעניין אישי, וטוענים שאני מנסה לפגוע בהם אישית. הפוסל במומו פוסל, בריבוע.

ולא, זה לא מצריך האזנה כדי לדעת שזה מופרך מהיסוד.
נכון ויש כמה מוצרים שעושים בדיוק את מה שאמרת על ידי RC ויחידות וופרים אחוריות ולא רק קידמיות הנשלטות על ידי מגבר נפרד וDSP+ אלגוריתם נפרד לכל דרייבר.
בכל חדר התיקון הוא כמובן שונה לפי תנאי החדר/מיקום רמקול/מיקום מאזין.
תוכל לראות מוצר כזה כאן :

כמובן שחייבת להתבצע מדידה במיקום הישיבה על ידי מיקרופון ולרמקול יש פלאג יעודי ל REW דרך הרשת כדי להבין ולהטמיע את התיקון הדרוש.

וכל זה עדיין לא משפיע בצורה דרסטית על זמני הדהוד אבל עדיין משפר התוצאה בצורה מוכחת ומדידה.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור