אקוסטיקה יכולה לבוא בהתחלה במסגרת פרוייקט בו מקימים חדר מאפס.
לרב מדובר באולם, לפעמים חדר קולנוע פרטי. חדר מוזיקה זה מקרה די נדיר כאן.
לא מבין איך מיישמים את הכלל "אקוסטיקה תחילה" בסלון ישראלי ממוצע.
הכל כבר נתון, יש שיקולי מקום ואסתטיקה, אשה... מה כבר אפשר לעשות במצב כזה?
אפשר לעשות הרבה וזה כמובן אישי ותלוי נסיבות.
על מנת לדעת מה בכלל נדרש לעשות, צריך קודם כל למדוד את המצב הקיים ולמקסם את העמדת הרמקולים.
גם מיקסומם ידרוש מדידות ומן הסתם את האוזניים שלנו.
שלב שני, לאחר איתור הבעיות, יש מספר דרכים להתמודד איתן:
1. הוספת סאבוופר לסט אפ הקיים.
היות ולא ניתן למקם זוג רמקולים באופן מיטבי גם עבור הבאס וגם עבור תמונת הסטריאו, כמעט תמיד יהיה מדובר בשני מיקומים שונים, אנחנו למעשה מפצלים את הדרישות בין שני המוצרים: רמקולים קדמיים וסאבוופרים, כאשר האחרון ימוקם במקום בו הבאס יהיה מקסימלי באיכותו והראשונים, במקום המקסימלי לתמונת הסטריאו.
בעיה מספר 1.
שילוב בינהם. דיון בפני עצמו
2. הוספת אביזרים אקוסטיים ספציפיים אשר לעיתים הם בלתי נראים, או יפים (באופן יחסי כמובן) על מנת להתמודד עם בעיות סופר ספציפיות.
בעיה מספר 2. ענייני אסתטיקה והתמודדות מול המתנגדים.
3. הכנסת אביזר אלקטרוני כדוגמת RC, שיפתור חלק ניכר מהבעיות, אבל בוודאי לא את כולן, לפחות לא בשלב שאנחנו נמצאים בו ברמה הטכנולוגית.
בעיה מספר 3. פסיכולוגית פר סה.
כל אלו, יבצעו דרמה מאוד גדולה בחלל וימקסמו את יכולות המערכת, שנאלצת, בשלב הזה, להלחם במגבלות ובצרות של החדר, אשר אין מחלוקת, שולט על הנעשה לפחות עד 200 הרץ.
טיפול כאמור ישפיע על כל הספקטרום, ללא יוצא מן הכלל.
רן