ולא, אני לא מדבר בכלל על איכות המוזיקה, סאונד.
לא בכיוון אפילו.
(זה לא הנושא).
אבל כל עולם הדיגיטל, טידל ..ועוד כל מיני אופציות ושמות כאלה ...
פשוט הרסו את עולם המוזיקה.
לא את המוזיקה עצמה כמובן, אלא ברמת המוזיקה האינדוודואלית של המאזין.
במה דברים אמורים...?!
ובכן ....
אצלי 90 אחוז מהתקליטים, הם מתקופת היותי נער / חייל.
כל תקליט אצלי, אני מכיר בעפ כל תו. פרזה. אוברטון. ... של כל נגן בתקליט.
אני יכול להוריד את המחט עם היד, באמצע קטע ... ישר על משהו מסויים
שאני רוצה לשמוע (או להשמיע).
ואני לא היחיד !! כולנו (או לפחות רובנו) כך.
כל התקליטים שיש לכם (או דיסקים), מתקופת העבר ....
אתם מכירים בעפ. כי פשוט ישבתם, שמעתם וחרשתם!
והיום?
אני מדבר פה עם חברים, אחד יש לו 2000 אלבומים שהוריד.
(עי כל תוכנות / אופציות דיגיטל)
לאחר יש 4000 אלבומים.
ואני בטוח שיש עוד הרבה, עם יותר אלבומים.
להכיל כזו כמות של חומר - בפרוטרוט ? גורנישט !!
קיפ דרימינג !
במילים אחרות, בכל האמור למוזיקה ...
זה לא זה !!
כן, יש יתרון. נגישות לכמות עצומה של חומר....
והכרות עם דברים חדשים / ישנים במהירות.
אבל....
כשאני רואה את היתרון מול החיסרון ....
עוול למוזיקה.
ליתר דיוק, חרב פיפיות - עוול למאזין.
פיספוס אדיר שלו.
זו דעתי / תפיסתי את הנושא.
מן הסתם, יש הרבה שחולקים עלי - הכי לגיטימי.
תכלס אין פה ויכוח.
כל אחד וזוית ראייתו.
ערב טוב.
: -)
נושא מעניין אך אולי כדי שתהיה יותר מדוייק כדי שהשירשור לא יפול לויכוח של אגו , אפשר להבין מדבריך ש׳׳הרשת׳׳ היא הבעיה מבחינתך ולא הדיגיטל.
ולא, אני לא מדבר בכלל על איכות המוזיקה, סאונד.
לא בכיוון אפילו.
(זה לא הנושא).
אבל כל עולם הדיגיטל, טידל ..ועוד כל מיני אופציות ושמות כאלה ...
פשוט הרסו את עולם המוזיקה.
לא את המוזיקה עצמה כמובן, אלא ברמת המוזיקה האינדוודואלית של המאזין.
במה דברים אמורים...?!
ובכן ....
אצלי 90 אחוז מהתקליטים, הם מתקופת היותי נער / חייל.
כל תקליט אצלי, אני מכיר בעפ כל תו. פרזה. אוברטון. ... של כל נגן בתקליט.
אני יכול להוריד את המחט עם היד, באמצע קטע ... ישר על משהו מסויים
שאני רוצה לשמוע (או להשמיע).
ואני לא היחיד !! כולנו (או לפחות רובנו) כך.
כל התקליטים שיש לכם (או דיסקים), מתקופת העבר ....
אתם מכירים בעפ. כי פשוט ישבתם, שמעתם וחרשתם!
והיום?
אני מדבר פה עם חברים, אחד יש לו 2000 אלבומים שהוריד.
(עי כל תוכנות / אופציות דיגיטל)
לאחר יש 4000 אלבומים.
ואני בטוח שיש עוד הרבה, עם יותר אלבומים.
להכיל כזו כמות של חומר - בפרוטרוט ? גורנישט !!
קיפ דרימינג !
במילים אחרות, בכל האמור למוזיקה ...
זה לא זה !!
כן, יש יתרון. נגישות לכמות עצומה של חומר....
והכרות עם דברים חדשים / ישנים במהירות.
אבל....
כשאני רואה את היתרון מול החיסרון ....
עוול למוזיקה.
ליתר דיוק, חרב פיפיות - עוול למאזין.
פיספוס אדיר שלו.
זו דעתי / תפיסתי את הנושא.
מן הסתם, יש הרבה שחולקים עלי - הכי לגיטימי.
תכלס אין פה ויכוח.
כל אחד וזוית ראייתו.
ערב טוב.
: -)
חגי אני מבין מדבריך שבעיה לא בהכרח קשורה באופן ישיר לדיגיטל אלה לרשת האינטרנט המציעה כמות מוזיקה בילתי מוגבל בלחיצת כפתור , ויש לא מעט אפליקציות ואתרים שנקחו תחוויה צעד קדימה .... לא חבל ככה לפגוע ברגשות הרשת וברגשות הדיגיטל ?
הרשת בסהכ היא כלי לאיחסון מידע , לרשת אין מדיניות או תפיסת עולם משל עצמה איך הגולשים צריכים להאזין למוזיקה .
המאזינים מחליטים איך לצרוח מוזיקה כל אחד לפי תפיסת עולמו שלו :
- יש כאלה שאוהבים לשמוע סינגלים על שפל , מניח שגם ההסתכלות שלהם על מוזיקה היא בגישה בידורית ....
- יש כאלה שיש להם 5000 אלבומים והנאה שלהם כל פעם ליפול על אלבום שלא שמעו לפניכן .
מניח שתפיסה שלהם לגבי מוזיקה קשורה יותר לחוויה באקט עצמו ׳׳לשמוע מוזיקה׳׳ ולא בהכרח להגיע לרזולוציה של מה צבע התחתונים של המתופף בהקלטת האלבום..
- ויש כאלה שמכורים למוזיקה , הם במוזיקה 24/7 כל הזמן בחיפושים אחרי אלבום שירגש אותם כי הם שמעו כל כך הרבה מוזיקה במהלך חייהם וחקרו לעומק כל תת ג׳אנר שקיים , ומה שקורה למאזינים מסוג הזה : יש להם מיומנות גבוהה לאזנה של מוזיקה שומעים יותר פרטים יותר דינמיקה יותר רזולוציה וכו׳... אך מצד שני כנראה היכולת שלהם לשמוע שיר ולהתרגש עד תחושת צמרמורות בגוף כנראה שתחושה הזאת אבדה להם ממזמן....
אני מניח שיש עוד מספיק סוגים של מאזינים שלא ציינתי אבל נקודה בסהכ היא שכל אחד קובע לעצמו איך לתפוס מוזיקה , איך לאזין למוזיקה ועד כמה היא ערך חשוב ...