צרור מחשבות אגביות על כמה מונחים שעלו כאן (אין כאן שום חידוש, מיותר לקרוא למעט הפסקת סיגריה או שירותים).
טבעיות: 'טבעי' זה איך שגיטרה אקוסטית נשמעת חי. אבל אנו מקבלים את הגיטרה דחוסה ומיושרת-זמן במיקס, יחד עם עוד 50 ערוצים שונים. לא בדיוק טבעי. אין שום דבר 'טבעי' כשאנו מאזינים לקטע שיש בו גם חלילית וגם תופים, ואנו מצליחים בכלל לשמוע את החלילית. הדבר ה'טבעי' הוא שהחלילית לא תישמע כמעט בכלל, אלא אם מישהו יעשה משהו מאוד 'לא טבעי' של להנמיך ולדחוס את התופים (סיפור של 5 - 20 ערוצים), להגביר את החלילית. אח"כ יוסיף אקו, ריברב, אנטי פייזינג, וימקם אותה בבמה היכן שמתחשק למפיק\אמן (אקיצר מיקס). טבעי? לדעתי לא, אבל אולי לדעת אחרים..
אגב, גם פסנתר שמנגן פורטיסימו (או אפילו מאצו פיאנו) יגמד חלילית, מנדולינה, גיטרה אקוסטית וכו.
מקור: דווקא זה אמור להיות הדבר הכי פשוט להגדיר, אבל איכשהו גם על זה אין הסכמה גורפת.. לשיטתי, המקור הוא המאסטר. יש מאסטר שנוצר לויניל, מאסטר אחר לרדבוק, מאסטר הי רז שמופץ בפלאק, מאסטר שמגיע אחרי טיפול משרותי הסטרימינג וכו.. (ולא ניכנס כאן אפילו להוצאות מיוחדות רמיקסים וטיפולים כמו MQA) הם כולם שונים, במובן שאם
1. נבצע מדידה "מושלמת" ישירות מהיציאה האנלוגית או אפילו בדומיין הדיגיטלי.
2. ניקח רמקול "מושלם" (תיאורטית כמובן לא לשצוף) בחדר אנאקו, שינגן את כל המאסטרים אחד אחרי השני, ונמדוד נגינת כל מאסטר עם הציוד הכי טוב שיש (מדידת רחבה של כל הספקטרום).
בהשוואה בין הגרפים פר מאסטר, הם יהיו מאוד קרובים, בואך זהים.
בהשוואת הגרפים בין מאסטרים שונים (ויניל לעומת רדבוק, רדבוק לעומת סטרימנינג "רגיל" , סטרימינג רגיל לעומת MQA וכו..) יהיו שונים למדי.
(כן, היו מקרים רבים בעבר בהם לקחו מאסטר לויניל ופשוט הורידו אותו ברשלנות לפורמט דיגיטלי, אבל נתמקד בהוצאות ראויות).
ASR: על השמאלית שלי מה כתוב בפורום אחר. פה זה דיטאון..
טבעיות: 'טבעי' זה איך שגיטרה אקוסטית נשמעת חי. אבל אנו מקבלים את הגיטרה דחוסה ומיושרת-זמן במיקס, יחד עם עוד 50 ערוצים שונים. לא בדיוק טבעי. אין שום דבר 'טבעי' כשאנו מאזינים לקטע שיש בו גם חלילית וגם תופים, ואנו מצליחים בכלל לשמוע את החלילית. הדבר ה'טבעי' הוא שהחלילית לא תישמע כמעט בכלל, אלא אם מישהו יעשה משהו מאוד 'לא טבעי' של להנמיך ולדחוס את התופים (סיפור של 5 - 20 ערוצים), להגביר את החלילית. אח"כ יוסיף אקו, ריברב, אנטי פייזינג, וימקם אותה בבמה היכן שמתחשק למפיק\אמן (אקיצר מיקס). טבעי? לדעתי לא, אבל אולי לדעת אחרים..
אגב, גם פסנתר שמנגן פורטיסימו (או אפילו מאצו פיאנו) יגמד חלילית, מנדולינה, גיטרה אקוסטית וכו.
מקור: דווקא זה אמור להיות הדבר הכי פשוט להגדיר, אבל איכשהו גם על זה אין הסכמה גורפת.. לשיטתי, המקור הוא המאסטר. יש מאסטר שנוצר לויניל, מאסטר אחר לרדבוק, מאסטר הי רז שמופץ בפלאק, מאסטר שמגיע אחרי טיפול משרותי הסטרימינג וכו.. (ולא ניכנס כאן אפילו להוצאות מיוחדות רמיקסים וטיפולים כמו MQA) הם כולם שונים, במובן שאם
1. נבצע מדידה "מושלמת" ישירות מהיציאה האנלוגית או אפילו בדומיין הדיגיטלי.
2. ניקח רמקול "מושלם" (תיאורטית כמובן לא לשצוף) בחדר אנאקו, שינגן את כל המאסטרים אחד אחרי השני, ונמדוד נגינת כל מאסטר עם הציוד הכי טוב שיש (מדידת רחבה של כל הספקטרום).
בהשוואה בין הגרפים פר מאסטר, הם יהיו מאוד קרובים, בואך זהים.
בהשוואת הגרפים בין מאסטרים שונים (ויניל לעומת רדבוק, רדבוק לעומת סטרימנינג "רגיל" , סטרימינג רגיל לעומת MQA וכו..) יהיו שונים למדי.
(כן, היו מקרים רבים בעבר בהם לקחו מאסטר לויניל ופשוט הורידו אותו ברשלנות לפורמט דיגיטלי, אבל נתמקד בהוצאות ראויות).
ASR: על השמאלית שלי מה כתוב בפורום אחר. פה זה דיטאון..
נערך לאחרונה ב: