האם תקליט הויניל באמת עדיף על קובץ דיגיטלי?


ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
בקשר לשאלה המקורית:

"האם תקליט הויניל באמת עדיף על קובץ דיגיטלי?"

התשובה היא כן.

אם תשובתך מתייחסת להנאה מהאזנה אז זה עניין סוביקטיבי ותלוי בהעדפות המאזין ולכן לא יכולה להיות בהגדרה קביעה מוחלטת.
אם תשובתך מתייחסת למדידות אז תוכל להראות מאיפה הנתונים שאתה מתבסס עליהם?
ארז
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
זה אומר שאתה יורד מהקלטות, רק השמעות, נכון?

גם אצלי רוב השימוש זה השמעות של סלילים pre-recorded, אבל לאחרונה התחלתי גם להנות מהקלטות מהרדיו.
מין כיף נוסטאלגי, כמו בילדות.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
נו..טוב, רדיו....??:)
אילו ניתן היה להקליט הופעות, טובות כאלה... והיתה האפשרות להתחבר ישירות לקונסולה האנלוגית המרכזית, או אז אפשר היה להקליט הקלטות מאסטר. וזו יכולה היתה להיות התעסקות שיש בה ברכה והצדקה מלאה, אז הייתי נרתם לזה ללא גבול.
מעבר לזה אני לא מקליט על הסלילים, אין לי חומרים לזה ואין לזה גם הצדקה בעיני.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
טוב, להקליט הופעות זה לטלטל מכונה עדינה ומורכבת ששוקלת עשרות קילוגרמים...
אני הבטחתי לעצמי ״לשחק״ פעם עם הקלטה חיה בסלון, עם מיקרופונים. אולי הרכב קאמרי קטן, או קבוצת ג׳אז.

נראה...

איזה Tascam יש לך?
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
tascam-32-1135540.jpg
טוב, להקליט הופעות זה לטלטל מכונה עדינה ומורכבת ששוקלת עשרות קילוגרמים...
אני הבטחתי לעצמי ״לשחק״ פעם עם הקלטה חיה בסלון, עם מיקרופונים. אולי הרכב קאמרי קטן, או קבוצת ג׳אז.

נראה...

איזה Tascam יש לך?

(ורד)..
פשוט וישן.
TASCAM 32
 

תמונות מצורפות

  • tascam-32-1135540.jpg
    tascam-32-1135540.jpg
    KB 157.4 · צפיות: 435

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אתה צנוע, אבל Tascam-32 זה דק מקצועי, עם מהירות 15 ואפשרות ל - two track כמו שאמרת.
אפשר לעשות מזה מטעמים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
באופן כללי אתה צודק, במקרה הפרטי הנ"ל יש בשפע מדידות שמראות את העליונות הדיגיטלת בכל פרמטר שניתן למדוד ,למשל תחום דינמי, יחס אות לרעש, הפרדת ערוצים, עקומת היענות לתדר וזה רק על קצה המזלג

כדי לא להיות ממוחה שלא מציג נתונים - אשמח לראות את מדידות הנתונים שאתה מזכיר
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,352
מעורבות
493
נקודות
83
תופעות שקורות בדרך כלל בסרטים מאיכות ירודה.

יש לי טייפ ״ביתי״, לא איכות של אולפנים.
ויש לי סלילים שהוקלטו בשנות החמישים, ושכבו ללא שימוש עשרות שנים עד שהגיעו אלי.
מזמין אותך לבוא לשמוע, שתי התופעות אינן קיימות.

אגב, cross talk קורה גם בתקליטים, שומעים קצת את החריץ השכן שמגיעים אליו בעוד סיבוב.
לא קשור לאיכות הסליל, פיזיקה פשוטה, עשית קצת בלבול, cross talk זה יותר בין הערוצים בטייפ וזה כבר דיון אחר, ואם זה פטיפון אז בין הערוצים ימין ושמאל , מתחיל משאריות מגנטית בראש ועד להפרדה לאורך הדרך.
ואני הראה לך סלילים מאיכות מעולה שנוצר "הד" חלש , קשה להבחין, מבחינים בעיקר ברגעי שקט...
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
כדי לא להיות ממוחה שלא מציג נתונים - אשמח לראות את מדידות הנתונים שאתה מזכיר
כרמי, עזוב.
אתה נכנס למלכודת הבלתי אפשרית של הויכוח בין מדידות הנדסיות ובין עצמת החוויה האנושית, בוא נשאיר את זה שם.

מבחינת יכולות - לא צריך לחפש הרבה, אלה דברים שקל למדוד שוב ושוב, ואכן למדיה דיגיטאלית החל מ-red book 44.1 ומעלה יש יתרונות על תקליט כמעט בכל הפרמטרים. אם תרצה אחבר אצלי במעבדה ואשלח לך תוצאות, אבל זה ממש מיותר.

כמו שנלעס פה כבר כל כך הרבה, אנחנו נלחמים עד חורמה על סוף השרשרת - השיחזור בבית, מהמדיה לאזניים. כי על זה, לכאורה, יש לנו שליטה.
אבל הרוב נמצא בכל מה שלפני כן, ושם אנחנו חסרי אונים לגמרי.

לדוגמה:
התקליט נחות משמעותית מכל (!) מקור אחר בתחום הדינמי שלו - כמדיה, כשיטה טכנולוגית. לא יותר מ-50db.
דיסק פשוט יכול לתת 96db כמו שכולם יודעים - כמדיה, כשיטה טכנולוגית.
אבל מה לעשות שאחוז עצום מהדיסקים שנמכרו ב-10 השנים האחרונות מביא תוכן בעל תחום דינמי של לא יותר מ-30db, וזאת מסיבות מסחריות בלבד?
אז זה נחות מתקליט?
כן ולא. אתה מבין כמה התשובה מורכבת, וכמה כה מעט ממנה מצוי בידנו.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
לא קשור לאיכות הסליל, פיזיקה פשוטה, עשית קצת בלבול, cross talk זה יותר בין הערוצים בטייפ וזה כבר דיון אחר, ואם זה פטיפון אז בין הערוצים ימין ושמאל , מתחיל משאריות מגנטית בראש ועד להפרדה לאורך הדרך.
ואני הראה לך סלילים מאיכות מעולה שנוצר "הד" חלש , קשה להבחין, מבחינים בעיקר ברגעי שקט...

לא עשיתי בלבול.
לא cross talk בין ימין ושמאל.
Cross talk בין ימין ובין הימין של הסיבוב הבא.

זה קיים בתקליטים.

לא קרה לך ששמת מחט בתחילת התקליט, ב-leading track, ושמעת הד רפה של תחילת המוזיקה, ואז כמה שניות אחר כך היא מתחילה בעצמה רגילה?
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אפשר לעשות מזה מטעמים.

אכן.. יש במכשיר הזה פוטנציאל חבוי, וזה כמובן במידה והוא עובר שידרוג לראשים ולמגבר ההשמעה האנאלוגי.
אז הוא באמת יכול להשמע סופר דופר.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,352
מעורבות
493
נקודות
83
לא עשיתי בלבול.
לא cross talk בין ימין ושמאל.
Cross talk בין ימין ובין הימין של הסיבוב הבא.

זה קיים בתקליטים.

לא קרה לך ששמת מחט בתחילת התקליט, ב-leading track, ושמעת הד רפה של תחילת המוזיקה, ואז כמה שניות אחר כך היא מתחילה בעצמה רגילה?
לא זכור לי או שלא נתתי דעתי לכך, אם זה קורה אז התקליט חייב להיות באיכות ירודה או " מחט חורטת" ולאחר הרבה מאוד ניגונים, אם אני מנסה להבין את הנושא מבחינה מדעית, בין חריץ לחריץ קיימת הפרדה פיזית, אני מניח שאם ההפרדה הפיזית מקבלת "עיוות" מהחריץ הקודם אזי אולי נוצרת התופעה שאמרת, לא רואה הסבר אחר, אשמח להסבר אחר :)
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אתה צודק, זה אכן קשור לצפיפות החריצים.
לא בעיה לעשות תקליט עם 12 דקות תוכן בכל צד.
כשאתה רוצה לדחוס 22 או 23 דקות - אתה מצופף, וזה עולה במחיר הזה.
למעשה כל נושא עקומת ה-RIAA נולד מהצורך לצופף חריצים.

התופעה מוכרת, ונקראת Track ghosting, או Pre echo.
כן, קיימת גם בסלילים, מי יותר ומי פחות.
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כרמי, עזוב.
אתה נכנס למלכודת הבלתי אפשרית של הויכוח בין מדידות הנדסיות ובין עצמת החוויה האנושית, בוא נשאיר את זה שם.

מבחינת יכולות - לא צריך לחפש הרבה, אלה דברים שקל למדוד שוב ושוב, ואכן למדיה דיגיטאלית החל מ-red book 44.1 ומעלה יש יתרונות על תקליט כמעט בכל הפרמטרים. אם תרצה אחבר אצלי במעבדה ואשלח לך תוצאות, אבל זה ממש מיותר.

כמו שנלעס פה כבר כל כך הרבה, אנחנו נלחמים עד חורמה על סוף השרשרת - השיחזור בבית, מהמדיה לאזניים. כי על זה, לכאורה, יש לנו שליטה.
אבל הרוב נמצא בכל מה שלפני כן, ושם אנחנו חסרי אונים לגמרי.

לדוגמה:
התקליט נחות משמעותית מכל (!) מקור אחר בתחום הדינמי שלו - כמדיה, כשיטה טכנולוגית. לא יותר מ-50db.
דיסק פשוט יכול לתת 96db כמו שכולם יודעים - כמדיה, כשיטה טכנולוגית.
אבל מה לעשות שאחוז עצום מהדיסקים שנמכרו ב-10 השנים האחרונות מביא תוכן בעל תחום דינמי של לא יותר מ-30db, וזאת מסיבות מסחריות בלבד?
אז זה נחות מתקליט?
כן ולא. אתה מבין כמה התשובה מורכבת, וכמה כה מעט ממנה מצוי בידנו.

שוב, אתה טוען דברים בלי להביא סימוכין
אני לא מדבר על חוויה, אני חולק על כך שהנתונים שלך נכונים - היות ואתה לא מביא הוכחות
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אני לא מדבר על חוויה, אני חולק על כך שהנתונים שלך נכונים - היות ואתה לא מביא הוכחות

למשל חפש שירשורים ישנים בהשתתפות DigiSan (או DigiSun)
אני לא מבין על מה אתה חולק ,מה גם שהנתונים הללו שמיעים - יחס אות לרעש ,תחום דינמי, הפרדת ערוצים,
בוודאי שמת לב שהנתונים הללו מחמירים לקראת סוף התקליט ואים כן אוזניך לא הטעו אותך - האינפורמציה שהמחט קוראת (ליח' זמן) רבה יותר .
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
היה לי נגן CD טוב (אינשטיין) ומכרתי אותו היות ופטיפון זול ממנו נשמע הרבה יותר טוב, גם בסוף תקליט - את ההחלטה שלי כבר עשיתי לפי האוזניים זה מה שקובע עבורי.

אם יש נתונים אשמח אם תספק אותם, מעולם לא כתבתי שנתונים כאלו או אחרים מציגים טכנולוגיה כזו או אחרת טוב יותר - אני מבקש רק ממי שמציין זאת להביא קישור לכך - זו בקשה הגיונית לדעתי.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
לא הבנתי מי זה החוקר תרבות עלאק..מילא היו טוענים את זה מהנדסי סאונד כמו ג'ורג' מרינו,גרונדמן,הייתי מגרד הפדחת ואומר "וואלה"...99.9% מההקלטות שעושים בארץ ע"ג דיסקים נשמעים זוועה.מצטער החוקר לא חקר לעומק .גם במשטרת ישראל ספק אם היה מתקבל.מורי הסאונד בארץ ביינתים לא מראים תוצאות מי יודע כמה...להבדיל מאקוסטיקאים.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
ו..אם אני מסכם לעצמי את עניין "זה מול זה" אז לדעתי חבל על הזמן,מי שלא רואה את האור בקצה המנהרה לא יעזור גם אם הקדוש ברוך הוא יאמר לו שהתקליט נברא יותר טוב.מהנדסי סאונד לא ששים כנראה להכנס למיטה חולה זו.ל מהנדסים הטובים באמת ישנה מספיק עבודה ,גם בלהעביר סרטים אנלוגים טהורים לתקליט להלן AAA וגם העברת סרטים ל 192/24 PCM וגם ל DSD..אין להם שום כוונה להצהיר משהוא ברור בנושא ,כי זו העבודה שלהם.והם יספקו את הסחורה לכל מבקשי הפורמטים למינהם.וכמאמר הגשש החיוור "לכו לגור זוג צעיר"
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
די דומה לוויכוח בין שעונים מכניים לשעונים קוורץ, שעון קוורץ לעולם יהיה מדוייק וזול יותר לייצור משעון מכאני, אך לעולם לא תהיה לו ה"נשמה", היוקרה והמסורת של שעון מכאני.

לפחות חברה אחת (ברייטלינג) עלתה על דרך של שילוב בין העולמות, ייצור גופי מתכת איכותיים ושילוב של שעון קוורץ במקביל למחוגים אנלוגיים ועדיין אין להשוות את הביקוש והמחירים בהם נמכרים שעוני החברה לאלו של חברות כגון ושרון, פאטק, בלנקפיין, ייגר, יוליס נראדין או זניט.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
הדיסקים של אריק איינשטיין, שלום חנוך ומתי כספי מאוד מאכזבים בהשוואה לתקליטים.

אריה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור