הנה דוגמא לעוד גיבוב שטויות שלך:
תודה רבה על התגובה.
אגב זה הרבה מעבר לשחיקה עצמה, קח את הדוגמאות האלה לדוגמא.
טווח דינמי בדיגיטל הוא פי 10 מויניל
הפרדה בין ערוצים 30 דציבלים לעומת 90 בדיגיטל
THD פי 100 אם לא יותר גבוה משל דיגיטל
זאת אומרת המגבלות ה*פיזיות* של הויניל הן כ"כ גדולות שלא רק שהוא לא מתקרב לדיגיטל מבחינת יכולת שימור האות המקורי של המוזיקה שהוקלטה, אלא הוא אפילו לא מאפשר בכלל להקליט כפי רוצים כי הוא עד כדי כך מוגבל.
לא רק שהוא לא מתקרב לדיגיטל- הם לא באותו יקום בכלל
צפה בקובץ המצורף 55231ף
צפה בקובץ המצורף 55232
הידע שלך באודיו מקביל לידע של סטודנט אמריקאי ממוצע לפסיכולוגיה במשבר המזרח התיכון: בסיסי, מוטה, ועם שיגעון גדלות מגוחך. לדוגמא: תחום דינמי.
לפניך
דטהבייס של עשרות אלפי אלבומים שהם נמדד ה- dynamic range הממוצע.
תראה לי אחד שבו זה עובר את ה- 30 DB
תראה לי אלבום אחד שבו DYNAMIC RANGE עובר את ה- 60 DB
הנתון העדיף, לכאורה, של תחום דינמי בדיגיטל, אינו בא לידי ביטוי כמעט אף פעם, ומעולם לא חסר כששומעים בויניל. וזאת משום שהמיקסינג והמסטרינג בדר"כ לא משתמשים בכל רוחב הפס הדינמי.
כשאומרים לך "האוזן קובעת", לא מתכוונים ל"האוזן קובעת וגם אם זה פחות טוב אבל זה יותר נעים, נעדיף את זה", אלא -
"האוזן קובעת, כי יש פה הרבה יותר משתנים טכניים שקובעים את הצליל הסופי מאשר נתוני פורמט יבשים."
אבל אתה כ"כ אטום שאתה לא מסוגל כבר עשרה ימים להתייחס לשום דבר שמדברים אליך לגופו של ענין, אלא רק לצטט לינקים כל החיים. אני מגיב לך רק כדי שלא יבוא עוד ילד פה ויחשוב שהנה יש כאן מישהו שמבין באודיו, וילך באותה דרך של שחיה בהתכתבות.
הנה רעיון: אם אתה אוהב להיות עבד למדידות, אז במקום למדוד נתונים של פורמט, תמדוד תחום דינמי ו- THD בתוצר הסופי שאתה מקבל ממערכת סטראו, ואז תראה אם יש הבדלים: תקליט ויניל ודיגיטל של אותה הקלטה, ותנתח את התוצאה שיוצאת מהרמקולים.