ה-REW דורש מיקרופון. ניתן גם להשתמש בכרטיס קול USB ומיקרופון סטנדרטי ואז המגוון הוא גדול גם בכמות וגם באיכות.
הנ״ל נכתב מבלי להביע דעה על איכות המוצר וההשפעה שלו (אם קיימת) על איכות/אמינות המדידות.
כמובן שיש מגוון מיקרופונים ומגוון audio interfaces אבל מה שחשוב במיקרופון מדידה, שונה מאוד ממיקרופונים להקלטה/casting וכד'. לחשת באוזן אודיופיל "מגוון איכויות" - פוטנציאלית שלחת אותו לקחת הצעת מחיר על Neumann ב20 אלף ש"ח
הבייסיק של הבייסיק של מקרופון מדידה:
* יכולת כיול ל-flat - מדובר על כיול אינדיבידואלי של כל יחידה! לא ע"י כיוונון פיזי אלא ע"י צירוף קובץ כיול שהופק פר יחידה והתיקון מתקבל בתוכנה (יש גם גרסה של הקובץ לאוריינטציה של 90 מעלות).
* עקומת קליטה - omnidirectional אחידה ככל האפשר.
יש עוד טיפה שיקולים אבל זה על קצה המזלג.
למיקרופונים לשימושים אחרים : אין קובץ כיול, עקומות הקליטה שלהם שונות ומשונות, האיכות שלהם באה לידי ביטוי במגוון צורות לא רלוונטיות בהתאם לשימוש לו הם מיועדים - ווקאל, כלים שונים, שידור ועוד ועוד. יתר על כן, יש להם אופי (מדיד ושמיע, באבו אבוה) והאופי הזה לעתים רצוי לאפקליקציה או משיקולים אומנותיים. גם לממשקים/פרי-אמפים יש שלל תכונות שרובן מיותרות עד מפריעות לסיטואציה של מדידה. צריך לזכור שאנחנו לא מקליטים חומר מוסיקלי והדיוק היחיד שמעניין אותנו הוא בהענות לתדר.
לכן למדידה "בסיסית", כמו שכתב איסי, המבחר לא כל כך גדול ולשם שינוי, טוב שכך
רועי
נ.ב
אפילו ההבדל בין הumik2 הצנוע, לumik1 הסופר-צנוע - לא באמת משנה (לא שזה עצר אותי מלהזמין את ה-2...)