השאלה המעניינת שעולה מהפוסט של אלדר היא :
האם באמת כדאי לחוות דיעה אמיתית במהלך הביקור, או עדיף לשמור את הכל בבטן ופשוט להגיד למארח שהמערכת נשמעת נהדר?
בעיניי יש צורך ונדרש להגיד את האמת, במיוחד בכל מה שקשור לבעיות ופחות בכל מה שקשור לטעם אישי וכך אני נוהג, זה לא מוסיף לאווירה, או הופך את זה לערב כיפי במיוחד, אבל זה נחוץ, חשוב ובמקרים מסוימים, מאוד תורם.
יש לי חבר טוב שאומר לי שהוא לא מצליח להרדם בלילה לפני שאני מגיע והוא אף פעם לא נרדם בלילה אחרי שאני מגיע, אבל it is what it is והראיה, שאני ממשיך להיות אורח נדרש במשכנו.
אז יהיו אנשים שינפנפו את מה שאמרת מהחלון ויהיו כאלה שיקשיבו, יחשבו ויתכן ויסיקו מסקנות.
אתה לרוב תתקל באימרות מהסוג של: היו כאן מליון אנשים ויבואנים ואף אחד לא חושב כמוך, שזה נחמד, אבל וואלה, אתה עדיין עם פאזה הפוכה, אז או שתתקן את זה, או שתמשיך להקשיב ככה...
ויהיו כאלה שאתה אומר להם: אין כאן פוקוס, הבמה מאוד קטנה, הסאונד שטוח והמערכת שלך כרגע ב 30 אחוז מהפוטנציאל שלה.....והם יסבירו לך שהכל יפתר בחודש הבא.... כי הם הזמינו rack חדש...
ויהיו כאלה שפשוט יקשיבו, ילמדו את הבעיה ויפתרו אותה.
איך ניתן לשפר את המצב, אם לא נקבל עצות ו/או ההערות?
בסופו של יום, החלפת המוצרים לא בהכרח היא זו שתביא לשיפור שאנחנו מצפים ומייחלים לו, אלא הלימוד העצמי וכפועל יוצא מכך, אנחנו תמיד מקשיבים ליכולות, לידע, לנסיון וההבנה של הבעלים של המערכת ולאו דווקא לציוד נטו.
רן