האם יש לשים לב להתרשמות של חברים בקשר למערכת הפרטית ?


moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אין שום ראיה לסניליות של אלדר, אבל יש ראיה ברורה לסניליות שלך.
אם כיוונת את תגובתך אלי, למה ציטטת את תגובתו של שניצל?? :)


אין כאן שפנים, ולא היו כאן איומים משום סוג. יש רק נחש אחד, סכסכן ועלוב נפש.


זה לא שמן, אולי שמן נחשים :) או, בדרך כלל, סתם חומצה.


לכבוד העצמי שלי אין קשר למה שאתה מחשיב ככבוד עצמי.
מבחינתי, יותר מכובד להבין שכתבתי משהו שאינו מועיל בכיוון חיובי כלשהו, אפילו אם הוא היה מדויק, מאשר להתעקש עליו.
כנראה שאתה לא מכיר את הקונספט -- מעולם לא נתקלתי בתגובה שלך שתרמה משהו מועיל בכיוון חיובי כלשהו. רק ב-hiss הזה של נחשים.

מבחינתי, לא הייתה בעיה אם שניצל היה משאיר את הודעותיו. הצעתי להסיר אותן רק כאופציה -- כתבתי פעמיים "אם לא אז לא" -- כחלק מהסרת התקרית הלא מועילה.

לא שהפוסט הזה מועיל בכיוון חיובי כלשהו, אבל אתה ביקשת אותו.
אז הנה אני כותב לך שוב שאתה שפן!
אם אני לא טועה הד"ר הציע לעשות לך השתלת מוח במו ידיו ואתה השפן החלטת שעדיף לא לריב אתו שחס וחלילה יוציאו אותך "מהנחשבים".אז אתה יכול לומר לי מה אתה חושב עלי ואני מקבל הכל באהבה ביחוד ממך אבל עמיר/אמיר קצת כבוד עצמי.
נ.ב אל תשכח שהחלפת מוח בידי הד"ר זה יכול להיות מעניין.
אוהב אותך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אז הנה אני כותב לך שוב שאתה שפן!
אם אני לא טועה הד"ר הציע לעשות לך השתלת מוח במו ידיו ואתה השפן החלטת שעדיף לא לריב אתו שחס וחלילה יוציאו אותך "מהנחשבים".
אתה כן טועה. הוא כתב "בלשון המעטה ,באם תזדקק להשתלת מוח ,קח של טכנאי שיניים - לא משומש". אין כאן שום איום, ושום הצעה לעשות זאת במו ידיו. אתה הוזה לגמרי.

ה"נחשבים" קיימים אצלך במוח, לא אצלי. לי לא ידוע על משהו כזה.

שניצל כבר פתח עלי מקלדת עם דברים הרבה יותר גרועים, ואני עצמי ביקשתי שיושארו, כי דברים כאלה מעידים יותר על הכותב מאשר על מושאם. גם הפחדים האלה נמצאים אצלך במוח, לא אצלי.

בקיצור, אי הבנת הנקרא, הזיות ואי הבנת הסיטואציה משום אספקט.

אז אתה יכול לומר לי מה אתה חושב עלי ואני מקבל הכל באהבה ביחוד ממך אבל עמיר/אמיר קצת כבוד עצמי.
אין לי שום עניין לחשוב עליך, ואין כאן שם עניין של כבוד עצמי. אולי אתה צריך מזה קצת כדי לא לעסוק בהזיות, בסכסוכים וניסיונות פתטיים ללכלך אחרים, אבל אתה יכול להמשיך. אין לי יומרות/עניין לשנות אותך או בכלל לעסוק בך.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
חושי המין הנשי מחודד יותר.
צריך לנצל את זה כשהן בהריון ואם לא אז במחזור, אז החושים שלהן מתחדדים והן באמת יכולות לעזור לזהות הבדלים ושינויים קטנים בהעמדות, כבלים ועוד.הבעיה שלפעמים זה גולש קצת לסינסתזיה, אז תהיו סבלניים ויצירתיים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אשתי אמרה לי שהטרבל קצת צורם לה ושאלה אם אפשר להוריד קצת. הורדתי כמה שהיא מצאה לנכון, הקשבתי והיא צדקה
זה מגובה במחקרים שנשים שומעות יותר טוב מגברים...
חושי המין הנשי מחודד יותר.
צריך לנצל את זה כשהן בהריון ואם לא אז במחזור, אז החושים שלהן מתחדדים והן באמת יכולות לעזור לזהות הבדלים ושינויים קטנים בהעמדות
אני לא כל כך מבין את העניין.

כל זה מתאים למודל המופרך, לדעתי, שמדובר באיזושהי אמת ספציפית שצריך להגיע אליה, ומי ששמיעתו טובה יותר, יגיע קרוב יותר לאמת הזו. אבל לדעתי, מה שצריך להגיע אליו הוא מה שעדיף לאוזניו של בעל המערכת, או אולי פשרה בין כל המאזינים לה, ולא ה"אמת", אם יש כזו.

אם למשל המאזין העיקרי -- נניח בעל המערכת -- לא שומע גבוהים כל כך טוב. במצב כזה, סביר שמתאים לו שהגבוהים יהיו מודגשים. אם אשתו שומעת גבוהים טוב יותר, היא תבקש להחליש אותם.

התוצאה תהיה שהיא, ואולי אורחים מזדמנים בלי בעיית גבוהים, ייהנו יותר, אבל בעל המערכת? כנראה שפחות. אז לא הייתי קורא לזה "צודקת", אלא אם זה מתאים גם לבעל המערכת.

זה לא אומר שאין מצבים בהם אפשר לקבל עצות טובות ממי שיש להם שמיעה ביולוגית עדיפה, אבל לא נראה לי שכדאי להתכוונן לפי השמיעה שלהם, בטח לא רק בגלל שהיא טובה יותר, אלא לפי שמיעת בעל המערכת, ורק אם ההצעה מתאימה גם לו.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
אני לא כל כך מבין את העניין.

כל זה מתאים למודל המופרך, לדעתי, שמדובר באיזושהי אמת ספציפית שצריך להגיע אליה, ומי ששמיעתו טובה יותר, יגיע קרוב יותר לאמת הזו. אבל לדעתי, מה שצריך להגיע אליו הוא מה שעדיף לאוזניו של בעל המערכת, או אולי פשרה בין כל המאזינים לה, ולא ה"אמת", אם יש כזו.

אם למשל המאזין העיקרי -- נניח בעל המערכת -- לא שומע גבוהים כל כך טוב. במצב כזה, סביר שמתאים לו שהגבוהים יהיו מודגשים. אם אשתו שומעת גבוהים טוב יותר, היא תבקש להחליש אותם.

התוצאה תהיה שהיא, ואולי אורחים מזדמנים בלי בעיית גבוהים, ייהנו יותר, אבל בעל המערכת? כנראה שפחות. אז לא הייתי קורא לזה "צודקת", אלא אם זה מתאים גם לבעל המערכת.

זה לא אומר שאין מצבים בהם אפשר לקבל עצות טובות ממי שיש להם שמיעה ביולוגית עדיפה, אבל לא נראה לי שכדאי להתכוונן לפי השמיעה שלהם, בטח לא רק בגלל שהיא טובה יותר, אלא לפי שמיעת בעל המערכת, ורק אם ההצעה מתאימה גם לו.
אני מתפתה לומר שלוגית אדם 60% כבד שמיעה, במידה ונהנה אז הוא שווה ערך לאדם עם שמיעה נורמטיבית? זה כמובן "רדוקציו אד אבסורדום.." אבל בבסיס יש עניין אובייקטיבימבכישורי השמיעה, בקשר להנאה זה כבר עניין אחר. שהרי לא כל אלו ששמיעתם חדה , בהכרח אודיופילים. צריך להיות איזשהו מדד אובייקטיבי לתדרים.
אגב, ייתכן ואדם לא מבחין בהתחלה, ומישהו/י מסבה את תשומת ליבו לאנומליה מסויימת או לתופעה מסויימת בצליל ואז,אותו אחד פתאום מבחין בה. אם הוא חיפש מה מציק ולא הבין, ומישהו/י האיר את אוזניו, עלא כיפאק. זה מה שמכשירי rc וכיול וכדומה מתיימרים לעשות, לא?
 

rainbird

אוהב את התחום
הודעות
263
מעורבות
39
נקודות
28
הפוסט הזה מוכיח שאכן אודיופיליה זה דבר סובייקטיבי למהדרין וכל הויכוחים פה בפורום על מהות הצליל ומה זה מערכת טובה זה חרטא ובזבוז אנרגיה.

לכו לשמוע מוסיקה!
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
אני לא כל כך מבין את העניין.

כל זה מתאים למודל המופרך, לדעתי, שמדובר באיזושהי אמת ספציפית שצריך להגיע אליה, ומי ששמיעתו טובה יותר, יגיע קרוב יותר לאמת הזו. אבל לדעתי, מה שצריך להגיע אליו הוא מה שעדיף לאוזניו של בעל המערכת, או אולי פשרה בין כל המאזינים לה, ולא ה"אמת", אם יש כזו.

אם למשל המאזין העיקרי -- נניח בעל המערכת -- לא שומע גבוהים כל כך טוב. במצב כזה, סביר שמתאים לו שהגבוהים יהיו מודגשים. אם אשתו שומעת גבוהים טוב יותר, היא תבקש להחליש אותם.

התוצאה תהיה שהיא, ואולי אורחים מזדמנים בלי בעיית גבוהים, ייהנו יותר, אבל בעל המערכת? כנראה שפחות. אז לא הייתי קורא לזה "צודקת", אלא אם זה מתאים גם לבעל המערכת.

זה לא אומר שאין מצבים בהם אפשר לקבל עצות טובות ממי שיש להם שמיעה ביולוגית עדיפה, אבל לא נראה לי שכדאי להתכוונן לפי השמיעה שלהם, בטח לא רק בגלל שהיא טובה יותר, אלא לפי שמיעת בעל המערכת, ורק אם ההצעה מתאימה גם לו.

זה בהומור חבר..זו לא באמת הצעה רצינית
וגם העובדות שהבאתי מפוקפקות משהו..
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
ודאי שבסוף המטרה הנשגבת היא שבעל המערכת ירגיש ככל הניתן בתוך המוזיקה .לא חושב שיש מטרה אחרת וכמובן,ככל הניתן,ישכח לרגע שיש שחזור צליל אלא צליל אמיתי.
אפשר עד מחר להיות מהאום ולהגיד שאיו שום סטנדרט או מדד או העדפה כללית כל שהיא של מרבית האנשים והפוליטיקלי קוררט מגניב אך קצת מתיש והופך את הדיונים לדיי חסרי תכלית.

זה למישהו אין חוש טעם - לא אומר שלרובם אין .
זה שלמישהו יש רגישות למלח- לא אומר שהאוכל לא צריך להיות מטובל.
זה שמישהו שומע ברכב עם 20 די בי הדגבר בבאס ועף על זה - לא אומר שכולם כך ולא אומר שאותו אחד ברגע שישמע משהו נטרלי יותר -יתאהב ולא יחזור ל "מוגזם".

ואולי הכי חשוב - זה שאי אפשר לקלוע ל 100 אחוז מהאנשים - לא אומר שאי אפשר לקלוע לרובם והופך את הסטנדרזציה לבעלת 0 משמעות.
רצה הגורל ובוצעו מחקרים בנושא ובהחלט יש עדיפות דיי ברורה לתגובה טבעית מפוזרת בצורה אחידה,דינמאיות ,חוסר דחיסה וכו.. ולכן גם יש חברות שמתבלטות .זאת עובדה .

עכשיו ברור וברור שזה לא לכל אחד -רק לאחוז גבוה מאוד .(לא נכנסנו גם לשלבים בהתפתחות אישית)
אז אני בהחלט חושב שיש משמעות, אחרת :
היה מצב שכל חברה הייתה מתכננת למטרה אחרת לגמרי - וזה לא המצב .כולם פחות או יותר מתכננים לאותו דבר ,מוצלח או פחות אבל יש כיוון.
לא הייתה הגדרה למה היא סביבה אקוסטית טובה ויש כזו והיא ברורה מאוד.
לא היו חברות RC -או שהיו אך זה לא היתה תופס.
ועוד מליון דוגמאות.

כל זה לא סותר שבתוך גבולות הסביר של אותו סנדרט - יש מקום למשחקים/נגיעות/העדפות וטעם אישי .אבל חברים - יש סטנדט.
 

845

אוהב את התחום
הודעות
134
מעורבות
108
נקודות
43
אלדר
תפסיק לנתח כל שטות או פרשנות שזורקים לך באוויר.

שב, תהנה ותשכח.
אלדר! המערכת היא בשבילך ולהנאתך. ככה זה אצלי לפחות. אני אוהב את התוצאה ונהנה ממערכת וזה מה שחשוב. עברתי את הגיל כאשר היה חשוב מה חברה יגידו.
 
נערך לאחרונה ב:

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
114
נקודות
43

ואולי הכי חשוב - זה שאי אפשר לקלוע ל 100 אחוז מהאנשים - לא אומר שאי אפשר לקלוע לרובם והופך את הסטנדרזציה לבעלת 0 משמעות.
רצה הגורל ובוצעו מחקרים בנושא ובהחלט יש עדיפות דיי ברורה לתגובה טבעית מפוזרת בצורה אחידה,דינמאיות ,חוסר דחיסה וכו.. ולכן גם יש חברות שמתבלטות .זאת עובדה .

עכשיו ברור וברור שזה לא לכל אחד -רק לאחוז גבוה מאוד .(לא נכנסנו גם לשלבים בהתפתחות אישית)
אז

כל זה לא סותר שבתוך גבולות הסביר של אותו סנדרט - יש מקום למשחקים/נגיעות/העדפות וטעם אישי .אבל חברים - יש סטנדט.
לא נכון .
יש אלפי רמקולים שונים שמוצאים צליל אחר אחד מהשני (אפילו במבחן עיוור) ולכל אחד כזה יש בעלים שרכש אותו כי חשב שהוא נשמע ממש טוב
אבל
יש יותר אנשים שלא רכשו את אותו רמקול כי הם חשבו שהוא לא נשמע מספיק טוב והם אהבו משהו אחר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לא נכון .
יש אלפי רמקולים שונים שמוצאים צליל אחר אחד מהשני (אפילו במבחן עיוור) ולכל אחד כזה יש בעלים שרכש אותו כי חשב שהוא נשמע ממש טוב
אבל
יש יותר אנשים שלא רכשו את אותו רמקול כי הם חשבו שהוא לא נשמע מספיק טוב והם אהבו משהו אחר.
היי סלים ,
מה שלומך ?

לא הבנתי איך זה סותר את מה שאמרתי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אני מתפתה לומר שלוגית אדם 60% כבד שמיעה, במידה ונהנה אז הוא שווה ערך לאדם עם שמיעה נורמטיבית? זה כמובן "רדוקציו אד אבסורדום.." אבל בבסיס יש עניין אובייקטיבימבכישורי השמיעה
אבל למה שמישהו יהיה צריך להיות "שווה ערך" למישהו אחר??
ולמה מישהו צריך להתנהל לפי מה שאובייקטיבי אם מה שמתאים לו אינו אובייקטיבי?


בקשר להנאה זה כבר עניין אחר. שהרי לא כל אלו ששמיעתם חדה , בהכרח אודיופילים. צריך להיות איזשהו מדד אובייקטיבי לתדרים.
אבלי יש מדדים אובייקטיביים, ואפשר למדוד, בשביל זה לא צריך אשה או בעל אוזניים חדות.

אגב, ייתכן ואדם לא מבחין בהתחלה, ומישהו/י מסבה את תשומת ליבו לאנומליה מסויימת או לתופעה מסויימת בצליל ואז,אותו אחד פתאום מבחין בה. אם הוא חיפש מה מציק ולא הבין, ומישהו/י האיר את אוזניו, עלא כיפאק.
ברור. כאמור, תמיד יש מקום לעצה טובה, אבל יש ליישם אותה רק אם היא מתאימה לבעל המערכת.

זה מה שמכשירי rc וכיול וכדומה מתיימרים לעשות, לא?
מכשירי RC מגלים ומתקנים דברים שאנשים, כולל בעלי שמיעה טובה, לא יודעים שהיו בעייתיים, וגם דברים שכן יודעים אבל קשה לתקן אותם ללא RC.

RC יכול להתאים ולתקן אנומליות כך שאפילו בעל שמיעה לקויה, או בעל טעם אחר מהסטנדרט ייהנה מהתוצאה,.
ובנוסף, אפשר לכייל עבורו את המכשיר בהתאם לטעמו, עם הדגשות והנחתות לפי טעמו.

פוסט הזה מוכיח שאכן אודיופיליה זה דבר סובייקטיבי למהדרין וכל הויכוחים פה בפורום על מהות הצליל ומה זה מערכת טובה זה חרטא ובזבוז אנרגיה.
לא מוכיח שום דבר מסוג זה. לאנשים יכולים להיות גישות וטעמים שונים עד הפוכים, והם עדיין יכולים להפיק תועלת מדיונים מסוג זה.


זה בהומור חבר..זו לא באמת הצעה רצינית
אני בטוח שיש מי שהבינו אותה ברצינות :)


ודאי שבסוף המטרה הנשגבת היא שבעל המערכת ירגיש ככל הניתן בתוך המוזיקה .לא חושב שיש מטרה אחרת וכמובן,ככל הניתן,ישכח לרגע שיש שחזור צליל אלא צליל אמיתי.
לא כל אחד מעוניין ב"שיחזור" של צליל אמיתי


אפשר עד מחר להיות מהאום ולהגיד שאיו שום סטנדרט או מדד או העדפה כללית כל שהיא של מרבית האנשים והפוליטיקלי קוררט מגניב אך קצת מתיש והופך את הדיונים לדיי חסרי תכלית.
זה למישהו אין חוש טעם - לא אומר שלרובם אין .
דן היקר, לכל אורך התגובה שלך, אתה לא נלחם במה שכתבתי, אלא בטענות שלא נכתבו ולא הייתה שום כוונה לטעון אותן.

אף אחד לא טוען שאין שום סטנדרט או מדד או העדפה כללית של מרבית (כמעט כל) האנשים, ואין כאן שום עניין של פוליטיקלי קורקט.

מדובר רק באחוז נמוך יחסית של אנשים שמה שהם נהנים ממנו שונה ממה שאחרים אוהבים, אם בגלל שמיעה ואם בגלל טעם.



זה שלמישהו יש רגישות למלח- לא אומר שהאוכל לא צריך להיות מטובל.
זה נכון לגבי מסעדה, אבל לגמרי לא נכון לגבי מה שהבנאדם אוכל אצלו בבית.

האם לדעתך אדם צריך לאכול אוכל שמתאים לרוב האנשים גם אצלו בבית, אפילו אם יש לו רגישויות, אלרגיות, או סתם לא סובל כל מיני מאכלים וטעמים, ומת על אוכל שמגעיל אחרים??

הגעת לאבסורד.


זה שמישהו שומע ברכב עם 20 די בי הדגבר בבאס ועף על זה - לא אומר שכולם כך ולא אומר שאותו אחד ברגע שישמע משהו נטרלי יותר -יתאהב ולא יחזור ל "מוגזם".
אכן זה לא אומר, ולא הייתה כוונה לומר את זה


ואולי הכי חשוב - זה שאי אפשר לקלוע ל 100 אחוז מהאנשים - לא אומר שאי אפשר לקלוע לרובם והופך את הסטנדרזציה לבעלת 0 משמעות.
רצה הגורל ובוצעו מחקרים בנושא ובהחלט יש עדיפות דיי ברורה לתגובה טבעית מפוזרת בצורה אחידה,דינמאיות ,חוסר דחיסה וכו.. ולכן גם יש חברות שמתבלטות .זאת עובדה .
אבל לא מדובר בכלל על 100% מהאנשים, או על רוב האנשים.

ברור ומוסכם שיש העדפות כלליות, ומה שמתאים לרוב המוחלט וכו' וכו'.


עכשיו ברור וברור שזה לא לכל אחד -רק לאחוז גבוה מאוד .(לא נכנסנו גם לשלבים בהתפתחות אישית)
אז אני בהחלט חושב שיש משמעות, אחרת :
היה מצב שכל חברה הייתה מתכננת למטרה אחרת לגמרי - וזה לא המצב .כולם פחות או יותר מתכננים לאותו דבר ,מוצלח או פחות אבל יש כיוון.
לא הייתה הגדרה למה היא סביבה אקוסטית טובה ויש כזו והיא ברורה מאוד.
לא היו חברות RC -או שהיו אך זה לא היתה תופס.
ועוד מליון דוגמאות.

כל זה לא סותר שבתוך גבולות הסביר של אותו סנדרט - יש מקום למשחקים/נגיעות/העדפות וטעם אישי .אבל חברים - יש סטנדט.
שוב, אתה מתווכח לא עם מה שנאמר ולא עם הכוונה. יש סטנדרט, ויש אחוז קטן כלשהו של כאלה שהסטנדרט לא מתאים להם.

====================

ואם כבר, הדרך האופטימלית להגיע ל"סטנדרט" אינו אישה בהריון או חבר עם אזני זהב או פלטינה, אלא מדידות, ותיקונים לא רק עם עם כבלים ורזונטורים אלא עם RC ואקוסטיקה פסיבית.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
״המערכת היא עבורך ולטעמך״, ״הכי חשוב שאתה תהנה ממנה״, ״תקשיב רק לעצמך״.

משפטים חשובים שאין להם שום משקל אודיופילי. אפילו לא תת משקל. ומדוע?

בואו ניקח חובב מתחיל. אחד כזה שעד עכשיו שמע רמקול בלוטות׳ ממחסני חשמל. הוא יזמין את אחד מהוגי המשפטים הכל כך מכילים הללו, אודיופיל כזה עם קצת ידע בכל הנוגע לצליל טוב או רע, והתשובה שלו לאותו בחור מתחיל שהזמין אותו לשמוע רמקול נוראי עם דינמיקה של יובל המבולבל שר שרית חדד והופ - הבחור מבין שהכי חשוב שמה שהוא שומע טוב עבורו. ומשם המרחק לבינוניות קצר יותר מהמרחק בין תאונת דרכים לאחד שנוהג בגילופין כבד.

השאלה היא מה זה הקטע הזה של אודיו יקר כזה, שמדברים עליו, משקיעים בו יום ולילה על מנת להגיע למקום הזה של ״העיקר אתה נהנה״. ממה נהנים בסוף? ממשהו שרק נהנים ממנו כי הוא לטעמי או מאיזה סטנדרט של ביצועים?

האם אתם מכירים מישהו שנהנה ממערכת שמחסירה 30 אחוז מהמידע המוסיקלי (פרטים)?
מכירים מישהו שנהנה ממערכת שקריאשנדו בתזמורת סימפוניק חונק אותה למוות והדינמיקה הופכת לקומפרסור מעיק?
האם באמת זה שבעל המערכת אוהב את מה שיש לו זה המדד לטוב או רע?

אני מצפה מחברי האודיופילים להציב סטנדרט - רמה מסויימת למשהו שאפשר לקרוא לו איכותי.

אני חושב שיש פה איזה צביעות מסוימת, משהו כזה נוזלי, חלבי ואנטי אודיופילי בעליל כשזה הסטנדרט שלנו. ״טוב לך? אז זה טוב!״. מזה זה? ממתי מה שטוב למישהו הוא באמת טוב. אולי טוב לו משהו סופר בינוני (במקרה הטוב) ותספיק הדרכה אחת של מבוגר אחראי ולא מנומס במיוחד שיציל אותו מבינוניות?

אני טוען ביהירות רבה שרוב החובבים כאן לא באמת אומרים את האמת כשהם הולכים להאזין אצל מישהו. זה אולי מנימוס או אולי מחשש שיחשבו שהם לא מפרגנים. כשמישהו מזמין אותי להאזין אצלו אני שואל אותו מראש מה המטרה? האם לתת לו עצה לשפר או למחוא לו כפיים גם אם זה מזכיר לי אוטו גלידה?

חברים. תתפלאו וזה אולי ישמע לכם מוזר. באודיו יש טוב ויש לא טוב, יש דבר כזה שנקרא סטנדרטים ולא כל אחד שאוהב את המערכת שלו מלמד אותנו שהיא טובה. שוב, זה מוזר אמנם אבל וואלה, פעם זה היה ככה.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
ביבאלדי, עמיר ב-ע'.

אני לא חושב שיש צורך ב"מורי דרך" כאלה, שעלולים להיות מטעים מאוד. אם למשל ההקלטה נעשתה על פסנתר כנף עם הרבה ברק ובאסים, והפסנתר הביתי הוא פסנתר עומד, קצת עמום ועם באסים מוגבלים ומרוחים, תחפש מערכת שתקלקל את הצליל המוקלט כדי לדמות אותו למה שיש בבית.

מה גם שמדובר באקוסטיקה כפולה: יש את האקוסטיקה של ההקלטה, שבעת ההשמעה פועלת עליה בנוסף גם האקוסטיקה הביתית.

חוצמזה, בהשוואות כאלה יש לאנשים נטייה לשכנע את עצמם בדימיון. יש לא מעט שמרמים את עצמם אפילו בדמיון בין הקלטה של מבצעים מסויימים , כלים מסויימים, באקוסטיקה מסויימת בהקלטה מסויימת בהעברה מסויימת (כולל עיוותים שמכניס ויניל) ובאקוסטיקה הביתית לבין מה שהם שומעים חי, עם מבצעים אחרים, כלים אחרים ואקוסטיקה אחרת, ללא תיווך הקלטה והאקוסטיקה הביתית.

אין גבול לרמאות העצמית בעניין זה.

לדעתי, עדיף לחפש מערכת שגורמת לך להתרגש ממה שאתה שומע ולהתחבר אליו, גם אם לא בדקת האם ועד כמה היא מדייקת.
אתה רואה, יש דברים שאנחנו מסכימים עליהם לחלוטין :אצבע מורמת
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
ודאי שבסוף המטרה הנשגבת היא שבעל המערכת ירגיש ככל הניתן בתוך המוזיקה .לא חושב שיש מטרה אחרת וכמובן,ככל הניתן,ישכח לרגע שיש שחזור צליל אלא צליל אמיתי.
אפשר עד מחר להיות מהאום ולהגיד שאיו שום סטנדרט או מדד או העדפה כללית כל שהיא של מרבית האנשים והפוליטיקלי קוררט מגניב אך קצת מתיש והופך את הדיונים לדיי חסרי תכלית.

זה למישהו אין חוש טעם - לא אומר שלרובם אין .
זה שלמישהו יש רגישות למלח- לא אומר שהאוכל כל זה לא סותר שבתוך גבולות הסביר של אותו סנדרט - יש מקום למשחקים/נגיעות/העדפות וטעם אישי .אבל חברים - יש סטנדט.
״המערכת היא עבורך ולטעמך״, ״הכי חשוב שאתה תהנה ממנה״, ״תקשיב רק לעצמך״.

משפטים חשובים שאין להם שום משקל אודיופילי. אפילו לא תת משקל. ומדוע?

בואו ניקח חובב מתחיל. אחד כזה שעד עכשיו שמע רמקול בלוטות׳ ממחסני חשמל. הוא יזמין את אחד מהוגי המשפטים הכל כך מכילים הללו, אודיופיל כזה עם קצת ידע בכל הנוגע לצליל טוב או רע, והתשובה שלו לאותו בחור מתחיל שהזמין אותו לשמוע רמקול נוראי עם דינמיקה של יובל המבולבל שר שרית חדד והופ - הבחור מבין שהכי חשוב שמה שהוא שומע טוב עבורו. ומשם המרחק לבינוניות קצר יותר מהמרחק בין תאונת דרכים לאחד שנוהג בגילופין כבד.

השאלה היא מה זה הקטע הזה של אודיו יקר כזה, שמדברים עליו, משקיעים בו יום ולילה על מנת להגיע למקום הזה של ״העיקר אתה נהנה״. ממה נהנים בסוף? ממשהו שרק נהנים ממנו כי הוא לטעמי או מאיזה סטנדרט של ביצועים?

האם אתם מכירים מישהו שנהנה ממערכת שמחסירה 30 אחוז מהמידע המוסיקלי (פרטים)?
מכירים מישהו שנהנה ממערכת שקריאשנדו בתזמורת סימפוניק חונק אותה למוות והדינמיקה הופכת לקומפרסור מעיק?
האם באמת זה שבעל המערכת אוהב את מה שיש לו זה המדד לטוב או רע?

אני מצפה מחברי האודיופילים להציב סטנדרט - רמה מסויימת למשהו שאפשר לקרוא לו איכותי.

אני חושב שיש פה איזה צביעות מסוימת, משהו כזה נוזלי, חלבי ואנטי אודיופילי בעליל כשזה הסטנדרט שלנו. ״טוב לך? אז זה טוב!״. מזה זה? ממתי מה שטוב למישהו הוא באמת טוב. אולי טוב לו משהו סופר בינוני (במקרה הטוב) ותספיק הדרכה אחת של מבוגר אחראי ולא מנומס במיוחד שיציל אותו מבינוניות?

אני טוען ביהירות רבה שרוב החובבים כאן לא באמת אומרים את האמת כשהם הולכים להאזין אצל מישהו. זה אולי מנימוס או אולי מחשש שיחשבו שהם לא מפרגנים. כשמישהו מזמין אותי להאזין אצלו אני שואל אותו מראש מה המטרה? האם לתת לו עצה לשפר או למחוא לו כפיים גם אם זה מזכיר לי אוטו גלידה?

חברים. תתפלאו וזה אולי ישמע לכם מוזר. באודיו יש טוב ויש לא טוב, יש דבר כזה שנקרא סטנדרטים ולא כל אחד שאוהב את המערכת שלו מלמד אותנו שהיא טובה. שוב, זה מוזר אמנם אבל וואלה, פעם זה היה ככה.
אף אחד לא חושב אחרת וכולם מדברים על המרחב האישי שיש בתוך המתחם הסביר של האודיו ואם תרצה של היי אנד אודיו.
כשבני ישראל קיבלו את התורה הם אמרו נעשה ורק אחר כך נשמע (כנראה כולם היו אז ניימיסטים מושבעים) אבל לדעתי באודיו אין פתרון בית ספר חד וחלק אבסולוטי ויש מקום רב להעדפה אישית בתוך הסטנדרט ולכן קודם ״נשמע״ ורק אחר כך ״נעשה״ למרות כל המדידות והחישובים ודפי הנתונים הנוצצים של היצרנים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
אף אחד לא חושב אחרת וכולם מדברים על המרחב האישי שיש בתוך המתחם הסביר של האודיו ואם תרצה של היי אנד אודיו.
כשבני ישראל קיבלו את התורה הם אמרו נעשה ורק אחר כך נשמע (כנראה כולם היו אז ניימיסטים מושבעים) אבל לדעתי באודיו אין פתרון בית ספר חד וחלק אבסולוטי ויש מקום רב להעדפה אישית בתוך הסטנדרט ולכן קודם ״נשמע״ ורק אחר כך ״נעשה״ למרות כל המדידות והחישובים ודפי הנתונים הנוצצים של היצרנים.

אז זהו. אני ממש לא בטוח שמדובר באותו מתחם סביר כשמדובר על ציוד ברמה מסוימת. לפחות על פי המשפטים הכל כך נוזליים הללו של ״העיקר אתה אוהב״. ברור שיש העדפה אישית, אבל היא השניה בחשיבותה. המערכת קודם כל צריכה לעמוד בסטנדרט מסוים במיוחד שכל אחד יוצא פה לטיול כספי של עשרות אלפי דולרים (במקרה הטוב).

מערכת צריכה להיות קודם כל דינמית, מפורטת, שקופה, מאוזנת, מהירה ורק אחר כך לטעמו. כי את הטעם אפשר להתאים עם הזמן. אם אין ביצועים, הזמן לא יעזור.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אז זהו. אני ממש לא בטוח שמדובר באותו מתחם סביר כשמדובר על ציוד ברמה מסוימת. לפחות על פי המשפטים הכל כך נוזליים הללו של ״העיקר אתה אוהב״. ברור שיש העדפה אישית, אבל היא השניה בחשיבותה. המערכת קודם כל צריכה לעמוד בסטנדרט מסוים במיוחד שכל אחד יוצא פה לטיול כספי של עשרות אלפי דולרים (במקרה הטוב).

מערכת צריכה להיות קודם כל דינמית, מפורטת, שקופה, מאוזנת, מהירה ורק אחר כך לטעמו. כי את הטעם אפשר להתאים עם הזמן. אם אין ביצועים, הזמן לא יעזור.
שמעתי מערכת-על במעל מיליון שקל ובא לי להקיא. לא הייתי שורד חצי שעה ברצף.
מה זה אומר? שאם היו מכניסים אותי ביחד עם המערכת לגולאג ל20 שנה הייתי מתרגל אליה בסוף? כנראה שכן. הייתי בוחר בה מלכתחילה? Hell no
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
״המערכת היא עבורך ולטעמך״, ״הכי חשוב שאתה תהנה ממנה״, ״תקשיב רק לעצמך״.

משפטים חשובים שאין להם שום משקל אודיופילי. אפילו לא תת משקל. ומדוע?

בואו ניקח חובב מתחיל. אחד כזה שעד עכשיו שמע רמקול בלוטות׳ ממחסני חשמל. הוא יזמין את אחד מהוגי המשפטים הכל כך מכילים הללו, אודיופיל כזה עם קצת ידע בכל הנוגע לצליל טוב או רע, והתשובה שלו לאותו בחור מתחיל שהזמין אותו לשמוע רמקול נוראי עם דינמיקה של יובל המבולבל שר שרית חדד והופ - הבחור מבין שהכי חשוב שמה שהוא שומע טוב עבורו. ומשם המרחק לבינוניות קצר יותר מהמרחק בין תאונת דרכים לאחד שנוהג בגילופין כבד.

השאלה היא מה זה הקטע הזה של אודיו יקר כזה, שמדברים עליו, משקיעים בו יום ולילה על מנת להגיע למקום הזה של ״העיקר אתה נהנה״. ממה נהנים בסוף? ממשהו שרק נהנים ממנו כי הוא לטעמי או מאיזה סטנדרט של ביצועים?

האם אתם מכירים מישהו שנהנה ממערכת שמחסירה 30 אחוז מהמידע המוסיקלי (פרטים)?
מכירים מישהו שנהנה ממערכת שקריאשנדו בתזמורת סימפוניק חונק אותה למוות והדינמיקה הופכת לקומפרסור מעיק?
האם באמת זה שבעל המערכת אוהב את מה שיש לו זה המדד לטוב או רע?

אני מצפה מחברי האודיופילים להציב סטנדרט - רמה מסויימת למשהו שאפשר לקרוא לו איכותי.

אני חושב שיש פה איזה צביעות מסוימת, משהו כזה נוזלי, חלבי ואנטי אודיופילי בעליל כשזה הסטנדרט שלנו. ״טוב לך? אז זה טוב!״. מזה זה? ממתי מה שטוב למישהו הוא באמת טוב. אולי טוב לו משהו סופר בינוני (במקרה הטוב) ותספיק הדרכה אחת של מבוגר אחראי ולא מנומס במיוחד שיציל אותו מבינוניות?

אני טוען ביהירות רבה שרוב החובבים כאן לא באמת אומרים את האמת כשהם הולכים להאזין אצל מישהו. זה אולי מנימוס או אולי מחשש שיחשבו שהם לא מפרגנים. כשמישהו מזמין אותי להאזין אצלו אני שואל אותו מראש מה המטרה? האם לתת לו עצה לשפר או למחוא לו כפיים גם אם זה מזכיר לי אוטו גלידה?

חברים. תתפלאו וזה אולי ישמע לכם מוזר. באודיו יש טוב ויש לא טוב, יש דבר כזה שנקרא סטנדרטים ולא כל אחד שאוהב את המערכת שלו מלמד אותנו שהיא טובה. שוב, זה מוזר אמנם אבל וואלה, פעם זה היה ככה.
אני לא יודע לגבי אחרים, אבל מה שאני התכוונתי אליו בכל מה שכתבתי היה:
  1. אין ויכוח על זה שיש מה שמתאים לרוב המוחלט של האנשים. אפשר לקרוא לזה סטנדרט. בלי הדגשות/הנחתות גדולות, עם פירוט, אימפקט, שקיפות וכו'

  2. יש מתחילים וכאלה שהרבה זמן בתחום ולא מבינים מהחיים שלהם ובאודיו. הם מחוץ לתחום הדיון המעניין. אנחנו מדברים רק על אודיופילים מנוסים ומביני עניין.

  3. מתוכם יש מיעוט שמסיבות שונות, אם בגלל ליקויי שמיעה ואם בגלל טעם, מעדיפים דברים שונים מה"סטנדרט". לרוב (שמתוך המיעוט) מדובר על הדגשות של הגבוהים ו/או של הבאס.

  4. בהיותם מבינים בתחום, הם מבינים שמה שהם אוהבים אינו ה"סטנדרט", ואינם טוענים שמה שהם אוהבים הוא "טוב " יותר ו/או אמור להתאים לאף אחד אחר מחוץ לעצמם.
תמהני, האם לדעת מישהו הם צריכים להתאים את עצמם ל"סטנדרט", גם במערכת הביתית שלהם?
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
נמר. מה תגיד לאותו אחד שהכי כיף לו עם מערכת שמוסיפה צבע, עמימות נוחה ועיוותים שמזכירים לטעמו את הצליל האותנטי של הכלים וגם לאחר שנחשף למערכת בסטנדרטים שאתה מדבר עליהם הוא מעדיף את הראשונה ?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור