AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,906
- מעורבות
- 2,930
- נקודות
- 113
ראשית, תודה!...
אם תרצו, כמו שלמה, גם אני מוכן שהמפגש יערך אצלי (עד 6 אנשים מפאת גודל החלל והאפשרות לשבת ולהאזין).
מה שמעניין אותי בקלאסי זו מוסיקה קאמרית ווקאלית במיוחד. מתחבר כמובן גם לתזמורות גדולות אך את זה אני מתחיל רק עכשיו.
שנית, מה ההתנגדות האוהמית שלך, בדיוק של 10%+/-, להיחשף לסוגים נספים לאלה שמנית?
ניסיתי לחשוב לרגע מה למשל לא ניכלל במה שהזכרת -
- סולו ללא ליווי (בהגדרה, לא נחשב כמוסיקה קאמרית). כך אבדה לה כל ספרות הפסנתר סולו, וגם יצירות מופת כמו הסונאטות והפארטיטות של באך לכינור והסוויטות לצ'לו
- יצירות לאנסמבלים קטנים מעל 9-10 נגנים -- כבר לא קאמרי, אבל עדייל לא "תזמורתי", כמו הסרנאדה (המכונה גם "פארטיטה גדולה") של מוצארט ל-13 כלים (12 כלי נשיפה + קונטראבאס אחד)
- יצירות לתזמורות קטנות - "תזמורות קאמריות" -- לפעמים מיתרים בלבד, לפעמים כולל/רק כלי נשיפה
- יצירות לתזמורת "מלאה", אבל בהרכבים מצומצמים יחסית, לרוב משיקולים של תאימות לצורה בה הן נוגנו בתקופת המלחין, בין אם בכלים "מודרניים" או ב"כלי התקופה"/"אותנטיים". תזמורת מלאה (סימפונית/פילהארמונית) מונה לרוב בסביבות 100 נגנים, מדובר בהרכבים של בסביבות 40, למשל. כך גם נוצרו תזמורות קאמר-פילהארמוניות (למשל Die Deutsche Kammerphilharmonie Bremen - התזמורת הקאמר-פילהארמונית הגרמנית, ברמן -- תזמורת מ-צ-ו-י-י-נ-ת)
- אופרה, שאינה נכללת בהגדרה המקובלת של "מוסיקה ווקאלית", למרות שהיא מושרת
עמיר
נערך לאחרונה ב: