חבר'ה,
מחשב אודיופילי זה לא תורה מסיני, ואפשר להגיע בקלות לתוצאה הרבה יותר טובה מסתם מחשב. לא כזה ביג דיל.
לשם המחשה, בעידן הקרח של המחשב שלי (לפני כשנה), היה הבדל תהומי בין הדיגיטל לאנלוג, לטובת האנלוג.
יש לי סט-אפ אנלוגי שעולה כמה עשרות אלפי דולרים, ולעומתו סט-אפ דיגיטלי שכלל (דאז) את ה- WEISS DAC202 ומחשב אודיו חצי הדרך בעלות של פחות משליש. אז חסר לאנלוג אם לא היה נותן בראש למחשב.
היום, מחשב חדש וספק לינארי מאוחר יותר, ההבדלים הצטמצמו מאד עד כדי כך שאני נהנה להאזין לשני המקורות באותה מידה, ומוצא את עצמי מאזין למחשב יותר שעות, פשוט כי זה יותר נוח.
העלות כוללת היא כ- 5500 ש"ח סה"כ. לא 10,000 ולא נעליים. 10K זה אובר-קיל מטורף.
לא שמעתי את טרנספורטים סוף העולם שנמר מדבר בשבחם אצלי בבית. אבל וואלה, כמות ההתקדמות שאפשר לעשות עם מחשב היא כל כך גדולה וזולה בהשוואה, שאני לא מתפתה כלל לחזור לכיוון הדיסקים כי זאת נראית לי השקעה לא כדאית.
אני מתרשם שלקנפג מחשב אודיו כמו שצריך זה עדיין לא פשוט וגם לא ממש זול לכן אני נוטה לסטרימר אודיו.
אממה, כל סטרימר אודיו מגיע עם DAC פנימי ורדיו אינטרנטי שממש לא מעניינים אותי כיוון שאני רוצה לחבר לסטרימר דיסק חיצוני של 2 טרה (מוזיקה דו ערוצית בלבד) ו DAC איכותי חיצוני.
כרגע זה מחובר דרך סטרימר מאוד מאוד בסיסי עם שנאי כמו של מכשיר גילוח...
יש המלצות לסטרימר שפשוט צריך לשלוט בדיסק החיצוני ולהעביר ל DAC חיצוני קבצי flac/wav ?
תודה
ארז
קינפוג מחשב אודיו זה דבר קל עד כמעט לא קיים. החומרה היא המקום שבו דרושה מעט יותר מחשבה אבל גם זה בקטנה. אם יודעים מה לקנות, זה שטויות.
לעומת זאת, סטרימרים הם חיה מוזרה בעיני, מהסיבות הבאות:
1. הם קופסה שחורה. לא ניתן להתקדם איתם מבחינה סונית, לשפר את ממשק המשתמש שלהם, או לשדרג אותם מבחינות אחרות (למשל, נפח איחסון).
2. בניגוד לנגן CD שבו ממשק המשתמש הוא תמיד קל ונוח, בסטרימטר, מטבע האופי היותר מורכב של טכנולוגיית הזרמת התוכן שמצריך קינפוג רשת וכו', הבדלי הממשק בין הסטרימרים גדולים כל כך שזה מוציא לי את החשק לנסות להכנס לגחמות של כל מכשיר. אני לא רואה בזה צורך.
3. הרי מה זה סטרימר? זה סוג של מחשב שייעדו אותו לצורך מסויים, הפשיטו ממנו פי'צרים שאין בהם צורך והתקינו ממשקים יעודיים רק לניגון מוסיקה. בתוך סטרימרים יש מחשבים. אף חברה לא המציאה צ'יפים וארכיטקטורת חומרה שיודעים לנגן רק מוסיקה, כי אין לזה מספיק שוק. לכל היותר, ניסו ככל הניתן לצמצם את המסביב כדי לתת מענה אופטימלי לניגון בלבד. וזה משהו שעם מעט מאד ידע אפשר לעשות לבד עם מחשב.
בקיצור, המסקנות הן:
1. כמות האנשים שיש להם טרנספורטים שלוקחים מחשב היא גם זעירה, וגם שנויה במחלוקת (ויסלח לי פה התימני היקר אם לא אחבק את דעתו ואקח אותה כתורה מסיני). מרבית השוק, גם אלה עם מערכות של מאות אלפי שקלים, עדין יכולים להנות ממחשב כטרנספורט ברמה מאד גבוהה.
2. בעידן שבו קבצים מחליפים תקליטורים, היצמדות לטכנולוגיה אופטית היא בעיני חסרת משמעות. אם כ"כ נרתעים ממחשב, אפשר לנסות סטרימרים היי-אנד (אם יש כאלה). אבל לקנות היום טרנספורט אופטי חדש זה בעיני כמו לקנות מכונת כתיבה: לאספנות בלבד.
3. יש הרבה מאד מוצרים (בעיקר חומרה) שלא היו זמינים לפני שנתיים שלוש (למשל ספקים, פילטרים, כרטיסי USB ועוד) ומשדרגים את המחשב משמעותית. חוויתי את זה על בשרי. מחשבים זה לא מה שהיה לפני 3 שנים.
4. "לבנות" מחשב אודיופילי זה בקטנה. לא פרוייקט DIY מחתרתי עם מלחמים ומנורות. ממש לא. בסה"כ לבחור רשימת קניות של רכיבים מתאימים (בעיקר שילוב של ספק+מארז+לוח אם+מעבד), לבחור מערכת הפעלה, לבחור נגן ולבחור ממשק משתמש רצוי. זהו.